Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam aktualnie problem założyłem na lato 19cali felga przód 8,5 tył 9,5 oraz opony na przodzie 225/35/19 i na tyle 255/30/19 i czuć to przerywanie-szarpanie napędu. Niestety na tabliczce jest do 18 cali, wizualnie widać ze opona tylna ma większy naciąg niż przednia i pewnie to powoduje ze obwód nie jest taki sam lub podobny względem przedniej osi. Pytanie czy wystarczy że zmienię tylna oś na 265/30/19 i to pomoże, czy od razu kupić jakiś komplet tylko pytanie jakie rozmiary na 8.5 i 9.5 proszę o pomoc???

Auto e90 330xd

  • Moderatorzy
Opublikowano

Fabryka miała 19x8.0 przód i 19x9.0 tył i opony masz takie jak fabryka dawała. Niestety szerokość felg nie jest fabryczna. Wróżenie z fusów, bo na kalkulatorze laczek 225/35 pokazuje ten sam obwód i średnicę niezależnie czy 8.0 czy 8.5.

Zacznij od felg z fabrycznymi parametrami i do tego opony z aprobatą BMW, z czegoś trzeba wyjść.

Opublikowano
Miałem nadzieje ze ktoś miał taki przypadek i znalazł sposób jak sobie z tym prowadzić. Nie ukrywam ze chciałbym to jakos wyrównać oponami bez sprzedaży felg.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tu masz cytat z e90post USA.

328XI Stock Suspension (not sport) on 19" - 235/35/19 F and 265/30/19 R
Opublikowano

Kolejny dylemat to zakup opon mieszanych do 428i Xdrive. Felga na przódzie 8,5J ET35 a tył 9,5J ET40 w 19".

Celuje niechetnie w opony 2 x 255/35R19 Y Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 ROF FR * oraz 2 x 225/40R19 Y Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 ROF FR *

Tyle że sprzedawca nie jest w stanie zagwarantować że wszystkie 4szt będą z tego samego rocznika :) I teraz pytanie skoro są to homologowane opony do BMW z * to czy jest jakies zagrożenie że może być problem jak roczniki będą różne ?


Najchętniej założyłbym opony Falken Azenis FK510 225/40/19 93Y RunFlat + 255/35/19 96Y RunFlat tylko trochę sie obawiam że może być problem. Chociaż skoro to RunFlat i twardszy to kto wie. Przerabiał ktoś może taki setup ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli to jedyna różnica, to tak. W końcu opona z roku 2018 nie będzie zleżała/spękana itp.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Przeleciałem przez ten wątek... Niby wiem więcej ale czuje się jakbym wiedział mniej...

Pytanie na które chciałem znaleźć odpowiedz jest czy mogę założyć praktycznie nowe opony które mam, a są nimi 4x CONTINENTAL PremiumContact 6 245/40R18 97Y dla samochodu f30 328i xdrive.


Wniosek jest taki że mogę założyć te opony,

- są takie same, ten sam rocznik, to samo zużycie, ten sam rozmiar

- felgi są takie same, 18 x 8 Lt Alloy Double-Spoke (Style 397)


Czy wniosek jest poprawny? Zgłupiałem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Wniosek poprawny. 4 razy takie same felgi, zakladamy co chcemy x4.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W jakim celu montujecie z przodu węższe opony??? moze mi to ktoś wytłumaczyć ??

BMW jest wyważone 50%-50% dwa naped xdrive zapewnia doskolana trakcje, trzy i najwazniejsze waski przod powoduje gorsze hamowanie i auto slabiej skreca (wieksza podsterowność). Jeśli chcecie robic z BMW Porsche 911 look to chybiony pomysł tamto auto jest inaczej wyważone 40% przod 60% tyl.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z choinki sie urwales? Taki zestaw jest fabryczny dla wiekszosci bmw z xdrive. My niczego nie montujemy bo tak sobie chcemy.
Opublikowano
zestaw jest z dupy o czym przekonuja wasze wpisy o awariach xdrive :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: szeroki tył pasuje tylko do M2 M3 M4 M5 bo tam jest nadwyżka mocy i RWD
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powtarzam, czy z dupy czy nie, takie wychodzily z fabryki. Widac ze nie znasz sie na systemie xdrive, który nie jest staly 50:50, a, po przekroczeniu 30km/h 38:62, dlatego tez, a potrafia byc ponad 500ps x5, blisko 300ps x3, stosowany jest rozny rozmiar opon. Nawet w starej x5, moze to byc 360ps.
  • Moderatorzy
Opublikowano
zestaw jest z dupy o czym przekonuja wasze wpisy o awariach xdrive :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: szeroki tył pasuje tylko do M2 M3 M4 M5 bo tam jest nadwyżka mocy i RWD

Kolego powiedz to sztabowi inżynierów z BMW, że robią głupotę i wiesz lepiej :D

Z fabryki wychodzi auto na ogumieniu mieszanym przy napędzie xDrive.

