Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o poradę. Wiem, że nie są to opony Premium, ale które z nich radzicie założyć na koniec zimy ?

Barum Polaris 5

Kumho WP71 XL

Nexen Winguard Sport 2 WU7

Semperit Speed Grip3

Hankook Winter i*cept evo3

Firestone Winterhawk 4

Opublikowano
Kupiłem jednak Firestone Winterhawk 4. Co prawda 2 dni jazdy ale mogę powiedzieć po dzisiejszej wyprawie do lasu po lodzie i śniegu , że kleją super . Zero poślizgu, na asfalcie ciche. Bardzo dobrze się prowadzą
Opublikowano
Ja na wielosezonach się na pole wypuściłem pod górę w zaspy i powiem szczerze, że na końcu górki miała Becia trochę pytań ale ostatecznie poszła :) Jakbym tam stanął to bym musiał przez okno wychodzić tyle śniegu było :P :duh:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak masz rację! Dzięki za sprostowanie. Bardziej chodziło o samą markę oraz rodzaj opon... Co o nich myślicie czy beda ok do xdriva.?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak są cztery jednakowe, na jednakowych felgach, tak.

Moim zdaniem, to najlepsze wielosezonowe opony, jeżeli już ktoś na takowe się decyduje.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Cześć!

Trochę poczytałem o oponkach i już wiem kiedy trzeba gwiazdkę z runflatem, a kiedy nie.


Sytuacja u mnie wygląda tak:

Mam opony letnie 225/45 r.18 przód i 255/40 r.18 tył. RFT

Przód mam zciachany na maxa - 0 bieżnika, xdrive juz był naprawiany. Tył mam 50% bieżnika.

Pytanie: Chcę ten tył zostawić, a na przód znaleźć używkę ale identyczną tylko, że z bieżnikiem na podobnym poziomie. Wiem, że to będzie trudne żeby to znaleźć ale może się uda. Będzie to dobre?

Druga opcja to kupić nowe opony ale to już większy wydatek z którym się liczę ale jeśli mógłbym jeszcze ten sezon pojeździć na używkach to byłoby fajnie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie sądzę, że uda Ci się trafić takie same opony z takim samym zużyciem.

Najkrótsza droga do uszkodzenia napędu przy mieszanym ogumieniu moim zdaniem.

Ale powodzenia życzę.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
A ja w swojej jeżdżę na Kleber citylander 235/50/18 i złego słowa nie powiem, nawet śmiem twierdzić, że są bardzo ok.
Opublikowano
Nie sądzę, że uda Ci się trafić takie same opony z takim samym zużyciem.

Najkrótsza droga do uszkodzenia napędu przy mieszanym ogumieniu moim zdaniem.

Ale powodzenia życzę.

 

Znalazłem takie same opony, oczywiście nie z identycznym zużyciem ale zużycie różni się 1,5mm w bieżniku. Myślę, że jest to dopuszczalne zużycie mając na uwadze, że nawet jak kupię komplet to przód szybciej bedzie mi się zużywał i po jakimś czasie również na nowym komplecie powstanie różnica w zużyciu.

Za rok napiszę czy napęd jeszcze działa :)

Myślę, że nie ma też co wpadać w panikę i pedantyzm. BMW xDrive dopuszcza 2% różnicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
63 strony tlumaczenia a oni nadal niczego nie rozumieja. :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W punkt :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Panowie potrzebuję porady. Mam F25FL Xdrive z ogumieniem mieszanym runfat. Przód 245/45x19, tył 275/40x19 Y-stroke 608. Jest to oryginalny komplet kół od nowości. Opony już nadają się do wymiany i zastanawiam się, którą opcję wybrać?

1. Wymiana na taki sam komplet opon run flat *

2. Wymiana na taki sam komplet opon nie run flat *

3. Wymiana na opony w takim samym rozmiarze, czyli 245/45/19 nie runflat *

4. Kupić dwie felgi tego samego wzoru, ale o szerokości 8,5" takie jakie są na przodzie i założyć 4x245/45x19*


Rozważam tyle opcji, ponieważ mam problem z myszkowaniem auta na koleinach. Zastanawiam się, czy jest to wina zwiększonej szerokości opon na tylnej osi względem osi przedniej, czy tylko opon typu runflat?


