Skocz do zawartości

Kurde jaką mam skrzynię i jaki do niej nalać olej Automat


damp

Rekomendowane odpowiedzi

Już nic nie wiem :(

Nr nadwozia dj30627 - e38

Chcę wymienić olej i nie wiem jaka to skrzynia ani jaki nalać.

Dzwoniłem do ASO nie chcą powiedzieć.

Pan ze stronki automaty którą polecacie podałem vin powiedział po długim błaganiu (p.s. usłyszałem min, ze na radach przez telefon zupy sobie nie ugotuje :evil: ) powiedział ze to model 5hp30 i jakiś olej ATF.

A wg etk wychodzi ze model skrzyni jaką mam- zauważyłem zielony korek z napisem Lifetime (wieczny olej) wychodzi że mam A5S 310Z - OP

 

Czy to skrzynia ZF?

Czy to jest skrzynia 5hp18?

Gdzie znależć oznaczenie skrzyni?

Takie montowanoo w e36 a po wprowadzeniu nr skrzyni w etk szukanie po nr częsci wynika, że ta skrzynia co mam wychodziła tylko w e38 i e39. :shock:

 

Dodam ze przy lewarku skrzyni są oznaczenia biegów p r n d 4 3 2 i nie jest to tiptronic.

Proszę o poradę bo jestem załamany.

W ASO nie są ponoć w stanie ustalić jaki olej ma tam być

 

P.S. CO jes u licha z tymi automatami BMW , że każdy kogo pytam udaje nagle że jest ślepy, głupi i niedorozwiniety?

 

POMOCY!!!!!!!! :modlitwa:

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj było dużo na ten temat na forum. Są linki do stron, gdzie po nr VIN ustalisz jaka to skrzynia. Na 99% jest to 5HP18 i bodajże od któregoś miesiąca 1995 roku w skrzyniach tych zalewano olej tzw "wieczny". Jest to ESSO ATF LT ... (nr znajdziesz na forum). Kupujesz fitr, uszczelkę misy olejowej, olej i wymieniasz. Znajdź zakład który już robił coś takiego bo trochę z tym jest ekwilibrystyki (olej nalewa się szprycą).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daten für die Fahrgestell-Nr. 'DJ30627'

Baureihe: E38

Fahrzeugtyp: 728i

Typschlüssel: GE21

Motor: M52

Karosserie: Limousine

Katalogausführung: Europa

Lenkung: Links

Getriebe: Automatik

Produktion: 09/1995

 

Füllmengen

für die BJ von 01.09.1995 bis 31.08.1997

Motor M52 B28: 5.75 Liter Öl

Getriebe A5S 310Z (Automatik): 0.00 Liter Öl

Diff.: 1.20 Liter Öl

Bremsflüssigkeit: 1.00 Liter

Kühlwasser mit/ohne Klima: 11.20/11.00 Liter

Zusatz: Automatikgetriebe: Lebensdauerfüllung

 

 

kazdy dobry zaklad od skrzyn bedzie wiedział co nalac. zadzwon do nich

 

http://www.skrzyniebiegow.pl/

535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz skrzynie ZF 5hp18 :duh:

 

wchodzi do niej ok 9 litrow olej - wymienia sie ok 4,5 - 5 litrów.

 

jedyny rozsadny ( moim zdanie olej ) to orginalny zf - taki jaki leje fabryka - ZF life time - cenia ok 70 zł za litr.

 

mozna tez zalac jakims innym - dextronem 3 - jednak nie ma do takiej zamiany zaufania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W vin dekoderze nie mogę ustalić jaki to typ skrzyni w tym oznaczeniu hp.

Jakby to było takie proste to nie zadawałbym pytania na forum.

Sęk w tym, że każdy zakład mówi co innego.

Jedni chcą zalać dextronem inni esso jeszcze inni atf serwis nic nie wie.

 

Na ile procent mam tą 5hp18?

Mi się tak zdaje ale pewien nie jestem.

 

 

Chciałbym zalać oryginalnym olejem.

Czy ktoś ma taką skrzynię? A5S 310Z - OP

Co oznacza sktót OP?

w e36 jest- skrót OK a przed tym takie same oznaczenia, ale numery w etk się różnią i tymi oznaczeniami po myślniku też.

 

Prosze o pomoc

Proszę nie pisać że to już było bo nie znalazłem jaki wchodzi fabrycznie olej do A5S 310Z - OP .

