Skocz do zawartości

325 E36 spalanie 15L benzyny trasa 25L miasto


JRS

Rekomendowane odpowiedzi

Ale komputer nie powie czy reduktor jest odpowiednio dobrany do mocy, czy mikser odp. średnicę, czy filterki są czyste itd. itp. Jak np. jest za słaby red. to będzie palił nawet 15/100 przy silniku 1,6. Na wolnych może mieć dobry skład spalin a na wyższych obrotach albo skąd wie, że przy max obciążeniu nie zubaża mieszanki sprawdzali to wszystko :?:

To, że ktoś jest najdroższy nie oznacza, że najlepszy a tak poza tym Elpigaz to niezbyt dobra firma z tego co słyszałem (ale droga to napewno) zresztą Twój temat jest tego dowodem :D

Z Twojego opisu wynika też, że reduktor jest źle wpięty w układ chłodniczy dlatego jest na zimnym zbyt mała wydajność i kicha albo jest wogóle marnej jakości :duh:

A tak wogóle to chyba nie myślisz, że nawet najlepszy komputer wszystko powie, nawet jeśli, to trzeba jeszcze umieć z tego korzystać...

Przeczytaj ten wątek, wynika z tego, że nawet samodzielnie włożona instalka Igen. :duh: może działać w BMW a renomowany zakład się wyłożył...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ok, to prosze podaj mi jakie masz czesci (jakiej firmy - mikser/wtryski itd)) w swojej zamontowane. Mysle ze do 2,0 i 2,5 to bedzie to samo?

Moze rzeczywscie masz racje, ja na tym sie nie znam, zapliclem i chcialem zeby to dobrze chodzilo. Tam w zkaldzie tiwredza ze wszytsko jest ok.... to gdzie lezy bład? I jak to sprawdzic czy jest rzcezywscie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podjechać do fachowców tylko od BMW tu na śląsku jest kilku, których moge polecić. Nie da się powiedzieć, że do danego samochodu pasuje to i to tym bardziej na odległość. Każdy samochód jest inaczej eksploatowany inny ma przebieg itd.

 

Ja mam polski system Diego, wtryski Matrix, reduktor Silver. Na początku też miałem problem bo kolesie założyli wtryski Zavoli okazało się, że się przycinają i samochód na wolnych szarpie. Mówili, że wszystko ok nie ma błędów i stara śpiewka: świece, cewki itd. uparłem sie i wkońcu zmienili wtryski "na próbe" na Matrix i jak ręką odjął :D

Do Twojego silnika będzie ten sam zestaw tylko z reduktorem Gold.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki

No na slaskz torunia mam "troche" daleko. Mysle ze pojade z 316 i zorbie zadyme u siebie w servisie i powiem ze to co jest to jest zle i moze tez sie uda zalozyc inny sprzet. Chyba ze przeloze wszytsko (doloze/pozmieniam) do 325 bo moj stary to jest niechetny do gazu i razczej na gazie jezdzic nie bedzie.Ale to jescze sprawa do przmyslenia.

Jakby co dam znac jak sie sprawa potoczy.Jak narazie mam do wymiany klocki na przod-wybralem ATE na allegro za 120zł, i sondy lambda bosch uniowersalne 4przewodowe za 90zł/szt. Dojdzie do tego jeszcze przednia szyba.... pozniej rejestracja i ubezpeiczenie - wiec jak widzisz mam sporo jescze do zrobienia...gaz zostawiam na koniec.

Na razie mam magisterke na karku i zajme sie rejestracja, i doporowadzeniem 325 do pozadku na zlot bmw a ona juz tuz tuz....

Pozdrawiam

Edytowane przez JRS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem i ja e36 325i i po trasce zaskoczony jestem że autko przy prędkościach 120-160 spaliło 8/100 benzy. Przez przypadek musiałem jechać betą 1200 km i już łapałem się za głowę że wynik na dystrybutorze mnie zabije, a tu miły zonk.

Mam parę innych autek mniejszych i większych, wszystkie benzynowe są z gazem i normalnym i sekw. ale bety nie skażę gazownią.

Tyle co się tym jeździ dla fanu to się nie opyla.

