Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

zamieniłem kierownice trójramienną z przedlifta (bez multi poduszka trójkątna)na trójramienną z okrągłą poduszką (multi)

przyciski działają bez problemu jest sterowanie radiem oraz tempomat (mam M52 2,0 benz. z 99')

 

problem mam z poduszką jak wiadomo przed liftem jest jednonabojowa poduszka

po podłączeniu nowej (dwunabojowej) wyświetla błąd

http://s6.ifotos.pl/img/airbagJPG_expenwa.JPG

 

Kiedy odłączę wtyk poduszki z zieloną wtyczką

http://farm4.static.flickr.com/3323/3477176480_1e7abeb908_b.jpg

błąd znika

 

na starej poduszce oczywiscie błędu nie ma

 

proszę o pomoc.

Pozdrawiam Kamil.

Opublikowano

stara jedno

nowa dwu

 

przejrzałem kilka postów odnośnie zmiany kierownic i wszystkim niby chodzi nowa poducha bez problemu

Opublikowano
Dokoduj drugi nabój. Pa softem bardzo fajnie to można zrobić. w opcji SRS->Equipement masz opcje Driver's aribag stage 2. Dokodujesz i błedu nie będzie.
Opublikowano

Czyli przed liftowy moduł MRS może obsługiwać poduszki dwu nabojowe?

 

Jeżeli tak czy można to zakodować czymś innym niż PASOFT`em?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dokoduj drugi nabój. Pa softem bardzo fajnie to można zrobić. w opcji SRS->Equipement masz opcje Driver's aribag stage 2. Dokodujesz i błedu nie będzie.

to jest konkretna odpowiedź, spróbuję tak zrobić jak mówisz, Dzięki

Opublikowano
Nigero przecierasz szlaki dla przedliftów pod kiere poliftową :cool2: Sam myślałem o swapie kiery z polifta do siebie, ale nie bardzo wiedziałem jak obejść temat tej dwunabojowej poduchy... matig2 dzięki :cool2: Czy kodowanie o którym mowa można również wykonać z poziomu DIS lub NCS??
Opublikowano

A czym sie rozni kiera poliftowa? Ja u siebie wywalilem z trojkatna poduszka bez multi, na okragla z multi i bledow nie mialem.

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Opublikowano
z poziomu disa nie. z poziomu ncsa tak. Tak dla ciekawostki moge tez powiedziec ze w tej samej opcji co wyzej napisalem gdzie sie dokodowuje lub usuwa drugi naboj jest tez mozliwosc wylaczenia maty zajetosci fotela. pozniej wyczepiacie tylko kabelek z czujnika maty i gotowa. nic nie trzeba lutowac.
Opublikowano

Czyli możliwe jest bezproblemowe przejście z jedno nabojowej poduszki trójkątnej(przedliftowa) na dwu nabojową okrągłą? Stara wiązka będzie pasować do nowej okrągłej poduchy?

 

Możesz powiedzieć dokładniej jakiej linii szukać po sczytaniu FSW_PSW.TRC w NCS?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

przy przejściu z 1 na 2 musisz zakodować drugi nabój kierownicy w sterownik.

Przewody doprowadzasz wg wielu tutoriali dostępnych na forum.

Jeżeli chodzi o kodowanie przez NCS to próbowałem... powiem szczerze, że nie wiem co zakodować...

matig jakaś wskazówka?

Opublikowano

wskazówka taka że jak poczytacie plik nscem to szukajcie miej więcej tego co bład wywala czyli Airbag fahrer stufe 2. moze ktos mi podeslac zczytany plik man z ncsa to zobaczymy?

 

Szukajcie takiego wpisu:

AIRBAG_FAHRER_2

aktiv/ nicht_activ

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też się zastanawiałem, myślałem o wymianie sterownika na nowszy i go ponownym zakodowaniu NCS-sem ale zastanawiam się czy trzeba dokładać wiązkę, ciekawe czy wtyczki do sterowników się różnią, jak ktoś sprzedaje części to może sprawdzić ?
Opublikowano

Czyli z tego co zrozumiałem że jak kolega wypina kable z wtyczki od drugiego naboju to nie wywala błędu tak? Chyba że to w innym poscie przeczytałem. Ale ok. najlepiej sprawdzić tak:

1. po podpięciu poduszki normalnie wyskakuje błąd drugiego naboju tak?

2. jak wypnie się z wtyczki kable odpowiedzialne za drugi nabój to nie wywala błędu tak?

3. skoro tak się dzieje jak w 2 punkcie to znaczy że okablowanie i funkcja jest dla drugiego naboju i należy dokodować w ten mrs, który jest drugi nabój bo gdyby nie miał takiej opcji to bo nie rozpoznawał go i nie było by błędu.

