Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I co nikt sie dalej nie podepnie do rozmowy ??

No i załozyłem nowe opony Pirelli 18" 235x50 na 8" helge na przod i 9" tył . cisnienie przód 2,2 a tył 2,4. i mam szarpania a na zimowych 235x50 nie miałem tylko ze miałem 7" felgi. i co zrobic teraz ? zmienic cisnienie czy wymienic tylne opony na szersze 255x45 :?:

Podobno szerokość felgi z przodu 8"a tył 9" nie ma różnicy jak sa takie same opony ? Cos to doradzenie komuś nie wychodzi bo szarpanie mam nadal :mad2:

Opublikowano
I co nikt sie dalej nie podepnie do rozmowy ??

No i załozyłem nowe opony Pirelli 18" 235x50 na 8" helge na przod i 9" tył . cisnienie przód 2,2 a tył 2,4. i mam szarpania a na zimowych 235x50 nie miałem tylko ze miałem 7" felgi. i co zrobic teraz ? zmienic cisnienie czy wymienic tylne opony na szersze 255x45 :?:

Podobno szerokość felgi z przodu 8"a tył 9" nie ma różnicy jak sa takie same opony ? Cos to doradzenie komuś nie wychodzi bo szarpanie mam nadal :mad2:

 

a może już skrzynka do remontu?? na zimówkach nie było kompletnie żadnego szarpania??

Opublikowano
na zimowkach cisza .dzisiaj kombinowałem z cisnieniem w oponach. przód zostawiłem 2,2 a tyłzmieniałem od 2,2 do 2,8 najlepiej wyszło gdy tył został na 2,5 Jutro mam wycieczke 1500km z Oslo w Norwegi do Wadowic w Małopolsce wiec wszystko sie zobaczy jak to bedzie . Sciskac kciuki :lol:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wracając do czujników ciśnienia , Czy mógłby mi ktoś potwierdzić cze czujniki o numerach 36 23 6 781 847 będą kompatybilne z moją X3 3.0I SAV USA?

Ni w jaki sposób przed założeniem sprawdzić czy używane czujniki są sprawne.

Opublikowano

Witam,

teoretyczny rozmiar opony a faktyczny to 2 rozne rzeczy (czasem)

 

Mam e60 530xd, czipowany (w manualu - to o tyle moze byc wazne, ze brak jest poslizgu w konwerterze bo go nie ma)

felgi 18-tki 8 calowe (mialem ori 17tki - taki upgrade)... kupilem (ze mi sie chcialo... ) uzywane 4 opony tak, ze pary byly roznych producntow i o troche roznym stopniu zuzycia (opony 2 latnie), rozmiar ten sam 245/40/18

 

Dzis zalozylem i teraz jaja... jak jade stala predkoscia - wszystko ok... ale jak np na 2ce daje buta to auto drzy (jakby maksymalnie niewywazone opony)

Mysle: opony trefne... wyciagam bezpiecznik od XDRIVa... i czary... wszystko jak zlotko chodzi

Biore taki budowlany metr tasmowy na szpulce i mierze obwod kol przednich i tylnich

Przod: 207,2

tyl: 205,1

2 cm roznicy w obwodzie (czyli 1%).

Dlaczego przy przyspieszaniu tylko jest problem? Ja to widze tak: wciskam buta, auto dostaje sygnal, ze paluje... silniczek od xdriva wiec dociska tarczki... robi sie "zeszperowny 4x4"... roznica obwodow i ktores z kol musza nadskakiwac albo w skrzyni docisniete tarczki musza sie trzec

 

Byc moze ten uslizg na tarczkach powinien byc niezauwazalny ale u mnie jest (200tys przebiegu - oleju z XD nikt raczej nie wymienial /nie wiem czy ma to znaczenie dla zjawiska/)

 

Zaluje... bylo kupic 4 kormorany za 1100pln a nie bawic sie uzywki (100% identyko obwody, taniocha, gwarancja)... wrabalem sie... teraz by minimalizowac straty szukam pary uzywek z... metrem!