W mieście 12,5 a w trasie 8 :shock: jak na stereotyp o 325, prawie tyle co fabia 1.4 :jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam, czytam i sie zastanawiam... Co kolega JRS ma na mysli piszac kilka razy, ze byl _NA REGULACJI PRZEPLYWOMIERZA_ ? tam nie ma co regulowac przeciez... jest drut albo go nie ma.. wiec przeplywka dziala albo nie.. druga sprawa to opinia mechanika, ze 325i ma dwie sondy... bylem pod kilkoma 325i i wyminienialem nie jedna sonde.. ale kazda z tych BMW miala tylko jedna sonde L... moja tez ma jedna... wiec zaczynam watpic w fachowosc tego specjalisty...

Co do LPG, mam instalacje IIgen w 325i w ktorej nie bylo oszczedzane na mikserze i reduktorze... i auto chodzi bez zastrzezen. Utrata mocy minimalna, wkreca sie ladnie do odciecia... nie strzela, nie puka:) pali w miescie okolo 14-15L na trasie mozna zejsc na 9-10... a wiem, ze trzeba ja jeszcze podregulowac.. czujnik temperatury oczywiscie tez jest i moge sobie ustawiac prog temp. przy jakiej ma przechodzic na LPG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp do >reserved<

Jutro 8:30 (czwartek) jade do mechnika na pełne ogledziny od A do Z i bede wszystko wiedział. Napisze jaka bedzie ekspertyza.

Jezeli ma tylko jedną, bedzie dobrze i wydam mniej kasy, a i przy okazji sie zapytam dlaczego powiedział że niby ma 2 sondy.

 

Z drugiej strony rozmawiałem z innym mechanikiem (rodzina,ale mieszka daleko,na szczescie na swieta bylismy w odwiedzinach) i np tak jak wszyscy pisali ze na 99% procent padła mi lambda.... on stwierdził że to nie możliwe (chodzi mi tu o temat postu), przyczyna musi leżeć gdzie indziej. Powiedział że zepsuta sonda lambda to beda nierowne obroty biegu jalowego, a spalanie może być wieksze ale litr/dwa przy 325 a nie 25L w miescie.

 

Jeżeli chodzi o gaz, doszedłem do wniosku(czytajac tu wiele postów na temat LPG) że przy 10-12 tys km rocznie bo tyle bede robił, a wiekszośc bedzie w miescie to gazu mi sie nie oplaca.

Ale tak informacyjnie, czy mogłybys podać jakie masz czesci LPG zalozone w swojej? mikser/reduktor itd?

 

Ja mam swoje dosweidczenia na 316 99KM - gaz II genarcji firmy ELPIGAZ i na trasie nie zeszła NIGDY poniżej 10L/100km LPG (goracy silnik,start i przejechane bez zatrzymania 250km, na autostradzie w raichu, predkosc 120km/h) PO naszych drogach 11L gazu i ani kropli gazu mniej. Nie wspominajac o tym że przy 160km/h skonsumowała 14,7L LPG A napisze ze 316 zrobiłem od grudnia 2005 prawie 11tys km, z czego 9tys na gazie, w tym jeden wyjazd do raichu 3300km. Dodam ze silnik jest w BDB stanie a poprzednie 177tys zrobił w raichu. Na bezynie pali znacznie mnie! 7,5L trasa 120km/h - 10-11L miasto jazda dynamiczna.

 

Jezeli chodzi o przeplywke, tak powiedzieli mi w servisie gazu. GDy pojechalem do nich po tym jak zaczeły obroty "jałowe" pływać od 500-1300rpm tak na gazie jak i na bezynie. Zawizołem, po 2 godzinach odebrałem, auto chodziło juz dobrze, a servisant (od gazu) powiedział, że musiała sobie kichnac (lekko) bo przepływka była "uszkodzona" ale ją naprawił/ustawił. Bylo tak już 2x - w styczniu - teraz jest od jakiegos czasu OK.

Ja nie jestem mechanikiem samochodowym i pisze co ja zaobserwowałem i co usłyszałem od mechanika, i od servisanta gazu. Dodałem swoją opinie i to tyle. Po to jest to forum aby między sobą opowiadać co kto ma ze swoją beemką i żeby taki jeden z drugim (pisze tu o mechanikach/servisantach) nie wsiskali NAM ciemnoty. Możliwe że ktoryś "sciemniał" - ze wskazaniem na tego drugiego.

