Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam Rozmiar ET też jest ważny przy napędzie xdrive ? 30 ET R18 będzie pasować ?

Rozmiar ET przy napędzie xdDrive nie ma znaczenia.

ET30 powinno pasować, chyba, że masz felgi o bardzo nietypowej szerokości.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądziłem, że niewielka różnica w zużyciu opon nie ma tak wielkiego znaczenia, ale jednak ma.

Trzeba kupować jednocześnie wszystkie opony.

Gdy powodem złej pracy skrzynki rozdzielczej jest różnica w zużyciu opony przód-tył to będzie mieć takie objawy:

- szarpnięcia przy przyspieszaniu z bardzo małej prędkości (takie na 1 biegu)

- żegotanie pod samochodem po ujmowaniu gazu przy bardzo małych prędkościach (takie na 1 biegu)

- delikatne szarpanie przy jeździe na rondzie.


Po założeniu prawidłowych opon wszystko znikło. Na złych oponach przejechałem 200 km, więc się bałem, że skrzynka poszła, ale jednak nie.


XDRIVE to zasrane gówno - same problemy, a nie widzę korzyści. Wcześniej miałem E65 z napędem na tył i nie widzę poprawy trakcji po przesiadce na F01 z xdrive. Bezsens: wymiany oleju, problemy z oponami, naprawy skrzynki.

Gdy nie zamierzasz jeździć bokami w zimie na śniegu to NIGDY NIE KUPIJ XDRIVE!!! :mad2: :mad2: :mad2:

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tak nie demonizował...

Może nie jest to pełnoprawny napęd 4x4 bo najzwyczajniej nie ma centralnego dyfra to w użytku cywilnym pomaga.


Trakcja jest bo ciężko zerwać przyczepność na starcie. Jak odłączyłem xdrive (elektrycznie) to więcej gazu i tylne koła mieszały w miejscu.


Nie jest też prawdą, że niewielka różnica w zużyciu opon powoduje złe działania x-drive. Przez ponad dwa lata miałem mieszany letni komplet 255/50/19 i 285/45/19 Nokianów (więc bez homologacji). Xdrive działał i działa. Na zimę mam komplet takich samych kół 255/55/18 - nie ma różnicy w pracy x-drive.

Letnie opony wywaliłem jesienią - bo tył już miał tylko 3mm bieżnika a przód 6mm - mimo to x-drive nie świrował.


Może masz już transfer na krawędzi zużycia i jest wrażliwy nawet na drobne różnice. Raczej tak nie powinno być, że za każdym razem nowy komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc - w związku z konieczna wymianą opon (czeka mnie zakup dwóch kompletów lato, a później zima) zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zakup jednego kompletu wielosezonowych ? Czy polecicie jakieś sprawdzone modele (letnie: np. Nokian, Falken, Nexen) ? Z góry wielkie dzięki za pomoc :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście odradzam

Głośne i do du…

W lecie kiepskie a zimie tez


Nie znam nikogo kto je miał i poleca

czyli kupować 2 komplety lato/zima. To zacznijmy od letnich :D możecie polecić jakiś model w rozsądnych pieniążkach w rozmiarze 235/55/17 - wybierać dedykowane SUV czy osobowe XL, bo ceny modeli dedykowanych z * są z kosmosu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jak będą wszystkie koła takie same to nic się nie wysypie.

 

Czyli jak wrzucę na 18 felgi nowe letnie opony ale zamiast 225/60/18 powiedzmy 235 lub 245 /60/18 to będzie git? Chcę wymienić cały komplet, wszystkie 4 opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla x-drive będzie OK jeśli tylko będą to takie same koła... Nie na zasadzie, że przód 245/60/18 np. Continental a tył 245/60/18 Bridgestone.

Mają być TAKIE SAME.


Ale widzę, że chcesz szersze koła...

Jak zamienisz 225/60/18 na 245/60/18 to oprócz większej szerokości będzie większa średnica. Może jak już tak, to celuj w 245/55/18 - taka zamiana da Ci praktycznie taką samą średnicę koła.


Oczywiście zakładam, że przy szerszej oponie nie będzie nigdzie obcierać bo np. masz coś namotane na styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla x-drive będzie OK jeśli tylko będą to takie same koła... Nie na zasadzie, że przód 245/60/18 np. Continental a tył 245/60/18 Bridgestone.

