Skocz do zawartości

523i e39 Wymiana koła dwumasowego


qmax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie pytanie, czy mogę założyć dwumasę z 528 o średnicy 240mm zamiast 228mm. Jakie sprzęgło do tego zamontować 228mm czy jednak 240mm?

Zapewne lepiej by było 240mm, ale pytam raczej czysto hipotetycznie czy to sprzęgło by pasowało do większego koła, jeżeli da się je zamienić.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

u ciebie chyba jest 240.

 

228 było < chyba tylko w 2,0.

 

Co do zamienności to da radę.

Ale zamieniasz komplet czyli dwumasę tarczę cierną i docisk.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś dwumasę z auta po wrześniu 97r. Wtedy sprzęgła w silnikach M52 się zmieniały.

Zmienił się docisk który już miał samoregulację Koło dwumasowe wtedy było większe, ale nie wiem czy samo sprzęgło nie zostało takie samo. Tak gdzieś czytałem.

 

Może ktoś to potwierdzi może nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten silnik zmieialem sprzegła pol roku temu i ale mam z lipca 97 auto wiec jeszcze bez SAC i rozmiar 228mm. co do dwumasy 240mm to sądze ze bedzie problem z rozrusznikiem, większe kolo zamachowe bedzie o niego zawadzac a rozrusznik przykręcony do skrzyni wiec pola manewru nie ma

dwumas wiekszy docisk mniejszy tez sie nie zgra bo nie wejdzie na bolce dwumasy.

 

to hipoteza zrzucisz skrzynie bedziesz mial wszystko jak na dloni.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupilem tylko dostalem uzywke w dobrym stanie i myslalem, ze sie uda zalozyc, ale w takim razie kupuje takie jak ma byc. Mozna zamknac bo wiem wszystko juz. Dziekuje.

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie no, koło normalnie przykręcasz, ale sprzęgła SAC to już trzeba mieć taki specjalny przyrząd.

W klasycznym sprzęgle wystarczy odpowiednio wycentrować tarczę żeby się potem nie męczyć przy zakładaniu skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.