Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Obwod obwod obwod... masz zla konfiguracje ludzie ci tlumacza ty swoje. Pilnuj wymiarow jak na slupku skoro kalkulatora zmaminnikow nie rozumiesz. lub 4x te same opony. szerokosci zycze
Opublikowano
Obwod obwod obwod... masz zla konfiguracje ludzie ci tlumacza ty swoje. Pilnuj wymiarow jak na slupku skoro kalkulatora zmaminnikow nie rozumiesz. lub 4x te same opony. szerokosci zycze

 


ok dzięki już rozumie zamiennik ma się mieścic między +1.5 % a -2.0% czyli mam zle dobrany tył ale według konfiguratora obydwie osie są złe

zastanawia mnie czy wybrać 235/45R19 przód i 255/40R19 tył czy wszystkie cztery 235/45R19 wtedy będę mógł co 15k je przekładać żeby się równo zużywały natomiast w pierwszym zestawieniu nie będę miał takiej możliwości

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie możesz tak zrobić ponieważ masz dwa rodzaje szerokości felg. 235/45 przód oraz 255/40 tyl. Tak powinno być. Uniroyal opony świetne ale chyba nie robia w rozmiarze 19".
Opublikowano
Nie możesz tak zrobić ponieważ masz dwa rodzaje szerokości felg. 235/45 przód oraz 255/40 tyl. Tak powinno być. Uniroyal opony świetne ale chyba nie robia w rozmiarze 19".

 


Na tył są niestety nie ma rozmiaru 235/45 więc ciężko jest taką konfigurację dobrać za rozsądne pieniądze więc pozostaje mi wybór Falken AZENIS FK510 XL|FR co myślicie?

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie opon bo będę zamawiał takie jakie mają być tylko nie wiem że mogą być tej samej firmy, rocznika tylko z różnym oporem toczenia bo jedne są C a drugie F oraz różny mają indeks prędkości co myślicie????
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj tych co maja aprobate bmw. Nie bede rozpisywal sie po raz kolejny, dlaczego.
Opublikowano

Eleon , Ty masz dużo prostych ogólnych pytań na które w tym wątku już dyskutowano, wystarczy poczytać.

Pytasz też o specyficzne zagadnienia związane z rozmiarami opon i felg. Na takie pytania to z pamięci ciężko odpowiedzieć aby nie wprowadzić w błąd, trzeba niestety to sprawdzić w katalogach co każdy może sam sobie zrobić bo inaczej to zamęczysz piszących i w końcu od niechcenia dostaniesz byle co .

Dla przypomnienia to w naszych samochodach ; obwody zewnętrzne opon jednakowe,szerokość taka sama, bieżnik taki sam ,rodzaj gumy taki sam, wiek taki sam, opory toczenia takie same, zużycie takie same, zalecone ciśnienie.

Należy dodać że jak tą samą oponę założysz na na felgi o szerokości 9 i 10 cali to się zmieni obwód zewnętrzny opony.

Biorąc te wszystkie współczynniki razem nie powinno przekraczać tolerancji 2% ale tak naprawdę to nigdzie nie widziałem gdzie to konstruktor zalecił.

W uproszczeniu chodzi oto aby się nie okazało że tył "pcha" a przód "trzyma" albo na odwrót .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być komplet mieszany, ale wtedy i szerokości felg i szerokości opon muszą być takie, aby bezwzględnie średnica koła była taka sama. Oczywiście opony ten sam producent, bieżnik, takie same użycie i to wszystko,co mój rozmówca wcześniej napisał. Sam mam komplet mieszany, tylko w F25 LCI, 245/45/19" i 275/40/19" na OEM felgach M pakiet , czyli wszystko jak producent przewidział. Opony nowe, pewne, Pirelli Pzero runflat z gwiazdką BMW .
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Dla przypomnienia to w naszych samochodach ; obwody zewnętrzne opon jednakowe,szerokość taka sama, bieżnik taki sam ,rodzaj gumy taki sam, wiek taki sam, opory toczenia takie same, zużycie takie same, zalecone ciśnienie.

 

ale czemu wprowadzasz w błąd tym opisem ? Przecież w e83 jest zalecane również mieszane ogumienie ? Mało tego , średnica opon nie do końca jest identyczna bo dla przykładu przednie 235/45/19 (średnica 694.1 ) są (przynajmniej z wyliczenia matematycznego) nieco wyższe niż tylne 255/40/19 (średnica 686.6) , taki zestaw występuje w e83 z felgami styling 191, styling 145, styling 128 gdzie bmw zaleca opony Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico właśnie w takim rozmiarze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu sie klania znajomosc produkcji opon z rekomendacja BMW. Robione sa tak aby wlasnie te roznice w wysokosci, o ktorych wspomniales, zniwelowac. Niestety wiekszosc posiadaczy x3/x5 tego nie potrafi zrozumiec. To co jest dla chinczyka 255/45/19, nie jest tym samym co 255/45/19 dla Dunlop. Bardzo czesto mam x3, ktorych roznice w wysokosci opon siegaja 3cm, tak 30mm :shock: Opony nowe, wedlug tabliczki.
Opublikowano
ale czemu wprowadzasz w błąd tym opisem ? Przecież w e83 jest zalecane również mieszane ogumienie

Powiedziałbym nie tyle zalecane co dopuszczane ale w praktyce się spotkałem że właśnie przez to były lekkie poszarpywania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tu sie klania znajomosc produkcji opon z rekomendacja BMW.

i to pewnie jest klucz do wszystkiego - ludzie uważają , że to bez znaczenia a potem x drive umiera - dlatego chcąc jeździć na tańszych oponach , twierdzą że tylko setup 4 takich samych się nadaje do prawidłowego działania auta.


