Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
X1 mialy problemy z przednim dyfrem i tak to brzmi w twoim przypadku. Opony, reduktor nie daja takich oznak.
Opublikowano
X1 mialy problemy z przednim dyfrem i tak to brzmi w twoim przypadku. Opony, reduktor nie daja takich oznak.

Dzięki za odpowiedź

Dziś jeszcze wysłuchalem, że to "szuranie" jest najgłośniejsze przy odpuszczeniu gazu tak ok 20

Do 30 km, ale też cały czas od 0 przy przyspieszaniu słychać takie ciche obcieranie. Na podstawie tego co czytałem na innych forach ludzie przy tych objawach wskazywali na

1. Poduszki pod skrzynia

2. Konwerter

3. Skrzynka rozdzielcza

I teraz jeszcze doszedł dyfer

Najdziwniejsze, że samochód ma stosunkowo mały przebieg i jest bardzo zadbany, nie dawno kupiłem i już takie problemy. Teraz pytanie jak to zdiagnozować samemu, czy może lepiej wybrać się do ASO na diagnozę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poduszki pod skrzynia? Nie ma takiego czegos w xdrive, jest jedna w reduktorze która trzyma calosc. Konwerter? Nonsens. Reduktor 50/50 ale watpie. Najbardziej przedni dyfer. Najszybciej, odpiac wtyczke od reduktora i zobaczyc czy dalej jest glosno.
Opublikowano
Poduszki pod skrzynia? Nie ma takiego czegos w xdrive, jest jedna w reduktorze która trzyma calosc. Konwerter? Nonsens. Reduktor 50/50 ale watpie. Najbardziej przedni dyfer. Najszybciej, odpiac wtyczke od reduktora i zobaczyc czy dalej jest glosno.

Kolego dzięki wielkie za zainteresowanie. Czyli odpiąć wtyczkę przy reduktorze i wtedy odłącze przedni napęd? Przejechać się autem normalnie czy lepiej to zrobić na podnośniku? [nie chce niczego uszkodzić] Jeśli będzie cicho to znaczy, że przedni dyfer do roboty?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, odpiac wtyczke i normalnie pojezdzic. Nic sie nie stanie. Daj znac jak auto chodzi. W sumie to nawet prosciej jest wyjac bezpiecznik nr40(30A) w skrzynce bezpiecznikow w schowku.
Opublikowano
Tak, odpiac wtyczke i normalnie pojezdzic. Nic sie nie stanie. Daj znac jak auto chodzi. W sumie to nawet prosciej jest wyjac bezpiecznik nr40(30A) w skrzynce bezpiecznikow w schowku.

Wyjąłem ten bezpiecznik i przejechałem się, jest cicho nie ma tego szurania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No, potwierdza sie moja diagnoza, zadne poduszki czy konwerter. Ja obstawiam przedni dyfer, jak wspomialem, mialy z tym problem. Teraz trzeba wypuscic olej z dyfra i zobaczyc czy olej nie jest szary, wskazywaloby to na uszkodzenie lozysk.
Opublikowano
No, potwierdza sie moja diagnoza, zadne poduszki czy konwerter. Ja obstawiam przedni dyfer, jak wspomialem, mialy z tym problem. Teraz trzeba wypuscic olej z dyfra i zobaczyc czy olej nie jest szary, wskazywaloby to na uszkodzenie lozysk.

Tak diagnoza trafna, problem w tym, że jestem w pracy tym autem 1100 km od domu, mam dostęp do warsztatu z narzędziami, podnośnik itd, w piątek lub sobotę wjade na podnośnik i sprawdzę olej [rozumiem że sama wymiana oleju już nic nie da?] i teraz pytanie co dalej, bo wracać autem ponad to 1000km odpada z takim dyfrem

Czy taki dyfer trzeba oddać do regeneracji czy da radę to zrobić ze średnimi umiejętnościami z mechaniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wpinaj bezpiecznika (brak obciazenia) oraz szansy ze dyfer sie zablokuje i rozwali reduktor. Czesto sie zdaza. Jedz tam gdzie mozesz to zrobic sam. Od razu pisze iz lozyska do dyfra, do x1 sa niedostepne, tak dziwnie to zrobili ze nigdzie nie mozna kupic. Trzeba przerobic. Jesli masz pojecie o mechanice, zrobisz sam bez problemu. Sadze iz spokojnie wytrzyma 1000km. Te mocno rozwalone strasznie stukaja.
Opublikowano
Bo jak to przemyślałem na szybko to wolałbym to robić w Polsce na spokojnie, a za dwa tyg mam urlop. Tylko musiał bym wrócić tym autem do domu. Czyli gdybym wypiał ten bezpiecznik to mogę wracać te 1000km i nie spowoduje to jakich dodatkowych uszkodzeń? Tzn czy jak będę tak jeździł to inne podzespoły nie będą mocno obciążone?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na wyjetym bezpieczniku odciazasz pozostale podzespoly. Jest tylko naped na tyl. Reduktor przenosi cala moc na tyl.
Opublikowano
Na wyjetym bezpieczniku odciazasz pozostale podzespoly. Jest tylko naped na tyl. Reduktor przenosi cala moc na tyl.

Czyli rozumiem, że to bezpieczne. Dzięki za pomoc, może kiedyś będę miał okazję się odwdzięczyć.

