Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

W poniedziałek przegląd na warsztacie specjalizującym się w bmw. Zaciągnę jeszcze tam języka , nie chętnie wyjmę €1000 na nowy komplet a i felgi mam do prostowania co wyszło ostatnio przy wyważaniu :/

Dam znać co będzie .

W sumie gdyby nie runflat to na bank rozłupałbym felgę .

Rozcięcie na bocznej ściance opony na 4cm ale powietrze ciagle trzymała i dojechałem jeszcze 100km bez świadomości uszkodzenia opony :)

 

Jestem po wizycie w warsztacie .


Popatrzyli , pomierzyli i stwierdzili że mogę tak jeździć . Przejechałem na nich już jakieś 1400km i nic się nie dzieje .

Z mechanikami którzy robią bmw na codzień nie będę się spierał. A felgi do prostowania niebawem .

Edytowane przez Kwast.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem ponad 150tys f10 530xd

Opony 4takie same 18’’

Kupowałem vredstein michelin dunlop bez gwiazdki i runflata i oddałem go do firmy z przebiegiem 360tys

Bez żadnych napraw silnika skrzyni czy xdrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piszę pierwszy raz i oczywiście z problemem.

Samochód BMW f10 xdrive 2016 50tyś przejechane pierwszy właściciel.

Od pewnego czasu podczas ruszania, przyspieszania zaczeło poszarpywać myślałem że to skrzynia biegów mechanik po przejechaniu się autem stwierdził że raczej xdrive. Felgi oryginał FOSSEN CVT kupowane nowe w 2018r opony

Goodyear Eagle F1 asymetric 3 szerokość felg przód 9J tył 10J opony przód 245/40/19 i tył 275/35/19. Zmieniłem koła na zimowe orginalne na jakich wyjechał z salonu styling 613 przód 8J tył 9J opony 245/45/18 przód i 275/40/18 tył. Opony zaznaczę zimowe nowe jeden sezon 5 tyś km. Przejechałem się po zmianie nic nie rwie wszystko git auto chodzi super.

Po dokładnym pomiarze zdjętych letnich kół stwierdziłem obwód kół przednich 215 cm kół tylnych 211cm różnica 3cm między przodem i tyłem. Głębokość bieżnika przód okoł 6,2 -6,5 mm tył 4,8 - 5,4 mm +/- . Założone koła zimowe głębokość bieżnika przód i tył około 8 mm czyli identyczny. Obwodu nie mierzyłem bo koła były już na samochodzie.

Jestem zdziwiony bardzo że taka różnica w zużyciu opon między przodem a tyłem ma wpływ na pracę xdrive.

Moje pytanie do znawców tematu jest taki czy sądzicie że tylna letnia felga szerokość 10J ( oryginał 9J ) ma wpływ na szybsze zużycie opon na tylnej osi. Czy może to wina jakości opon. Teraz mam założone koła zimowe i zastanawiam się czy kupić nowe letnie opony założyć na VOSSENY i problem zginie. Nadmienią że na wiosnę gdy założyłem koła letnie ten problem nie występował. I również przez poprzednie dwa sezony kiedy od zakupu użytkowałem koła VOSSEN.

Objawy szarpania zaczęły występować około dwa miesiące temu ( prawdopodobnie w skutek zużywania się nierównomiernie bieżnika)

Może ktoś z osób mądrzejszych w temacie coś mi pomoże.

Dzięki

Edytowane przez Wojtek194
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem dałeś nieoryginalny rozmiar felg bo nie piszesz czy to 18 czy 19’ i stad problem z XDrive

Roznica może tez wynikać ze nawet twój nowy kpl good year mógł mieć różnice między przód a tyl

Sam piszesz ze poszerzyłes tylne felgi a tym samym opony i tym samym średnice względem przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podjęcie tematu ale jeśli chodzi o rozmiary felg jest to w opisie rozmiarów opon lato 19 cali zima na oryginałach z salonu18 cali.

