Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

2 cm to wystarczajaco zebym ja przy pelnym bucie odczuwal drgania (przerabialem to). Przy pelnym bucie "silniczek elektryczny" skrzyni rozdzielczej dopnie przod na maxa (docisnie tarczki sprzegla wewn) i jezeli sa rozne obwody = > drgania - dla doopojazdy nie mialo to znaczenia (u mnie)

wyciagnij bezpiecznik (u mnie w jest kolo aku w bagazniku) oznaczony jako chyba transfer case czy jakos tak - zlapiesz trylion bledow ale nie bedzie napedu na przod... jezeli drgania znikna obstawiam opony albo zwiazek ze skrzynia rozdzielcza... jezeli drgania sa przy spokojniej jezdzi moze cos sie "wali" juz...

Mimo, ze producent twierdzi inaczej warto zmienic olej w skrzyni... przed zmiana mialem takie odczucie "twardej jazdy" gdy jechalem np 1 z obrotami 3 tys przy pelnym skrecie... po zmianie oleju to zniknelo

Przemek

P.S.

zjawisko drgan przy pelnym bucie mialem przed zmiana oleju... byc moze po zmianie te 2cm przeszlyby bez echa - nie wiem, ale kazda roznica w obwodzie zmusza skrzynie do ciaglego uslizgu na tarczkach, idzie syf wiec w olej, zabija lozyska i poznij ludzie zubazaja sie np o 5 kola...

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Witam wszystkich

Co prawda jeżdzę E61 530xd, ale problem ten sam i to bardzo pilny. Jestem w Chorwacji, jutro muszę wracać do Polski a padła mi jedna opona typu RunFlat(nie do uratowania). Co mogę zrobić; kupić 1, 2 czy 4 sztuki? A może jakieś inne rozwiązanie? Na moim forum dostałem trochę dziwne propoxycje

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Zgodnie co masz na słupku, a jak nie to wszystkie 4 jednakowe nowe.

Wersja ekonomiczna to zmierzyć obwód opony co była w parze i taką samą dobrać z podobną szerokością i bieżnikiem

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Szukanie zagranicą używki z podobną szerokością i bieżnikiem raczej odpada, poza tym mam mało czasu. W takim razie pozostaje kupno dwóch takich samych(zgodnie z tym co na słupku). Zastanawiam się tylko czy dwie nowe na jednej osi i dwie używane na drugiej nie uszkodzą mi napędu?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

zawsze mozesz dla pewnosci wrocic na lawecie

 

xdrive to jest naprawde prosty mechanizm.... wchodzi naped (walek) do skrzyni i wychodzi na tyl "bez zadnych sprzegiel itp" (dlatego to sciema dla naiwnych ze xdrive moze swobodnie przesuwac moc z tylu na przod itp - jedyne co robi to dopina mniej lub bardziej przod a tyl jest zawsze na 100%)... natomiast na przod przekazywany jest przez "sprzeglo" - jezeli obie osie kreca sie z jednakowa predkoscia to nie ma uslizgu na sprzegle i jest git...(skrzynia sie "nie meczy") i mozesz miec opony zalozone tylem do przodu, z wozka widlowego i czego chcesz (musza miec te same obwody by zapewnic takie same predkosci walu z przodu i z tylu)... natomiast jak zalozysz opony o innych obwodach nawet nowe z indeksem predkosci do 500 km/h z certyfikatem BMW itp to poruszajac sie po prostej zmuszasz do uslizgu na sprzegle w xdrive..... im mocniej cisniesz gaz do dechy tym bardziej elektronika "dopina" przod i tym bardziej tarczki sie "tra" a wiec leci z nich syf do oleju, ktory krazac po calej skrzyni bedzie ubijal lozyska az pewnego dnia sie to rozleci i zaplacisz pi razy oko 5 kola za naprawe skrzyni

 

Ostatecznie mozsze nawet wytargac jeden bezpiecznik i napedu na przod nie bedzie (u mnie po tym nie chodzi licznik, abs itp - nie polecam na trase)

 

Osobiscie jak zlapalem flaka na A4, zalozylem dojazdowke i wracalem do domu nie przekraczajac 100km/h bez cisniecia i bylo ok a jak mialem 2cm roznicy w obwodach przod vs tyl to przy bucie czulem drgania jakby opony byly zle wywazone

 

