Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Poza tym masz różnej szerokości felgi, więc nie możesz kupić jednakowych opon, tylko ogumienie mieszane.

235/50 przód

255/45 tył

Z tego co widzę komplet takich opon z homologacją to z 4,5k zł.

Dlatego lepiej na tył załatw te same felgi co na przód i możesz sobie założyć 4 opony 235/50 za ok. 2,5k zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam !

Planuję zakup E83 12.2007 3.0 SD.. jest jedna blisko mnie wystawiona ( szukałem na forum ale chyba jej tu nie ma ) ... i przekleję może to co jest w opisie :

" ... Dwa kpl kół oryginalne bmw. Lato 20 cali styling 214 z b.ładnymi oponami Vredestein 6.5mm 275/40/20 przód, 315/35/20 tył DOT 18, zima 18 styling 143 z prawie nowymi oponami Hannkook DOT18 .. "

Wątpię żeby sprzedający śmigał autem które szarpie .. ma prawo jeździć w ogóle taki zestaw ??


Na poważnie zastanawiałem się nad zakupem tej X3 ... ale czytając choćby ten jeden temat, jakbym na głowę dostał kubeł zimnej wody ... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Panowie,

dopóki nie uzbieram kasy, chcę trochę pokombinować z oponami, żeby w miarę jeździć.


Aktualnie mam konfigurację:

tył:

E8Jx18 EH2

IS 46

235/50/18


przód:

E9Jx18 EH2

IS 51

255/45/18


Więc założone od dupy strony, ale przy prawidłowym założeniu według tabliczki czyli E9J 255/45/18 na tył oraz E8J 235/50/18 na przód - nie da się jeździć.


Opony wszystkie 4 szt są tej samej marki oraz modelu. Różnią się trochę bieżnikiem. Moim zdaniem aktualnie na przodzie jest około 1-1,5 mm więcej bieżnika. Ciśnienie we wszystkich 4 kołach równo 2.2 bar.

Przy wolnej jeździe Xdrive " się gubi" lekko szarpie.. Potem przy wyższych prędkościach, mocnym przyspieszaniu i zwalnianiu jest OK. Najgorzej jazda w korkach itp.


Jak byście zmienili układ ciśnienia żeby poprawić komfort jazdy ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest że występuje rozmiar 235/50 i 255/40 ... TYLKO jest pewien problem :

1. 235/50R18 = 692.20 mm

2. 255/45R18 = 686.70 mm

czyli różnica niewielka bo 0.80% ale jest ;) ... czyli 5.50 mm nie stanowi problemu dla Xdrive ... ALE >> lekko zużyta opona wśród 4 IDENTYCZNYCH już tak ?? Wszystko to jakieś grubymi nićmi szyte ...

U mnie póki co siedzą 18x8J na których były zimówki ( ładne ok. 80% bieżnika - 235/50R18 ) więc opony letnie kupiłem Bridgestone Dueler HP Sport 235/50R18 - identyczne 4 sztuki ..

Na wulkanizacji napompowali 2.6 bar. w każdej ( Panie, ja tu nie takie wozy robię !! Zawsze tak pompuje do tego auta i jest dobrze !! ) i ledwo kilometr ujechałem i CZERWONA kontrolka .. no OK .. skasowałem .. przejechałem kawałek i było dobrze .. wjechałem na A1 i znowu .. Do tego auto poszarpuje :( .. Jak toczy się na "D" to nie zawsze ale potrafi tak bujać czy falować przód-tył nie wiem jak to nazwać ..

Po powrocie ustawiłem ciśnienie tak jak na drzwiach 2.3 przód i 2.5 tył ... TAK mam na naklejce przy tym rozmiarze opon i felg ...

Jutro zobaczę co i jak bo dzisiaj już nie miałem czasu więcej się z tym bawić ..

Na desce oprócz tego logo opony z wykrzyknikiem ( czerwonego ) nic więcej się nie świeci ..

Zimówka 235/50R18 prawie nowe na uj wie jakim ciśnieniu po roku stania na placu jest OK a nowe Dueler HP w tej samej konfiguracji powodują problem ?? Coś to wszystko bardziej podejrzane niż ten Covid :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK, a zwróć uwagę na to, że mam teraz założone odwrotnie tzn. przód z tyłem , co według tabliczki nie ma prawa istnieć :)

 

.. Jak toczy się na "D" to nie zawsze ale potrafi tak bujać czy falować przód-tył nie wiem jak to nazwać ..

- mam to samo raczej takie lekkie cofnięcie i jakby zaskoczył z powrotem, ciężko opisać, ale objaw ten sam.


I tak jak pisał kolega ponta powyżej, pewnie jest tak, że jak ogumienie mieszane, to musi być z homologacją.

Ja teraz szukam dwóch felg i będę miał 4 identyczne opony w tym samym rozmiarze i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOSMOS :) .. nie doczytałem i myślałem że błąd .. :mrgreen:

W manualu pisze że 2% MAX różnicy .. nie pisze na jakiej zasadzie i jak to jest względem danej osi i danych osi ..

Systemów kontroli obrotu można by się spodziewać 2 ..

