Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Za jakiś czas bede sie przymierzał do kupna E39. Interesuja mnie 528i oraz 530i. Ciagle bylem zdecydowany na 530i, ale ostatnio zauwazylem ze 528i dosc mocno zeszly z ceny i w granicach 15tys mozna juz miec ladna sztuke i mam teraz dylemat czy warto doplacac kilka tys zł do tych 40koni roznicy? Jak jest ze spalaniem obu jednostek? Domyslam sie ze jest podobne? Moze ktorys silnik ma przewage nad drugim? Na zakup planuje wydac ze 20tys zł. Calkiem mozliwe ze kupie cos z zagranicy do oplat.

 

 

 

viewtopic.php?f=72&t=155407

Opublikowano

Nie jest różnica kilku tys bo 530i mają chore wysokie ceny bo tego praktycznie na rynku nie ma.

 

Jak Ci się uda w granicach 20tys kupić dobre 530i to miał bys szczęście.

528i można już kupić w takich kwotach jakich mówisz plus jakiś pakiecik start i śmigasz.

Ja bym brał stare dobre 528i nie ma problemu ze spalaniem oliwy jest również żwawy, a wiem co to 520i i ty też :) O ile jedzie się na pusto jest ok ale jak dojdą 3-4 osoby jest już lipa.

 

Moim zdaniem 528i jest lepszym rozwiązaniem i nie warto tyle kasy ładować w te 40KM. To dużo, ale M54 ma swoje problemy. Nie każdy, ale dużo ludzi się skarży głównie na spalanie oleju i to nie w małych ilościach.

Opublikowano
Czasami trafiaja sie ladne 530i z zaganicy za nieclae 20tys. Dojdzie jeszcze rejestracja itd, ale auto często pewne z mozliwościa sprawdzenia VINu w najblizszym ASO BMW. Czas jeszcze mam na podjęcie decyzji wiec bede rozwarzał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zadbane 530i to dla mnie ideał.

 

Różnica do 528i spora.

 

Nie pali więcej < powinna nawet mniej>

 

Mankamenty silnika m54 sa jak wiadomo wieksze niż m52 ale nie musi wcale zaraz ciebie to dotyczyć.

Znam takich co mają m52 i klną na nie bo wiecznie same problemy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

witam.

tez mialem taki dylemat w 2009 roku .

i zobacz jak to sie skonczylo. :norty: :cool2: :mrgreen:

 

teraz moze jedynie cos wyzej bym wziol - jakas v8. :twisted: :evil:

 

z e34 520 na m54 -bedziesz zadowolniony.

 

ja mialem tez 528i za 5000 eu tu w germanach do wziecia -ale akzyca 18 % to bedzie z 700 eu.

 

kupilem w pl okaz ze szwajcari za 26tys pln.

 

problemy ? standart . :cry2:

odma z przewodami ,regulator napiecia w alternatorze ,czujnik polozenia walka (92 eu-orginal only),visco,waz od obudowy termostau,wentylator klimy 3 pinowy.czujnik poziomowania,regeneracja reflektoröw xenon z regulatorami. sterownik DSC (zimne luty) :mad2:

 

ale jak na 4 lata to jest ok.

servis norma swiece oleje filtry klocki.

spalanie automat 19 litrow gazu w miescie ,na trasie 13 .

wolno nie jezdze -korzystam z mocy i kick down.

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Powiem szczeze ze te spalanie troche mnie zdziwlio. Wszyscy tak sie chwala jak one malo pala a tu widac ze nie tak malo.
Opublikowano
Nie wierz w to co piszą ludzie o spalaniu bo to jedna wielka bajka. 3 litrowe V8 musi swoje spalić przy masie e39 to i tak mało w porównaniu do innych silników podobnej pojemności. Uważaj na vanosy przy zakupie no i sprawdź czy nie bierze oleju :)
Opublikowano

PISZE CI jak jest.co bede kolorowal.

jak nie posmarujesz -to nie pojedziesz.

ponad 200 ps i komfort 5 ki- to musi cie stac na utrzymanie nie tylko na paliwo lub gaz.

ja mam w automacie -tak ze wiecej spali.

szukaj w manualu.

ale powiem ze automat w tym silniku to tez czesc tego komfortu.

ja mam kombi z nivo i 16 cali .jak lece na pl .to jest niesamowite wygodne .

w niemcowni czy lece 100 ,150 czy 200 kmh . to röznicy nie ma-leci jak po szynach - i tak ma byc...

ja bym sie czail po mojej na 4,4l ale troche sie boje v8-nie doroslem do tego silnika.(ale dzwiek ma piekny -jezdzilem kumpla ma w 735i w 2006 roku)

sasiad mial 550i w e60 stary dziadek z przebiegem 12 tys km.z 2006 roku -rachunek na 67 tys euro mial za nia.wersje indywidual -miala chyba 376 ps. ale stary zmarl i cöreczka sprzedala w pi...u! :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

Kupować benzynowe BMW i pytać o spalanie?! To bez sensu! Te auta palą dużo i to tyle w temacie - bo ile ma palić krowa ważąca prawie 2 tony z silnikiem w okolicy 3 litrów?

Vanos? Nie ma co uważać - jak poprzednik nie zrobił, to trzeba z ręki robić i wliczyć to w pakiet startowy; podobnie rozrząd - no chyba że wierzy się w bajeczki o przebiegach licznikowych.

