Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bo mają auta, w których interwały olejowe są co 30k km.

Kumpel z ASO ma te benzynę, to mu 13l po mieście ciągnie przy zwykłej jeździe.

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Awaryjny jak każdy inny diesel. Ogólnie to trwały silnik owiany złą sławą przez rozrząd. Poszukaj czegoś tańszego i zaszczędzoną kwotę przeznacz na pierwszy serwis.

Mnie wymiana:

-rozrzadu

-oleju w skrzyni

-oleju w dyferencjale

- oleju w xdrive

-sprawdzeniu nastawnika i turbiny

-plus inne płyny i paski

kosztowała niecałe 8 tys.

Póki co przejechałem niecałe 10tys km więc ciężko powiedzieć jak z awaryjniścią.

Po przesiadce z e60 na pewno jest to auto zrobione z trochę gorszych materiałów, głośniejsze i mniej komfortowe.

Na plus zaskoczyło mnie prowadzenie. Spodziewałem się bujania z racji wyższego środka ciężkości a jest całkiem ok. Posiadam wersję 177km i jest to auto którym więcej jeździ moja żona więc spokojnie wystarcza ale niewielkim kosztem można podnieść moc do 220km i ponad 400Nm, to plus diesla;).

Warto zwrócić uwagę na zestaw audio. Z racji że to raczej budżetowy model rzadko występowały wyższe zestawy a podstawowy to dramat (nie ma nawet gwizdków). Chcąc coś rozsądnie grającego trzeba przygotować około 3 tys. Druga sprawa to idrive. To że jest ekran, nawet w wersji pro nie oznacza że będzie miał zestaw bluetooth. Ja tak się nadziałem bo nie sprawdziłem, ale w takim wypadku polecam android boxa. Masz mapy google, telefon, Spotify i wszytko co w Android auto. Wspinasz tylko małe pudełeczko między ekran a cic i wszystkim sterujesz pokrętłem.

Opublikowano

Urządzenie można kupić na allegro bądź Aliexpress.

Przykładowy link:

https://allegro.pl/oferta/bmw-box-apple-carplay-android-auto-pl-e90-e91-cic-10767043926.


Instalacja zajmuje około 1-2h spokojnej pracy. Ważne żeby pamiętać żeby przewód od mikrofonu puścić pod poduszką w słupku i przełożyć światłowód z kostki w cic:) Jest mnóstwo filmików jak to zrobić.


Po odpaleniu auta telefon sam się łączy z urządzeniem musisz tylko przełączyć widok poprzez przytrzymanie przycisku menu przez 2-3s.


Urządzenie posiada wifi 5ghz więc łączy się z android auto bezprzewodowo.

Sterujesz wszystkim pokrętłem idrive. Spotify, podawanie adresu w mapach, telefonowanie, pisanie wiadomości możesz robić poprzez wywołanie asystenta google przyciskiem na kierownicy. Jeżeli chcesz możesz też podłączyć aftermarketową kamerę cofania.

Odkąd mam urządzenie pierwsze co robię po odpaleniu auta to przytrzymuje przycisk menu i zapominam o oryginalnym systemie bmw:)

Opublikowano
A jeśli nie mam oryginalnego idrive i nawigacji to czy po zamontowaniu radia z androidem i manetką idrive będzie widoczne menu i funkcje z idrive ?https://a.aliexpress.com/_uXGCqi
Pozdrawiam
Opublikowano
Tak dobrze nie ma:) To jest zewnętrzne radio które nie ma nic wspólnego z systemem Idrive. Nie mogą działać wspólnie. Nawet mając android boxa wybierasz który syst.ma być aktualnie wyświetlany
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,


Chciałbym zakupić X1 4x4 benzyna z automatyczną skrzynią biegów. Moje pytanie jest proste :) jakie polecacie??


Dzięki z góry!!!

Opublikowano
Witam,


Chciałbym zakupić X1 4x4 benzyna z automatyczną skrzynią biegów. Moje pytanie jest proste :) jakie polecacie??


Dzięki z góry!!!

Z silnikiem 3 litry benzyna 306 km, mniej pali niż 2.0 -245km a wrażenia z jazdy bajka.

Pozdrawiam
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam i do rzeczy przechodzę :) Chciałbym kupić X1, automat, polifta 2.0Turbo (245konia) Xdrive z przebiegiem poniżej 100k*.

