Skocz do zawartości

[E60] 530D - problem z obrotami


SlavoS

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie... mam mały problem.

Otóż, dosłownie parę dni temu wymieniałem w swojej 530-stce (2009 rok) olej, wszystkie filtry, itp.

W tym między innymi filtr paliwa.

Wcześniej, przed wymianą było wszystko ok, ale teraz mam problem z obrotami.

Podczas jazdy wszystko jest dobrze, problem się pojawia, gdy się zatrzymam i wcisnę "P" na automacie.

Widać, że obroty delikatnie falują - nie jest to żadne "tsunami" - ale jednak :P

W czym może leżeć problem?

Tak sobie myślę, że to może być winny ten filtr paliwa, lecz wymieniałem na oryginalny BMW (BMW KNECHT :P)

Poradzicie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Brak klapek w kolektorze powoduje to ze obroty skaczą.

Bzdura.

Klapki w kolektorze nie służą do stabilizacji obrotów. Temat klapek na forum był szczegółowo wyjaśniany. Podstawowym ich zadaniem jest poprawa momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotowym silnika. Co najwyżej mogą mieć wpływ na łagodny proces gaszenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak samo Ty również mijasz się z prawdą. Klapki odpowiadaja za czystośc spalin - ogólnie mówiąc...

Gaszenie i moment na dole nie ma tu nic do rzeczy - oczywiście w sprawnym silniku.

 

W zależności od obrotów i obciążenia silnika, klapki zmieniają swoje położenie, a tym samym zmieniają geometrię kanałów dolotowych, co skutkuje efektowniejszym spalaniem mieszanki i w ten sposób poprawia osiągi silnika (moment obrotowy). Oczywiście jeżeli mieszanka jest efektywniej spalona to i spaliny zawierają mniej szkodliwych związków, są czystsze.W bardzo dużym uproszczeniu można powiedzieć że, im wyższa prędkość obrotowa sinika tym klapki odgrywają mniejszą rolę (są otwarte). Nie będę się rozpisywał,bo to nie temat o klapkach kolektora.

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś z przepływem filtra paliwa nie jest tak jak trzeba.

Zerknij może jeszcze na szczelnośc dolotu, może masz jakąś nieszczelność. ew. zerknij na live data co przepływka pokazuje jak falują obroty.

Obroty falują Ci tylko na obrotomierzu, czy również słyszalnie zmiania się ich wysokość?

Odnośnie off to na innym forum był również poruszany ten wątek i wg wyników z hamowni nie było różnicy w mocy na niskich obrotach przed i po wycince klapek. Chodzi jedynie o ilość azotanów w spalinach. OVER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów... faluje nie tylko na zegarze - fizycznie też to jest słyszalne i odczuwalne.

No muszę go podłączyć pod kompa by sprawdzić co w trawie piszczy.

Czy jest możliwe, by nowy OEM-owski filtr paliwa był wadliwy i to przez niego te falowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.