Opublikowano
Ja nie chce V8, bo mi taki silnik nie jest potrzebny wogole choc mialem ochote, bo w rezlutacie sa one tansze w zakupie. Nie to zebym jakos mocno przejmowal sie spalaniem, bo moje M50 w automacie tez zjada po 18l LPG w miescie. W trasie 10, maks 11l LPG przy predkosci do 130km/h. Mam nowe wtryskiwacze i reduktor. Na starych wtryskach palil mi mniej. Teraz mam Barracudy, duzo osob je chwali, ale jakos nie bardzo mi odpowiadaja pod katem spalania. Ogolnie liczylem ze te nowsze jednostki beda oszczedniejsze. Szkoda tez mi troche swojej E34, bo wlozylem w nia mnostwo kasy i dobrze mi sie nia jezdzi mimo ze ma malo mocy. Na ulicy zwraca na siebie uwage, nawet ludzie z E60 patrza na nia wlepieni w szyby jak dzis.
Opublikowano
Z mojej strony dodam,że wolałbym 2.8,3.0 ma kijową delikatnie mówiąc elektronikę simensa na silniku. Trochę w tym siedzę i powiem ci,że z problemami dotyczącymi elektroniki silnika mam najmniej klientów z motorami 2.0 i 2.8,co bosch to bosch. Oczywiście zaraz ktoś napisze,że ma szwagra i trzech kumpli co im się przepływka boscha popsuła,ale ja takich awarii usuwałem najwięcej w 2,3 i 3,0.
Opublikowano
Ja mam Siemensa w M50 niestety, ale narazie wymienilem tylko lambde (350zł). Wiem ze trzeba kupywac oryginaly, ale jak narazie nic mi jeszcze nie padlo z czujnikow.
Opublikowano

Duża Twoja pali. Moja potrafi osiągnąć takie spalanie w dużym mieście bardzo mocno zakorkowanym. Stałem 6h w korku w mieście i coś podobnego udało mi się osiągnąć w lato z klimą. Tak to u mnie w mieście pali ok 14l średnia mieszana wychodzi ok 12 trasa blisko dyszki a czasami trochę powyżej 9l. Niżej nie zszedłem niż 9l na trasie.

 

Ja też jestem tego zdania by brać 2.8

Opublikowano
Szkoda tez mi troche swojej E34, bo wlozylem w nia mnostwo kasy i dobrze mi sie nia jezdzi mimo ze ma malo mocy. Na ulicy zwraca na siebie uwage, nawet ludzie z E60 patrza na nia wlepieni w szyby jak dzis.

 

Zadbane E39 na ulicy jest dość rzadkie, ale E34 w dobrym stanie, a nie jakiś zajechany szrot w matowej folii i ze spojlerami spod remizy, to już niemal nieosiągalne.

Jeśli wystarcza Ci mocy i jesteś z auta zadowolony, to po co zmieniać? Nie wiem jak E34, ale E39 ma dużo denerwujących (bo psujących się) drobiazgów i jak kupisz, to będziesz musiał sporo wpompować. A satysfakcjonujące E34... piękna rzecz.

Opublikowano

Z drobiazgami w E34 walczylem ze 2 lata, bo tez mnie denerwuja nidociagniecia. Od spalonej zaroweczki w przelacznikach, poprzez brak jakiejś spinki w dywaniuku, naderwany podlokietnik czy nie dzialajacy pilot. U mnie wszystko musi dzialac. Zanim to wszystko ogarnelem minelo dwa lata. Ale wnetrze mam w stanie idelanym, jedynie nieco "zdeptany" fotel kierowcy i tyle, czyli normalna rzecz.

 

Duża Twoja pali. Moja potrafi osiągnąć takie spalanie w dużym mieście bardzo mocno zakorkowanym. Stałem 6h w korku w mieście i coś podobnego udało mi się osiągnąć w lato z klimą. Tak to u mnie w mieście pali ok 14l średnia mieszana wychodzi ok 12 trasa blisko dyszki a czasami trochę powyżej 9l. Niżej nie zszedłem niż 9l na trasie.

 

Ja też jestem tego zdania by brać 2.8

Z tym ze ja mam automata, a stare automaty to wiadomo... Klima tez czesto włączona. Jeszcze testuje spalanie. Dzis zalalem za 60zł, czyli jakies 24.5l LPG i dzis juz mam zrobione 170km. Pali sie czerwona lampka. Zobacze ile wyjdzie.

Opublikowano
Ja mam 528 na pojedynczym vanosie i faktycznie nic się z tym silnikiem nie dzieje. Z drugiej strony 40 koni to tyle samo ile dzieli 520i od mojej 528i czyli całkiem sporo. Z minusów m54: branie oliwy i problemy o których wspomnieliście, gaz musi być lepiej wystrojony, w polifcie wentylator klimy jest nienaprawialny. Na plus myślę, że z reguły lepszy wypas, w kombiakach poprawili zaciekającą tylną klapę, duża navi, ładne reflektory, lepsze maty grzejne w fotelach i pewnie wiele innych. Ogólnie młodszy rocznik to też większa szansa na brak korozji. Należy pamiętać, że m54 często nie trzymają mocy i przywrócenie nawet dobrego egzemplarza pochłonie trochę złotówek. Jak Cię stać to brałbym 530i, koni tyle co w 535 v8 a koszty obsługi mniejsze. Ja zmieniać z 528 raczej nie będę, jak mi mocy zabraknie to przerobię kolektor z m50 i będę cudował :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.