Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!!

mam problem z ogrzewaniem, od pewnego czasu nie czuję ciepłego powietrza dystrybuowanego do kabiny, niezależnie od ustawień temperatury na klimatroniku i suwaka ciepłe zimne powietrze... nawet włączenie nadmuchu (odparowania) przedniej szyby powoduje że wentylator podaje ale zimne powietrze!!

Ktoś miał podobny przypadek, jak sobie z tym problemem poradzić??

Opublikowano

myślę że tak, węże po powrocie z trasy oba górny i dolny od chłodnicy gorące....

 

pozdrawiam....

Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=236182

 

Prawdopodobnie nagrzewnica.

Możliwe, że u ciebie jest to samo tylko w wersji "hard", tzn. dwustronnie.

Ja tematu nie ruszyłem na razie, bo jak nie ma -10 czy -15 stopni, jest to w zasadzie niezauważalne. Szczególnie po stronie kierowcy :P

Zastanawiam się nad próbą przepłukania układu chłodzenia (są niby jakieś wątpliwej skuteczności specyfiki, małe szanse, że to pomoże), bo rozbieranie całej deski to ostateczność.

To prawdopodobnie jest jakaś wada nagrzewnicy, bo już nie pamiętam od którego roku ale chyba w okolicach 2007, montowano nagrzewnice o innym numerze.

 

Ewentualnie przyczyną może być jakiś zawór? Nie znam się dokładnie.

Jedyne rozwiązanie podobnego problemu znalazłem na zagranicznym forum. Podany masz link w temacie wyżej.

Tam pomogła wymiana nagrzewnicy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

dobra...diagnoza jest...posiedziałem, poczytałem i najbardziej przy niej obstaje....

 

teraz rzucam kolejny problem jak się za nią zabrać, chodzi mi o poinstruowanie jak ją wymontować, którędy??? :shock:

Opublikowano

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=656688&highlight=heater+core

Tutaj pobierz plik. Są zdjęcia. Szału nie ma ale jest od czego zacząć.

Na youtube poszukaj. Widziałem filmik o demontażu deski w e39 kiedyś (wymiana parownika tam była bodajże). Pewnie w mniejszym lub większym stopniu będzie podobnie.

No i jeśli się za to zabierzesz, to daj znać jaki będzie rezultat Twoich zmagań :)

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
oczywiście w warsztacie...jak zobaczyłem ile trzeba rozebrać żeby się do niej dobrać, dziękowałem Bogu że sam nie próbowałem....z przedniej deski zostało tylko podszybie i pedały i kupa kabli... do tego jeszcze wszystko trzeba delikatnie rozbierać i składać, żeby później nie trzeszczało, żeby żaden klips nie pękł!!!!
Opublikowano

A co dokładnie było nagrzewnicy że została wymieniona?

 

Może wystarczyło ją specjalnymi środkami wypłukać. JA miałem podobny problem w Audi A4, nagrzewnica zdechła, zero ciepłego powietrza zimą.

Znajomy zaproponował mi przepłukać ją kilkakrotnie specyfikiem (nie pamiętam już nazwy) Kupa syfu wyleciała z nagrzewnicy, taka gęsta maź, masakra. Z godzinę czasu z tym walczyłem aż było luksio. Efekt końcowy. Upał w kabinie.

 

Natomiast mój kolega (byłem przy tym) nie wyjmował nagrzewnicy. Odłączył przewody gumowe. Pod wyjście podpiął kawałek węża ogrodowego, a na wejściu lał z czajnika wrzątek zagotowanego octu (ocet rozpuszcza osad-kamień) po czym dmuchał w wąż, i tak kilkanaście razy, aż drugim końcem węża wychodziła wspomniana wyżej maź. Potem podłączył wąż pod kran i woda na max. Wypłukało i przemyło resztki. Niby śmieszne ale pomogło, nagrzewnica grzała jak tralala

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.