Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam dziś rano pojawił się nie spodziewany problem z moim bmw e39 540i 98r silnik M62 a mianowicie po odpaleniu zaczęło dziwnie chodzić trząść się i tak jak by nie chodziło na wszystkich garach i miga czek silnika . Wieczorem wszystko było ok. Po ponownym odpaleniu po jakimś czasie dalej to samo. Wkręcą się na obroty normalnie i przy około 3 tyś zaczyna chodzić normalnie. Na wolnych szarpie i trzęsie ale obroty nie falują... dziś był u mnie magik z kompem i wyskoczyło błąd czujnika wałka 1 dolotowego, i cewek przynajmniej tak mi powiedział i stwierdził ze vanos się po sypał.... Czy to możliwe ? jakie są objawy padniętego vanosa ? Gdyby się całkiem po sypał proszę o podpowiedzi
Opublikowano

No jezeli wyskoczyly bledy czujnikow nalezalo by je sprawdzic, jak vanos/vanosy nie pracuje jak nalezy tez trzeba by otworzyc i zobaczyc co sie dzieje przy okazji przygotuj sobie juz zestaw uszczelek.

do tych operacji nie trzeba warsztatu wiec spokojnie sam to ogarniesz

Opublikowano
Vanosy same w sobie raczej nie spowodowały nierównej pracy i szarpania na wolnych. Trzeba by podpiąć się z Inpą i zobaczyć jeszcze raz jak poszczególne parametry wyglądają. Vanosów inaczej nie sprawdzisz czy pracują poprawnie niż poprzez kompa sprawdzając czy przestawiają wałki odpowiednio. Czujnik wymień jeśli na 100% wywaliło jego błąd.
Opublikowano
był podłączany wasem czy coś w tym stylu... właśnie szukam konkretnego człowieka co ma pojecie o tym bo nie chce się ładować w nie potrzebne koszta wole zapłacić raz i mieć zrobione niż strzelać w ciemno.... To jaka może być przyczyna rzad przeskoczył ? właśnie to mnie dziwi ze vanosy do ostatniego dnia chodziły nie było nawet klekotania czy coś w tym stylu nie były może super ciche ale nie waliły nie klekotały dopiero co zaczynało je być słychać... wiec jaka to może być przyczyna ? a może Elektrozawór vanosa ? już sam nie wiem zgaduje proszę o podpowiedzi
Opublikowano
Jak byś miał napisane skąd jesteś to może znalazł by się ktoś z Inpa blisko. Bo dobra diagnoza komputerowa to podstawa przy tym silniku.
Opublikowano

U mnie odłączanie elektrozaworu vanosa nie powodowała nierównej pracy silnika.

 

pajos zachowuj się człowieku. Nie jesteś u siebie na wiosce.

Opublikowano

powiedzonko nie jesteś u siebie na wiosce świadczy ze ty jesteś z wioski ale pomijam to,

bo to chyba nie ma znaczenia skąd ktoś jest

Po prostu nie wytrzymałem bo typ dostał wyraźne wskazówki z 5x co i jak zrobić, a na koniec żeby podziękować za rady to zaczyna pisać jak by wcześniejszych postów nie widział,

Sorry ale kupują ogryzki nie maja na profilaktyczne badania komputerowe, a potem szukają wróżek po forum...

Opublikowano
Właśnie szukam kogoś konkretnego kto postawi diagnozę i naprawi co trzeba... Ale niestety w moich okolicach nie ma nikogo konkretnego magicy słysząc 540i rozkładają ręce... W poniedziałek dopiero jeden ma mięć Inpe właśnie i mam nadzieje ze wszystko się okaże co i jak... bo mam już dość ich trafiania na ślepo... dziwnych stwierdzeń itp... dzięki za podpowiedzi co do elektrozaworu vanosa itp... ale zakładając problem z vanosem/vanosami to już sprawdzałem co i jak i przygotowałem się na regeneracje vanosów i wymianę rozrządu
Opublikowano
ps do pajos ogryzkę to może i ty masz nie wnikam nie mój problem. jak kupowałem ja ponad rok temu to była sprawdzana w serwisie i co z tego, takich rzeczy nawet raczej wróżka ci nie przepowie co będzie za tok i 20 tyś km później. I sorry ale forum zostało założone po to żeby sobie pomagać podpowiadać itp... wymieniać się info a nie zęby sobie na wzajem cisnąc wiec nawet nie będę zniżał się do tego poziomu... nie wiesz co to może być itp to po co się wtrącać ?
Opublikowano

ty dalej widzę ze nie rozumiesz,

tobie zal ściska wydać 50 zl na podłączenie pod komputer i zrobienie wydruku co jest nie tak !

ale szukasz pomocy u wróżek na forum i dziwisz się ze nikt nie może ci podać dokładnej przyczyny !

