Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie jest... IMHO

RF ma inną charakterystykę niż no-RF, więc możesz się spodziewać zmiany w odczuciu tłumienia nierówności, prowadzenia auta...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Mieszane opony = musisz mieć homologację. Jak masz jednakowe felgi to się obejdzie bez niej.
Opublikowano

Ale wiecie DLACZEGO tak jest czy to jest wiedza z broszurek ?


Opony homologowane przez BMW ( czy kogo tam ) w rozmiarze :

przód >> 235/50R18

tył >> 255/45R18

Mają taki sam obwód ?? A opony w tym rozmiarze bez homologacji mają zupełnie inne obwody tak ?

Opublikowano
Ale wiecie DLACZEGO tak jest czy to jest wiedza z broszurek ?


Opony homologowane przez BMW ( czy kogo tam ) w rozmiarze :

przód >> 235/50R18

tył >> 255/45R18

Mają taki sam obwód ?? A opony w tym rozmiarze bez homologacji mają zupełnie inne obwody tak ?

 

Przypuszczam raczej, że owa homologacja BMW oznacza ich produkcję w reżimie technologicznym, w którym tolerancje obwodu opon w różnych rozmiarach mieszczą się w granicach "akceptowalnych" przez reduktor.


Co nie oznacza, że nie trafią się opony bez tej homologacji mieszczące się w tych tolerancjach - tyle że będzie trudno to zweryfikować w 100% inaczej, aniżeli empirycznie. A to może kosztować w razie błędu sporo...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Najbardziej przekonujące byłyby odczyty w INPIE z czujników ABS na oponach nazwijmy je normalnych i te same odczyty na dumnie dzierżących GWIAZDĘ BMW przy tym samym ciśnieniu i temperaturze ..

Opony RF są tak potwornie twarde i ciężkie że mogą być mniej podatne na zmiany ciśnienia czy nacisk w zakręcie .. ale kluczem do wszystkiego jest ciśnienie ..

Ciśnieniem możemy ( jak już tutaj nie jeden robił ) zwiększać i zmniejszać obwód koła .. mając INPE bardzo dobrze idzie to ustawić i zrozumieć cały proces ..

Może inaczej >> Xdrive wymaga świadomego użytkownika .. a o takiego raczej trudno .. jo to lyje tylko i jode .. może w tym problem i cały ten cyrk z homologacjami, gdzie opona "myśli" za kierowcę i w dużym stopniu chroni napęd :mrgreen:


Z drugiej strony dawno temu miałem Chryslera 300M ... kupiłem felgi 20 cali .. i opony Dunlopa SP01 czy coś takiego ... i jakież było moje zdziwienie kiedy przód zaczął mi trzeć przy skręcie a tył nie dało się założyć bo tarło o amortyzator.. Napisałem na forum O CO KAMAN ?? Przecież masa ludzi ma te same felgi i rozmiary opon i ..... i okazało się że jak kupię na przód Continentala ( ten sam rozmiar co Dunlop ) .. to opona jest DUŻO ale to DUŻO węższa i ma też mniejszy obwód :shock: .. założyłem Continental i nic już nie tarło .. na tył poszły gumy na sprężyny bo po założeniu dystansów żeby opony nie tarły o amortyzatory .. opony tarły o nadkola na dziurach :roll:

Opublikowano
Witajcie właśnie przeszedłem w swoim x4 F26 Xdrive z oryginalnych rozmiarów kół przód 245/45/20 z ciśnieniem 2,4 i tył 275/35/20 z ciśnieniem 2,6 na koła 4x 245/45/19. Jakie ciśnienie zastosować w tych kołach. 2,2 przód i 2,6 tył będzie Oki ?Dodam, że ten rozmiar jest dopuszczalny w tym modelu BMW.
Opublikowano
Witajcie właśnie przeszedłem w swoim x4 F26 Xdrive z oryginalnych rozmiarów kół przód 245/45/20 z ciśnieniem 2,4 i tył 275/35/20 z ciśnieniem 2,6 na koła 4x 245/45/19. Jakie ciśnienie zastosować w tych kołach. 2,2 przód i 2,6 tył będzie Oki ?Dodam, że ten rozmiar jest dopuszczalny w tym modelu BMW.
Opublikowano
tak, na R17... F48

 

W instrukcji f26 przy R17 przy rozmiarze 245/55/17 przód 2,2 tył 2,2 natomiast przy rozmiarze 225/60/17 przód 2,2 tył 2,4. To dane z instrukcji przy prędkości do 160 km/h

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie spytam tu bo na forum jakoś nie znalazłem konkretnego tematu.