Nie ma co wiecej o tym rozmyslac

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam! Mam e83, obecnie setup opon letnich to 215/55/18 a zimowych 215/60/17. Wszystko działa, nic nie szarpie auto jeździ bezproblemowo...ale mam w domu komplet kół 20" które zdjąłem z e70. Koła to mak bimmer 9,5x20 et35 i 10,5x20 et30. Bardzo mi się ten wzór podoba, koło idealnie pasuje do bmw, poza tym jest w super stanie. Chcę je założyć do e83 i teraz moje pytanie : jakie opony założyć żeby było dobrze i żeby nie zabić x-drive ? Myślałem nad rozmiarem rodem z f25 czyli przód 245/40/20 a tył 275/35/20 , co myślicie o takim zestawie ?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam kolegów, prosze o rade, kupiłem niedawno e91 330xdrive , felgi sa 17" przod 8j tył 8.5j, kupilem 4 nowe opony 225/45/17 i chyba zle zrobilem, jakiego rozmiaru musze kupic na tylnia oś?
Opublikowano
Czekam narazie na chłodniejsze dni, jeszcze niemam ich na felgach. Chodzi i o to że mam czas 14 dni żeby je oddać, patrzyłem na 255/40/17 i Zimowych za bardzo niema
Opublikowano
nie zmieni nic... poł cala to nic. mialem tak w 1er rozne felgi opony te same identyczne kola. tyle ze inaczej na feldze sie uklada
Opublikowano
nie zmieni nic... poł cala to nic. mialem tak w 1er rozne felgi opony te same identyczne kola. tyle ze inaczej na feldze sie uklada

 

Tak też myślałem, ale teoria czasem mija się z praktyką, więc wolałem nie pisać tego jako pewnik :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Im wiecej czytam tym mniej wiem, sam mam wlasnie taki problem jakie opony i felgi zalozyc do xdrive. Przod mam 245/45/18 8 cali, a tyl 275/40/18 9 cali. Zastanawiam sie czy kupic 245/45/18 na wszystki kola czy kupic felgi 17 z oponami 225/55/17.
Opublikowano
Im wiecej czytam tym mniej wiem, sam mam wlasnie taki problem jakie opony i felgi zalozyc do xdrive. Przod mam 245/45/18 8 cali, a tyl 275/40/18 9 cali. Zastanawiam sie czy kupic 245/45/18 na wszystki kola czy kupic felgi 17 z oponami 225/55/17.

 

Ja mam zimowki na 17. do sprzedania :)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć Panowie,

jestem po lekturze 15 stron (wraz z kłótniami) i wydaje mi się że dalej czegoś nie kumam - proszę o sprostowanie :)

 

Mam E83 '08 - kupiłem ją 3 miesiące temu wraz z 2 kompletami kół 17'.

Komplet na lato do wymiany więc już myślę powoli o organizacji i dodatkowo udało się za bezcen wyszarpać dużo ładniejsze felgi - org. 18' z Mki, przód 8' tył 9'.

Były na nich oponki 235/50/R18 na 8J oraz 255/45/R18 na 9J - teraz szukam opon na lato i zgłupiałem.

 

Taka mieszanka jest dopuszczalna wg BMW (rekomendacje BMW jako opcjonalne w konfiguratorach) - różnica w wysokości ok. 0,8% - tyle czy to tyczy się takiej samej szerokości felg czy tak jak u mnie różnej szerokości?

Widziałem że kilka osób wcześniej miało taki przypadek jednak nie zostało to raczej finalnie rozwiązane. Poniżej przesyłam zdjęcie mojej tabliczki z samochodu.

 

6d537bc629639bdcmed.jpg

 

Biorąc pod uwagę że dość często zjeżdzam z asfaltu, np. na szuter i szybko niszczę opony zastanawiam się czy nie wrócić do 17' a tych 18' nie sprzedać dalej pomimo tego że są po prostu pinkne... :)

1. Rozumiem więc że w przypadku felg różnej szerokości tylko taka konfiguracja jest dopuszczalna (235/50/R18 na 8J oraz 255/45/R18 na 9J)? Swojego czasu myślałem nawet o profilu 55 lub 60 ale to już przemilczę :D

2. Jak w sklepach internetowych rozpoznać czy dana opona "ma gwiazkę" lub jej nie ma...?

3. Wiem już że indexy nośności nie mają znaczenia, jednak dobrze byłoby aby opona była tego samego rodzaju i była nowa - czy ma znacznie rożnica w roczniku? W internetach nieraz można spotkać "okazyjne ceny" np. na produkcje 2016 i 2015 - czy takie połączenie jest możliwe?

4. Patrząc na tabliczkę w aucie widzę że w przypadku takiej konfiguracji opon 235/255 powinienem pompować po 2,2 bar na obie osie - czy to nie za mało?

 

 

 

Wybaczcie głupie pytania, przesiadłem się z grupy VAGa - tam to było bardziej klarowne... :)

Dzięki i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. Przy tej konfiguracji szukaj uniroyal rainsport 3. Pasuja idealnie do reduktora w x3 o roznej szerokosci opon.
Opublikowano

 

6d537bc629639bdcmed.jpg

 

U mnie inaczej wygląda ta magiczna tabelka, jutro wrzucę foto.Tabelka mówi jakie powinno być ciśnienie do danego rozmiaru felgi, opony w zależności na której osi jest założone oraz ile ludzików z walizkami jest w aucie.

 

Nie ma tam nic o szerokości felgi 8j lub 9j.

 

Zobacz pierwszy post papika w tym temacie

x-drive nie padł od 2 mm różnicy głębokości bieżnika , tylko od złego rozmiaru opon tylko że tam ktoś bardzo nie umiał dobrać opon do felg.