 

Na probe zaloze na jedna os moje stare 17tki 225 bo maja 206,1 obwodu - roznica obwodow z 1% spadnie do 0.5%... zobacze czy drzenie przy bucie zniknie

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

obwod kola to 2*PI*R... wiec 1mm roznicy w zuzyciu bieznika identycznych opon daje nam 6.3 mm roznicy w obwodzie...1,5mm i mamy centymetr

 

EDIT:

zalozylem wspomniane 17 225 ze zblizonym obwodem do pary 245 18tek i jak reka odjal... koniec poszarpywania

Doopne to troche, ze ma sie 4 opony o takim samym wymiarze 2 roznych producentow o troche innym stopniu zuzycia i xdrive sobie z tym rady nie daje... 2 cm roznicy w obwodzie kola co w srednicy daje roznice 6mm

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
No trzeba bylo kupić nowe a nie jakieś używki.To jest zawsze loteria i niby jedno auto daje sobie z taką sytuacją jak u Ciebie radę a drugie nie.Sprawdzałem swego czasu dwa zestawy i na jednym aucie szarpały a na drugim nie.To dopiero zagadka :cool2: :cool2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

zaluje.... bylo brac kormorany.. dosia ale pewna bez niespodzianek (niektorzy psioczyli ze glosne i tym sie wystraszylem... ale zachodnie "set" to 2+ kola - te 4 kupilem 3 ulice dalej za 450zyla /opony z 2012/2013)

Co do Twojgo przypadku .... hmmm.... najlepiej zmierzyc obwod kol i juz.... to, ze musza byc identyczne kola to bzdura (mam teraz /chwilowo/ na przodzie 245/R18 a na tyle 225/R17) i wszystko chodzi dobrze. Musza byc identyczne obwody

Warto chyba pamietac by zmieniac kola przod/tyl jezeli osie zuzywaja sie nierownomiernie

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Przemek witaj !

Na dobrej suchej nawierzchni to mała różnica w szerokości opony pomiędzy tyłem a przodem nie powinna mieć większego znaczenia ale w niesprzyjających warunkach atmosferycznych gdzie mamy do czynienia z mniejszą przyczepnością to przy rożnych szerokościach opony może układ wyłapywać małe różnice i zacznie je korygować co odczujemy jako wibrację. Problem jest w tym że nie wiemy gdzie jest ta granica dopuszczalności , więc na wszelki wypadek należy mieć identyczne opony.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szerokosc w systemie xdrive ma duze znaczenie. Nie chodzi tylko o obwod kola.
Opublikowano
To że zewnętrzny obwód opony ma fundamentalne znaczenie to wszyscy o tym wiemy ale powyżej tylko przypomniałem że przyczepność opony też ma swoje do powiedzenia .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
W e60 xd producent przewidzial stosowanie 245 na przod i 275 na tyl (felga 8 przod i 9 cali tyl)...czyli opony wg bmw nie musza miec identycznych szerokosci...mam obexnie na auxie 225 na tyle i 245 na przodzie i idwnttxznych obwodaxh i jest miodzuo w porownaniu do 4x245 o roznicy 2cm w obwodzie (6mm roznica w srednicy)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Jak w twoim aucie jest miodzio to jest miodzio i oto chodzi.

Swoją drogą to z ciekawości zapytam gdzie widziałeś że producent przewidział dla E60xd zastosowanie mieszanych szerokości felg i opon ?

Zerknąłem na ReaiOEM i tego nie zauważyłem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tyl 9cali 18' 275 i 8cali przod 245..zrodla nie pamietam. Chodzi o predkosci obrotowe kol...maja byc takie same...czy masz przykrecone dildo krecace sie czy opone 225 a moze 275..bez znaczenia. Mierzylem opony obwody 245tek i do 2cm roznicy (nienapompowane opone w centrum opon uzywanych) nawet przy podobnym biezniku to nic nadz. Ja mialem dunlop sport max czy jakos tak i skonczylo sie na tym ze druga uzywana pare tego samego modelu znalazlem i jest ok ( inne byly najczesciej -2cm wzgledem tego dunlopa

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Pytałem Cię o źródło twoich wiadomości bo to co piszesz to się tyczy do klasycznego bolidu z napędem tylko na tył dla X takich zaleceń nie spotkałem.

To że długość obwodu zewnętrzego wszystkich opon powinna być taka sama to już jest dawno znane ale :

przypominam że warunek kręcenia sie kół z taką samą prędkością obrotową nie zostanie zachowany w trudnych warunkach atmosferycznych w przypadku opon z różnym ilorazem przyczepności do podłoża na co mają wpływ

1.szerokość opony

2.rodzaj bieżnika

3.głębokości bieżnika

4.rodzaj gumy

5.ciśnienia w oponie

Te opony co mają lepszą przyczepność będą sie wolniej kręcić od tych ze słabszą przyczepnością, w zasadzie sprawny system to skoryguje ale po co ma to korygować jak możemy temu zapobiec używając jednakowych opon.

Pamiętajmy że w dobrych warunkach to nawet na słabych hamulcach będziemy jeździć i wyhamujemy ale już w gorszych warunkach drogowych ???