Mam X5 F15 z mpakietem więc z tyłu szersze kapcie niż z przodu.

Gdybym chciał na zimę sobie kupic komplet 4 takich samych opon i felg (takiej szerokości jak letnie na przód) to czy na tył wtedy daje się dystanse?

Czy w ogóle możliwe jest takie przejście na tę samą szerokość opon na obu osiach w mpakiecie?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie daje się dystansów.

Oczywiście. Nic się nie bój. To jest rozwiązanie stricte OE stosowane przez BMW na zimę - zestaw square.

Do niektórych nowych modeli już BMW przewiduje ogumienie mieszane - staggered.

Opublikowano
Nie daje się dystansów.

Oczywiście. Nic się nie bój. To jest rozwiązanie stricte OE stosowane przez BMW na zimę - zestaw square.

Do niektórych nowych modeli już BMW przewiduje ogumienie mieszane - staggered.

 

Dzięki za konkretne info. Jak pewnie każdy naczytałem się o xdrive, obwodach itp - więc wolę się upewnić, że i w tym zakresie wszystko gra.


Poprzyglądam się autom w takim razie - bo mam wrażenie, że przy zestawie square i mpakiecie wyraźnie będzie widać, że tylne opony są "wciągniete" w nadkole - jakby miały źle dobrany offset felg czy coś.

Chyba, że ktoś ma jakieś źródło fotek do porównania - auto z ogumieniem mieszanym w mpakiet i to samo auto z 4 takimi samymi gumami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakladaj dystans, przy m pakiecie, x5, na zimowych bedzie wygladalo tragicznie.
Opublikowano
Nie wiem jak w innych niż E83 .. ale to nie jest tak że felga szersza ma taki offset że zwyczajnie WCHODZI " do środka " auta w nadkola a nie idzie w kierunku na zewnątrz ?? Chyba że szerokość rozkłada się w obu kierunkach tak ? Z czystej ciekawości pytam bo 8 cali i 9 będę dopiero montował po renowacji >> na wiosnę .. :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mowa o f15, tam nawet 325, z tylu, nie wychodza na zewnatrz. Jak nie bedzie dystansu, bedzie jak w e90 prelci wygladac, tragicznie.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wiem jak w innych niż E83 .. ale to nie jest tak że felga szersza ma taki offset że zwyczajnie WCHODZI " do środka " auta w nadkola a nie idzie w kierunku na zewnątrz ?? Chyba że szerokość rozkłada się w obu kierunkach tak ? Z czystej ciekawości pytam bo 8 cali i 9 będę dopiero montował po renowacji >> na wiosnę .. :mrgreen:

Jak masz felgę 8J z ET 40 załóżmy na tylnej osi. Zakładasz 9J z tym samym ET, to felga wejdzie do wew. 12,7 mm i wyjdzie na zew. też 12,7 mm.

To nie tak, że wewnętrzna krawędź felgi zawsze jest w tym samym miejscu a zewnętrzna wyjdzie w tym przypadku cal na zew. pojazdu. Nie ma tak.

Opublikowano

Przeliczyłem to ... ( CHYBA DOBRZE :mrgreen: )

W E83 mamy:

Przód 8Jx18 ET46 - czyli felga wystaje od płaszczyzny montażowej na zewnątrz 55,6 mm

Tył 9Jx18 ET51 - czyli felga wystaje w tym samym kierunku 63,3 mm

Różnica to 7,7 mm >> tyle bardziej wysunięta jest ori felga Mpakiet na tyle względem przodu ( czy oryginalnych felg BEZ "M" ) w E83 ..

A wydawało mi się że tak ustawią ET żeby felga była tylko szersza ( w głąb ) i mogła przenieść więcej na asfalt, optycznie będąc bez zmian a tu jednak ;) .. Dodatkowo 7,7 ( prawa felga ) + 7,7 ( lewa felga ) mm większy rozstaw to nie ma bata MUSI być czuć w prowadzeniu :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.