Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Continentala Polska i powiedział że owszem one maja homologacje do BMW ale TYLKO SERII 5

Chcesz to na piśmie, zobacz co dalej odpowiedzą.

Opublikowano

BMW Polska powiedziała:

"zakładać takie jak na naklejce na słupku"

o tym czy runflat czy nie to nic nie mówili

Opublikowano

Witam,


Mam prośbę o pomoc, niedawno stałem się posiadaczem BMW F10 z 2014 roku z pakietem M, obecnie są założone alufelgi 18 cali BMW (ta sama szerokość) z oponami Run Flat firmy Falken bez "gwiazdki", wszystkie w jednakowym rozmiarze zgodnym z rekomendowanym na naklejce ze słupka tj. 245/45 R18 100 V M+S XL.


Otrzymałem również do auta komplet alufelg 19 cali BMW M pakiet (zakładam że przód 8,5 cala a tył 9,5 cala szerokości), bo na nich są opony w rozmiarach odpowiednio 245/40 R19 94Y i 275/35 R19 96Y. Wszystkie opony są firmy Dunlop, SP Sport MAXX GT z Run Flat i homologacją BMW - "gwiazdki". Tu zaczynają się moje dylematy, bo opony letnie są z powodu zużycia do wymiany i przeglądając oferty sprzedaży obserwuję, że więcej jest dostępnych opon z indeksami nośności i prędkości 98Y przód i 100Y tył. Mam nawet możliwość kupna kompletu opon po jednym sezonie zdjętego z BMW G30 z XDrive, z taką samą wysokością bieżnika każdej opony, firmy Pirelli, model Cinturato P7, też z Run Flat i homologacją. Wiem, że producenci podają na słupku minimalne indeksy nośności i prędkości, ale czy przy takim proporcjonalnym podniesieniu z 94Y na 98Y przód i 96Y na 100Y tył powinienem się czegokolwiek obawiać jeśli chodzi o xDrive?


Mam dodatkowe pytanie o właściwe ciśnienie opon, bo naklejka ze słupka nie jest dla mnie w pełni jasna, z uwagi na to że przód i tył jest rozpisany w odrębnych wierszach (oznaczenia symbolami trójkąta i kółka). Dołączam poniżej zdjęcie naklejki i proszę o Wasze wsparcie - czy właściwe ciśnienie opon dla max. 3 dorosłych osób na pokładzie to 2,4 przód i 2,4 tył?


bmw-opony.jpg


P.S.: Mam świadomość, że wątek toczy się w dziale X3 (E83), ale zadaję pytania ogólne dotyczące xDrive a to chyba najdłuższy wątek o XDrive na forum i jest cytowany w innych działach.

Opublikowano

hej.


ma być homologacja i pasuje tez ruflat przy dwóch szerokosciach

skoro dunlop ma idealny rozmiar i parametry to po co kombinowac


94Y to indeks nosnosci i predkosci - im wieksze to np 94 tym wiecej kg opona ma nosnosci (obciazenia na jedno koło)

a Y to z jaka max predkoscia mozna sie poruszac


moim zdaniem - 94Y na 98Y przód i 96Y na 100Y - nie ma to wpływu na xdrive

sa przypadki ze np kiedys jakis producent robił dany rozmiar 94y a teraz juz nie wystepuje i zamienił je na mocniejsze 96 y i wtedy nie masz opcji zalozyc identycznych


np przod 245 mm do Twojej wg katalogu BMW jest tak:

dunlop sport max gt ma 96y

brigstone ma 94y lub 98y lub 100y

michelin 98y



najważniejszy jest rozmiar , homologacji i ruflat i musi byc dobrze


ps. cisnienia 2,4 i 2,4 przy 19'' -zgadza sie dla 3 osob

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, ja już sam nie wiem, jeździłem do przebiegu 140tkm bez zarzutu swoją f11 535 lato 275/30 20 tyl i 245/35 przod, aż skrzynka klękła. Zregenerowalem xdrive kupiłem NOWE opony bridgestone potenza z homologacja, run on flat, pojezdzilem miesiąc, założyłem ziomowki 245/45r18 wszystkie 4 jednakowe goodyear również z homologacja i run flatem. Przyszła wiosna, zmieniłem z powrotem na 20”, pojezdzilem i zaczęło się szarpanie (zrobiłem max 15.000km)- gwarancje dostałem bez limitu na 24msc. Spaliły się wszystkie tarcze w skrzynce i dostałem wiadomość- „obwód kol różni się 1.5cm przez to ze jest mix- proszę zmienić koła na swoje 18” kupić nowe opony letnie i będzie Pan jeździł długo i szczęśliwie” inaczej xdrive będzie ciagle świrował. I co pasuje znow lecieć do sklepu po nowe opony i pozbyć się tych 20”?
Opublikowano

A u mnie na takich jak ty masz 20’’ lato XDrive chula a na czterech takich samych 245/45/18 homologacja runflat continental szarpie przy przyspieszaniu.