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Przemek witaj !

W twoim podanym przykładzie to gdy mamy sprawny układ rozdziału mocy to na przednie koła będzie przekazywane bardzo mało a większość mocy będzie przekazywana na tył, tylko szkopuł jest w tym że na dłuższą metę to coś sie posypie bo to jest przewidziane do pracy doraźnej a nie na stałe

Najczęstszą przyczyną awarii skrzynki rozdziału mocy ATC400 jest właśnie długotrwałe przeciążenie jak ona musi korygować rozdział mocy .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Powtorze: chodzi tylko o takie same obwody. Przednia os jest uposledzona i jest tylko sprzegielkiem dolaczona do tylu dlatego nigdy przod nie zakreci sie szybciej niz tyl - inaczej jest jak najbardziej mozliwe...wiec nie ma fizycznej mozliwosci zamielenia przednimi kolami bez rownoczesnego zamielenia tylem (odwrotnie mozliwe)..dlatego jezeli obwody sie zgadzaja mozezz spokojnie na przodzie miec wezsze kapcie i bmw oficjalnie takie cos przewidzialo w e60 (245 przod i 275 tyl)...

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Jak z rozdziałem mocy jest tak jak piszesz to faktycznie przednia oś jest upośledzona.

Pozdrawiam

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Skrzynia rozdzielcza o ktorej piszesz powinna nazywac sie skrzynia przydzielcza raczej bo jedyne co na robi to przydziela moc przedniej osi. Tylna os mestechanicznie podpieta na stale jak w zwyklym rwd i jest niezalezna od eleltroniki (nawet na wylaczonym silniku jest podpieta). Przod jest sprzegielkiem dolaczany (ten silniczek elektrycxny co czasem sie je... to robi) tak sprytnie ze dopiero jak wrzucisz bieg (na luzie odlaczone)...dzieki temu mozesz jechac na przeglad tech i diagnosta moze krecic jedna osia na rolkach bez ryzyka ze uwali skrzynie i ze mu auto z rolek wyjedzie. Jak chce miec rwd to wyciagam jeden bezpiecznik i swoim xd moge baczki krecic...taki to widzisz "rasowy" 4x4

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Czyli w liku o Xdrive to trochę oszukują?

http://www.bmw.pl/pl/pl/insights/technology/xdrive_2014/technology.html

Tam pisze , cytuję :

Podobnie podczas szybkiego pokonywania z zakrętów: jeżeli samochód wykazuje tendencję do podsterowności, a więc gdy przednie koła wypychane są na zewnątrz zakrętu, układ natychmiast kieruje większą część mocy napędu na tylne koła. Nadsterowności, a więc wypychaniu kół tylnych na zewnątrz zakrętu, BMW xDrive przeciwdziała przez przeniesienie większej mocy na oś przednią. Taki elastyczny rozdział napędu stabilizuje auto zanim kierowca zdąży w ogóle zarejestrować taką potrzebę.

Koniec cytatu.

Hmm... papier wszystko przyjmie a wyobraźnia czytającego sobie dopowie resztę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wytlumaczysz fakt, sytuacja dzieje sie tylko gdy mamy roznych rozmiarow (szerokosci) opony tyl-przod, standard w x5, iz jesli zalozysz oopony bez gwiazdek to rozwalisz transfer? Predkosci obrotowe sa takie same, wszystkich 4rech opon, wyskosci sa te same, bierznik ten sam. Zakladasz z gwiazdka jest ok, taki sam zestaw bez gwiazdki, jest zle...Jeszcze raz napisze tobie: predkosci obrotowe w systemie xdrive to nie wszystko.
Opublikowano

Czesc,

Nie bede tego tlumaczyl bo to bzdura

jezdzac kiedys co tydzien PL->Austria + powrot (na tydzien 1000km) przejezdzilem dwa sezony na zimowkach bez gwiazdek

(mam vredestein wintrac xtreme wlasnie ogladnalem opone dokladnie i zadnej gwiazdki nie widze, nawet felgi mialem zle bo od nie xdriva)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

Poszukaj sobie jak jest zbudowany xdrive... tyl jest przypiety na stale dokladnie tak jak to jest w autach z tylnim napedem (np duzym fiacie) a przod jest polaczony luzno tarczkami, ktore dociska ten caly actuator. Jezeli predkosc obrotowa oski dla przodu jest taka sama jak dla tylu to tarczki sie nie tra i jest git... jezeli nie jest to tarczki musza sie slizgac, scieraja sie, olej sie syfi i xdriva moze sie wysypac - cala filozofia.

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.