Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzam tylko wysokosc opon po danej stronie. Tyl vs przod. Nie istotne czy zestaw mieszany czy "normalny".

 

Ok dobrze wiedziec. Czyli teraz pytanie jaki priorytet przeniesienia napedu przez xdrive na poszczegolne kola i czy bardziej xdrive dostaje po dupie kiedy sa zbyt duze roznice miedzy osiami czy tez miedzy oponami o roznych obwodach na tej samej osi.

Pytanie jeszcze doprecyzujace. Jak dokonujesz pomiaru pomiedzy oponami na danej stronie to czy ustawiajac suwmiarke na punkt odnieniesienia w stosunku pomiaru do drugiej opony po tej samej stronie to czy dokonujesz tez pomiaru po drugiej stonie auta? Czy tylko zawsze mierzysz jedna strone zakladajac ze druga strona auta jest napewno taka sama?

 

Na tych 20’m co pisałem nic się nie dzieje ani na zużytych ani na nowo założonych -zmieniłem na wiosnę na nowe

Dzieje się na nowych 245/45 18 kpl nowych jednakowych opon z runflat z *

Jak jade spokojnie to czuje lekkie drżenie gdzies z napędu ale jak wcisnę mocno gaz zaczyna się szarpanie

 

wow przebieg niski i problem wystepuje. Bardzo dziwne

Zmieniales olej w skrzynce oraz robiles kalibracje? moze to wystarczy i bedzie wszystko ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Wiem że temat był już poruszany setki razy i bardzo przepraszam ale czym więcej czytam tym bardziej głupi się robię.

Sprawa wygląda następująco, kupiłem bmw x3 3.0d 2007 na kołach od bmw x5 (przód- 9Jx19) (tył-10Jx19) jakie opony dobrać pod taką felgę żeby xdrive nie wariował?

Myślałem nad 235/45 z przodu i 255/40 na tył czy taki zestaw będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

szerokość felgi musi być z Twojego modelu - nie wiem jakie maja Twoje z X5 - i opony takie jak na tabliczce na słupku Twojego BMW

wg mnie w katalogu BMW 19 " w oryginale idzie 8,5 i 9 cali szerokość felgi i wtedy idą opony 235/45R19 95W i 255/40R19 96W

a jeśli Twoje są szersze to nie chce podpowiadać


szukałem dla x5 3,0 d np. z 2007 nie znalazłem mieszanego ogumienia na 19''

Edytowane przez dandi703
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkx5 Ci npisał :

"X5 to 255 przod i 285 tyl na feldze 19",wiec odpada do x3"



wiec mając felgi X5 pasują tylko te szerokosci jak kkx5 napisał ale one nie wejda do X3

wiec pozostaje kombinacja...której ja Ci nie podpowiem bo moze nie wypalic

jesli bys miał p i tył takiej samej szerokości felgi to można byłoby Ci podpowiedzieć ale jak są różne to nie wiem czy ktoś to ogarnie bo jest to raczej wróżenie z fusów niż fakty

poza tym x5 i x3 może miec inne ET (odsadzenie) wiec mimo zamienienia rozmiary opony na weższe moga tez nie wejsc do wewn lub obcierac nadkola


moim zdaniem kup oryginalne fele z x3 i opony jak w katalogu


ps.

pamiętaj ze przy mieszanym ogumieniu p i t nie możesz co sezon zamieniać opon na osi i wtedy jesli tył szybciej sie zużyje to musisz kupic nowy kpl

a jesli włozysz 4 takiej samej szerosci fele np 18" to problemy znikaja i opony sa tez tansze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu szukając E83, trafiłem na takie stojące i jeżdżące ( BEZ PROBLEMÓW ŻADNYCH ) na felgach z oponami z X5 ... cytat z ogłoszenia :

"Lato 20 cali styling 214 z b.ładnymi oponami Vredestein 6.5mm 275/40/20 przód, 315/35/20 tył DOT 18... "

Potem pytałem tutaj ( też mając małe doświadczenie i czytając te wszystkie wpisy że najlepiej to FABRYCZNE FELGI, OPONY Z GWIAZDKĄ, najlepiej kupowane w ASO BWM ... a do tego to co roku NOWE bo jak tylko 1mm gdzieś się któraś zużyje to zaraz mi Xdrive WYBUCHNIE :mad2: :lol: :lol: ) ... i jeden z gości odpowiedział mi tu, że CO MA BYĆ ŹLE skoro to koła z fabrycznym rozmiarem z X5 ! Czyli Xdrive będący tym samym Xdrivem co w X3 z jakiego powodu miałby paść po 100 km ? ...

ALE >> co użytkownik to inna teoria .. a tych teorii tutaj jest nawet więcej niż użytkowników ;) ..

Ja mam dwie X3 z 2006 i 2008 roku ... obie mają wymieniony olej w skrzynce, w obu założone są nowe koronki ABS na tyle ... i wszystko działa ..