Moje przypuszczenie jest ze producenci opon dają homologację dla BMW ze wszystkie opony są tej samej idealnej średnicy a w rzeczywistości nie są jak u Ciebie 1,5 cm roznic

Opublikowano

A takie pytanie >>> bo wszyscy piszecie namiętnie o ROZMIARZE opon .. a ciśnienie w kołach to tak z czapki czy też według instrukcji ?

Wiecie że tylko ciśnieniem możecie wyrównać obwód kół, albo go spier... :) ?

Opublikowano
Panowie, ja już sam nie wiem, jeździłem do przebiegu 140tkm bez zarzutu swoją f11 535 lato 275/30 20 tyl i 245/35 przod, aż skrzynka klękła. Zregenerowalem xdrive kupiłem NOWE opony bridgestone potenza z homologacja, run on flat, pojezdzilem miesiąc, założyłem ziomowki 245/45r18 wszystkie 4 jednakowe goodyear również z homologacja i run flatem. Przyszła wiosna, zmieniłem z powrotem na 20”, pojezdzilem i zaczęło się szarpanie (zrobiłem max 15.000km)- gwarancje dostałem bez limitu na 24msc. Spaliły się wszystkie tarcze w skrzynce i dostałem wiadomość- „obwód kol różni się 1.5cm przez to ze jest mix- proszę zmienić koła na swoje 18” kupić nowe opony letnie i będzie Pan jeździł długo i szczęśliwie” inaczej xdrive będzie ciagle świrował. I co pasuje znow lecieć do sklepu po nowe opony i pozbyć się tych 20”?

 

a te 20'' masz z homologacja i runflat ??


jakiej firmy?

przod i tyl ten sammodel?

Opublikowano
hej.


ma być homologacja i pasuje tez ruflat przy dwóch szerokosciach

skoro dunlop ma idealny rozmiar i parametry to po co kombinowac


94Y to indeks nosnosci i predkosci - im wieksze to np 94 tym wiecej kg opona ma nosnosci (obciazenia na jedno koło)

a Y to z jaka max predkoscia mozna sie poruszac


moim zdaniem - 94Y na 98Y przód i 96Y na 100Y - nie ma to wpływu na xdrive

sa przypadki ze np kiedys jakis producent robił dany rozmiar 94y a teraz juz nie wystepuje i zamienił je na mocniejsze 96 y i wtedy nie masz opcji zalozyc identycznych


np przod 245 mm do Twojej wg katalogu BMW jest tak:

dunlop sport max gt ma 96y

brigstone ma 94y lub 98y lub 100y

michelin 98y



najważniejszy jest rozmiar , homologacji i ruflat i musi byc dobrze


ps. cisnienia 2,4 i 2,4 przy 19'' -zgadza sie dla 3 osob

 


Ja latam bez problemu na Falkenach FK510 bez run flata 275/35/19 i 245/40/19 ( ciśnienie 2,4 i 2,4 ). Zawieszenie mniej obrywa a problem z awarią opony załatwia ubezpieczenie i zestaw naprawczy w bagażniku ( nigdy i oby nigdy nie używany). Kiedyś miałem awarię run flata - owszem dojechałem ale po naprawie i tak wymieniałem na nową bo przy prędkości "autostradowej " biła.

Opublikowano

zgłosiłem reklamacje do sklepu sklepopon.com

 

Niestety mam jak najgorszą opinię o sklepopon. Ja zgłosiłem im reklamację 2 lata temu - i do dzisiaj nie mogę się doprosić o oficjalną odpowiedź :(. Po prostu przestali odpisywać na maile.

Zobacz proszę, jaki masz DOT opon. Czy dostałeś z takim samym?

 

Chłopaki mi zrobili test drogowy i wyszedł OK.

 

Jak bardzo ok? Jakie wartości RFV zmierzyli?

Na jakim ciśnieniu dokonywali pomiaru?


Pozdrawiam,

Opublikowano
( BMW zaleca 1 -2 mm ) [/color][/b]

 

Mógłbyś podzielić się proszę dokumentem BMW z zaleceniami/wymaganiami dot. opon?