Natomiast oczywiście że nie mierzyłem nowo zakupionych ponad dwa lata temu opon z felgami i jakaś różnica mogła być już od nowości tak około 1 cm i sobie rosło poprzez szybsze zużywanie się opon na tylnej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Wojtku

Mimo szacunku w Teoim opisie czytanym 3 razy nie znalazłem ze na lato masz 19’.

Doradzę Ci żebyś tam gdzie średnica jest większa upuść ciśnienie do 2,0 a tam gdzie mniejsza napompuj 3,0

Oczywiście tylko na próbę

Jesli Ci to pomoże to znaczy ze kwestia opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Zmierzyłem założone koła zimowe opony Hankook obwód 214 cm przód i 214 cm tył po jednym sezonie użytkowania . Stwierdzam że te goodyery po trzech sezonach straciły 3cm między przodem a tyłem . Marka premium ale chyba coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Wojtku

Mimo szacunku w Teoim opisie czytanym 3 razy nie znalazłem ze na lato masz 19’.

Doradzę Ci żebyś tam gdzie średnica jest większa upuść ciśnienie do 2,0 a tam gdzie mniejsza napompuj 3,0

Oczywiście tylko na próbę

Jesli Ci to pomoże to znaczy ze kwestia opon

Masz rację nie napisałem że lato mam 19 cali przepraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W poniedziałek przegląd na warsztacie specjalizującym się w bmw. Zaciągnę jeszcze tam języka , nie chętnie wyjmę €1000 na nowy komplet a i felgi mam do prostowania co wyszło ostatnio przy wyważaniu :/

Dam znać co będzie .

W sumie gdyby nie runflat to na bank rozłupałbym felgę .

Rozcięcie na bocznej ściance opony na 4cm ale powietrze ciagle trzymała i dojechałem jeszcze 100km bez świadomości uszkodzenia opony :)

 

Jestem po wizycie w warsztacie .


Popatrzyli , pomierzyli i stwierdzili że mogę tak jeździć . Przejechałem na nich już jakieś 1400km i nic się nie dzieje .

Z mechanikami którzy robią bmw na codzień nie będę się spierał. A felgi do prostowania niebawem .

 


No niestety jednak zaczęło szarpać autem i wymieniłem wszystko na nowy komplet opony pirelli , felgi Monaco GP2 a stare Styling 331 dam do prostowania i zostawię do zimówek.


Czyli znowu potwierdza się fakt że do xdrive musi być komplet opon na tip top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chlopaki potrzebuje porady i pomocy oraz Waszego zdania na ten temat.


Opony w mojej x5 F15 powoli juz koncza sie (255/50/R19 szerokosc 9 cali rowno w miare zebrane na wszystkich oponach) i powoli bede zastanawial sie nad wyborem najlepiej innych felg z nowymi oponami... Temat przeanalizowalem i niestety wiadomo jak to jest z tym xdrive...

Do X5 ciezko dobrac sensowna felge ktora ladnie siadzie... sa 2 modele za ciezkie pieniadze ktore bym widzial u siebie a mianowicie styling 611 (20") lub styling 612 (21"). Jak zapewne wiecie przychodza one w setupie 10 cali et 40 oraz 11,5 et 38.

Powiedzmy ze dostepnosc opon homologowanych do tych kol jest ciezka a cena jest sztywna. Zastawiam sie nad oponami przejsciowymi tzn calorocznymi tak zeby mozna bylo posmigac jeszcze na spokojnie wczesna wiosna i az do wczesnej zimy i wiekszych solanek na drodze.


Zastosowanie felg i opon o roznych szerokosciach ma swoje znaczace minusy (brak pelnej rotacji kol, nierownomierne zyrzucie bierzenika na obu osiach o czym bylo tutaj mowione niejednokrotnie)

Dlatego tez powiedzmy ze mam mozliwosc kupna w/w felg wszystkich 4 sztuk w rozmiarze 10 cali... zrekompensuje ET dystansem powiedzmy okolo +- 20 mm i z tylu bedzie wyglad prawie jak w przypadku felgi 11.5 cala na X5M.