I mam kilka pytań, będę bardzo wdzięczny za pomoc:


1) Czy ten silnik jest serio aż tak zły? Bo z tego co wiem to:

- jest problem z rozrządem który się wyciąga koło 100k -> no ale wymiana rozrządu co 100k to nie jest jakaś tragedia, koszt to 3k

- pompa oleju nie wyrabie/jest wadliwa -> też można wymienić, jakoś 2k

- wtryski siadają i są drogie -> to też dostępne i widziałem nowe Bosha komplet za 3k

Czyli jak to wszystkie bolączki tego silnika to wrzucając tak z 10k zł załatwia probelm?

2) Czy Xdrive się będzie sypać w tym wieku (2013+) czy jeszcze nie? Drogie to w naprawie?

3) Jak wygląda kwestia doposażenia auta. Powiedzmy że kupię auto bez manetek do zmiany biegów przy kierownicy, da się to dołożyć w miarę prosto czy droga przez mękę?

4) Jakich bajerów w wyposażeniu polecacie szukać? Co jest przydatne a co można olać? Na pewno potrzebuje foteli z pamięcią i Idrive (i tak idzie do wymiany na coś co umie w android auto i apple car ale chciałbym mieć fabryczny kontorler).

5) Tuning tego silnika - z tego co widziałem to na 98 pod 300koni wychodzi. Skrzynia, półosie to znoszą? (wiem że to moment a nie moc może zaszkodzić ale przyrostu momentu nie pamiętam ;)

6) Na coś jeszcze zwrócić szczególnie uwagę przy zakupie x1? Mam na myśli coś specyficznego dla tego modelu.


z góry dzięki za pomoc :)



*dobra z tym przebiegiem to tak w okolicy 100k powiedzmy ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Od około 2 miesięcy poszukuje do zakupu BMW X1 dla córki. Wymagania wydawało by się mizerne. Automat, ksenony, nawigacja z silnikiem diesla do 220000tyś przebiegu. Przeznaczyłem skromny budżet i rozpocząłem poszukiwania. Oglądałem kilka samochodów, wykonałem 10 ątki telefonów wydałem trochę kasy na raporty i nic. Nie spodziewam się cudów, zdaję sobie sprawę, że taki samochód jest po naprawach lakierniczych itd. Niestety czego nie mogę zaakceptować to niepotwierdzonego przebiegu i nieudokumentowanych napraw. Po całej przygodzie z poszukiwaniem natrafiłem na tylu pseudo sprzedawców, że aż zaczynam podejrzewać, że to rozwiązanie systemowe. W zdecydowanej większości samochodach BMW przebieg można łatwo ustalić i wciskanie kupującemu kitu jest urągające i traktuje to jak świadome oszustwo. Pojawiają się oferty oczywiście i dobre ale po taki samochód jak pojawi się oferta trzeba po prostu od razu jechać, bo na drugi dzień go nie ma. Są też sprzedający co wywalają takie ceny, że się czyta ogłoszenie z niedowierzaniem kilka razy, no ale ich prawo. Mimo wielkich chęci chyba będę musiał zrezygnować z tego modelu.
Opublikowano
Mimo wielkich chęci chyba będę musiał zrezygnować z tego modelu.

 

Ja chcę 20i/28i xDrive z automatem i fotelami z pamięcią. Wydawałoby się że to nie są jakieś kosmiczne wymagania a okazuje się że takich aut praktycznie nie ma :) a co dopiero trafić takie w sensownym stanie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Fotele z pamięcią w E84 to absurdalne wymaganie, to nie jest x3 czy x5, a podwyższona jedynka.

X1 jest tanie, bez bajerów.

Opublikowano
Fotele z pamięcią w E84 to absurdalne wymaganie, to nie jest x3 czy x5, a podwyższona jedynka.

X1 jest tanie, bez bajerów.

 

Nie takie absurdalne jak masz dwoje kierowców o kompletnie różnej posturze. Ja bez tego nie jestem w stanie niemalże wejść do auta po mojej żonie żeby sobie fotel poustawiać pod siebie. To taki drobiazg ale irytujący i za każdym razem jak będę wsiadać do X1 i po raz 146 uderzać kolanem w konosole środkową będę myślał: kurde, mogłem poszukać jeszcze trochę x1 żeby mieć te parszywe fotele z pamięcią...