W 2.0d jest 17 cali i 4 opony takie same, ostatnio okazało się że zamiast ciśnienia z naklejki to mam we wszystkich 1.9 .. i 4000 km nic się nie zadziało, teraz dopompowałem i również nic się nie dzieje a nie mierzyłem ich laserem po obwodzie ... Autem bujało przy ruszaniu ALE >> była to wina DOCISKU który wymieniłem razem z dwumasem i tarczą sprzęgła ..

W 3.0sd miałem 4 takie same koła 18 cali a teraz założyłem oryginalne na jakich wychodziła czyli 18x8 i 18x9 z M-pakietu ... opony założyłem TYŁ Dunlopa SP01 runflat bo były kupione razem z felgami .. a przód jakieś pierwsze lepsze z neta byle rozmiar był taki jak fabrycznie dają ( choć i tak są inne bo szersze, mając taki rant ochronny na felgę ) .. i co ? A NO NIC :) .. jeździ, robi setki kilometrów jak nie tysiące i nie mam żadnych z tym problemów ..

Po wymianie opon albo oleju nie robiłem żadnych adaptacji, jedynie reset tym guzikiem od "ciśnienia w oponach" .. ale to zawsze gaśnie jak tylko ruszę - czyli niewiele się adaptuje ...

Bardzo to wszystko enigmatyczne że niektórzy opony zmienią na ten sam rozmiar tylko nowe i cuda się zaczynają .. mega to zaplątane :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Xdrive w x3 nie jest tym samym, w srodku jest jedna tarcza mniej. Ty miales 4ry razy to samo wiec zawsze bedzie dobrze, a w zestwie mieszanym miales na tyle dunlop sp01 czyli opone z gwiazdka i udalo sie trafic z oponami na przod o podobnym obwodzie. Panowie ile razy mozna wam mowic ze ma byc to co ma byc. Rece opadaja. Ja mam codziennie takich co mysla ze opony to bujda. To nie bujda. To najwazniejszy element napedu 4x4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem krótko.

Nie jestem fachowcem ale przerobiłem temat na sobie

Jesli zamieniacie szerokość felgi ,do tego szerokość i wysokość opony to tylko to co szło w oryginale

Bo BMW przeliczyło wszystko

A jesli chcecie sami na oko coś poszerzać i zmieniać to zazwyczaj się nie udaje i XDrive pada.

Fabryka daje 1,2 lub 3 modele felg i do tego dopasowanie opony żeby to jeździło ale jesli samemu się kombinuje to wychodzi kicha

Jesli macie 4 takie same felgi i 4 takie same opony czyli obwód kol jest taki sam problem nie powinien występować

Ale jesli koła maja mieszane szerokości to tylko to co oryginalnie szło trzeba zakładać

Kiedyś audi skoda mercedes jęzdzilo co się włożyło

A teraz opony zakłada się albo co fabryka kazała albo trzeba mieć pretensje tylko do siebie

Ostatnio jakiś kolega odezwał się do mnie bo tez ma f06 i sobie kupił jakieś fajne nieoryginalne felgi za 15000zl ido tego poszerzył sobie opony jak mu pasowało …efekt padł XDrive …. Wiec go zregenerował … pojeździł chwile i ponownie padł XDrive…

Przeprosił oryginalne felgi….założył oryginalny rozmiar i od pół roku nie dzwoni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie kombinował, osobiście kupiłem drugie felgi 8 x17, takie jak dają fabrycznie. Opony kupiłem cztery takie same jak podają na słupku, z tym, ze na zime 215x60 a lato 235x55 i sprawdzam ciśnienie w oponach raz na dwa tygodnie i narazie nic się kompletnie nie dzieje, nawet po zmianie opon, nie wyskakuje mi, że za male ciśnienie w oponach. Przekładam tylko koła z letnich na zimowe i jeżdżę. Kiedyś słyszałem, że przy róznych szerokościach felg montowanych w Mpakiecie, opony o rozmiarze podanym na słupku muszą być homologowane ze znaczkiem *. Ale nawet nie mam zamiaru tego sprawdzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki wszystkim za pomoc. Udało mi się kupić felgi 8JX17 cali V-Spoke do mojego BMW 3GT X-Drive :)


Teraz już ostatnie konkretne pytanie co do opon. Na pewno potrzebuję opony z homologacją, czyli z *.


Natomiast co polecacie do X-Drive. Jest taki wybór opon, że nie wiadomo co wybrać. Z tego co się dowiedziałem to są takie opcje:

- zwykłe opony z homologacją

- opony z homologacją i runflat

- opony z homologacją i usztywniane (XL)

- opony z homologacją, usztywniane (XL), runflat


Wiadomo, wszystko względem ceny. Natomiast zależy mi, aby x-drive nie rozleciał się jeśli na przykład opona nie będzie sztywna. Na forum przewijały się też historie, że jak samochód nie miał runflatów to w momencie przebicia opony wysiadał xdrive...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki wszystkim za pomoc. Udało mi się kupić felgi 8JX17 cali V-Spoke do mojego BMW 3GT X-Drive :)


Teraz już ostatnie konkretne pytanie co do opon. Na pewno potrzebuję opony z homologacją, czyli z *.


