Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Od jakiegos czasu, 2-gi bieg wchodzi mi ze zgrzytem, ale tylko jak auto jest zimne. 2-3 pierwsze zmiany biegow sa ze zgrzytem. Potem jest ok.

Probowalem zmieniac biegi w garazu przed jazda - nie pomaga, musze zawsze przejechac kawalek :mad2:

Sprzeglo ? Skrzynia ?

 

Pozdrawiam

Jacek

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam !

Od jakiegos czasu, 2-gi bieg wchodzi mi ze zgrzytem, ale tylko jak auto jest zimne. 2-3 pierwsze zmiany biegow sa ze zgrzytem. Potem jest ok.

Probowalem zmieniac biegi w garazu przed jazda - nie pomaga, musze zawsze przejechac kawalek :mad2:

Sprzeglo ? Skrzynia ?

 

Pozdrawiam

Jacek

 

Najczęściej problemy występują zimą z jedynką i wstecznym .

Próbowałeś pąpnąć ze dwa razy sprzęgłem w trakcie zmiany ? Nie zaszkodziło by sprawdzić czy nie jest ciutkę zapowietrzony wysprzęglik :wink: .

Opublikowano
Witam !

Od jakiegos czasu, 2-gi bieg wchodzi mi ze zgrzytem, ale tylko jak auto jest zimne. 2-3 pierwsze zmiany biegow sa ze zgrzytem. Potem jest ok.

Probowalem zmieniac biegi w garazu przed jazda - nie pomaga, musze zawsze przejechac kawalek :mad2:

Sprzeglo ? Skrzynia ?

 

Pozdrawiam

Jacek

 

Mam to samo, tyle ze u mnie nie ma zgrzytu tylko czuć opór. Takze na zimnym, redukcja z 3 na 2 tez jest ciezsza. Z przydatnych info, wymienialem płyn, odpowietrzalem układ, zmienialem olej w skrzyni na motula itd, nie ma zmian. Jedynie lekka poprawę czuć jak na noc zostawie albo na luzie, albo na 3, nie wiem czemu ale jest lepiej. Jedni mówią ze skrzynia mówi bye bye, inni ze tak jest, w dupie to mam, w każdym razie wszystko działa precyzyjnie, od ponad 10 tys km z tym jeżdżę i nic nie idzie na gorsze, jeszcze niedługo spróbuje zmienić na olej o mniejszej gęstości. Jak by co skrzynia grosze kosztuje wiec bólu nie ma :cool2:

Opublikowano

Sprobuje przypompowac sprzeglem rano :cool2:

Jesli to wysprzeglik to mozna go zamienic osobno , czy tylko komplet ze sprzeglem :?:

Przymierzalem sie do zmiany sprzegla w zeszlym roku, ale mechanik powiedzial ,ze jest jeszcze w niezlym stanie. Tylko ciezko pedal chodzil. Cos tam przysmarowal , poskladal i auto jak nowe :norty:

177 kkm przebiegu :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Mam to samo, tyle ze u mnie nie ma zgrzytu tylko czuć opór. Takze na zimnym, redukcja z 3 na 2 tez jest ciezsza. Z przydatnych info, wymienialem płyn, odpowietrzalem układ, zmienialem olej w skrzyni na motula itd, nie ma zmian. Jedynie lekka poprawę czuć jak na noc zostawie albo na luzie, albo na 3, nie wiem czemu ale jest lepiej. Jedni mówią ze skrzynia mówi bye bye, inni ze tak jest, w dupie to mam, w każdym razie wszystko działa precyzyjnie, od ponad 10 tys km z tym jeżdżę i nic nie idzie na gorsze, jeszcze niedługo spróbuje zmienić na olej o mniejszej gęstości.

 

Obawiam sie ,ze zmiana oleju nic tu nie pomoze. Ja zmienilem olej profilaktycznie przy 150 , bo niby producent sprzyn to zaleca - zalany oryginalny olej z BMW :norty: Wtedy jeszcze sie nic nie dzialo.

 

Jak by co skrzynia grosze kosztuje wiec bólu nie ma :cool2:

 

W Pl kosztuje moze grosze. W germanii to az sie boje spytac :norty: Pewnie w granicach 1000-1500 z wymiana. Oczywiscie na nowa bo inna ciezko dostac.

A nieusmiecha mi sie z rozwalona skrzynia jechac do PL.

Chociarz.... Kiedys kolega jechal tylko na 5 tym biegu do Polski 900km na naprawe - po przyjezdzie sprzeglo i skrzynia do wymiany byla :norty: I tak polowa taniej niz u niemca za sama skrzynie :mrgreen:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
W Pl kosztuje moze grosze. W germanii to az sie boje spytac :norty: Pewnie w granicach 1000-1500 z wymiana. Oczywiscie na nowa bo inna ciezko dostac.

 

mam nadzieję że mówisz o Euro.

Opublikowano
Oczywiscie :norty: Jakby to bylo w PLN to by sie nie oplacalo u germanca pracowac :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli to wysprzeglik to mozna go zamienic osobno , czy tylko komplet ze sprzeglem :?:

Można osobno.

Opublikowano

Można zacząć od odpowietrzenia sprzęgła, ale ja stawiam na docisk sprzęgła.

Jeśli już wymieniać, to najlepiej od razu z dwu-masą. Ceny do 2.0d za kpl są bardzo dobre.

