Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dołączę się opisując mój przypadek, znany zresztą koledze Papikowi (pozdrawiam przy okazji). W lutym tego roku stałem się posiadaczem Xa, 3.0D z kompletem kół zima R17, lato R19. Przy jeździe na zimówkach wszystko ok, po zmianie w marcu na letnie od razu pojawiły się pooszarpywania, szczególnie przy ruszaniu. Po ponownej zmianie na R17 wszystko ustawało, letnie koła zmierzone na samochodzie wydawały się być jednakowe, natomiast po zdjęciu i ustawieniu przedniego koła z tylnym przy sobie okazało się, że jest znacząca różnica w wysokości kół, felgi sprawdzałem są OK więc to na pewno wina wysokości opon. Zdaję oczywiście sobie sprawę, że opony są różne tj. przód 235/45/R19, a tył 255/40/R19 ale wszystko zgodnie z zaleceniem BMW. Nie wiem ile czasu poprzedni właściciel jeździł na tych kołach ale twierdził, że wszystko było OK (ale co miał powiedzieć :D )

Pytania do kolegów forumowiczów są następujące: czy ktoś jeździ na 19tkach i po paru sezonach miał coś podobnego?, czy można założyć wbrew instrukcji jeden rozmiar opon na przód i tył, a jeśli tak to jaki?

Ja przez 4 lata dwa razy w roku zmieniałem opony zimowe/letnie mając dwa komplety opon o rozmiarach dokładnie jak u Ciebie. Co więcej, w tym czasie zaliczyłem tez wymianę opon i tych zimowych i tych letnich z powodu zużycia i nigdy nie miałem żadnych problemów, żadnych szarpań, dosłownie nic! Zmieniałem opony i jechałem i jedyne co się zmieniało to komfort (gorszy na R19 co zrozumiałe :norty: ) i nie były to opony "z gwiazdką"!

Te wszystkie objawy, o których tu piszecie to może pierwsze objawy niedomogi skrzynki, która zaczyna wariować przy tej minimalnej różnicy średnicy opon a nie opon per se?! :|

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
ok! niech i tak będzie! :twisted:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
to teraz moje pytanie: od strony kierowcy przód i tył mam 5mm bieżnika natomiast strona pasażera ma 4mm (przód i tył)czy xdrive może przez to szaleć??
Opublikowano

Ciekawa konfiguracja z tymi oponami że obydwie po stronie kierowcy maja inne zużycie bieżnika od tych po stronie pasażera.

Żelazna zasada to wszystkie 4 powinny być jednakowe a tak to nie wiadomo czego się chwytać.

Na oko to by wyglądało że ten 1 mm różnicy to ujdzie w tłumie ale tak na 100% to nikt Ci nie poręczy.

Ty nie tylko się będą różnic obwodem koła ale też przyczepnością.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
to teraz moje pytanie: od strony kierowcy przód i tył mam 5mm bieżnika natomiast strona pasażera ma 4mm (przód i tył)czy xdrive może przez to szaleć??

Przewaznie jest tak,ze przy ruchu lewo-stronnym z prawej strony auta opony szybciej lecą(krawedzie drogi,krawezniki).

1-2 mm róznicy nie powinno specjalnie wpływac na prace skrzynki.Ważne aby wszystkie 4 opony były takie same i takie samo cisnienie w nich.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Koledzy mam pytanie odnosnie mojej X3 3.0i. Producent zaleca opony 235/55/17 99H.tak mam na wlepce przy drzwiach, nie mniejsze. Mam okazje zakupić 225/60/17 jak nowe , czy mogę takie złożyć . Jak sądzicie. Wiem że trochę smarkato będą wyglądały ale nie przeszkadza mi to. A jeśli muszę założyć tylko takie to czy jest jakaś dopuszczalna różnica w wysokości bieżnika pomiędzy osią przednią a tylną?
Opublikowano

W innym wątku

Papik napisał , cytuje ; Opony nierowno zuzyte + nierowno napompowane i roznica zaczyna byc wieksza.. 2mm a 1,2cm robi roznice i to glownie ze wzgledu na zle dobrane opony do auta. Sam mialem przypadek klienta, ktory kupil NOWE opony na przod i "nowe" na tyl. Z pozoru obie pary byly nieuzywane, ten sam producent, dedykowane rozmiary na przod i tyl. Roznica polegala na dacie produkcji: 2 lata pomiedzy tymi parami. Roznica w wysokosci jednych wzgledem drugich to 1,5cm (po obwodzie bylo oczywiscie wiecej). Kombinowanie z cisnieniem niewiele wnosilo a na takiej roznicy skrzynka wytrzymala 300km...

Koniec cytatu.

viewtopic.php?f=86&t=202016&start=510

Ja jestem zwolennikiem wszystkich takich samych opon , ale podobno małe odchyłki są tolerowane.

Te opony co napisałeś sa wąskie ale nie takie wąskie ale wyższe, powinny wejść bez obcierania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
U mnie w x3 3.0d automat na przodzie felgi 18" 8,5 opona 255/45, tył felgi 9,0 opona 255/45. Szarpanie tylko przy ruszaniu. Czasem szarpnie raz, czasem dwa a czasem wcale. Na trasie do niemiec przy prędkości 150km/h zero problemów, dziwnych pukań i stukań (czemu?). Jedyne co muszę pilnować to ciśnień w oponach. Przy wymianie na letnie okaże się jak wygląda sprawa zdzierania.
civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, właśnie Kupilem e60 525xi i mam tylko trzy opony letnie 245/45/r17 , raczej będę dokupywal nowe opony 4 sztuki. Ale zastanawiam sie tez czy nie sprzedawać tych co mam razem z felgami oryginalnymi BMW i kupić 18", jak sądzicie które będa lepsze ? Jeśli 18" to jakie opony czy, rozmiary na wszystkich 245/40/r18 bedą ok czy lesze cos innego, zależy mi na komforcie jazdy i wyglądzie.