Natomiast co polecacie do X-Drive. Jest taki wybór opon, że nie wiadomo co wybrać. Z tego co się dowiedziałem to są takie opcje:

- zwykłe opony z homologacją

- opony z homologacją i runflat

- opony z homologacją i usztywniane (XL)

- opony z homologacją, usztywniane (XL), runflat


Wiadomo, wszystko względem ceny. Natomiast zależy mi, aby x-drive nie rozleciał się jeśli na przykład opona nie będzie sztywna. Na forum przewijały się też historie, że jak samochód nie miał runflatów to w momencie przebicia opony wysiadał xdrive...

Czy to ten komplet? Jeśli tak to zobacz z jaka opona sprzedaje to BMW. Szukaj potem w necie opon z homologacją, usztywniane (XL), runflat/bezrunflat (o ile będą).


Edit: Widzę ze bmw zakłada dla BMW 3' F34 GT LCI 320dX B47 01.21.2020 Opony zimowe Runflat z właściwościami awaryjnym.



https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/kompletne-kola-bmw.html


Zrzut-ekranu-2021-11-19-o-07-25-10.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji opon homologowanych - w sumie co oznacza ta homologacja?

Mamy mieszany zestaw opon:

Tył 285/45/19 Goodyear Eagle F1 Asymetric

Przód 255/50/19 Goodyear Eagle F1 Asymetric

Opony ROF, XL, z homologacją BMW (gwiazdka).


Niech to będą jakieś modele sprzed 5 lat...

Firma zmienia linię produkcyjną dla danego modelu i produkuje nowszy model z tej samej serii - Goodyear Eagle F1 Asymetric 3.

Czy homologacja powoduje, że można wymienić np. tylko tył i będzie gwarancja tej samej średnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak przy okazji opon homologowanych - w sumie co oznacza ta homologacja?

 


https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/kola-i-opony.html


Tu masz informację co znaczy ta homologacja, moim zdaniem są w to w jakimś stopniu przetestowane określone modele opon a w jakimś stopniu współpraca z danym producentem opony (tj. Swój poleca swojego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc. Udało mi się kupić felgi 8JX17 cali V-Spoke do mojego BMW 3GT X-Drive :)


Teraz już ostatnie konkretne pytanie co do opon. Na pewno potrzebuję opony z homologacją, czyli z *.


Natomiast co polecacie do X-Drive. Jest taki wybór opon, że nie wiadomo co wybrać. Z tego co się dowiedziałem to są takie opcje:

- zwykłe opony z homologacją

- opony z homologacją i runflat

- opony z homologacją i usztywniane (XL)

- opony z homologacją, usztywniane (XL), runflat


Wiadomo, wszystko względem ceny. Natomiast zależy mi, aby x-drive nie rozleciał się jeśli na przykład opona nie będzie sztywna. Na forum przewijały się też historie, że jak samochód nie miał runflatów to w momencie przebicia opony wysiadał xdrive...

Czy to ten komplet? Jeśli tak to zobacz z jaka opona sprzedaje to BMW. Szukaj potem w necie opon z homologacją, usztywniane (XL), runflat/bezrunflat (o ile będą).


Edit: Widzę ze bmw zakłada dla BMW 3' F34 GT LCI 320dX B47 01.21.2020 Opony zimowe Runflat z właściwościami awaryjnym.



https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/kompletne-kola-bmw.html


Zrzut-ekranu-2021-11-19-o-07-25-10.png

 

Moje letnie opony to Pirelli CINTURATO P7:

- przód 225/50 95W ROF

- tył 255/45 99W ROF


Na tych oponach nie ma oznaczenia XL (jest tylko Run on flat). Również na Twoim screenie nie ma oznaczenia XL. Sprawdziłem również naklejkę na samochodzie odnośnie opon i tam również nie wymagają wzmocnienia XL na kołach 17 cali.


Pytanie w innej kwestii. Czy jest jakakolwiek różnica między oponami z homologacją * a */MO? Opony z homologacją wychodzą nieco taniej. Pytam pod kątem ewentualnych problemów z gwarancją. Przykłady ofert:

zrzut2.png

zrzut3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jak masz mieszane, to masz też różne felgi - więc tak powinno zostać. Jeśli chcesz mieć takie same opony to i felgi powinny być tych samych parametrów.

mam zamiar kupić dopiero alufelgi R18 bo teraz mam R17 i chciałem się dowiedzieć czy takie same czy mieszane aby nie było problemu z napędem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz takie same felgi to zakładasz na to takie same opony. Wtedy nie będzie problemu.


Mieszany komplet opon zakładany jest na felgi o rożnej szerokości - przód węższa felga, tył - szersza. Jak kupisz te felgi z mieszanego zestawu to powinieneś przy takim zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.