 

Powiedziałbym nie tyle zalecane co dopuszczane ale w praktyce się spotkałem że właśnie przez to były lekkie poszarpywania.

Przy fabrycznym m pakiecie zalecane - tak te samochody opuszczały fabrykę. Twierdzisz , że bmw wypuściliby samochód w którym nieprawidłowo dobrano rozmiary kół ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu masz racje, wiekszosc, jesli nie wszystkie m pakiety, byly na roznych rozmiarach opon fabrycznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu masz racje, wiekszosc, jesli nie wszystkie m pakiety, byly na roznych rozmiarach opon fabrycznie.

Masz rację, w X3 E83, w M pakiecie są zawsze mieszane opony, czy to 18", czy 19" Natomiast, w sport pakiecie, są cztery jednakowe opony 18" cali. Z kolei w X3 F25, w M pakiecie, w standardowych felgach18" są cztery jednakowe opony 245/50/18. Dopiero w 19" calach jak ja mam, jest komplet mieszany 245/45/19 I 275/40/19.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Na pierwszy rzut oka to wygląda na mieszane ogumienie np to ;

komplet mieszany 245/45/19 I 275/40/19.

ale w praktyce to się one różnią o 0,1% .

Już pisałem o tolerancji jaka jest przyjmowana

Biorąc te wszystkie współczynniki razem nie powinno przekraczać tolerancji 2%

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście, masz całkowitą rację. :) Pisząc mieszany komplet, miałem na myśli różne szerokości opon. Bezwzględna średnica koła jest taka, jak piszesz, 0,1%. Opony z homologacją BMW (gwiazdka) Pirelli PZero runflat .
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Przeczytałem całe 18 stron i mozg mi wybucha... każdy inaczej

To ja opiszę swój problem:

Auto X3 2.5i manual

Kola lato Styling 114

P 8Jx18" T 9J18"

Po zakupie opony jakie były założone to:

P 255/45/18 Conti T 255/45/18 Rockstone <-- Czyli przód zły.

Koła Zima Styling 204

P+T 8JX17

Opony 235/55/17 Bridgestone


Zaraz po zakupie auto stało na letnich kolach i podczas jazdy szarpało co jest normalne ponieważ wszystkie 4 opony były 255/45/18. W międzyczasie kupiłem styling 204 z zimówkami i szarpanie totalnie ustało. Przez zimę udało mi się znaleźć 2x Rockstone F105 w rozmiarze 235/50/18 DOT 4611 na przód, wywaliłem łyse Conti i takim to sposobem na letnich kołach znalazły się:

P Rockstone F105 235/50/18 DOT 4611 bieżnik ok 6-6,5mm ciśnienie 2,2

T Rockstone F105 255/45/18 DOT 1611 bieżnik ok 5-5,5mm ciśnienie 2,2


Po zamontowaniu na auto szarpanie znów się pojawiło, może nie tak intensywne jak poprzednio ale jednak jest, Wszystko jest wd. książki, rozmiar, ciśnienie etc a jednak dalej jest lipa totalna. Jakieś pomysły? dzisiaj zamierzam zmierzyć obwody toczenia przodu i tyłu bo mam wrażenie ze producent opon leci w kulki z rozmiarem opon i rozmiar nadrukowany na oponie jest właściwy ale rzeczywistości są jakieś odchyłki które powodują szarpanie, no bo skąd by się brało szarpanie na letnich a na zimowych nie.


Jeszcze pytanie, jestem przed zmiana oleju w ATC 400, może mieć to wpływ na szarpanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. To słabo czytałeś ponieważ wielokrotnie pisałem: przy różnej szerokość kół, opony tylko z aprobatą bmw. Masz dwa posty wyżej...
Opublikowano

Faktoza - sorki


Czyli opony do zwalenia i do kupienia jakie?

Dunlop SP SPORT 01?

Continental jaki?

Pirelli P Zero rosso?


Znajdę gdzieś listę opon które są robione pod bawarskie zachcianki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te które wymieniles sa ok. Poza nimi bardzo dobrze z systemem xdrive dzialaja uniroyal rainsport 3, te bym polecał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej kup sobie 4 felgi o jednakowej szerokości, najlepiej oryginalne z X3( używki nie są wcale takie drogie), do tego 4 jednakowe opony i będziesz miał święty spokój... no i głowa ci nie wybuchnie :D. X3 E83 to naprawdę fajny samochód (wiem, bo miałem przez 5 lat), tylko ma swoje wymagania :D
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Czyli opony do zwalenia i do kupienia jakie?

Continental jaki?

 

U mnie drugi sezon na feldze 8x18" style 205 P/T

Continental - ContiSportContact 5 235/50/18 101V XL

25k km zrobione - cisza, zero szarpania


Tak Jak radzi bart - sprzedaj te 2 felgi 9x18 i kup 2 8x18 style 114 + komplet 235/50/18 i będzie OK

Opublikowano

Taką tez decyzja zapadła.

Nie chce mi się bawić w opony z gwiazdkami etc. 4xtakie same felgi i po sprawie.


Dzięki za pomoc, pozdrawiam :)

Opublikowano
Witam wszystkich. Posiadam f30 328i z xdrive. Na tabliczce mam jedyny zalecany rozmiar opon 225/45/18 i takie tez mam w tej chwili (w innych f30 z xdrive zalecane są zarówno mieszane zestawy jak i na wszystkich kolach takie same). Chciałbym zmienić na 4 sztuki 235/40/18 gdzie w kalkulatorze pokazuje mi różnice -2,25% w stosunku do tych zalecanych. Może mi ktoś podpowiedzieć czy te opony będą współgrać napędem i nie posypie mi się skrzynka rozdzielcza od xdrive?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.