No ale nawet jakby olać te fotele to x1 28i xDrive w Polsce jest aktualnie sztuk 10. Z czego 6 to polifty z czego 2 (podobno) bezwypadkowe.

Opublikowano
Koledze wyżej chodziło o to że x1 to model budżetowy. Najtańszy z całej gamy X i może 1 na kilka tysięcy aut wyjeżdżało z firmami z pamięcią. Łatwiej będzie Ci wymienić fotele po zakupie. Tym bardziej przednie pasują od e90, e88 a podobno także idzie zamontować te od f30
Opublikowano
Koledze wyżej chodziło o to że x1 to model budżetowy. Najtańszy z całej gamy X i może 1 na kilka tysięcy aut wyjeżdżało z firmami z pamięcią. Łatwiej będzie Ci wymienić fotele po zakupie. Tym bardziej przednie pasują od e90, e88 a podobno także idzie zamontować te od f30

 

o, dzięki! Zobaczę czy da się coś znaleźć z e90/e88. One wchodzą plug&play czy trzeba coś rzeźbić? :)

Opublikowano

Mechanicznie pasują P&P ale trzeba pociągnąć przewody, jeżeli nie było ogrzewanych a takie zakładasz to wymienić panel klimatyzacji z przyciskami i zakodować.

Znajomej podobna pracę w f30 wycenli na 650zl

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Rozrząd zaczyna szurać, dzwonić, hałasować..... Doczytaj czy ten silnik ma wadę konstrukcyjną, jeśli nie i nic nie słychać, to po co wymieniać dobre na dobre?

Jak trafi Ci się partacz, to w takim przypadku narobi więcej szkód niż pożytku.

Turbinę najłatwiej zdiagnozować po wyciekach, jeśli w wężach powietrznych jest olej, to znaczy że uszczelnienia zaczynają puszczać, chociaż lekkie zapocenie jest ok, ale nie lejący się olej z węża. Druga sprawa, to jeśli jest dostęp do wirnika bez demontażu turbiny, to można sprawdzić jego luz.

A jaki masz przebieg?

rozrząd się zrywa nie chałasując !!! sam się o tym przekonałem!!!

  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie , szukam X1  E84 z rocznika 2013-14 i widzę że w niektórych opisach jest dopisek crossover a w niektórych nie ma . Mnie się wydawało że one wszystkie są crossover - czy się mylę ? 

Opublikowano (edytowane)

Crossover to tylko ogólnie przyjęta nazwa na rodzaj nadwozia. Nic nie wnosi. Tak samo jak kombi to Turing/wagon. Gdy to auto wchodziło na rynek taka nazwa nawet nie funkcjonowała:)

Edytowane przez p_s88
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy możecie pochwalić się jakich przebiegów dożywają silniki N47 w Waszych X1 ? Z tego co czytam po necie  na temat rozrządów i panewek w tych autach to włos się jeży. Nie mniej jednak auto to tak nam z kobitką wpadło w oko, że jutro jedziemy na oględziny i jak wszystko pójdzie dobrze to dokonamy zakupu. Bez względu na wszystkie porady by go unikać 😛

Opublikowano

Dokonaliście zakupu?:) Pytanie tak naprawdę bez odpowiedzi. U jednych przetrwają 150 u innych 500tys i jeżdżą:) Na  pewno wymiana oleju co 10tys nie zaszkodzi;)

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 25.03.2024 o 21:06, arapaho napisał(a):

Czy możecie pochwalić się jakich przebiegów dożywają silniki N47 w Waszych X1 ? Z tego co czytam po necie  na temat rozrządów i panewek w tych autach to włos się jeży. Nie mniej jednak auto to tak nam z kobitką wpadło w oko, że jutro jedziemy na oględziny i jak wszystko pójdzie dobrze to dokonamy zakupu. Bez względu na wszystkie porady by go unikać 😛

Rozrząd przed 200k km zrobić i wsio jeździć dalej.

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 27.03.2024 o 19:09, Ponta napisał(a):

Rozrząd przed 200k km zrobić i wsio jeździć dalej.

Tez mam N47T rozrząd robiony cos okolo 200 tysi ! Spalanie w trasie tak do 140km/h to 7 litrow w miescie zalezy od jazdy tak 12 litrów. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.