Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupiłem (jeszcze nie ściągnełem z Niemiec) BMW E46 Touring z silnikiem 1.8, moc 87kW (118PS), prosze o opinie na temat tego silnika, czy wystarczy do w miare spokojnej jazdy, jego awaryjnosc, spalanie (auto z klimą) i wasze wrazenia z jazdy. Czy to jest slabsza odmiana silnika o pojemności 1895cmm? Wiem ze sa o takiej pojemnosci z moca 136PS. Dziekuje będe bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
Opublikowano

Witam.

Z tym silnikiem bedziesz sie toczyl po drodze. Ja mam 2.0 i jest to min. do tej budy, zaluje ze nie kupilem 2.8.A jezeli chodzi o spalanie to slyszalem ze te silniki potrafia spalic wiecej niz sinliki r6. Ja mam r6 2.0, za 100 zl robie po miescie 270 km przy delikatnej jezdzie. W trasie do 130km/h potrafie sie zmiescic nawet w 9l.

Pozdrawiam

Opublikowano
pojemnośc moje silnika to 1895cmm, wiec to jest model M43?

 

Tak, to m43. Jest to wersja "po liftingu", czyli pojemnosc wzrosla z 1,8 do 1,9, ale oznaczenie zostalo to samo. Wersja o mocy 136-140 km rozni sie szesnastozaworowa glowica, u ciebie tylko osiem zaworow.

Co do silnika - na pewno nie jest to sportowiec, ale z drugiej strony zawalidroga tez nie bedziesz. Problem moze pojawic sie przy pelnym obciazeniu, wtedy brakuje mu troszke pary. Autko na pewno bedzie za to mniej palilo niz 320.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano
Dzieki Bartek za odpowiedz. Czyli trafiła mi E46 ze starym silnikiem, hmm ciekawe jak to bedzie jezdzic.
Opublikowano
pojemnośc moje silnika to 1895cmm, wiec to jest model M43?

 

Tak, to m43. Jest to wersja "po liftingu", czyli pojemnosc wzrosla z 1,8 do 1,9, ale oznaczenie zostalo to samo. Wersja o mocy 136-140 km rozni sie szesnastozaworowa glowica, u ciebie tylko osiem zaworow.

Co do silnika - na pewno nie jest to sportowiec, ale z drugiej strony zawalidroga tez nie bedziesz. Problem moze pojawic sie przy pelnym obciazeniu, wtedy brakuje mu troszke pary. Autko na pewno bedzie za to mniej palilo niz 320.

 

Tak, takie autko bedzie mniej palilo w trasie przy predkosci 90 km/h. Jest to maly silnik, ktory musi byc caly czas wkrecony na obroty a buda jest dosc ciezka dlatego silnik bedzie caly czas obciazony i bedzie zarl paliwko a 6 cylindrowki sobie jada spokojnie. Jezeli bedziemy jezdzili do odciny to wtedy zeczywiscie spali mniej

Opublikowano
Dzieki Bartek za odpowiedz. Czyli trafiła mi E46 ze starym silnikiem, hmm ciekawe jak to bedzie jezdzic.

 

Starym... :) no nie przesadzaj.

Ogolnie chyba nie ma masowego producenta ktory przy wprowadzaniu modelu zmienialby cala palete silnikow, zwykle silniki sa w produkcji dluzej niz "buda" auta. Wprowadzony w e36 silnik m43 byl dosc udana konstrukcja, wiec BMW zdecydowalo sie tylko na kosmetyke przy e46. Zwiekszono pojemnosc, polepszyl sie przebieg momentu, no i moc wzrosla o 3 km ;) Zostawiono jednak stare oznaczenie m43. Co ciekawe 2-3 lata wczesniej to samo spotkalo silnik m42 (tez wzrosla pojemnosc do 1,9), jednak tam zmieniono oznaczenie na m44.

Co do jazdy, no to jak pisalem, jezdzic bedzie niezle, ale wyscigowka to nie jest :)

Z czego sie przesiadasz do beemki??

 

Aaa, jeszcze jedno - w Szczecinie dosc regularnie sa spotkania forumowo-klubowe. Jak juz autko bedzie w PL, to zapraszamy.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Tak, takie autko bedzie mniej palilo w trasie przy predkosci 90 km/h. Jest to maly silnik, ktory musi byc caly czas wkrecony na obroty a buda jest dosc ciezka dlatego silnik bedzie caly czas obciazony i bedzie zarl paliwko a 6 cylindrowki sobie jada spokojnie. Jezeli bedziemy jezdzili do odciny to wtedy zeczywiscie spali mniej

 

Nie do konca tak jest jak piszesz.