Opublikowano
zestaw jest z dupy o czym przekonuja wasze wpisy o awariach xdrive :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: szeroki tył pasuje tylko do M2 M3 M4 M5 bo tam jest nadwyżka mocy i RWD

Kolego powiedz to sztabowi inżynierów z BMW, że robią głupotę i wiesz lepiej :D

Z fabryki wychodzi auto na ogumieniu mieszanym przy napędzie xDrive.

 

Śmiać mi się chce z was :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Widze ze forumowi janusze myslą że interes Bayerische Motoren Werke AG jest taki sam jak ich :duh: :duh: :duh:

Powiem prosto BMW dyma użytkowników z kasy i oto w tym chodzi bo z tego pławia się w luksusach akcjonariusze oraz Prezesi. Dlatego zakłada sie rożne rozmiary opon, potem sprzedaje drożej sygnowane niby super opony a dalej sprzedaje skrzyneczki nowe xdriva za pośrednictwem ASO poklepując po plecach niekumatego sponsora właściciela pojazdu że tym razem bedzie już dobrze :mrgreen: ale nie bedzie bo zaraz rozrzadzik do wymiany bo zalecono olej long life wymieniac co 30tys km :mrgreen: a najlepiej nowy model kupić bo kurs akcji BMW A.G nowowanej na giełdzie we Franfurcie nie chce rosnać


ps: ww. tyczy się każdego obecnego producenta pojazdów


i nie zrozumcie mnie źle xdrive to bardzo fajny naped super sie tym jezdzi z 3.0 dieslem pod maska :8)

  • Moderatorzy
Opublikowano
To kto tu jest januszem, narzekasz a sam jeździsz tym samochodem, dzięki tobie ci „janusze", na których tak plujesz sprzedadzą ci auto po gwarancji, dzięki temu biorą nowe, czyli chyba ich tam wspomagasz w centrali BMW :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co karmić trola...
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
GRAF78, jestem na forum dlugo i bardzo wielu jak ty sie pojawialo, jedyna ich obrona bylo wyzywanie i nazywanie nas januszami, zawsze takie zachowanie wiazalo sie, jak w twoim przypadku, brakiem argumentow do dyskusji, konczy sie przewaznie, banem z forum. Powodzenia
Opublikowano

Panowie


mam e61 530 xd, opony to 245/45/17 zużyte około 1,5 mm. Niestety jedną wybuliło z boku (z przodu) i teraz pytanie, czy kupić nową założyć i się nie przejmować różnicą obwodu czy też szukać używki.

Czy różnica ok 1,5 mm wpływa na odczyt prędkości obrotowej koła w stosunku do pozostałych kół?

Jeśli dobrze rozumiem to układ różnicowy powinien przyjąć różnicę 1,55 na siebie bez protestu. To tak jak jazda po okręgu ....



Dzięki za odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! Wszystkich jestem nowy na forum bo tydzień temu kupiłem x3 moje pytanie brzmi od czego mam zaczynać bo gdy kupywalem auto czułem lekkie przyszarpywanie jakby drganie przy przyspieszaniu jak spokojnie przyspiesza to jest niby ok? Zauważyłem że teraz były w nim wymieniane opony przy sprzedaży przód nowe a tył roczne rozmiary te same felgi 18 wzór 143. Średnicy ani ciśnienia nie mierzyłem Opony czy skrzynia? Z tego co go całego sprawdziłem to wedle serwisu w 2010 miał wymieniona skrzynie na nową na oleju ma zrobione niby 132tys km. :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Lukacjusz,

zadajesz pytanie, a nawet nie potrudziłeś się, aby sprawdzić ciśnienie i średnicę kół, bo tu jest przyczyna zapewne. Opony nowe z przodu, używane z tyłu, powinny dać do myślenia. Najprostsza rzecz do sprawdzenia.

Poczytaj wątek o xdrive, wszystko masz opisane, nawet to, co ja teraz piszę, setki razy, m.in. przeze mnie i kolegę, który chce nauczyć Cię interpunkcji. :wink:

Edytowane przez bart 328
Benzyna zamiast krwi...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam! Wszystkich jestem nowy na forum bo tydzień temu kupiłem x3 moje pytanie brzmi od czego mam zaczynać bo gdy kupywalem auto czułem lekkie przyszarpywanie jakby drganie przy przyspieszaniu jak spokojnie przyspiesza to jest niby ok? Zauważyłem że teraz były w nim wymieniane opony przy sprzedaży przód nowe a tył roczne rozmiary te same felgi 18 wzór 143. Średnicy ani ciśnienia nie mierzyłem Opony czy skrzynia? Z tego co go całego sprawdziłem to wedle serwisu w 2010 miał wymieniona skrzynie na nową na oleju ma zrobione niby 132tys km. :?:

Ile tam różnicy bieżnika między przodem tyłem masz? Opony oczywiście ta sama marka i model?

Opublikowano
Przepraszam za swoje wypociny :oops:. Jeszcze nie miałem kiedy tego zrobić. Gdyż jestem poza domem w weekend teraz sprawdzę. Napewno opony są różnej firmy. Ale sprawdzę te ciśnienie i obwód a potem wyjme bezpiecznik nr 26? I zobaczę co wtedy. W sobotę wieczorem napiszę czy coś się zmieniło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.