 

PS.Jezeli czunik temp wylaczysz i na zimnym po przekroczeniu ok 2000rpm właczy Ci się gaz to auto gaśnie czy utrzymuje prawidłowe obroty? Sam zakładałes gaz/czy jakas firma?znajomy?

 

Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>JRS<

Co do sond to z tego co sie orientuje 2 sondy moze miec 323/328 wiec moze tymi modelami mechanik sie zasugerowal. Co do Twojego duzego spalania to na pewno winna jest sonda. Samochod nie koniecznie musi falowac na wolnych obrotach... po prostu dziala w trybie awaryjnym. Jakis czas temu jeden z grupowiczow mial podobny problem.. Coupetka palila mu 25/100.. podlaczylem go pod kompa, krotka pilka - uszkodzona sonda.. wymienil i jak reka odjal ( byl temat nawet na forum poruszany ) takze niech mechez nie filozofuje tylko wyciaga sonde.. zaloze sie, ze bedzie cala czarna. Z Twojego opisu wynika, ze ta sonda sie zawiesza.. takze pomiar miernikiem moze nie dac konkretnych rezultatow. Co do falowania obrotow w 316... prawdopodobnie gaziarz uszczelnil dolot bo bylo jakies falszywe powietrze badz tez przeczyscil silnik krokowy...

Wracajac do mojej instalacji gazowej to zakladana byla przez warsztat, reduktor jest MLGAS "ML94 EP" wersja SUPER, mikser juz nie pamietam.. musialbym szukac papierow... sterownik Bingo-M. Auto na niej jezdzi prawie rok.. i caly ten okres bez problemow.. 2 razy strzelil w kolektor jak byl problem z fajka od cewki zaplonowej ( przebijala do masy ). W tym 316 masz na bank cos nie tak z instalacja... ale ciezko stwierdzic co.

Ad PS. jezeli wymusze LPG na zimnym silniku to lekko faluje i przy dodaniu gazu nie wchodzi na obroty ale nie gasnie.

 

Ps. Jak bedziesz zakladal nowa sonde kup uniwersalna NGK na allegro.. dzialaja bardzo dobrze i maja lepsza reakcje niz Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=97594873

 

Czy o tą sonde chodzi ?? Czy będzie się nadawała do 325i E36 92'??

 

Druga sprawa to objawy przy padniętej sondzie :

-falowanie na zimnym i ciepłym silniku

-zapach benzyny z układu wydechowego

-wysokie spalanie .

 

Poprawcie mnie jeśli się myle. U mnie chyba też sonda zaczyna sie wieszać ale spalanie nie jest specjalnie wysokie .Na przeglądzie spaliny mieściły się w

normie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, taka i kazda inna sonda z 4ma przewodami o kolorach 2xbialy,czarny i szary bedzie pasowala. Ja kupowalem na allegro sondy NGK do fiata po 75 albo 85zl. Roznia sie od tej do ktorej Ty dales linka tym, ze nie sa w kartonowym pudeleczku i zakonczone sa wtyczka fiatowska... Wtyczke mozna uciac albo zapytac sie sprzedajacego czy nie ma przejsciowki do BMW.

Objawy o ktorych piszesz wskazuja na sonde.. nie tyle padnieta co na wykonczeniu... Jezeli masz sprawny katalizator to radzilbym Ci wymienic ta Lambde jak najszybciej bo mozesz go zniszczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Pytałem sprzedającego o tą sonde . Twierdzi że to jest sonda uniwersalna ale ma jakięs tulejki przystosowane do połączenia z wtyczką .

Napisał też że albo jest wtyczka albo te tulejki do połączenia w sondach uniwersalnych . Oryginalna Boscha z wtyczka 321zł :)

 

Reserved jaki tulejki do połączenia w sondach uniwersalnych ????

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>reserved<

DOkaldnie tak bylo, mechanik zasugerowal sie 323, bo kilka tygodni wczesniej mial taka do naprawy i wlasnie 2 sondy w niej wymienial. Ja gdy bylem peiwrszy raz u niego, powiedzialem ze to jest 2,5 litra a nie mowilem z ktorego roku.