 

Podeśle mi ktoś przeczytany man swojego mrsu, w którym problem występuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja sobie przeglądałem swój plik FSW_PSW.TRC i są opcje

AIRBAG_BEIFAHRER_2

aktiv

AIRBAG_BEIFAHRER_1

aktiv

AIRBAG_FAHRER_2

aktiv

 

AIRBAG_FAHRER_1

aktiv

AIRBAG_TRIGGERED_E-CALL

nicht_aktiv (tłumaczenie nic nie mówi " Wyzwalane _E-ZAPROSZENIE")

więc w moim raczej nie można do kodować NCS :(

Opublikowano

tutaj mój log z sterownika ABG

GURTSTRAFFER_FAHRER_1

aktiv

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1

aktiv

KOPFBAG_FOND_LINKS_1

nicht_aktiv

KOPFBAG_FOND_RECHTS_1

nicht_aktiv

KOPFBAG_FOND_LINKS_2

nicht_aktiv

KOPFBAG_FOND_RECHTS_2

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_SPANNUNGSS_1

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_SPANNUNGSS_2

nicht_aktiv

FOND_MODUL_1

nicht_aktiv

FOND_MODUL_2

nicht_aktiv

SBE2_1

nicht_aktiv

SBE2_2

nicht_aktiv

HWL_1

nicht_aktiv

HWL_2

nicht_aktiv

MRS1_EMULATION_1

mrs3_modus

MRS1_EMULATION_2

mrs3_modus

TRIGGERSCHALTER_1

aktiv

TRIGGERSCHALTER_2

aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

aktiv

GURTSTRAFFER_FAHRER_2

aktiv

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_2

aktiv

ZAE2_EMULATION_1

mrs_modus

ZAE2_EMULATION_2

mrs_modus

BAUREIHE

e46

NICHT_BELEGT

wert_01

BPLUS_TRENNUNG2_1

nicht_aktiv

BPLUS_TRENNUNG2_2

nicht_aktiv

CRASHPARAMETER_0

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_01

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_02

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_03

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_04

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_05

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_06

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_07

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_08

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_09

e46

e46_5

CRASHPARAMETER_0A

e46

e46_5

AIRBAG_FAHRER_1

aktiv

AIRBAG_FAHRER_2

aktiv

FAHRERBAG_STUFE2_1

nicht_aktiv

FAHRERBAG_STUFE2_2

nicht_aktiv

AIRBAG_BEIFAHRER_1

aktiv

AIRBAG_BEIFAHRER_2

aktiv

BEIFAHRERBAG_STUFE2_1

aktiv

BEIFAHRERBAG_STUFE2_2

aktiv

SIDEBAG_LINKS_1

aktiv

SIDEBAG_RECHTS_1

aktiv

SIDEBAG_LINKS_2

aktiv

SIDEBAG_RECHTS_2

aktiv

GURTSCHLOSS_STROMSS_1

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_STROMSS_2

nicht_aktiv

ITS_LINKS_1

aktiv

ITS_RECHTS_1

aktiv

ITS_LINKS_2

aktiv

ITS_RECHTS_2

aktiv

SIDEBAG_FOND_LINKS_1

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_RECHTS_1

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_LINKS_2

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_RECHTS_2

nicht_aktiv

VERRIEGELN_SITZLEHNE_FA_1

nicht_aktiv

VERRIEGELN_SITZLEHNE_FA_2

nicht_aktiv

VERRIEGELN_SITZLEHNE_BF_1

nicht_aktiv

VERRIEGELN_SITZLEHNE_BF_2

nicht_aktiv

UEBER_ROLLSENSOR_1

nicht_aktiv

UEBER_ROLLSENSOR_2

nicht_aktiv

B_SATELLIT_1

aktiv

B_SATELLIT_2

aktiv

GURTSCHLOSS_FAHRER_1

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_FAHRER_2

nicht_aktiv

BPLUS_TRENNUNG1_1

aktiv

BPLUS_TRENNUNG1_2

aktiv

AUSLOESEKRITERIUM_1

ece

AUSLOESEKRITERIUM_2

ece

GURTSCHLOSS_BEIFAHRER_1

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_BEIFAHRER_2

nicht_aktiv

LENKSEITE_1

linkslenker

LENKSEITE_2

linkslenker

Opublikowano

FAHRERBAG_STUFE2_1

nicht_aktiv

FAHRERBAG_STUFE2_2

nicht_aktiv

 

zmien na activ i sprawdz lub pokombinuj z tymi wpisami. to prawdopodobnie beda te wpisy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też czytałem sterownik ABG (mrs3) i mam to samo co na górze, być może trzeba po zaznaczeniu dwu nabojowej na activ , starą jedno nabojową na nicht activ :!:

AIRBAG_FAHRER_1

aktiv

AIRBAG_FAHRER_2

aktiv

FAHRERBAG_STUFE2_1

nicht_aktiv

FAHRERBAG_STUFE2_2

nicht_aktiv

 

Czyli tak:

AIRBAG_FAHRER_1

nicht_aktiv

AIRBAG_FAHRER_2

nicht_aktiv

FAHRERBAG_STUFE2_1

aktiv

FAHRERBAG_STUFE2_2

aktiv

  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.