Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam i czytam... i tak sobie myślę że NIKT nie napisał tak konkretnie jednej sprawy :


Czy USZKODZENIA Xdrive przebiegają BEZOBJAWOWO ??

Chodzi mi o to że np. zakładamy opony kompletnie z kosmosu >>> np. fabryka każe 215/60R17 a ja założę 235/60R17 do tego dwie sztuki nowe po 10 mm a dwie po 6 mmm do tego dwie innej firmy a dwie innej >> I CO TERAZ !?!?!?

Odczuwać mam jakieś szarpanie ??? Próby KOREKCJI obrotów i wyrównania ich między osiami ?


Czy może jest to tak że kierowca NIC absolutnie nie czuje podczas codziennej jazdy a Xdrive umiera powoli ??

Fabrycznie jest tak że 60% tył i 40% przód ... zmiany tych proporcji są odczuwalne podczas jazdy ? Te zmiany powodują zużycie Xdrive ? Innymi słowy zbyt częste włączanie się układu powoduje jego uszkodzenia ? Czy umiera śmiercią naturalną po iluś godzinach pracy ?


Większość ludzi zgłasza się tutaj już z zaistniałym problemem >> szarpie, drży, strzela czy co tam jeszcze ...

Mają być jakieś objawy ciągłej pracy i korekcji ilości przenoszonego momentu obr. przez skrzynkę rozdzielczą ?

Są objawy czy tylko 4 identyczne opony powodują że Xdrive włącza się prawie nigdy i dlatego nie ma z nim problemów ?

Jak to jest ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czytam i czytam... i tak sobie myślę że NIKT nie napisał tak konkretnie jednej sprawy :


Czy USZKODZENIA Xdrive przebiegają BEZOBJAWOWO ??

Chodzi mi o to że np. zakładamy opony kompletnie z kosmosu >>> np. fabryka każe 215/60R17 a ja założę 235/60R17 do tego dwie sztuki nowe po 10 mm a dwie po 6 mmm do tego dwie innej firmy a dwie innej >> I CO TERAZ !?!?!?

Odczuwać mam jakieś szarpanie ??? Próby KOREKCJI obrotów i wyrównania ich między osiami ?


Czy może jest to tak że kierowca NIC absolutnie nie czuje podczas codziennej jazdy a Xdrive umiera powoli ??

Fabrycznie jest tak że 60% tył i 40% przód ... zmiany tych proporcji są odczuwalne podczas jazdy ? Te zmiany powodują zużycie Xdrive ? Innymi słowy zbyt częste włączanie się układu powoduje jego uszkodzenia ? Czy umiera śmiercią naturalną po iluś godzinach pracy ?


Większość ludzi zgłasza się tutaj już z zaistniałym problemem >> szarpie, drży, strzela czy co tam jeszcze ...

Mają być jakieś objawy ciągłej pracy i korekcji ilości przenoszonego momentu obr. przez skrzynkę rozdzielczą ?

Są objawy czy tylko 4 identyczne opony powodują że Xdrive włącza się prawie nigdy i dlatego nie ma z nim problemów ?

Jak to jest ;) ?

Xdrive dziala zawsze, wlaczony jest w momencie przekrecenia kluczyka. Zaczyna sie zawsze od rozdzialu 50:50. Po osiagnieciu okolo 40km/h system zmienia rozklad na 40:60. Zle opony kierowca czuje zawsze. Szarpanie/stuki itp. Zmiany proporcji sa nie wyczuwalne. Podczas jazdy max co mozna osiagnac to 50:50. Sa sytuacje, chilowe, gdy jest 0:100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Xdrive nie jest taki demoniczny jak idzie wywnioskować z tego tematu ?

Ja mam opony takiego samego rozmiaru ( cztery ) i tej samej firmy .. ale jednak różnego zużycia i zupełnie inny rozmiar niż określa to na tabliczce BMW ... i żadnych objawów .. zero problemów ...

ALE >> z tego wątku można wywnioskować że założenie złych opon spowodowało uszkodzenie Xdrive .. i wątpię żeby ktoś wyjechał z warsztatu .... autem by trzęsło, szarpało a ktoś by tak jeździł tysiące kilometrów aż w końcu postanowił to usunąć i okazało się że Xdrive umarł ... zwykle zaraz by wrócił ze sporym KRZYKIEM że mu auto oponiarze zepsuli ;) ...

Dziwne to wszystko .. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie kupiłem samochód z Niemiec 3 GT 335i, niestety auto szarpie podczas przyśpieszania.


Byłem u gościa z serwisu i powiedział, że jest to wina opon, z tego względu że mam inne niż na naklejance homologacyjnej.


Wszystkie cztery opony są takie same, bieżnik praktycznie ten sam.


Opony na aucie 245/35 R20


Kompletnie nie wiem w którą stronę iść :cry: czy robić coś z oponami czy wymieniać reduktor ? (żadnych błędów na liczniku i w iscie)



ccf3661ac413.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Panowie kupiłem samochód z Niemiec 3 GT 335i, niestety auto szarpie podczas przyśpieszania.


Byłem u gościa z serwisu i powiedział, że jest to wina opon, z tego względu że mam inne niż na naklejance homologacyjnej.


Wszystkie cztery opony są takie same, bieżnik praktycznie ten sam.