kończę w tym temacie,

Opublikowano
nie zał mi wydać 50 zł na podłączenie pod kompa bo wydałem już 250 na te podłączenia u niby fachowców które nic mi nie dały i w tym problem ze nie mogą zdiagnozować o co chodzi wymieniali czujniki kombinowali i nic z tego.... wydałem 6 stów a tak jak bym je wywalił w błoto... szukam po prostu konkretnego człowieka co wie o co chodzi w tym samochodzie... a na forum nie szukam wróżek tylko podpowiedz bo może ktoś miał podobna sytuacje jak ja i podobne objawy i wie czym mogą być spowodowane.... bo niestety brakuje konkretnych mechaników co potrafią zrobić te samochód i maja do niego odpowiedni sprzęt...
Opublikowano
Może byś napisał skąd jesteś to by się znalazł ktoś na forum z INPĄ blisko Ciebie. Jak masz skąd to podmień przepływke na chwile i sprawdź czy się coś zmienia. Bo ona też lubi przekłamywać np na wolnych obrotach tak że silnik nie pracuje tak jak powinien a błędu nie wywali.
Opublikowano
witam, że tak chodzi to napewno nie wina vanosów, jak by SIĘ ROZLECIAŁY to był by ostry łomot w głowicach, ta nierówna praca to wypadanie zapłonów, zacznij sprawdzać od podstaw, tzn świece, fajki i czy w gniazdach świec nie ma oleju a jeśli tam jest to uszczelki pod deklami do wymiany, a zanim kupisz drugi czujnik położenia to podepnij se to pod pożądny komputer albo sam kup program i kabel jeśli tam u Ciebie nie mają, a się przyda zawsze. Po drugie można zerknąć na akumulator jakie ma napięcie itd bo u mnie przez aku wywalało sporo błędów. Jeśli to nie pomoźe to na kompie pokaże która cewka, wymienić ją, jeśli czujnik też to i go na nowy i po kłopocie. Wymiana tych rzeczy dziecinnie prosta;)
Opublikowano
ty dalej widzę ze nie rozumiesz,

tobie zal ściska wydać 50 zl na podłączenie pod komputer i zrobienie wydruku co jest nie tak !

ale szukasz pomocy u wróżek na forum i dziwisz się ze nikt nie może ci podać dokładnej przyczyny !

kończę w tym temacie,

ŁADNIE :norty:

powiedzonko nie jesteś u siebie na wiosce świadczy ze ty jesteś z wioski ale pomijam to,

bo to chyba nie ma znaczenia skąd ktoś jest

Po prostu nie wytrzymałem bo typ dostał wyraźne wskazówki z 5x co i jak zrobić, a na koniec żeby podziękować za rady to zaczyna pisać jak by wcześniejszych postów nie widział,

Sorry ale kupują ogryzki nie maja na profilaktyczne badania komputerowe, a potem szukają wróżek po forum...

LEPIEJ :mrgreen:

glupi jestes czy jak ? podlacz pod komouter i zobacz jakie sa bledy,

Wymien czujniki i cala reszte ktora wywala bledy przy okazji podlaczenia pod komputer zobacz jak pracuja vanosy !

 

Tyle osob ci to tu na rozne sposoby pisze a ty dalej swoje ! DEBIL

SUPER :twisted:

Trzy wpadki w jednym temacie,dla potomnych oznajmiam że autor tego dostał dokładnie 3 nagrody :cry2: .Piszcie spokojnie dalej,nie zwracając uwagi na pana z ostrym chlapaczem. POzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie masz dostępu do dobrego speca od V8, to zainwestuj w kabel i ściągnij inpę, sprawdź błędy, w przypadku błędów cewek, pozamieniaj je miejscami, i patrz czy błąd poszedł za cewką (uszkodzona cewka) czy został w tym samym miejscu (to nie cewka).

Czujniki wałków o ile pamiętam można zamieniać prawy z lewym, też zorientujesz się po błędach czy to czuja, czy coś innego.

W benzynowych silnikach takie jaja jednak najczęściej robi nieszczelny kolektor, przyjrzyj się dokładnie odmie.

Polecam (znowu :norty: ) zmywacz do tarcz hamulcowych, i psikasz na odpalonym silniku po dolocie, jak zmieniają się obroty, to masz tam nieszczelność.

 

Btw, Dani ładnie pozamiatał :mrgreen:

Opublikowano
Tak to sobie mozna gdybac. Bez dobrej diagnostyki kompem w tym silniku ani rusz. Bo mozna wymienic polowe osprzetu zanim sie dojdzie co go boli.
Opublikowano
krys32 wiem ze do Płocka nie mam daleko ale boje się jechać tym samochodem żeby więcej nic się nie stało.... Właśnie ja chciałem zacząć od cewek świec itp ale oczywiście wspaniali mechanicy twierdzili ze to nie to na pewno.... w niedziele wracam do domo z pracy i zaczynam działać z tym samochodem właśnie sam trochę po grzebie i spróbuję coś wykombinować zęby mięć dobrego kompa do bmw... właśnie nie mam pojęcia czemu Ci mechanicy się tak uwzięli na Vanosy może nigdy ich nie widzieli i chcą zobaczyć po macać itp :D dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Nie wieże po prostu już tym niby mechanikom po przejściach z 523i bo nawet jej nie po trafili dobrze zrobić :( niby spece.... Wracając do tematu jak będę coś wiedział będę pisał
Opublikowano
Przy okazji tego postu podzelę się z wami ciekawostką... u mnie telepało silnikiem, traf chciał że akurat zmieniłem świece i fajki... po tyg z silnika zrobiła się galareta, od 1500obr nie było już tego czuć, komp nic nie pokazywał, a co było powodem? nikt by w ślepo nie zgadł:) sprzęgiełko od klimy :) Kompresor od klimy wyjąłem, powędrował do regeneracji, a puki co silniczek tak miarownie pracuje że wódkę na nim można pić :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy a powiedźcie mi czy po wymianie odmy i wszystkich przewodów muszę jechać na kompa żeby skasować błąd bo check świeci się dalej.Takie same pytanie dotyczy wymiany cewek-muszę kasować błędy po ich wymianie bo samochodem dalej telepie jak przed wymianą tych rzeczy.Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.