Mają być TAKIE SAME.


Ale widzę, że chcesz szersze koła...

Jak zamienisz 225/60/18 na 245/60/18 to oprócz większej szerokości będzie większa średnica. Może jak już tak, to celuj w 245/55/18 - taka zamiana da Ci praktycznie taką samą średnicę koła.


Oczywiście zakładam, że przy szerszej oponie nie będzie nigdzie obcierać bo np. masz coś namotane na styk.

 

Nic przy zawieszeniu nie motałem, nie obniżałem, jest seria. Miejsca wydaje się być dość na koła w rozmiarze 245, z tego co mierzyłem to spokojnie wejdą. Dzięki wielkie za radę żeby nie wsadzać większej średnicy, za chwilę popatrzę za oponami w rozmiarze 245/55/18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla x-drive będzie OK jeśli tylko będą to takie same koła... Nie na zasadzie, że przód 245/60/18 np. Continental a tył 245/60/18 Bridgestone.

Mają być TAKIE SAME.


Ale widzę, że chcesz szersze koła...

Jak zamienisz 225/60/18 na 245/60/18 to oprócz większej szerokości będzie większa średnica. Może jak już tak, to celuj w 245/55/18 - taka zamiana da Ci praktycznie taką samą średnicę koła.


Oczywiście zakładam, że przy szerszej oponie nie będzie nigdzie obcierać bo np. masz coś namotane na styk.

 

Nic przy zawieszeniu nie motałem, nie obniżałem, jest seria. Miejsca wydaje się być dość na koła w rozmiarze 245, z tego co mierzyłem to spokojnie wejdą. Dzięki wielkie za radę żeby nie wsadzać większej średnicy, za chwilę popatrzę za oponami w rozmiarze 245/55/18

 

W ramach uzupełnienia powiem tylko że alternatywą dla opon które mam jest 235/50/18, rozmiar 245/55/18 jest praktycznie nieosiągalny, sam producent podaje że 245 powinny być zestawione tak : 245/35/20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie


Autko BMW x3 e83, mam felgi 19 przód 235/45/19 a tył 255/40/19. Opony przód jakieś nie całe 4mm bieżnika, tył ponad 5mm, xdrive chodzi pięknie nic nie szarpie ani nic, te przednie opony sa już dość zdarte na krawędziach bo ktoś jeździł z brakiem zbieżności. Z przodu mam Bridgstone uhp sport ( strasznie twarde, nie runflat) a na tyle Michelin Primacy 3 ( fajne miekkie opony). I teraz mam dylemat bo chciałem te przednie wyrzucić i mam do kupienia dwie używki 235/45/19 Michelin Pilot Sport 4, z bieżnikiem 7.8mm. Czy różnica tych bieżników między tyłem a przódem jakoś wpłynie na xdrive? Bo nie chce kupić, założyć opon a tu xdrive nagle mi będzie świrował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

74 strony postów z wałkowaniem tego tematu i odkrycie Ameryki!


TAK, nie ważne jakie masz koła na przedniej i tylej osi. WAŻNE aby miały taki sam obwód (kręciły się podczas jazdy z taką samą prędkością) Możesz dowolnie mieszać producentami, modelami, rozmiarami itp… robisz jak chcesz i co chcesz ale na własną odpowiedzialność.


ALE


Dasz gwarancję pytającemu, że kombinując z oponami trafi dobrze? Same parametry opony też tego nie gwarantują. Opona X w rozmiarze identycznym jak opona Y może mieć na tyle inną średnicę w praktyce, że spowoduje to nadmierne obciążenie x-drive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Z tym się nie zgodzę, na osi muszą być takie same, lecz na przedniej inna na tylnej inne - nie widzę tu problemu. Bardziej chodzi o obwód kół przód - tył

Przecież on ma xDrive, więc nie gadaj bzdur.

80 stron wątku, jeszcze mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym się nie zgodzę, na osi muszą być takie same, lecz na przedniej inna na tylnej inne - nie widzę tu problemu. Bardziej chodzi o obwód kół przód - tył

 

Chyba kolego zaszalales z ta opinia ze przód i tył inne mogą być

Moim zdaniem NIE MOGĄ BYĆ


inny bieżnik z przód i inny z tylu -zły pomysl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.