Jezeli chodzi o auto to mam do wymiany sonde, prawy przedni sworzen, uszcelke pod pokrywa od zaworow, przednie klocki i na razie wyglada ze wszytsko bedzie ok.

Zamowilem jzu z allegro ta sonde NGK taką jak poleciles uniwersalna 140zł, klocki ATE 120zł, filtr oleju KNECHT 22zł, olej polsyntetyk MOBIL 1 10W-40 2 bańki, 92zł/banka :] Z tymi uszcelkami mam problem bo znalazlem w jednym sklepie komplet ale 72zł... wydaje mi się troche duzo jak za uszczelki pod pokrywe, ma ktos jakis pomysl/propozycje, gdzie za rozsadne pieniadze dostane te uszczelki? (komplet zawsze składa się z 1 zewnetrznej i 2 wewnetrzynch?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>///MacArthur<

Oryginalne bosha u mnie w Toruniu w sklepie 420zł :o

A na allegro znalazłem sprzedawce z oryginalną za 195zł. A moj mechanik moze miec takie za 270zł.

Podróby, bez znaczka bosh są po 79zł, ze znaczkiem bosha 90zł.

Jezeli chcesz napisz na privat podam Ci kontakty.

Zamowilem od tego kolesia co podałeś link, powinny jutro byc, to Ci napisze jak wyglada ich zakonczenie: wtyczka/tulejki/gole kable... a pozniej jak bedzie auto sie sprawować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podlaczenia uniwersalnej sondy to sugeruje aby olac te tulejki, sonda musi byc porzadnie podlaczona bo tam na podgrzewacze idzie dosc duzy prad.. Polecam uciac oryginalny wtyk ze starej sondy i po prostu porzadnie go przylutowac do nowej nie zapomninajac o porzadnym zaizolowaniu.

>JRS< klocki ATE to bardzo dobry wybor.. co do oleju hmm... ja jestem zwolennikiem Valvoline MaxLife... bardzo dobry olej i co wazne nie rozlewany w PL, tak jak mobil.. na allegro mozna kupic po 80zl/4L... Co do uszczelek to bede mogl sprawdzic na wieczor jak to dokladnie jest i w jakie warto zainwestowac.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, ze nie ma czegos takiego jak _podroba_ sondy :) kazda sonda jest wykonana tak samo i ma taka sama zasade dzialania.. Sonda oyginalna BMW rozni sie od tej uniwersalnej tylko wtykiem ( ktory do uniwersalnej mozemy przelozyc ze starej sondy ) i ewentualnym napisem na niej BMW/Fiat/Honda etc... wiec w przypadku kupna "oryginalu" placimy tylko za wtyk ( jak nam sie lutowac nie chce ) i za napis na obudowie... mysle, ze nie warto przeplacac :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>reserved<

olej mam osobiscie odebrac jutro, wiec jescze sie zastanowie, poczytam na forum innych opinie, ale jak juz wstpenie przegladalem, jedni polecaja castrol (standardowo lany do BMW), inni mobil itc i kazdy sobie chwali, pewnie prawda lezy gdzies posrodku :) Mysle ze porownujac MObil/Castrol/Valvoline to prawie jedna cena i zapewne roznice miedzy nimi beda raczej niewielkie - to taka moja opinia, zgodzisz sie ze mna?

Jezeli juz to chyba ten sprzedawca byłby ok?

http://www.allegro.pl/item97166115_olej_valvoline_maxlife_10w_40_4l_gratis.html

 

A jaki olej byś polecił do skrzyni biegów?

 

Sonda sondzie nie równa i słyszałem to już od kilku osób - zasada działania tak,samo działanie też, ale żywotność... - z tego co wiem oryginalne są z lepszych materiałów i wytrzymują 100tys i wiecej a te nieoryginalne (chinskie/koreanskie/...) połowe krócej. CO o tym myslisz?