Nurtuje mnie tez inne pytanie, skoro przy xdrive maja byc 4 opony takie same to co gdy złapie kapcia w trasie mam do przejechania około 500km a mam dojazdowe 135/80/r17 , czy nie zniszczę skrzynki ? Macie jakie doświadczenie?

 

Będę wdzięczny za pomoc w powyższych sprawach.

Opublikowano
Wybaczcie że tu poruszam ten temat. Mam nowe opony i używane felgi, jeszcze osobno. Pytanie mam czy jeśli posiadam przycisk kontroli ciśnienia opon to czy muszę zaopatrzyć moje felgi w czujniki ciśnienia? Jeśli tak to jakie?
Opublikowano
Wybaczcie że tu poruszam ten temat. Mam nowe opony i używane felgi, jeszcze osobno. Pytanie mam czy jeśli posiadam przycisk kontroli ciśnienia opon to czy muszę zaopatrzyć moje felgi w czujniki ciśnienia? Jeśli tak to jakie?

 

Żadnego czujnika nie potrzebujesz. E83 sprawdza ciśnienie pośrednio, poprzez pomiar obwodu (przy pomocy czujników ABS).

Opublikowano
Hej. A jak to jest z ciśnieniem w ogumieniu? Tabliczka mówi 2/2.2 bar o ile dobrze pamiętam. Czy dopuszczalne są wyższe wartości ciśnienia czy tym także można coś rozwalić? To trochę paranoja z tymi oponami w x3!
Opublikowano

Jarmen witaj ! Pytasz

Czy dopuszczalne są wyższe wartości ciśnienia czy tym także można coś rozwalić?
Jak dasz 10% więcej to nic nie rozwali Stary wulkanizator Ci by powiedział że jak nie wiemy ile powinno być do dajemy 2,2 a do cięższych jednostek 2,5-2,8.

Opona to nie okrągły balon że zmiana ciśnienia nie deformuje balona, ale opona jest tak zbudowana że jak ma odpowiednie ciśnienie to protektor będzie całą powierzchnią równo przylegał do podłoża a jak jest ciśnienie za wysokie czy za niskie to już nie .

To trochę paranoja z tymi oponami w x3!

To jest uzasadnione bo w napędach 4x4 jak jedno koło ma mniejszą średnicę to układ to odbiera jak by auto dostawało poślizgu i chce to korygować przez co jest to często odczuwalne a co za tym idzie szybciej może paść skrzynka rozdziału mocy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Okey, dzięki kolego za odpowiedź. Ja mam dopomopowane 2.3/2.5 czyli jakoś tak po środku. Skrzynkę 4x4 i tak mam do przeglądu przy następnej wizycie u mechanika, bo coś tam buczy na 5-ce, ale to opisałem w innym wątku.
Opublikowano
To jest jakaś paranoja w X-ksach z tę skrzynką. Kto w dzisiejszych czasach kto nie zna sie na mechanice będzie kojarzył że opony mogą spowodować awarię poważnego podzespołu samochodu.

 

Nie będąc na tym forum sam bym o tym nigdy nie pomyślał i popukałbym się w czoło gdyby ktoś wciskał mi tego typu kity.

 

A tu proszę taka marka jak BMW wypuszcza bubla nie z tej ziemi-defacto sam mam tego bubla już 4 lata.

 

Z nowszymi samochodami z serii X też są problemy z X-Drive ???

 

A druga sprawa jeśli to faktycznie wina opon to składać reklamację do sprzedawcy opon. Klient nie musi się aż tak znać a sprzedający jednak powinien. :)

 

POZDRAWIAM

Oczywiście, że nie musisz się znac. W takiej sytuacji korzystasz z ASO, płacisz i nic Cię nie interesuje.

Opublikowano
Wybaczcie że tu poruszam ten temat. Mam nowe opony i używane felgi, jeszcze osobno. Pytanie mam czy jeśli posiadam przycisk kontroli ciśnienia opon to czy muszę zaopatrzyć moje felgi w czujniki ciśnienia? Jeśli tak to jakie?

 

Żadnego czujnika nie potrzebujesz. E83 sprawdza ciśnienie pośrednio, poprzez pomiar obwodu (przy pomocy czujników ABS).

I tu zdziwionko. Rano wsiadam przekręcam kluczyk i wyświetliło mi brak ciśnienia. Bez ruszania wozem. Sprawdzam ciśnienie i z tyłu mało ( wbita śruba ). Po ściągnięciu opony okazuje się że mam czujniki. A na świeżo kupionym letnim zestawie czujników nie posiadam. I co teraz. Co będzie jak je założę??? Czy będę musiał wyłączyć funkcję kontroli ciśnienia?

Opublikowano
A może interface i wyłączyć na lato funkcję? Tylko jaki?

 

A to już poszukaj na forum,bo to nie temat o tym aby zaśmiecać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Witam może poszukaj tych czujników zanim ta poj--ana skrzynka odmówi posłuszenstwa przecież nawet kilka milimetrów róznicy opony robi krecją robote a po wykodowaniu i róznicy cisnienia może być przykro :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.