 

Ja mam letnie felgi Y-spoke 114

Przód 18" 8j tył 18" 9j i mam jednakowy rozmiar opon na wszystkich felgach 235/50

 

Czy ktoś ma taką samą konfigurację jak ja?

 

Auto tak przyjechało ze Szwecji gdzie zrobiło tam X kilometrów i u mnie też tak jeździ ponad rok.

 

Zastanów się dlaczego ktoś sprzedał takie felgi za

"bezcen"

 

Bo może na źle dobranych oponach do felg o różnych szerokościach zajechał x-drive? Nie chciał ponownie ryzykować przy innym rozmiarze opon?

 

Zakładaj te zjechane 235/50/R18 na 8J oraz 255/45/R18 na 9J i zobacz co będzie się działo przez pierwsze km.

 

A jak masz do mnie blisko to przyjedz założymy ci moje

na próbę.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Komplet na lato do wymiany więc już myślę powoli o organizacji i dodatkowo udało się za bezcen wyszarpać dużo ładniejsze felgi - org. 18' z Mki, przód 8' tył 9'.

Były na nich oponki 235/50/R18 na 8J oraz 255/45/R18 na 9J - teraz szukam opon na lato i zgłupiałem.

 

Taka mieszanka jest dopuszczalna wg BMW (rekomendacje BMW jako opcjonalne w konfiguratorach) - różnica w wysokości ok. 0,8% - tyle czy to tyczy się takiej samej szerokości felg czy tak jak u mnie różnej szerokości?

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj806ut2aTZAhWRJ-wKHXkuBCwQFggnMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.treffseiten.de%2Fbmw%2Finfo%2Fpreise_X3_07_03.pdf&usg=AOvVaw3fiLgXBs7x8STDW1FqFUab

 

tutaj jest cennik BMW X3 E83 - na stronie Nr 13 jest :

 

http://fs1.directupload.net/images/180214/xzvwteoa.jpg

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Dzieki za szybką odpowiedź :)

 

Felgi kupiłem za bezcen ponieważ bardzo przeszkadzały poprzedniemu właścicielowi - widziałem jak się męczył przez nie w mikroskopijnym garażu więc to że przyjechał do niego ktoś w zimie to zbawienie dla niego :) Nie był to handlarz, felgi zostały mu po jego poprzednim samochodzie...

 

Wracając do tematu:

Kolega Papik w pierwszym poście wskazał zupełnie absurdalną sytuację gdzie ktoś zastosował węższe opony i mniejszy profil z przodu a szersze opony i wyższy profil z tyłu (235/45/18 przod i 255/50/18 tyl) - to jest oczywiście niedopuszczalne. Rozważam więc jedynie opcje 235/50/18 przód oraz 255/45/18 aby zachować zew. średnicę przy pewnej tolerancji. Mam skrzynie manuala więc nie wiem czy odczułbym takie delikatne szarpanie... :)

 

Wcześniej jeden z kolegów (michalm.77) opisywał sytuację że przez pomyłkę założył takie same kapcie na felgi o różnych szerokościach - efekt szarpania redukował poprzez dopompowanie tylnych opon ponad normę, jednak z perspektywy czasu aby zwiększyć jej wysokość zrobi się z niej balon który bardzo szybko pewnie wytrze się w środkowej części i opony do wyrzucenia. A biorąć pod uwagę jak ważna jest wysokość bieżnka oznacza to wymianę wszystkich 4 opon a nie tylko tylnej osi...

 

Ciśnenie w oponach - przeklikałem wszystkie strony jeszcze raz i znazłem info że ludzie rzeczywiście pompują przód w tym rozmiarze na 2.2 a tył na 2.2-2.4. Także rozpiska mówi prawdę chociaż jest ona ciężka do zrozumienia :)

 

Jeśli chodzi o opony to myslałem właśnie o tym Uniroyalu bo cenowo jakoś nie straszą, chociaż jakoś nie ufam osobicie tej marce i źle mi się kojarzą (chociaż widzę dobre opinie w necie :)) Znalazłem też w naprawde fajnej cenie Nokian ZLine XL - przód prod. 2015 a tył prod. 2014. Gwarancja 5 lat więc mam jeszcze 1,5-2,0 lata gw a jeśli coś wyjdzie nie tak z oponą to pewnie po pierwszym sezonie. Osobiście nie znam nikogo kto reklamował by opony po 1-2 latach używania. Wszystkie wady wychodzą w pierwszym sezonie więc chyba się skuszę - jeśli nie to rzeczywiście te Uniroyale.

Myślicie że takie nowe (starsze rozcznikowo) opony będą ok?

 

Dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano

Panowie,

zrobiłem krótkie rozeznanie, kilkanaście telefonów i w tej samej cenie mam:

 

1. Nówki Uniroyal Rainsport 3 - Dot 17

2. Nokiany ZLine - przód DOT 15, tył DOT 14

 

Niby Nokiany to Premium ale czy warto biorąc pod uwagę datę produkcji?

Nokiany nie wypadają lepiej pod kątem wzmocnień bocznych oraz ścieralności?

Co radzicie? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.