 

Najbardziej zdziwił mnie gość od automatów- którego wszyscy polecacie ze strony bodajże automaty.pl, który ustalił że mam 5hp30 :shock:

Więć jaką mam skrzynię?

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damp poszukaj na Forum bo było o tym bardzo dużo np http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=9557&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=esso.

Masz skrzynię 5HP18, która ma oznaczenie A5S 310Z co określa, że może przeność moment do 310 NM. Skrzynie 5HP30 były stosowane przy silnikach V8, gdyż przenosiły wyższe momenty. W zasadzie to ZF dzieli oleje do skrzyń na 2 grupy: 11A i 11B. W pierwszej grupie znajdują się oleje mineralne a w drugiej półsyntetyczne i syntetyczne. W zasadzie do 5HP18 można nawet zalać minieralny, ale trzeba go wymieniać po ok 40-50 TKM. Natomiast dedykowany do tej skrzyni jest ESSO ATF LT 71141 (półsyntetyczny). Masz tu parę linków i popatrz: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/ZF1999Chart.jpg, http://www.jie.com/oilref.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Jeżeli dobrze rozumiem to do 5hp18 i5hp30 BMW leje taki sam olej ESSO LT711741, BMW Lifetime.

 

Sorry ale jestem zdenerwowany przez ta całą dezinformację.

Co to za tajemnica, że serwis nie poda jaki olej ma być do skrzyni.

Gdyby nie wasza pomoc pewnie do dziś bym nie wiedział co nalać.

Dzięki i pozdro.

 

Co do polecanych warsztatów jest jeden w Poznaniu

(Myszkowski Teodor ,0 61 663 65 65 ,62-080 Swadzim, Ogrodowa 3)

ale powiedziel mi, że nie naleją mi oleju jak kupię i nie zamontują oryginalnej uszczelki i filtra :shock: A nadto proponują Dextron do mojej skrzyni :duh:

Paranoja!!!!

Chyba pojadę do Mikołajczaka na Strzeszyńską no chyba, że zna ktoś kogoś lepszego w Poznaniu

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu tak bardzo chcesz wymienic ten olej?

 

niektorzy radzili zeby tego nie robic, lifetime...

 

i ze ponoc po wymianach moga sie zaczac problemy

 

ja mam u siebie A5S 440Z - TA i jest to steptronic

czyli steptronic to chyba tylko elektronika, bo kolega ma tez A5S alenie jest tosteptronic

 

u mnie skrzynia chodzi idelanie

i niech teraz fachowcy powiedza, wymieniac? robic jakis przeglad czy sie tego nie tykac?

 

--------------------

aha, po pczeczytaniu tego watku wklejonego tutaj jednak okazuje sie ze wymienic trzeba, byle tylko na odpowiedni olej :)

 

i to chyba tez zrobie w aso

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie wlany Esso ,po wymianie 4 tys km i skrzynia chodzi bardzo dobrze.Oczywiście jak wymieniasz to kup filtr i uszczelkę.Marcin 978 zobacz starsze posty,ktoś zrobił zdjęcia oleju i syfu w misce a odpowiesz sobie na pytanie dlaczego powinno się olej wymieniać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak wieczny olej. Oto cytat ze specyfikacji oleju ESSO:

"Charakterystyka ATF LT 71141 jest wysokiej jakości półsyntetycznym olejem typu ATF, o długim czasookresie eksploatacji, do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów pojazdów. Wyselekcjonowane oleje bazowe w połączeniu z nowoczesną technologią uszlachetniania olejów,

pozwoliły osiągnąć temu produktowi nadzwyczajne możliwości eksploatacyjne, także ze względu na wydłużone czasookresy wymian. "

Wiekszość z nas nie użytkuje tych samochodów od nowości, a mają one już swoje najechane, więc żeby zapewnić dłuższe użytkowanie skrzyni biegów lepiej ten olej zmienić niż powiedzmy za 50-100 Tkm remontować skrzynię. Praktycznie można zalać syntetyczny CASTROL transmax Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi wymianami to jest wlasnie dylemat - moja skrzynia padla ok 20 tys po wymianie oleju - ale nie jest powiedziane ze jakbym nie wymienil to by nie padla , albo na odwrot....

 

kazdy fachowiec ( :duh: ) od skrzyn mowi co innego - jednak wiekszosc , i te lepszejsze zaklady twierdza ze bezwzglednie sie wymienia !

 

w najblizszym czasie napisze w tej sprawie maila do ZF - niech oni sie wypowiedza w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz już sam nie wiem

Wymieniać czy nie?