Opublikowano
Akurat te atc tak maja, szarpia po rozgrzaniu.

Pytanie - jak się zachowuje XDrive przy wyłączonej kontroli trakcji? Czy stara się przerzucać napęd przód-tył, czy trzyma stałe rozłożenie?


Zastanawiam się, czy w przypadku założenia dojazdówki (bądź latania bokiem po śniegu ;) ) warto wyłączyć kontrolę trakcji (z perspektywy obciążenia XDrive).


Pozdrawiam,

Opublikowano
( BMW zaleca 1 -2 mm ) [/color][/b]

 

Mógłbyś podzielić się proszę dokumentem BMW z zaleceniami/wymaganiami dot. opon?

 

rozmawiałem z nimi osobiscie

Opublikowano

zgłosiłem reklamacje do sklepu sklepopon.com

 

Niestety mam jak najgorszą opinię o sklepopon. Ja zgłosiłem im reklamację 2 lata temu - i do dzisiaj nie mogę się doprosić o oficjalną odpowiedź :(. Po prostu przestali odpisywać na maile.

Zobacz proszę, jaki masz DOT opon. Czy dostałeś z takim samym?

 

Chłopaki mi zrobili test drogowy i wyszedł OK.

 

Jak bardzo ok? Jakie wartości RFV zmierzyli?

Na jakim ciśnieniu dokonywali pomiaru?


Pozdrawiam,

 


witam


po napisaniu tego postu zrobiłem "wojnę" w sklepopon i człowiek od reklamacji zadzwonił do jakiejs szychy z continentala.

ten kazał wysłac opony do nich.

wczoraj zadzwonił serwis gdzie oddałem opony do reklamacji ze stan bieznika jest u=znany na 100% i oddaja mi 100% kwoty netto bo brałem fv i vat odzyskałem jak pusciłem w koszty :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Akurat te atc tak maja, szarpia po rozgrzaniu.

Pytanie - jak się zachowuje XDrive przy wyłączonej kontroli trakcji? Czy stara się przerzucać napęd przód-tył, czy trzyma stałe rozłożenie?


Zastanawiam się, czy w przypadku założenia dojazdówki (bądź latania bokiem po śniegu ;) ) warto wyłączyć kontrolę trakcji (z perspektywy obciążenia XDrive).


Pozdrawiam,

Wydaje mi się, że to było nawet w instrukcji obsługi auta, ale teraz nie potrafię tego znaleźć... :? może to jednak było w TIS?


EDIT:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=2774117#p2774117

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Tydzień temu podczas wakacji we Francji uszkodziłem oponę run flat i byłem zmuszony do awaryjnej wymiany obu przednich opon.

Na warsztacie oponiarskim założyli mi dwie opony także run flat w tym samym rozmiarze ale innego producenta (używane z takim samym zużyciem bieżnika jak na tyle, prawie nowe).

Wróciłem na nich 1100km do domu , niby nic się nie dzieje . Mogę je zostawić czy należy wymienić cały komplet na nowe? Właściciel warsztatu zapewniał że będzie Ok :/

Jak to widzicie?

Opublikowano

W poniedziałek przegląd na warsztacie specjalizującym się w bmw. Zaciągnę jeszcze tam języka , nie chętnie wyjmę €1000 na nowy komplet a i felgi mam do prostowania co wyszło ostatnio przy wyważaniu :/

Dam znać co będzie .

W sumie gdyby nie runflat to na bank rozłupałbym felgę .

Rozcięcie na bocznej ściance opony na 4cm ale powietrze ciagle trzymała i dojechałem jeszcze 100km bez świadomości uszkodzenia opony :)

Opublikowano

19” i wszystkie felgi do prostowania niestety (€90/st) a nowych opon na krzywe felgi to raczej nie założę .

Niech pomierzą i powiedzą co dalej.

Opublikowano

Nie, wszystkie 245/40/19.

Tył Brigstone , przód Michelin . Wszystkie runflat z gwiazdką.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To coś tu nie gra, bo e83 miało 19" 235/45 + 255/40.

Więc jak masz felgi jednakowe to zakładasz 4x 235/45 i nie musisz mieć gwiazdki w tym wypadku. Ona jest do wariantu mieszanego niezbędna.

Także załaduj sobie jakieś Nokiany za 2800 zł i tyle.

Nie masz mieszanego więc nie ma tragedii w tym momencie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.