Opony na aucie 245/35 R20


Kompletnie nie wiem w którą stronę iść :cry: czy robić coś z oponami czy wymieniać reduktor ? (żadnych błędów na liczniku i w iscie)



ccf3661ac413.jpg

Seria F nigdy nie sadzi bledami xdrive. Szarpanie to albo opony albo reduktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ogólnie to masz kosmiczny rozmiar opon.

Seria ma na 19" 4x 225/45 albo przód 225/45 i tył 255/40.

Zatem wchodząc na 20" powinieneś mieć 4x 225/40 albo przód 225/40 a tył 255/35.

Chyba, że masz jakieś 9J na froncie to 225 nie zda egzaminu.

Pokaż jakie masz felgi na samochodzie, a najlepiej ich parametry.

Edytowane przez Ponta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka odłączona nic nie szarpie na samym tyle, już to zrobiłem.( jest to problem z napędem )


Tylko pytanie czy coś może mieć wspólnego na inny rozmiar opon niż producent przewidział ? ( oczywiście mowa o szarpaniu, nie wnikam w bezpieczeństwo )


Czy nie ma różnicy jeśli bym wpakował oczywiście w przenośni mówiąc :


185/65R R13

i

305/25 R22


Oczywiście wszystkie felgi i opony takie same ? Czy jest jakaś różnica dla xdrive jeżeli są spełnione dla każdego koła te same średnice obrotu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to masz kosmiczny rozmiar opon.

Seria ma na 19" 4x 225/45 albo przód 225/45 i tył 255/40.

Zatem wchodząc na 20" powinieneś mieć 4x 225/40 albo przód 225/40 a tył 255/35.

Chyba, że masz jakieś 9J na froncie to 225 nie zda egzaminu.

Pokaż jakie masz felgi na samochodzie, a najlepiej ich parametry.

 

Wszystkie 4 szt mam 245/35/ R20 - wszystkie opony takie same ? patrząc na tabliczkę opon ? nie ma podziału innych opon na oś, wszystkie są takie same


Mógłby mi ktoś doradzić czy faktycznie mam założone złe rozmiary opon ?



Nazwa marki: KESKIN

Nazwa modelu: KT18 TURBO

Kod producenta: KT188520512030BFP

Szerokość: 8.50

Średnica: 20"

Rozstaw: 5x120.0

Osadzenie (ET): 30

Rodzaj: aluminium


3875f52b6bed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Odnosząc się do kilku postów powyżej, względem szarpania reduktora podczas przyśpieszania, pozwoliłem zdjąć wszystkie opony i zmierzyć ich zew. średnicę po bieżniku, przed wymianą reduktora.

Samochód kupiłem od właściciela z uszkodzoną felgą i oponą, to ja zakupiłem kompletne koło.


Sytuacja kształtuje się następująco :


- Prawy przód 226,6 cm - bieżnik 6, 5 mm, Continental 2016 rok

- Prawy tył 224,4 cm - bieżnik 6.0 mm Continental 2019 rok

- Lewy przód 224,8 cm - bieżnik 6,0 mm - Continental 2019 rok

- Lewy tył 224,8 cm - bieżnik 6,0 mm - Continental 2019 rok


Pierwsza pozycja, opona jest starsza o 3 lata, różnica jest dobre 2cm na obwodzie, czy to jest dużo ? czy to własnie może powodować szarpania podczas przyśpieszania ?

(dodam że samochód zakupiłem z uszkodzoną felgą i oponą) sam kupiłem nową oponę kierując się tylko strukturą bieżnika i porównywalną głębokością opony, dodam że zrobiłem tak ok 300km, ale bardzo powoli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega kkx5 w tym temacie jest bardzo dobrze rozeznany, więc pewnie będzie miał rację.

Ja na twoim miejscu, spróbowałbym pożyczyć dobry komplet kół i podmienić, bo ta jedna opona z różnicą 2 cm może rzeczywiście powodować to szarpanie. Jakby nie patrząc, nie masz jednakowego kompletu, a xdrive jest czuły na to.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku też pisało kilku kolegów że mierzenie na zdjętych kołach nie ma sensu .... mierzy się koła na aucie - wtedy ciśnieniem możesz uzyskać obwód jaki chcesz ( czy na chwile czy na dłużej ) ... Co nie zmienia faktu że jak wyżej kolega napisał że jest uszkodzone to pewnie tak będzie ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś punkt wyjścia trzeba mieć...myślę że fizycznie również warto zmierzyć nawet poza autem, jeśli ma się coś zmienić, to wszystkie się zmienią o tą sama,podobną wartość przy obciążeniu auta.


Mam różnicę 2.4 cm na obwodzie jednej innej opony, z 2.4 ciśnienia obniżyłem do 1.0, wartość spadła tylko o 1 cm, (zrobię test z jedną jedną atmosferą,ale mimo wszystko wychodzi 1,4 cm więcej) nie wiem jakie duże mogą być tolerancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Pytałem w temacie o oponach, ale tu jest właściwsze miejsce ;)


Zimowe do F34 to przód i tył 225/50R18, rozwalę xdrive jak założę 245/45R18?

Wg. ASO na 99% będzie błąd xdrive, ale serio skoro 4 takie same, na jednakowych felgach?

Nie miałbym dylematu, gdyby nie ten napęd.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.