 

PS.Bardzo byłbym wdzieczny za info o tych uszczelkach pod pokrywe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>JRS<

Jezeli chodzi o oleje to generalnie na forum polecane sa te ktore nie sa rozlewane w polsce.. ( Valvoline, Petro Canada etc ) Mobil jest czesto "lewy".. nawet na forum znajdziesz takie opinie.. Ja sie juz kiedys przekonalem osobiscie.. Obecnie nie jezdze na Valvoline.. kiedys jezdzilem.. i teraz znow mam zamiar na niego przejsc. Pozatym pod Valvoline podpisuje sie bmw ( zdaje sie, ze nawet na ich stronie mozna przeczytac ).. A maxlife jest o tyle dobry, ze to niby polsyntetyk ale jednak blizej mu do syntetyka.. Poczytaj opinie innych o olejach.. Ja nie uwazam sie za specjalnego guru w tym temacie :-) dlatego tez jezeli chodzi o olej do skrzynii nie wypowiem sie bo nie chcialbym sklamac :)... Wracajac do tematu sond ( tu jestem mocniejszy ;-) ) to powiem tak... Jezdzac na naszym paliwie, a zwlaszcza gazie zadna sonda nie wytrzyma tyle ile powinna... Ja bym sie tu nie zastanawial nad tym czy ona jest chinska czy koreanska... bo przy takiej cenie to mozna sobie sonde wymienic co 50tys... i na pewno taka nowa sonda "chinska" bedzie lepsza od najlepszego produktu po przebiegu 100tys... bo ona juz bedzie przytkana.. wypalona.. bedzie dzialala ale bedzie miala wolny czas reakcji. Auto bedzie mulowate, zacznie wiecej palic.. Znajomy narzekal, ze 2.0 150KM jest slabe, podpinal do kompa.. kombinowal.. zero bledow..wszystko ok, a auto jest jakby przymulone. Zaryzykowal, wymienil sonde jak mu radzilem i auto odzyskalo wigor.. Dodam, ze to byl samochod z przebiegiem 133tys ( przebieg oryginalny ).. sonda tez byla oryginalna. Wiec moim skromnym zdaniem nie ma co tutaj kombinowac tylko zakladac zwykla sonde i cieszyc sie jazda...

Btw.. z wlasnego doswiadczenia - najwiecej fabrycznie wadliwych sond to byly bosche.. nie spotkalem sie z wadliwa NGK/NTK.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec co do uszczelek to zgadza sie, 1 zewnetrzna i 2 wewnetrzne bo jak robic to tak jak ma byc, a nie oszczednie :) cena 70zl za komplet to jest normalna cena... Zapewne to sa uszczelki Elring ?

Wracajac do oleju to Mobila ja osobiscie bym nie bral wogole pod uwage... Do maxlife mozna porownywac Castrol gtx high milage. Ja bralbym Valvoline bo znam go z doswiadczenia :) pozatym wiele osob rowniez bardzo dobre opinie mu wystawia....

Ps. Jaki masz przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnikowy mam Mobil 1 ale z pewnego źródła .Warto też wspomnieć o świecach jak już wymieniać to na NGK.

Do skrzyni najlepiej zastosować Dexron .

 

Wracając do sondy to mam zamiar kupic tą z mojego linka za 140zł .

Czyli jak będzie miała te tulejki przystosowane z wtyczka obędzie sie bez spawania lutowania itp zabaw :?: :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

///MacArthur

Zrob tak...

Utnij od starej sondy oryginalny wtyk zostawiajac sobie pare cm przewodow...przewody te wsun w te tulejki i mocno zacisnij, a na koniec zalej cyna i zaizoluj... pozniej polacz oryginalne wtyki ze soba i po zawodach.. Polaczenia musza byc porzadne zeby nie bylo niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>reserved<

teoretycznie 155tys (jest na liczniku) ale napewno ma wiecej.

Ile to nie wiem... mozna w jaki sposob sprawdzic prawdziwy przebieg?

Chyab mnie przkonales do tego maxlife :) Jutro zamowie.

 

Uszczelki, nie wiem jakiej to fimry byly, ale Elring rozumiem ze bedzie ok?

 

>///MacArthur<

o tym pisales?

 

http://www.allegro.pl/item99106861_valvoline_olej_do_automatu_atf_dexron_iii.html

 

Mam juz nowe swiece NGK BRK6 zalozone

Jutro powinienem dostac z allegro ta sonde za 140 NGK to dam cynk jak sprawa wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.