Co na to powie moj xdrive oraz jakie wtedy cisniania bede musial utrzymywac (bmw tego nie przewidzialo i nie podalo w instrukcji cisnien dla felg 2x10 cali :)) ?


powiedzmy ze zastanawiam sie nad nastepujacymi oponami w zaleznosci ktore felgi wybiore:

275/40 R20

275/35 R21

Ewentualnie biore pod uwage jeszcze 295/35 R20 (pod warunkiem, ze to nie jest zbyt szeroka opona na felge 10 cali?)


Jak myslicie takie rozwiazanie nie spowoduje jakichs wiekszych problemow w przyszlosci z xdrive? Przy powyzszym setupie mysle nad oponami bez homologacji oraz bez Run flat bo mam juz troche dosc jazdy na runflatach szczegolnie przy lekko zmodyfikowanym zawieszeniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4x ta sama felga i 4x ta sama opona i nic się nie stanie.

275/40 R20

285/35 R21


To felgi z modelu M, ale ET mają takie same. Widzę wersje tej felgi 10,5 zamiast 10, ale to na nic nie wpłynie.

 

Czyli mowisz ze stresu nie ma przy tych samych szerokosciach na wszystkich kolach i mozna smialo zakladac co mi pasuje. Wazne jest tylko to byleby byl to jeden producent i dot mniej wiecej ten sam oraz szerokosc i profil identyczny? A jakie wtedy zastosowac mniej wiecej cisnienie? Do 19 mam zalecenie 2.5 na przod a tyl 3.0 bara (do predkosci 160 km/h) oraz

2.8 przod i 3.3 tyl jezdzac szybciej niz 160 km/h :) troche to glupie bo juz to widze jak wszyscy przed wjazdem na autostrade wyrownuja cisnienie do zadanej a pozniej upuszczaja powietrze po zjezdzie ... abstrakcja ...


Co samych felg to one wystepuja tez w wersji 10.5 cala, fakt masz racje ale et wtedy 32 ale dotyczy akurat modelu 611 W sumie to bylaby bajka dla mnie ale mam dostep do 10 calowych zeby byly po rozsadnych pieniedzach :) wiec nad nimi mysle... pytanie czy 295 opona nie bedzie za szeroka

Bardziej sklanialbym sie ku 612 ... ale za tym ida jednak nizszy profil gumy i inne rzeczy



https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/36_2062-obrbmw-ze-stle-m-szpr-pod-611-20/i57046/kL/sA/r2017/m09


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/36_2063-obrbmw-ze-stle-m-szpr-pod-612-21/i57046/kL/sA/r2017/m09



Chlopaki pojawil sie wariant jeszcze inny....

Mam propozycje zakupu felg z oponami w nastepujacych rozmiarach

265/40/21 (przod)

295/35/21 (tyl)

Opony to continenal cross contact bez gwiazdki ale z norma M0 (MERCEDES)

Co myslicie o takim setupie? Ryzyko czy warto rozważyć ta propozycje i przed kupnem pomierzyć obwod kol?

Wedlug tej stronki jest to 0.74% roznicy na nowych oponach


https://www.willtheyfit.com/index.php?width=265&aspect=40&diameter=21&wheelwidth=9&offset=37&width2=295&aspect2=35&wheel_size=21&wheel_width=10&offset2=40


Jak ma sie norma bmw z gwiazda do normy M0 (mercedes)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,


Mam jedno pytanie do Was. Posiadam BMW 3GT z xDrive oraz poniższą konfiguracje:

- przód felgi 8 J x 18, opony 225/50 R 18 RoT,

- tył felgi 9 J x 18, opony 225/45 R 18 RoT.


Poczytałem trochę na forum i już wiem, że z xDrive nie ma żartów - jest mocno wyczulony na złą konfiguracje kół. Zbliża się zima i muszę zakupić nowe opony. Ze względu na RoT podjąłem decyzję, że zakupię nowe opony zimowe + używane felgi 18 cali.