Czy jest jeszcze ktoś kto wymienił olej i mu padła skrzynia?

U mnie słychać cichy gwizd jak zmienia z 1 na 2 dlatego chcę zmienić.

Poprzedni właściciel nie wymieniał oleju bo twierdził że jest wieczny.

Auto ma 240tys.

Czy jak wymienię to ciśnienie nowego oleju przy takim przebiegu i w założeniu że nikt wcześnirj oleju nie wymieniał nie zaszkodzi skrzyni?

Myślełem nawet o jej przepłukaniu. I zalaniu prawie całych 9l

 

Ale jestem w rozterce :?:

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz już sam nie wiem

Wymieniać czy nie?

Czy jest jeszcze ktoś kto wymienił olej i mu padła skrzynia?

 

bardzo naciaganym nazwalbym to, ze komus padla skrzynia BO wymienil olej - rozumiem, ze mogl cos zepsuc wyciagajac skrzynie ale odkrecajac tylko dekiel ?

 

Czy jak wymienię to ciśnienie nowego oleju przy takim przebiegu i w założeniu że nikt wcześnirj oleju nie wymieniał nie zaszkodzi skrzyni?

Myślełem nawet o jej przepłukaniu. I zalaniu prawie całych 9l

 

nie jestem przekonany, ze skrzynia to silnik - rozumiem, ze w starym silniku cisnienia sa mniejsze (zuzycia pierscieni, cylindrow itp) ale w skrzyni ? tu sie zuzywaja tarczki a nie sadze zeby one mialy jakis wplyw na cisnienie oleju w skrzyni

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj kuzyn mial taki sam model bmw 728iA skrzynia padla mu przy przebiegu 190tys objawy byly takie same jak u Ciebie.Po wymianie oleju zaczela mu po pewnym czasie jeszcze szarpac i sie rozsypala.Z tego co pamietam wymienil skrzynie na manual.Daj boze ze u Ciebie bedzie cos innego.
518i LPG - wersja poscigowa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby wymiana oleju miała wpływ na to, że skrzynia padła. Ja do niedawna miałem Vectrę A 2.0 w automacie z 1992 roku i użytkowałem ją do marca tego roku. Kupiłem ją jako 5 letnią w 1997 roku wówczas serwisy nie miały pojęcia, czy wymienia się w tych skrzyniach olej (była to japońska skrzynia). Dogrzebałem się, że oczywiście się wymienia co 60 TKM i wymieniałem kilka razy nawet po mniejszych przebiegach (30-40 TKM) i samochód do dziś świetnie śmiga. To, że skrzynia padła najprawdopodobniej wynika z przeszłości wypadkowej samochodu. Jest ona wrażliwa, na takie rzeczy. Po prostu na skutek wypadku coś w niej się uszkodziło i po pewnym czasie wysiadła. Dlatego też kupując auto z automatem należy szukać bezwypadkowego. Ponadto tak naprawdę do na 100% nie jesteśmy pewni ile te auta mają przebiegu, więc jak auto ma te 200 TKM więcej i nie zaglądano do skrzyni to nic dziwnego, że padła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz już sam nie wiem

Wymieniać czy nie?

Czy jest jeszcze ktoś kto wymienił olej i mu padła skrzynia?

 

bardzo naciaganym nazwalbym to, ze komus padla skrzynia BO wymienil olej - rozumiem, ze mogl cos zepsuc wyciagajac skrzynie ale odkrecajac tylko dekiel ?

 

Czy jak wymienię to ciśnienie nowego oleju przy takim przebiegu i w założeniu że nikt wcześnirj oleju nie wymieniał nie zaszkodzi skrzyni?

Myślełem nawet o jej przepłukaniu. I zalaniu prawie całych 9l

 

nie jestem przekonany, ze skrzynia to silnik - rozumiem, ze w starym silniku cisnienia sa mniejsze (zuzycia pierscieni, cylindrow itp) ale w skrzyni ? tu sie zuzywaja tarczki a nie sadze zeby one mialy jakis wplyw na cisnienie oleju w skrzyni

 

a jak wytlumaczysz te uwagi (SERWISOWE) I TO Z WYKRZYKNIKAMI, ze zastosowanie niewlasciwego oleju zniszczy skrzynie w bmw e38? i to nie nawet calkiem innego oleju, ale do innego typu automatow?

 

juz samo to powoduje ze jest to bardziej skomplikowany mechanizm niz silnik, do silnika wlejesz inny olej to nie padnie, a skrzynia padnie...