U mnie biegi też nie wchodzą precyzyjnie i myślę o wymianie całego kpl, ale cena dwu-masy jest wyższa niż u ciebie całego kpl. czyli sprzeglo kpl + dwu-masa.

Olej w skrzyni też warto wymienić, ale szokujących rezultatów nie należy się spodziewać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat ciężko wchodzących piegów był już konkretnie wałkowany. Mi też zwłaszcza zimą pierwszy bieg opornie wchodzi.

Wymiana oleju, wymiana płynu i odpowietrzenia, kompletnie nic nie dało :shock: .

Jeden z forumowiczów z uporem i konsekwentnie wymienił praktycznie wszystko co mogło mieć na to wpływ, problem i tak pozostał .

Wniosek z tamtego tematu -nie wiem czy wszystkie, czy tylko niektóre : ten typ tak ma :cool2: .

Oczywiście, nie tak jak u turbojajko, bo u niego poszło trochę dalej ,nawet zgrzyta.

Opublikowano

Tylko u mnie wlasnie nie ma problemu z ciezko wchdzacymi biegami.

Biegi wchodza plynnie z lekkim wyczuwalnym oporem tak jak trzeba, nic mi w tej kwesti nie przeszkadza.

Dwojka takze wchodzi lekko tylko slychac jakies zgrzytniecie na poczatku, 2 razy zmienie bieg i jest po sprawie, na caly dzien spokoj.

Cos mi sie zdaje ,ze to wlasnie zapowietrzenie :roll:

Czy na to pomoze po prostu odpowietrzenie czy konieczna jest wymiana plynu ham. w ukladzie sprzegla ? Plyn ham wymieniany w maju zeszlego roku, rowniez w sprzegle ( nie widzialem :roll: - robil mechanik :norty: )

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko u mnie wlasnie nie ma problemu z ciezko wchdzacymi biegami.

Biegi wchodza plynnie z lekkim wyczuwalnym oporem tak jak trzeba, nic mi w tej kwesti nie przeszkadza.

Dwojka takze wchodzi lekko tylko slychac jakies zgrzytniecie na poczatku, 2 razy zmienie bieg i jest po sprawie, na caly dzien spokoj.

Cos mi sie zdaje ,ze to wlasnie zapowietrzenie :roll:

Czy na to pomoze po prostu odpowietrzenie czy konieczna jest wymiana plynu ham. w ukladzie sprzegla ? Plyn ham wymieniany w maju zeszlego roku, rowniez w sprzegle ( nie widzialem :roll: - robil mechanik :norty: )

W wysprzągliku też jest kalamitka, odpowietrzacz tak samo jak układ ham.tylko innym pedałem :wink: .

Z tego co teraz napisałeś, to niestety też obstawiam synchronizator . Chyba nikt na forum nie miał takiego problemu,w każdym bądź razie nie kojarzę .

Opublikowano

Ale jakby to byl synchronizator to problem nie ustepowalby po 2 minutach, prawda?

Widzialem kiedys u kumpla jak padl od 3 ego biegu, przy kazdym wrzuceniu bylo podobnie, a tu tylko rano przez 1 minute , jak wyjerzdzam z garazu :roll:

Jutro z rana zrobie test, przypompuuje sprzeglem przed jazda :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Próbowałeś pąpnąć ze dwa razy sprzęgłem w trakcie zmiany ? Nie zaszkodziło by sprawdzić czy nie jest ciutkę zapowietrzony wysprzęglik :wink: .

 

:cool2: Dzis rano po uruchomieniu silnika wcisnalem sprzeglo z 10 razy, nastepnie wyjechalem z garazu.

0 / slownie Zero zgrzytu. :mrgreen: przy pierwszych wrzuceniach dwojki :wink:

Teraz poradzcie mi prosze, czy wymieniac sam wysprzeglik, jesli sprzeglo i tak jest zaplanowane do wymiany, czy od razu caly zestaw 2masa-sprzeglo?

Ostatnio przy wymianie lancucha, mechanik okreslil, ze wytrzyma jeszcze z 50kkm, na razie przejechalem 30 :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiadomo że, wymiana całego komp. gwarantuje w przyszłości większą niezawodność, ale Twoje małpy Twój cyrk i Twoja kasa :cool2: .
Opublikowano
Wiadomo że, wymiana całego komp. gwarantuje w przyszłości większą niezawodność, ale Twoje małpy Twój cyrk i Twoja kasa :cool2: .

 

Och kasy to mam tyle, ze przez wglad na wieksza niezawodnosc chyba wymienie od razu cala bude :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Na cos takiego http://www.carpresenter.de/bmw/procar/gebrauchtwagen/5er/BMW-520d-Limousine_1982201.htm?h=BMW&s=5er&fa=G&S=p&D=a&seite=4&fzid=1982201&suche=1

 

 

zart :lol:

 

Ok, pomarzylo sie ... zeraz czas wracac to realiow.

Pewnie jakos na lato po prostu wymienie caly zestawa, ktory i tak mial byc do wymiany. Jakie to koszta ... zmieszcze sie w 4 tys pln z robota :?:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

To cena tylko za czesci rozumiem....

No wlasnie mam N47 - nalepszy silnik aby sie odechcialo bmw na wieki :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.