Dam znać za 2,3 tyg jak się sprawy potoczyły. Pozdrwiam

Opublikowano
Panowie bo tak czytam wszystkie strony tego tematu i zastanawiam się czy różnica opon może powodować mój problem, pisałem w dziale x1, ale narazie brak jakichś pomysłow na rozwiązanie. Mam przy swojej x1 4 koła 18" opony z 2016 roku ten sam producent, ale jest różnica w bieżniku z przodu jest 5,5 a z tyłu 6mm, a

Problem dotyczy xdrive 25d z 2013r przebieg 100tys. Km 8 stopniowy automat. Podczas jazdy, gdy tylko puszczę gaz, czyli tak jakby na hamowaniu silnika, pojawia sie dziwny szum, jak by cos sie zalaczyło i tarło, gdy tylko dodam gazu jest cisza problem znika. Dzieje sie to w zakresie prędkości od 0-30km i pomiędzy 110-130km/h. Poza tym wszytko działa poprawnie, ładnie zmienia biegi nie ma szarpania czy innych problemów . Ktoś miał może podobny problem ?

 

Sorry, to nie dyfer ani xDrive. Opony z 2016r juz sie na tyle zuzyly,ze roznica w obwodzie powoduje nieprawidlowe dzialanie napedu xDrive. W95% przypadkow tak jest. W zaleznosci od czasu jak dlugo na tym zestawie jedzisz, uszkodzeniu moze ulec naped xDrive. Zmien opony na nowe, pomierz obwody i sobie pojezdzij.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Roznica jest 0.5mm wiec jak opony? Zrobilem mase x1 I reduktor nie daje takich objawow w x1.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Samochód jakim jeżdżę to M135i xdrive . Moje pytanie dotyczy rozmiaru opon:


Prawidłowy - podawany przez producenta, Oponeo i inne serwisy rozmiar opon to:

- przód - 225/40/18

- tył - 245/35/18

Różnica katalogowa obwodów tych kół to :8,5mm - 1,4%

Dlaczego nie podawana jest jako prawidłowa para opon

-przód - 225/40/18

-tył - 255/35/18,

Różnica katalogowa tej pary to -1.50 mm -0.20 %


Druga para wydaje się być lepsza dla xdrive ? Czy się mylę ?

Jaki zestaw kupić ?


pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Powodów z punktu inżynierskiego może być kilka:

- masz szerokie koło na tyle 8 cali - kapeć 255 jest zbyt szeroki na taką felgę, a co za tym idzie ściana opony będzie bardziej podatna na gięcie = gorsze prowadzenie,

- 255 do tej serii pewnie zostały uznane jako zbyt szerokie i stosunek tarcie/osiągi/wydajność nakierował na 245 zamiast 255,

- jeśli fabryka dała taki zestaw, to raczej już oni to dobrze przeliczyli i wprowadzili do komputera auta jak on ma to sobie przeliczać,

- 245 na 8 calach to jest MAX w zaleceniu producenta.

BMW only put skinny 8"J on the back, 245 is the widest recommended fitment sadly, or I'd be all over it.



Rim width - Min width - Ideal width - Max tyre width


6,5 Inches - 185 mm - 195 or 205 mm - 215 mm

7,0 Inches - 195 mm - 205 or 215 mm - 225 mm

7,5 Inches - 205 mm - 215 or 225 mm - 235 mm

8,0 Inches - 215 mm - 225 or 235 mm - 245 mm

8,5 Inches - 225 mm - 235 or 245 mm - 255 mm

9,0 Inches - 235 mm - 245 or 255 mm - 265 mm

Nie mniej wielu właścicieli przesiada się na 255/35, aby nie być gołosłownym:

https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=74&t=56153&sid=8259f8b6e9f6c0a7e600929681b58e24

Opublikowano
Roznica jest 0.5mm wiec jak opony? Zrobilem mase x1 I reduktor nie daje takich objawow w x1.

Witam, i dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim tematem. Problem został naprawiony w serwisie Bmw, i tak jak mówił kolega kkx5 potrzebna była wymiana łożysk w przednim moście. Oczywiście sprawdzę również obwód opon aby wszystko było ok. Pozdrawiam

Opublikowano
czytam i zaniepokoiłem się! to ja jakieś szaleństwo : F10 Xdrive Mpakiet : przód 245/40/19, tył: 275/35/19 - opony zużywają się nie jednakowo - zawsze tył leci prędzej. Zakładam nowy na tył - nie parzę na producenta - tylko rozmiar - i jadę dalej . Następny sezon wymieniam tylko przód. Nie rozumiem Waszych problemów - o co chodzi ? 1.- różne opony ?, czy w razie awarii wymieniać 4 opony?, czy wszystkie opony tego samego producenta?, Po prostu jak w zwykłym napędzie. Na osi opony w zalecanym przez tabliczkę rozmiarze. ( wiadomo - jeżeli rozleci mi się opona na osi 5mm to nie kupię nowej 1 szt tylko parę).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrozumiesz jak bedziesz musial min 3.5tys za reduktor zaplacic. Powtarzac sie nikt juz nie ma sily w tym temacie.
Opublikowano
czytam i zaniepokoiłem się! to ja jakieś szaleństwo : F10 Xdrive Mpakiet : przód 245/40/19, tył: 275/35/19 - opony zużywają się nie jednakowo - zawsze tył leci prędzej. Zakładam nowy na tył - nie parzę na producenta - tylko rozmiar - i jadę dalej . Następny sezon wymieniam tylko przód. Nie rozumiem Waszych problemów - o co chodzi ? 1.- różne opony ?, czy w razie awarii wymieniać 4 opony?, czy wszystkie opony tego samego producenta?, Po prostu jak w zwykłym napędzie. Na osi opony w zalecanym przez tabliczkę rozmiarze. ( wiadomo - jeżeli rozleci mi się opona na osi 5mm to nie kupię nowej 1 szt tylko parę).

 

Tyaa kupisz pare na os, ok ale nowa para ma 8mm a stara 5mm.jaka jest roznica w obwodzie?

Rozumiesz, czy dalej bedziesz jak łysy o kant kuli dywagowal...?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.