Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam taki problem. Otóż zacznę trochę wstecz. Miałem padniętą uszczelkę pod głowicą, zdecydowałem się na wymianę silnika. E39 523i, jeden vanos 96rok. Przed wymianą było ok.

Po wymianie silnika mam dziwny objaw. Ciągle załączony jest wentylator klimy. Chwilowo myślałem, że znalazłem przyczynę (nie wpięta wtyczka w czujniku chłodnicy, który steruje wentylem), jednak po podłączeniu dalej kręci. Jak na razie wyciągnąłem bezpiecznik, żeby mi to ciągle nie chodziło. Jutro jeszcze powalczę z inpą, może coś wyjdzie.

Teraz trochę teorii. Z tego co wiem ( jeśli nie tak proszę mnie poprawić) czujnik wkręcony w chłodnicę, trójprzewodowy daje sygnał na wentylator klimy, gdy temperatura przekroczy określony próg. Ma wspomóc wiskozę w chwilach jej niewydolności. Jednak u mnie taka sytuacja nie występuje. Wentyl kręci cały czas. Od zimnego do ciepłego. Moje pytanie - jak sprawdzić ten czujnik? Tzn jeśli ktoś wie jaką rezystancje posiada czujnik w stanie spoczynku, po "wychłodzeniu" się silnika?

A może ktoś przez to przechodził?

Dzięki za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze jeden czujnik potrafi załaczyć ten wiatrak.

Czujnik ciśnienia na osuszaczu klimy. Jest za prawą lampą.

 

Ogólnie to steruje tym panel klimatronika i przekaźniki w skrzynce pod prawym filtrem pyłkowym.

 

A czujnik na chłodnicy steruje dwoma biegami wiatraka. On działa nieco inaczej bo on zwyczajnie spina lub rozpina styki.

Wypięcie z niego wtyczki powinno uciszyć wiatrak.

 

Jeśli tak nie jest to możliwe , że skleiły się styki w przekaźniku w skrzynce pod filtrem.

 

Najprościej wyjąć przekaźnik i wtedy się przekonasz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ok. Dzięki za odpowiedź. Jutro wrócę z pracy i pogrzebię trochę. Bo miałem też problem z panelem klimy (brak napięcia, wygaszony ekran), ale to był bezpiecznik, słaby styk. Może to było powiązane z ciągle załączonym wentylatorem klimy. Zobaczymy jutro. Sprawdzę ten przekaźnik czy ma zwarcie na stykach roboczych.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Trochę odkop, ale problem rozwiązałem.

Bezpiecznik od układu przewietrzania auta, nie miał dobrego styku w skrzynce bezpiecznikowej. Przez co wariował panel sterowania klimą, i to on załączał mi sprężarkę z wentylem.

Pozdrawiam, do zamknięcia.

Opublikowano

Masakra, aby znaleźć niektóre usterki trzeba mieć wielkie szczęście.

Ale dobrze że jest :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Po prostu zawsze najpierw trzeba przeglądnąć przeczyści bezpiecznik co w każdym wypadku jest pierwszym ale często pomijanym krokiem

choć w tym przypadku sam również co bym sprawdził ostatnie to bezpieczniki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.