Skocz do zawartości

Głuche stuki zawieszenia w f30 to norma wg ASO


aleks3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Jestem tutaj nowy. Jeżdżę od niedawna 328i f30. Opony runflat 18 cali. Zawieszenie adaptacyjne. Przy jeździe na nierównej lokalnej drodze słychać głuche stuki zawieszenia z przodu. Jakby jakiś luźny element wpada w głuchy chwilowy rezonans. Byłem w ASO i powiedziano, że ten typ tak ma. Następnie pojechałem na stację diagnostyczną, na "ścieżkę zdrowia" , w zawieszeniu wszystko gra, jednak diagnosta stwierdził, że te głuche dźwięki nie są normalne i wg niego przyczyna może tkwić w górnych poduszkach amortyzatorów. ( auto ma 20 tys przebiegu)

Wybrałem się do innego ASO i usłyszałem ponownie, że ten typ tak ma......

 

Miałem okazję wcześniej jezdzic dieslem 320d i jakos te dzwięki nie były dla mnie słyszalne, być może przez głośność silnika.

 

Czy w takim razie Panowie te głuche odgłosy ( nawet na piaszczystej, wyboistej drodze - aby wykluczyć że to runflat) to STANDARD czy jednak drążyć temat?

dodam że auto jest na gwarancji fabrycznej.

 

Z góry dziękuję za wypowiedzi użytkowników f30

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w F30 cichutko, bez hałasów, stuków i puków....

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może najlepiej nagraj ten dźwięk i wrzuć go gdzieś tutaj. Każde zawieszenie przecież jakoś pracuje i jadąc po kocich łbach nie będzie idealnie cicho. Gdybym usłyszał o co Ci chodzi, to wtedy mógłbym Ci powiedzieć - mam tak, lub - nie mam tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się tego nagrać, ten dźwięk jest głuchy, kierowca ma wrażenie, że to po lewej stronie, a jak się siedzi jako pasażer pojawia się sugestia, że to strona prawa.

Na początku myslałem, że to opony, jednak na piaszczystej drodze też to słychać.

Nie jest to jednak na tyle głośne aby to nagrać... Dziwne jest to, że w ASO mówią , że to tak pracuje, a inni niezależni mechanicy twierdzą, że tak być nie powinno....

Być może dlatego, że jest gwarancja to w aso nie chce im się do tego dotykać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz sportowy układ kierowniczy to takie stuki są efektem niedopracowanej przekładni kierowniczej. Ten temat był już wałkowany na forum a BMW faktycznie odmawia wymiany bądź naprawy twierdząc że ten tym tak ma. W myśl zasady chcesz kupić jesteś klientem, kupiłeś znaczy stałeś się petentem :(

Poniżej masz link do poruszanego tematu

viewtopic.php?f=163&t=208624

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem , że temat przekładni był wałkowany, jednak to nie jest przekładnia.

pojechałem do kolejnego serwisu i poprosiłem o jazdę razem z mechanikiem, żeby wytłumaczyć o co dokładnie mi chodzi.

Przyznał, że coś się zaczyna dziać, ale z racji, że zawieszenie jest adaptacyjne, chciał porównać z innymi egzemplarzami ( akurat nie było takiej f30 na miejscu aby można było od razu porównać) .

Po dwóch dniach dostałem informację zwrotną, że próbowano na tej samej drodze dwa inne egzemplarze z tym samym zawieszeniem , jednak tych stuków nie było.

 

Wychodzi na to, że coś jest na rzeczy- nie wiem jeszcze co,....... jednak tam gdzie auto kupiłem to mnie po prostu zbyli, w innym serwisie autoryzowanym, tak samo - spychologia,

dopiero w trzecim coś zaczyna się wyjaśniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

amorki wymienione dopiero teraz, jest lepiej jesli chodzi o prowadzenie auta, stuki głuche nieraz są ale duzo rzadziej i wyglada na to ze teraz to normalna praca zawieszenia.

wczesniej stukalo tak jakby cos bylo niedokrecone .

Niestety w dwoch serwisach mnie spławiono twierdząc że "tak ma być", a co najgorsze jednym z nich byl ten w ktorego salonie nabylem samochod.

Nieraz po prostu przykro ze ten serwis tak wyglada

 

dzieki za zainteresowanie i porady

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobrze, że w końcu się to wyjaśniło,. Masz rację kupujesz samochód jednak z trochę wyższej półki niż np. Ford (ale chyba tylko trochę wyższej) - a serwisy to jest jakaś masakra... napisz gdzie Cię zbyli i gdzie pomogli - może jak by tak wszyscy publicznie wytykali błędy serwisów to może się zmieni ich postawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę robić antyreklamy, bo pewnie wszystko zależy od pojedynczych ludzi, zależy na kogo trafisz na zmianie , ile akurat mają pracy itd....

Powiem tylko, że sprawę załatwiłem u Fusa , w Rawskim w Markach tez miałem spoko obsługę, ponieważ udostępniono mi porównawczą jazdę innym samochodem ( bez problemów ). U Fusa po prostu szybciej wydano decyzję o wymianie części.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tez spotkałem się z tym problemem u siebie, też śmigam na 18 run flatach ale na szczęście trafiłem na kumatego gościa w serwisie. Też prześwietlili mi całe zawieszenie, żadnych luzów nie stwierdzili. Najprawdopodobniej winna jest maglownica, połączona z pompą wspomagania i jakimiś innymi podzespołami (jest to jedna zabudowana część), a jeśli to wersja z adaptacyjnym zawieszeniem i aktywną kierownicą, jak u mnie - nowa kosztuje w graniach 12-13 tyś pln. BMW w ciągu krótkich kilku lat produkcji udoskonalało ten podzespół bagatela 17 razy, ale jak widać nie umieją sobie z tym poradzić bo ciągle padają i to jeden z najmniej udanych wynalazków. U mnie w 3 letnim bmw z przebiegiem 110tyś (wersja 320d) problem występuje "delikatnie" - w serwisie usłyszałem, że bardzo często padają dużo szybciej... Z racji wysokich kosztów wymiany nawet na gwarancji serwis twierdzi, że to norma (ten typ tak ma) i defacto nic poważnego nie powinno się dziać - koło nie odpadnie ani nic z tych rzeczy. Dopiero jak generuje mega duży luz biorą się za wymianę. Ja niestety mam już auto po gwarancji więc nie pozostaje mi nic innego jak "pokochać" tę dolegliwość. Szkoda tylko, że marka premium nie dba o tak trywialne elementy jak zawieszenie.

 

edit:

na moje oko część modyfikowana była 17 razy, niezależnie od wersji, każda została wycofana:

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/32_2071/0/54109/L/0/2012/0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.