 

cala sprawa jest dosyc tajemnicza

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj kuzyn mial taki sam model bmw 728iA skrzynia padla mu przy przebiegu 190tys objawy byly takie same jak u Ciebie.Po wymianie oleju zaczela mu po pewnym czasie jeszcze szarpac i sie rozsypala..

 

u mnie bylo to samo - po wymianie skrzynia zaczela sie przegrzewac , co spowodowalo 'branie' oleju, po pewnym czasie zaczela szarpac i slizgac - i tak umarla.....

 

nie twierdze ze to wina wymiany oelju - bo olej sie wymiania na 100% - tylko nalezy go wymianic na odpowiedni olej - ale dziwnym trafem wielu osoba po wymianie oleju zaczely sie problemy ze skrzynia :duh:

 

widzialem juz kilka rozebranych skrzyn zf5hp18 ( sam nawet rozebralem swoja ) i musze stwierdzic ze wszystkie mialy przebieg max 280 tys - z tego wnioskuje ze te skrzynie robia takie przebiegi -

 

czyli do 300 tys ( ale wiekszosc ok 250tys km ) .....

 

ja bym na twoim miejscu sprawdzil najpierw jak najszybciej poziom oleju - to podstawa... a swisty prz zmianie z 1 na 2 moga byc spowodowane - uszkodzeniem kosza, uszkodzeniem lozyska , zuzyciem tarczek .... - tak czy inaczej jakiekolwiek swisty czy zgrzyty ze skrzyni zle wroza - wiec zajmij sie tym od razu

 

ja juz nigdy nie kupie samochodu z automatem - bo caly czas bym sie bal ze zaraz cos padnie - tylko manual ( jak dla mnie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby wymiana oleju miała wpływ na to, że skrzynia padła. Ja do niedawna miałem Vectrę A 2.0 w automacie z 1992 roku i użytkowałem ją do marca tego roku. Kupiłem ją jako 5 letnią w 1997 roku wówczas serwisy nie miały pojęcia, czy wymienia się w tych skrzyniach olej (była to japońska skrzynia). Dogrzebałem się, że oczywiście się wymienia co 60 TKM i wymieniałem kilka razy nawet po mniejszych przebiegach (30-40 TKM) i samochód do dziś świetnie śmiga. To, że skrzynia padła najprawdopodobniej wynika z przeszłości wypadkowej samochodu. Jest ona wrażliwa, na takie rzeczy. Po prostu na skutek wypadku coś w niej się uszkodziło i po pewnym czasie wysiadła. Dlatego też kupując auto z automatem należy szukać bezwypadkowego. Ponadto tak naprawdę do na 100% nie jesteśmy pewni ile te auta mają przebiegu, więc jak auto ma te 200 TKM więcej i nie zaglądano do skrzyni to nic dziwnego, że padła.

 

taka drobna uwaga :)

my ty piszemy o duzo bardziej wyrafinowanym sprzecie bmw

a nie o oplach

 

pewnie skrzynie w oplach sa mniej awaryjne, niestety :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co sprawdzić poziom oleju i tak zostawić?

Teń świst jest chwilowy ok sekundy- coś na wzór autobusu MAN automatic.

Chyba jednak zostawię ten olej.

Jak ma się skrzynia rozsypać to chociaż będę miał 1000 zł w kieszeni na ewent naprawę.

Bo z tego wszystkiego to już nie wiem.

Piszecie ze po wymianie zaczęły się problemy. A wymieniliście na oryginalny olej- znająć użytkowników forum to tak. A więc co było przyczyną uszkodzenia skrzyni, skoro olej nowy? A może właśnie to, że nowy olej wytwarza większe ciśnienie w układzie? I moiże dlatego skrzynia się sybpie?

Ja chyba zostawię tak jak jest. Sprawdzę tylko poziom oleju.

Edytowane przez damp

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pozwole sie wtroncic

pare dni temu bylem na kanale i jak auto chodzilo to w skrzyni by slychac jakby takie chlupanie tzn taki dziwny dzwiek

czy tak powinno byc???

takze to slyszalem dzisiaj jak schylilem sie pod auto!!

sam zamiezam sie ze zmiana oleju ale tez sie boje

a i jak jest zimno na dworze to jak ruszam moze ze trzy zmiany biegow nastepuja z szarpnieciem pozniej wszystko wraca do normy

bylem w warsztacie ale kolo nie wiedzial jak sprawdzic poziom w skrzyni

jest to trudne???

e39 steptronic

 

pozdrawiam

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.