* - homologacja BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy mieszanym komplecie felg, tylko opony z homologacją, oczywiście rozmiary też mieszane, odpowiednie do szerokości felg, czyli zgodnie z tabelką BMW.

Sam mam mieszane koła 19" M pakiet i myszkowania nie czuję.


Moim zdaniem, nie ma co kombinować i kupować dwa kolejne felgi "przody", tylko kupuj cztery homologowane opony o rozmiarze zgodnym z tabelką BMW. Auto zyska i na trakcji i na wyglądzie.

Ale podkreślam, to tylko moje zdanie.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Dzięki za radę. Rozeznałem się trochę i jest problem zakupu opon homologowanych bez run flat. Obawiam się trochę run flatów, ze względu na ich wpływ na zwiększone zużycie zawieszenia, gorsze zachowanie w koleinach, zmniejszony komfort. Dlatego zastanawiam się nad zwykłymi oponami, ale jest problem bo takowych nie ma.
Opublikowano
63 strony tlumaczenia a oni nadal niczego nie rozumieja. :duh:

 

Właśnie rozumieją i starają się zapobiec problemom :)

W czym jest problem jeśli dokupiłem te same opony, z takim samym bieżnikiem?

Opublikowano
63 strony tlumaczenia a oni nadal niczego nie rozumieja. :duh:

 

Właśnie rozumieją i starają się zapobiec problemom :)

W czym jest problem jeśli dokupiłem te same opony, z takim samym bieżnikiem?

 

Nie ma problemu. W końcu testujesz to rozwiązanie na własnej doopie...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Sytuacja kształtuje się następująco :


- Prawy przód 226,6 cm - bieżnik 6, 5 mm, Continental 2016 rok

- Prawy tył 224,4 cm - bieżnik 6.0 mm Continental 2019 rok

- Lewy przód 224,8 cm - bieżnik 6,0 mm - Continental 2019 rok

- Lewy tył 224,8 cm - bieżnik 6,0 mm - Continental 2019 rok


Pierwsza pozycja, opona jest starsza o 3 lata, różnica jest dobre 2cm na obwodzie, czy to jest dużo ? czy to własnie może powodować szarpania podczas przyśpieszania ?

 


- Prawy przód 226,6 cm - bieżnik 6, 5 mm, Continental 2016 rok = > RADIUS = > 360,65 mm

- Prawy tył 224,4 cm - bieżnik 6.0 mm Continental 2019 rok = > RADIUS = > 357,71 mm

- Lewy przód 224,8 cm - bieżnik 6,0 mm - Continental 2019 rok = > RADIUS = > 357,79 mm

- Lewy tył 224,8 cm - bieżnik 6,0 mm - Continental 2019 rok = > RADIUS = > 357,79 mm


.... tak wiec roznica miedzy 360,65 mm oraz 357,71 mm to tylko => 2,94 mm ! ! ! ( BMW zaleca 1 -2 mm )

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Panowie proszę o pomoc.


Zostały mi zaproponowane jako jedyny komplet opon mieszanych z homologacją, nie runflat:


1.Pirelli P Zero PZ4 LS 245/45 ZR19 102Y XL *

2.Pirelli P Zero PZ4 SC 275/40 ZR19 (105Y) XL *


Zastanawiam się, czy nie jest problemem różne oznaczenie opon. Pierwsze na oś przednią mają oznaczenie LS, natomiast drugi komplet na oś tylną ma oznaczenie SC. Zdążyłem się dowiedzieć, że LS - Luxury Cars ( jakaś dodatkowa wkładka amortyzująca), SC - to sport cars (nie wiem co to niesie za sobą w budowie opony). Powstaję więc pytanie, czy takie zestawienie jest bezpieczne dla xDrive?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.