Po miescie 318 pali sporo mniej nic 320, u mnie 9-10 l po miescie. Z tego co pisaly osoby smigajace 320, to tam wychodzi kolo 12. W trasie pisales o 9 litrach przy jezdzie do 130. 318 przy takiej jezdzie schodzi do okolo 7,5. Sytuacja by 320 spalila mniej nic 318 jest mozliwa, ale przy bardzo specyficznych warunkach, w zyciu raczej nierealne.

320 ma jednak 2 plusy na 318:

+ osiagi (lepsze, chociaz w porownaniu do 328 to zaden dynamit ;) )

+ dzwiek silnika... szesc garow to jest to :)

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Nie zdazylo sie jeszcze zeby moja 320 spalila wiecej jak 10l po miescie, zaznaczem ze jezdze bardzo spokojnie. W trasie do 140 mieszcze sie w 9l.

Jezeli bede 320 jezdzil do odciny to paliwo idzie na maxa. Zmierzam do tego ze jak bym jezdzil z 318 po miescie takimi samymi predkosciami to mysle ze 320 spali mniej.

Opublikowano
przesiadam się z Seicento 1.1 :)))

 

W takim razie 318i to bedzie dynamit :)

Jak pojezdzisz jednak pare miesiecy, to dojdziesz do jednego wniosku, ktory juz janekpol zreszta napisal - jedynym slusznym wyborem do trojki jest 328 :) (lub 330i po lifcie ;) ).

Pozdrawiam,

Bartek

  • 1 rok później...
Opublikowano
ja sie przesiadlem z vectry cdx 2.0 w automacie na bmw 318i touring (e46) i niestety jestem rozczarowany jezeli chodzi o moc silnika, buda dosyc ciezka i przy 140km/h mam rowne 4 tys. obrotow gdzie w vektrze okolo 3tys. troszke rakuje mi tej mocy i przy wyprzedzaniu nawet przy redukcji lipa. Ale jezeli chodzi o kofort jazdy to bmw wygrywa bez dyskusji
Opublikowano
No to skoro o tym mowa, to ja przesiadlem sie z mazdy 323f 1.5 na e36 320i. Mazdą smigalem jak przecinak,a teraz bujam sie miedzy wioskami 90km/h...aby jazda trwala dluuuuzej :8) ten dzwiek mnie omamil :roll2: ...i nie zalezy mi aby palil tyle co 318. To tyle, dziekuję.
Opublikowano
przesiadam się z Seicento 1.1 :)))

Prosze sie nie smiać z tego bolidu.Byłem kiedyś na wakacjach we włoszech pozyczonym Seicento 900.Na pokładzie żona dziecko i zapakowany bagażnik po sufit :D .Smigałem po alpach na 2 biegu :D bo szybciej się nie dało ,czasami wyprzedzała mnie cięzarówka zapakowana na maxa i panowie kierowcy sie usmiechali.Predkość podrużna na autostradzie to 120 :roll2: .W ciągu 2 tygodni przejechałem 4000km.Po tym wypadzie przez 3 dni miałem chorobę lokomocyjną :D Kiedyś smigałem e30 M10 1.8 i takiej tragedi nie było mi tam to wystarczało.Nie wiem jak wagowo ma sie e30 do e46 ale sadze ze nie bedzie zle :D .Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Właśnie się zalogowałem na to forum ponieważ chciałbym uzyskać trochę informacji na temat autka e-46 z silnikiem 1.9

Napiszcie, czy auto w ogóle jakoś jedzie. Konkretnie chodzi mi o porównanie do golfa gti 8v 115km, bo takim teraz jezdzę.

Na papierze bemka ma 10,4 do setki, czyli podobnie jak moja golfina, ale jest cięższa o ok. 170kg a ma moc tylko troche wieksza. moj golf ma 166 Nm, bema ma 180Mn..

niech wypowie sie ktos, kto ma takie e-46

dodam tylko, ze mialem e-36 318 113km (92 rok - masakryczny wół...) i compacta 140km (ten jezdzil fajnie i de facto tez mial 180Nm.. ale jednak te wentyle sobie graly) sek w tym, ze jakos nie mialem okazji jechac tym e-46..

 

na filmikach youtube zauważylem, ze ta bemka ma krotkie biegi.. no ale filmik nie jest bardzo miarodajny, bo wiadomo, ze na codzien nie jezdzi sie caly cza do oporu. 320 odpada, a 323 troche droga (ten silnik by mi pasował..)

 

czekam na wiecej opinii :) pozdro

Opublikowano
.... mam E46 z silnikiem 1.9 i w przyszłym roku zmieniam na inny. Benzyna lub diesel obojętnie, ale nie ten 1.9. Ogolnie przyspieszenie takie sobie, silnik juz wycofany (konkretnie M43), mialem z nim kilka problemow technicznych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.