Pytanie, czy mogę kupić felgi o tej samej szerokości (8 J)? Opony zimowe chcę kupić w rozmiarze takim samym jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył masz 255 a nie 225 jak napisałeś.

Montujesz na zimę 4x 8Jx18 więc opony wrzucasz 225/50 wszystkie cztery.

Kup nowe Riale zamiast używanych obdartych felg :cool2:

 


A czy nie będzie problemu jeśli mam xDrive? Czytałem, że rozmiar kół przód/ tył powinien byćinny, aby zachować poprawne działanie xDrive (tak jak do tej pory miałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Pokaż mi gdzie tak przeczytałeś.

BMW wychodzi z fabryki i na mieszanym ogumieniu i na jednakowym. Zależy jakie felgi konfigurujesz.

W niektórych modelach przy xDrive jest dostępne tylko jednolite ogumienie przód tył.

I zastanów się jak inny rozmiar opon przód tył ma wpłynąć na POPRAWNE działanie napędu xDrive?

Napęd nie wie jakie masz opony, jemu ma się obwód zgadzać przy pracy.

Quattro w Audi ma zawsze jednakowe opony i felgi. Bez quattro zresztą też :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

ja obecnie walcze z xdrive


czytajac 100-ki stron o xdrive wniosek mam jeden:


4 takie same opony pod wzgledem szerkosci wysokosci moga byc bez * i runfalt

a mieszany zestaw tylko runflat z *


poza tym jesli fabryka zaleca np u mnie


235/35-20 i tył 275/30-20 a Wy zaczniecie cos poszerzac badz obnizac profil to zmienia sie srednica opony przod i tyl i xdrive bedzie szalał


nie wazne jest czy sa 4 takie same czy mieszane byle taki rozmiar jak na naklejce na słupku


kilka stron wczesniej jest wiele postów jak koledzy zamiast 275/35 dawali 295/30 bo wg kalkulatora wychodziło tylko 1% różnicy w srednicy a po załozeniu kpl opon za 6tys zł musieli to wyrzucic bo xdrive szałał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

ja obecnie walcze z xdrive


czytajac 100-ki stron o xdrive wniosek mam jeden:


4 takie same opony pod wzgledem szerkosci wysokosci moga byc bez * i runfalt

a mieszany zestaw tylko runflat z *


poza tym jesli fabryka zaleca np u mnie


235/35-20 i tył 275/30-20 a Wy zaczniecie cos poszerzac badz obnizac profil to zmienia sie srednica opony przod i tyl i xdrive bedzie szalał


nie wazne jest czy sa 4 takie same czy mieszane byle taki rozmiar jak na naklejce na słupku


kilka stron wczesniej jest wiele postów jak koledzy zamiast 275/35 dawali 295/30 bo wg kalkulatora wychodziło tylko 1% różnicy w srednicy a po załozeniu kpl opon za 6tys zł musieli to wyrzucic bo xdrive szałał

 

Ja mam jeszcze ponad rok gwarancji, więc jeśli chcę ją zachować to i tak muszę kupić z homologacją BMW.


Czyli jak dobrze wszystko zrozumiałem, jeśli chcę opony z gwiazdką i ruf to muszę kupić mieszane? Felgi kupuje wszystkie takie same 8J x 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
[

Czyli jak dobrze wszystko zrozumiałem, jeśli chcę opony z gwiazdką i ruf to muszę kupić mieszane? Felgi kupuje wszystkie takie same 8J x 18

Odwrotnie - jak chcesz ROF z homologacją, to możesz kupić mieszane lub wszystkie takie same.

Ale Ty kupujesz 4 felgi takie same, więc nie możesz mieć na tym mieszanych opon, więc opony też 4 takie same musisz kupić.

Tak jak Ci Ponta napisał za pierwszym razem ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.