Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym się nie zgodzę, na osi muszą być takie same, lecz na przedniej inna na tylnej inne - nie widzę tu problemu. Bardziej chodzi o obwód kół przód - tył

 

Chyba kolego zaszalales z ta opinia ze przód i tył inne mogą być

Moim zdaniem NIE MOGĄ BYĆ


inny bieżnik z przód i inny z tylu -zły pomysl

 

Jeżdżę tyle czasu na inny oponach przód i tył i jakoś xdrive ma się dobrze... Ważne żeby koła-opony zgadzały się z tabliczką BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie, to że jakoś tam jeździsz to nie znaczy, że tak ma być. Na czym opierasz swoją wiedzę?

Ogumienie mieszane w xDrive to takie same opony + homologacja BMW, inaczej napęd będzie siadał, nie po 500 km to pioźniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego

Pisalem o wypowiedzi kolegi Skimira ze jesli przód i tył różni się :marka, modelem lub bieżnikiem to wg mnie jest problem i XDrive padnie

Nie pisze o dwóch szerokościach opon typu przód węższe tył szersze co przy odpowiednim dobraniu powoduje taka sama średnice kol na obu osiach co BMW ma wypisane na tabliczce znamionowej i dopuszcza do uzytku

Na końcu mojej wypowiedzi wyraznie o tym pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszać oponami przód i tył może każdy na własne ryzyko. Trudno polecać komuś takie rozwiązanie bo później płacz - „choinka na desce co robić”.


Fakt, faktem, można trafić zestaw różnych opon, które będą poprawnie pracować ale to już przypadek/szczęście. Choć gdzieś widziałem na jakimś zagranicznym forum jak goście się wymieniali informacjami o różnych zestawieniach (bez homologacji) które działają bez problemu - na ile, nie wiem. Eksperymenty tutaj mogą być kosztowne.


Więc najlepiej robić tak jak trzeba a nie kombinować


Choć ja miałem zestaw mieszanej szerokości - Nokian Z-line, bez homologacji (ale zgodnie z rozmiarówką z tabliczki w samochodzie). Zrobiłem od zakupu (bo z takim zestawem kupiłem samochód) około 50kkm i nic x-drive nie dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to że jakoś tam jeździsz to nie znaczy, że tak ma być. Na czym opierasz swoją wiedzę?

Ogumienie mieszane w xDrive to takie same opony + homologacja BMW, inaczej napęd będzie siadał, nie po 500 km to pioźniej.

 

To tak jak pisałem wcześniej jakie mam opony, na nich już zrobione z 70 tyś, jeśli BMW produkowały by napęd który miał by się zepsuć ot tak przez markę opon to szczerze w to wątpię, z awariami xdrive raczej wiąże sie brak wymiany oleju w skrzynce, wiecie kupili auto z przebiegiem 230 tyś nigdy olej nie bym wymieniany, i xdrive szarpie, a oczywiście winowajcy szukają w oponach.


Nie twierdze ze mogą być różne rozmiary itp Ale nie widzę problemu w różnych markach i bieżnikach, aby nie kupować chinoli. Przód i tył mam opony klasy premium więc może dlatego nie ma problemu z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw kolega Piotr pyta o opony a później z cała stanowczością stwierdza ze ponad 70 stron postów ludzie piszą bajki bo u niego są założone przód vel tył różne bieżniki i auto jeździ.

Kolego Piotrze.Ludzie piszą tu wiele postów i jesli byś się wczytał to wiedziałbyś ze np.

Moje auto 640xd z 2016 roku 55000km salon Polska ,nie jakiś kręcony przebieg

Potwierdzony fakturami i ASO

Oryginał opony dwie szerokości 20” zgodnie z tabliczka znamionowa

Skrzynka bez powodu padła przy przebiegu 54000km

Rozpadły się łożyska

Jesli u Ciebie ktoś założył różne szerokości i różne bieżniki na osiach to gratuluje

Ale jesli pojeździsz trochę i skrzynka padnie to nie pisz pytania gdzie to naprawić

Poza tym w ponad 20 modeli BMW z XDrive występują różne modele XDrive

Skoro ponad 70 stron postów i informacji nie robi na Tobie wrażenia i/lub ich nie przeczytałeś dokładnie to…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega Piotr najpierw pyta o opony a okazuje sie ze jest expertem....

Wy juz przestancie dawac mu POPRAWNYCH odpowiedzi, ja z tego zyje, od 14tu lat naprawiam reduktory, przewaznie takich co sadzili, ze moga sobie zakladac rozne opony... Szczegolnie w e83.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przepraszam że Was uraziłem...


Nie jestem ekspertem, zapytałem o opony, nie dostałem odpowiedzi tylko nagonkę ze jak to OPONY INNE? Mam kupić jedynie z homologacja BMW i już bo inaczej auto mi wybuchnie!


Wytłumacz mi więc jakim cudem tyle km przejechane bez usterki?! Opony zużyte z przodu od hamowań, zakrętów itp... Była okazja kupić prawie nowe na przód, tylko oto zapytałem. Odpowiedzi nie otrzymałem, a ja wam tylko powiedziałem ze jazda na innych oponach na osiach nie powoduje usterki xdrive u mnie od wielu km.


