Skocz do zawartości

M54B30 optymalna temperatura pracy


patrum

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka te silniki powinny trzymac temperature? W tescie 7 temp dochodzi mi do 98 st i pozniej spada czyli otwiera sie duzy obieg. Jesli jezdze normalnie temperatura oscyluje w granicach 90-95 stopni, ale jak tylko troche przyloze (np 170-180) temp spada do 77st a i pewnie spadlaby nizej gdybym dluzej tak pojechal. Czyzby termostat chcial byc wymieniony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrzewać się nie przegrzewa bo może dojść nawet do 100st z malutkim haczykiem.

Ale przy dużych prędkościach widać że termostat się nie zamyka. Dopiero przy takim podmuchu powietrza jest w stanie schłodzić płyn. Ja jak jechałem jakiś czas 200km/h ok 15km miałem cały czas 98st i sobie spadało na 95-98st i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie układ chłodzenia w M54 jest trochę chory. Też miałem tak, ze przy dużej prędkości spadało do niskich temperatur i to był objaw zapowietrzenia.

Ja u siebie się pałowałem z odpowietrzeniem i najlepiej zrobić to w ten sposób:

Okręć odpowietrznik i korek wlewu. Wlewaj płyn aż pod sam czubek jak się zacznie wylewać z odpowietrznika. Zakręć go i odessij trochę strzykawką przez wlew, aż będzie odpowiedni stan.

Odpal auto z ogrzewaniem na full, aż się zagrzeje. Następnie zaczekaj aż wystygnie i sprawdź stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura podczas powolnej jazdy (miasto) oscyluje pomiędzy 96 a 98 stopni. Przed wymianą termostatu, parę lat temu, było między 93 a 95 stopni.

Przypuszczalnie nie wszystkie termostaty mają taką samą charakterystykę.

W przypadku większych prędkości (trasa) temperatura u mnie oscyluje w okolicach 80 stopni. Dokładnie nie pamiętam.

Mam tak od zawsze, więc zakładam, że tak ma być.

Podczas wymiany dowiedziałem się, że termostaty w M54 mają zabudowaną jakąś grzałkę, która podczas większego obciążenia silnika podgrzewa termostat powodując jego wcześniejsze otwarcie.

Ma to na celu zapobiegnięcie przegrzaniu silnika.

Nawet swego czasu miałem na gwarancji wymieniany termostat z powodu uszkodzenia tej grzałki. Wywalało błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Jaka te silniki powinny trzymac temperature? W tescie 7 temp dochodzi mi do 98 st i pozniej spada czyli otwiera sie duzy obieg. Jesli jezdze normalnie temperatura oscyluje w granicach 90-95 stopni, ale jak tylko troche przyloze (np 170-180) temp spada do 77st a i pewnie spadlaby nizej gdybym dluzej tak pojechal. Czyzby termostat chcial byc wymieniony?

 

Odświeżę trochę temat bo mam dokładnie to samo chociaż wydaję mi się, że prawidłowo odpowietrzyłem układ po wymianie wisko, termostatu i płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wszystko dobrze w Waszych autach, przecież tam jest termostat z grzałką elektryczną która podgrzewając wkład termostatu obniża temperaturę układu podczas średnich i wysokich obciążeń. Wystarczy wypiąć kostkę przy termostacie i tego spadku temperatury nie będzie, jeśli jednak temperatura spadnie termostat do wymiany.

 

Wysłane z mojego HM NOTE 1S przy użyciu Tapatalka

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.