1. Kontroluje różnicę między kołami na danej osi

2. Kontroluje różnicę między przednią a tylną osią

Chyba że jest trzeci .. kontroluje wszystko i wszędzie :mrgreen: .. tyle że musi być zintegrowany z czujnikiem skrętu bo na szybkim zakręcie to nie ma opcji żeby zewnętrzne koła robiły tą samą drogę co wewnętrzne ..

Może kluczem jest system kalibracji >> PONOĆ jest coś takiego ..

A mogli zwyczajnie zapakować do kół czujniki po 1.25$ za sztukę od Majfrenda i po kłopocie :cool2: ..

No nic .. póki co rozpracowałem MK IV .. teraz siedzę nad mapami .. potem połączenie z ECU i aktualizacja modułów .. plus xHP do ZFa ... pewnie gdzieś po drodze wgryzę się w temat i coś więcej się dowiem .. póki co Czarna Magia i Dziewiąte Wrota razem wzięte ;)


0:30 do 0:53


Idzie ładnie odczytać poszczególne prędkości kół ... Tutaj akurat diagnozuje padnięty czujnik .. ale można to wykorzystać do ustawienia niemal idealnie ( ciśnieniem na początek ) średnicy wszystkich kół .. Wtedy jeśli dalej będzie "falował" no to problem jest ale raczej gdzie indziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę coś uruchomić tej INPY .. dzisiaj posiedzę ..

Wczoraj kilka godzin robiłem przy aucie .. ale w drodze do warsztatu i potem do domu jechałem po żwirowej drodze i "bujanie" zniknęło ( na żwirze najbardziej to czułem kiedy auto jechało bez gazu powoli ) .. mało tego ani razu kontrolka od ciśnienia się nie zaświeciła ...

Jedyne co zrobiłem to dokładnym manometrem ( kupiony do motocykli na torze ) ustawiłem NA ZIMNO 2.3 przód i 2.5 bar tył ...

Zestaw kół jak u ciebie .. żadnych objawów ...


Tak na marginesie - olej w Xdrive już wymieniałem ale .. warto zajrzeć też do dyferencjałów ..

- Przód jest dość łatwo ogarnąć ( ok. 0.8 litra oliwy 75W140 - kupiłem z Liqui Moly + dodałem jeszcze ten środek do powłoki ceramicznej ) STRASZNY ŻUR wylałem .. straszny ... Od dołu jest korek spustowy a od lewego koła ( strona kierowcy ) między osłonami koło przegubu ładnie wchodzi klucz z przedłużką a potem strzykawa z wężem gumowym do napełnienia ..


- Tył >> tutaj dziwna sprawa bo olej był ciemny ale nie tak spracowany jak przód który wylał się niemal ciemno brązowy .. Według BMW oczywiście :mrgreen: oleju się nie wymienia ( taaa - tylko kupuje nowy dyfer :norty: - dobrze że jest kolega z głoszeń tu na forum no ale to inny temat ) .. tak czy inaczej dużo się naczytałem że nie ma korka wlewu, że trzeba dyfer rozbierać itd .. KOREK oczywiście JEST .. na dole spustowy a zaraz za osłoną koła jest wlewowy .. Dojazdówkę wyjmujemy, osłona trzyma się na 3 śrubach .. odkręcamy - przesuwamy ją bo wyjęcie nie wchodzi w grę .. potem znowu strzykawka i myk ... Bardzo ciężko znaleźć jaki olej i ile .. Lepkość znalazłem ( też 75W140 - ten sam co przód kupiłem i ten sam dodatek ) ale nigdzie nie ma ILE .. i dobrze że wziłąem 2 litry na tył bo wchodzi coś ponad litr - ok 1.3 - 1.5 litra do przelewu przez korek ..


Ogólnie to zrobiłem sporo, to nie ten temat więc rezszte opisze gdzie indziej .. ALE >> podczas powrotu do domu auto jechało tak że znowu zamiast zrobić 40 km to przejechałem po okolicy ponad 100 :mrgreen: .. 23.30 już skręciłem do chaty bo nie mam 20 lat żeby jarać się jak zapałka i człowiek stary to już spać się chce :mrgreen: ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest właśnie z miejscem kurcze .. bo podnośnik kolumnowy musi być :( ... a ja u znajomego robiłem na hali ... nie wiem jakby się na to zapatrywał .. W środę jadę znowu, na te poduszki amorów i hamulce + znalazłem jeszcze że tylne pierścienie od czujników halla są MOCNO skorodowane ... WIĘC ZAPYTAM przy okazji ..

Dzisiaj wymyśliłem sobie szybki ( tak szybki to dobre słowo :mrgreen: ) przelot do Zabrza i ZNOWU czerwona lampka :shock: .. Dopiero w drodze powrotnej i łącznie po ponad 500 km ... ale się zaświeciło .. Przejechałem tak ze 30 km i po zjeździe z A1 stanąłem i skasowałem I COŚ CZUJĘ ŻE to będzie ten pierścień ABS ( koronka od czujnika halla zaciskana na przegubie ) bo o ile obie są skorodowane o tyle lewa to już powoli przypomina burty Titanica :mrgreen: ... pewnie czujnik też już oberwał i cud że w ogóle impulsy zlicza ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.