Jeżdżone było od prawie nowych opon, przy innych średnicach nie można było przekładać, a wiadomo że przednie się szybciej zużywają.


Dziękuje wszystkim za cenne komentarze.


Pozdrawiam, bez urazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego

Jesteśmy chyba z tego samego miasta

Nie chce Cię broń … krytykować


Chodzi tylko o to ze my jesteśmy podłączeni pod ten post zapewne setki osób

Czytamy w koło te same pytania i te same odpowiedzi

Ja i zapewne wiele osób ciagle powtarza:

Jesli masz 4 opony ten sam rozmiar :

Kupujesz 4 takie same tzn rozmiar firma bieżnik

I czy runflat homologacja to nie musi być koniecznie

Natomiast jak masz np oryginalnie 20” przód wąskie a tył szersze

To wszyscy użytkownicy zalecają homologowane, niektórzy nawet runflat

i na 100% przód i tył musi być tej samej firmy i ten sam bieżnik

A jesli Ty masz przód np michelin a tył np pirelli to tylko się cieszyć ze XDrive działa bo:

Średnica kol przód i tył ma być taka sama

A michelin robi swoją średnice a pirelli swoją a Dębica swoją

I bieżniki w jednej a drugiej firmie są inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie mam takie pytanie w bmw g30 520d xdrive planuje niebawem wymienic kola i opony na lato. Planuje zalozyc kola 8j19 i 9j19 i nowe opony goodyear 275/35r19 245/40r19 model assymetric 3 i pytanie o xdrive i wlasnie opony czy moze byc na przodzie rok produkcji 2022 a tyl 2021? opony oczywiscie z homologacja bmw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie zdecydowałem się zregenerować skrzynkę VTG. Miałem objaw na ciasnym rondzie przy mocno zagrzanym silniku: stuki i szarpanie. Niewielkie ale mnie to denerwowało. Przebieg 140 tys wiec i tak niedługo skrzynka by padła. Po regeneracji w Częstochowie wszystkie objawy zniknęły a trakcja poprawiła się. Zdecydowanie odradzam posiadanie xdrive chyba że mieszkasz w górach i bardzo ostro jeździsz. Dla normalnych kierowców xdrive jest niezauważalne a generuje same kłopoty: wymiana oleju w skrzynce, naprawa skrzynki co 100-200 tys, dbanie o równomierne zużycie kół.
George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To otwórz instrukcję next time.

Otworzyłem i ...

http://booli.no-ip.info/BMW_X3.gif


Ciekawe, że to samo auto X3, ten sam silnik 3.0i, ten sam rozmiar kół 235/55R17 i różne ciśnienia w różnych instrukcjach.

W jednej 2,2/2,2 bara i 2,2/2,6 bara przy zwiększonym obciążeniu a w drugiej 2,0/2,2 bara i 2,2/2,6 bara przy zwiększonym obciążeniu (przód/tył)


PS

Nie mogę coś wrzucić obrazka, ale wziąłem go z polskiej instrukcji zamieszczonej w tym wątku - można zajrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To otwórz instrukcję next time.

Otworzyłem i ...

http://booli.no-ip.info/BMW_X3.gif


Ciekawe, że to samo auto X3, ten sam silnik 3.0i, ten sam rozmiar kół 235/55R17 i różne ciśnienia w różnych instrukcjach.

W jednej 2,2/2,2 bara i 2,2/2,6 bara przy zwiększonym obciążeniu a w drugiej 2,0/2,2 bara i 2,2/2,6 bara przy zwiększonym obciążeniu (przód/tył)


PS

Nie mogę coś wrzucić obrazka, ale wziąłem go z polskiej instrukcji zamieszczonej w tym wątku - można zajrzeć

 

Potwierdzam, E83 2007, 2.0D 110kW, koła 135/55R17, na tabliczce 2,0/2,2 bar przód/tył przy obciążeniu standardowym, przy zwiększonym 2,2/2,6 bar.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie zdecydowałem się zregenerować skrzynkę VTG. Miałem objaw na ciasnym rondzie przy mocno zagrzanym silniku: stuki i szarpanie. Niewielkie ale mnie to denerwowało. Przebieg 140 tys wiec i tak niedługo skrzynka by padła. Po regeneracji w Częstochowie wszystkie objawy zniknęły a trakcja poprawiła się. Zdecydowanie odradzam posiadanie xdrive chyba że mieszkasz w górach i bardzo ostro jeździsz. Dla normalnych kierowców xdrive jest niezauważalne a generuje same kłopoty: wymiana oleju w skrzynce, naprawa skrzynki co 100-200 tys, dbanie o równomierne zużycie kół.

 

Czy powiedzieli co wymienili ? Jaki koszt byl ? Mi mechanik przy podobnych objawach mowi ze pewnie tarczki do wymiany. Poszarpuje/postukuje przy ruszaniu na skreconych kolach w tylnym moscie. Kiedy chcesz zapisc plynnie 2jke to łupniecie jakby spina na skrzyni byla mocna. Jesli zrobisz pomalu i z wyczuwalna przerwa to jest ok. Bez bledow, nowa zebatka, olej w vtg. Objaw podobny jak w jeepie kiedy byly zuzyte tarczki i trzeba bylo wiecej modyfikatora tarcia dolac do oleju mostu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.