Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Prawdopodobnie pękł mi nieszczęsny wał (strasznie głośno coś wali w silniku) i mam pytanko czy można wymienić sam owy wał czy lepiej cały dół?

Co musiał bym kupić oprócz samego dołu lub wału i jak wygląda wymiana silnika czy są jakieś problemy przy przekładce (kilka silników wymieniałem ale benzynowych w oplach lecz diesela nie). Prosze o pomoc. Pozdrawiam.Jak wyglada sytuacja gdy wymieniany jest tylko dół silnika tzn blok z walem i miska olejowa to jakie wtedy będą koszta? Jak wygladą również ustawienie pompy sam dam rade ją ustawić? proszę bo w weekend będę robić auto a chciałbym uzyskać pomocy od specjalistów (forumowiczów) :roll: .

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeśli to wal i jeśli jeszcze nie pękł do końca to wystarczy wymienić sam wal i panewki chyba ze będą idealne i będą miały ten sam wymiar co nowy wal. Jak juz się urwie to wtedy do wymiany co najmniej wal i blok.sporo roboty gorzej dużo niż w VW TDI ale nie dramat. Powodzenia
www.Car-los.pl
Opublikowano

mi tez cos strasznie walilo w silniku, okazalo sie ze urwany walek rozrzadu a walenie to kompresja uciekajaca przez zawory ssace.

 

do dobrego mechanika idz, tu z fusow nie wywrozymy

Opublikowano
Witam. Objaw jaki dzis stwierdzilem to krecac kolem pasowym slychac jak puka wal i czuc i dodatkowo mozna go wysunac i wsunac na ok 2 cm.
Opublikowano
No to raczej nie jet wałek wyrównoważający... Upewnij się, że koło się nie odkręciło (wiem głupota) i szukaj nowego silnika. Ze starego może coś na części się uda opchnąć. Już tu były przypadki wymiany wału na nówkę za kupę kasy (sam wał 3500 pln), który pękał po 2 miesiącach.
Opublikowano
Juz kupilem ale sam dol silnika za 700 zl a duzo problemow bedzie z przekladaniem czesci i jak wyglada ustawienie rozrzadu i pompy duze sa z tym problemy?
Opublikowano
Kup silnik od anglika , bo w twoim to nie wiadomo ile jest spustoszenia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Witam. Silnik wyciągnięty i pękł wał pod panewką na 3 cylindrze i mam dylemat czy wymieniać cały dół czy tylko wał z panewkami?
Opublikowano
kolego, dla pewnosci zrobiłbym szlif wału i dał nowe panewki. do tego korbowody bym zmienił bo mogły dostać strzała. żeby wymienić dół to i tak musisz głowice ściągac. co za tym idzie uszczelki, planowanie, szczelnosć itp. wszystko zalezy od budżetu.
Opublikowano

popatrz na to teoretycznie, skoro pękł wał, to coś musiało być przyczyną. jesli wymienisz wał a nie zlikwidujesz przyczyny to nastepny tez moze pęknąć.

Rozsądnym wyjsciem było by zmienić silnik

Opublikowano

Xeonek witaj !

Widać że jesteś nastawiony na remont silnika ,tylko masz dylemat ile tych rupieci wymienić.

Ja z dzisiejszym doświadczeniem to bym wymieniał cały silnik lub sprzedał w takim stanie jaki jest,ale w moich młodych latach to znając moje zamiłowanie do majsterkowanie to bym go rozebrał i wymienił to co jest uszkodzone i raczej bym sie starał uczestniczyć w całym procesie naprawy a forum to może być jednym ze źródeł wiedzy tylko trzeba umieć samemu to przefiltrować.

W takich wypadkach co nas czytelników najbardziej interesuje to abyś nam zdradził w jakiej sytuacji to się stało ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Stało to się na parkingu po marketem. Wymieniłem wcześniej olej na ten sam (MOTUL 10w40) i po wymianie odrazu inaczej silnik pracował przejechałem dokładnie 645 km i pękł wał. Silnik planuje sam robić dlatego mam mały dylemat co i jak. Wyciągając silnik zauważyłem za uszkodzona była poduszka silnika lewa i koło pasowe jest troszkę pokruszałe( ta guma). Obstawiam to przyczyną. Ze sprzegłem nie miałem problemów nie słychać było aby dwumasa dawała znać o sobie.
Opublikowano

Xeonek witaj !

Dobrze że sobie zdajesz sprawę że to poważna reperacja ale do odważnych świat należy, może po tej naprawie powiesz że następnym razem to wymienię cały silnik ale puki co to będziesz miał satysfakcję z samego siebie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Właśnie chodzi o satysfakcje ze samemu się zrobiło. Tylko obawiam się kilku rzeczy: 1.Jak ustawić rozrząd i pompę. 2. Dwumase też jak ustawić aby dobrze czujnik zczytywał.
Opublikowano

Jest tu sporo prawdziwych fachowców i chętnie pomagają w konkretnych sprawach a nie jak ktoś się pyta jak się ładuje aku chociaż i to też jest na pierwszy raz może być stresujące.

Pisz na bieżąco co robisz to Ci będą kibicować i podpowiadać.

Daj jakieś fotki to robi wrażenie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Wymień wał z panewkami. Załóż te używane z nowym wałem. Nie pomyl kolejności, nie rob żadnego szlifu, nie zakładaj nadwymiarowych panewek. Będzie dobrze.
Opublikowano
Właśnie chodzi o satysfakcje ze samemu się zrobiło. Tylko obawiam się kilku rzeczy: 1.Jak ustawić rozrząd i pompę. 2. Dwumase też jak ustawić aby dobrze czujnik zczytywał.

wszystko znajdziesz w TIS BMW ... jak coś nie wiesz pytaj .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Dziś przekładałem osprzęt z dwacy i napotkałem problem z 3 wtryskami za nic nie chcą wyjść. Zalane na noc WD. Z pierwszych rzeczy jakie będą do kupna to dwumasa bo tarcza juz wytarta, uszczelka pod glowice, pod pokrywe zaworów.
Opublikowano
Dziś przekładałem osprzęt z dwacy i napotkałem problem z 3 wtryskami za nic nie chcą wyjść. Zalane na noc WD. Z pierwszych rzeczy jakie będą do kupna to dwumasa bo tarcza juz wytarta, uszczelka pod glowice, pod pokrywe zaworów.

Musisz kupic wybijak do wtryskow albo zrobic ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Wymieniłem wał w M43 nie wyciągając silnika z auta...

O zdejmowaniu głowicy nawet nie wspominając.

Opublikowano
Tylko ze będę przekładać cały dół. Po czym można poznać ze dwumasa jest do wymiany?

Po luzie osiowym I wzdluznym

Choc jesli jest jeszcze ori to ja bym wymienil...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Dziś znowu wtryski zalane ( niech się moczą :lol: ). Mając wolną chwile zrobiłem zdjęcie wału. Auto planuje uruchomić w maju bo wcześniej chce mieć pewność że wszystko wymienione noi najważniejsze pod koniec kwietnia będę mieć zastrzyk gotówki to jeszcze trochę nowych gratów wymienię.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/114de6c5af193ec1.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b7db1104a62d972.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.