Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

Mam taki problem a ze zbliża się małymi krokami sezon letni muszę zacząć myśleć co zrobić i proszę was o radę.

posiadam 3.0sd na oryginalnych m-pakowych felgach o różnych szerokościach a na nich homologowane dunlopy sp sport zgodnie z tabliczką znamionową.

Przy zmianie opon na zimowe zauważyłem rozcięcie w niefortunnym miejscu między bieżnikiem a rdzeniem opony. 
 

komplet ma przejechany jeden sezon ok. 7/9k km.

teraz pytanie - czy kupić 2 opony na przód nowe czy cały komplet x 4.

 

Bardzo proszę o rady.

 

pozdrawiam

Michal 

Opublikowano

Według instrukcji BMW jeżeli masz mniej niż 2mm różnicy bieżnika przód tył to możesz tak zrobić, przy asymetrycznych oponach i tak zazwyczaj tył zużywa się ciut szybciej więc za rok albo 2 może się okazać że wymienisz sam tył tym razem

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witam wszystkich, auto X3 F25, kupilem 4 nowe jednakowe felgi 19' ( czytajac 51 stron zrezygnowalem z mieszanego kompletu :-))

Teraz kilka dylematow ktore pojawiły się w tym miejscu... :

-czy nabyc opony RunFlat czy zwykle, czy naprawde jest duzo twardziej na RFT, jakies inne przeslanki co do wyboru?

- druga rzecz, czy dane na tabliczce dotyczą zarowno opon RFT jak i zwyklych ( mam na mysli same dane opon jak i wlasciwe ciśnienie) ?

- czy dobrze rozumiem ze wg. tabelki wlasciwe opony to 245/45R19 z indeksem 102V M+S XL i ciśnienia im przypisanego powinienem sie trzymac?  Jesli tak to nowe opony maja w wiekszosci indekcy 98Y lub 102Y , czy wtedy nadal mam trzymac sie ciśnienia z tej czesci tabelki ?  

Sorry za tak dlugi wpis, ale zalezy mi zeby jak najprecyzyjniej opisac temat, a przede wszystkim nie chce doprowadzic do awarii vtg.  

Screenshot_20240222_174554_Messenger.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
Cytat

czy nabyc opony RunFlat czy zwykle, czy naprawde jest duzo twardziej na RFT, jakies inne przeslanki co do wyboru?

Kup opny wzmacniane bez rft - oznaczenie XL.

Cytat

- druga rzecz, czy dane na tabliczce dotyczą zarowno opon RFT jak i zwyklych ( mam na mysli same dane opon jak i wlasciwe ciśnienie) ?

Tabliczka jest ta sama dla aut które wyjeżdżają z fabryki na rft jak i tych na standardowych oponach.

Jak widzisz w twoim aucie nie montowano nigdy 19" w wariancie standardowym tylko w mieszanym. W każdym razie M+S to dla zimówek (mud + snow), ciebie interesuje 98W lub 98Y i wyżej. 

Ciśnienie nabijasz 2.0 2.2 dla 98W i 2.0 2.0 dla 98Y.

Opublikowano

Dzięki, 

1 godzinę temu, Ponta napisał(a):

Jak widzisz w twoim aucie nie montowano nigdy 19" w wariancie standardowym tylko w mieszanym.

I tu mam zagwozdkę, bo w prawym gornym rogu mojej tabliczki przy wariancie 245/45/19 102V M+S XL nie ma ani symbolu trójkąta ani koła, czyli rozmiar nie jest typowo przypisany do przodu ani tylu, tak jak przy wersjach 18 calowych opon z lewej strony tabelki - tam tez brak symboli... z tego zrozumialem ze moze byc to jeden rozmiar na obie osie. Ponizej przy 275/40R19 105V M+S XL jest symbol kola wiec oczywiscie to jest wylacznie na tylną oś, reszta rozmiarow 19' na mojej tabliczce ma juz wyraznie oznaczenie przrdniej lub tylnej osi.

1 godzinę temu, Ponta napisał(a):

W każdym razie M+S to dla zimówek (mud + snow),

Mam goodyear efficientgrip m+s i to jest opona letnia, w razie potrzeby mozna wjechac w bloto czy snieg: 

https://www.oponylider.pl/opony-samochodowe/goodyear/efficientgrip-suv/225-60-r18-100v-882763

1 godzinę temu, Ponta napisał(a):

Ciśnienie nabijasz 2.0 2.2 dla 98W i 2.0 2.0 dla 98Y.

Te indeksy pasuja do opon tylko przednich, i tylnych 275, czy przy niemieszanym na pewno to bedzie sie zgadzać? 

Już mnie glowa boli o tego tematu, rozkminiam to juz i niczego nie jestem pewien.

Jak mozesz wyjaśnij prosze moje wątpliwości, chce zakonczyc temat opon i nie wykonczyc przy tym  zlym doborem cisnienia skrzynki rozdzielczej. 😅

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. 

Zamierzam kupić nowe opony letnie(felgi 19' przód 245/45 tył 275/40. Obecnie posiadam RF Pirelli P zero jak dla mnie za twarde. Wiem że muszą być z gwiazdką. Macie jakieś sprawdzone? Jakie opony polecacie?  

Pozdrawiam! 

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja dodam swoje zapytanie: czy wielkim grzechem będzie montaż zamiast zestawu mieszanego 245/275 montaż wszystkich czterech opon w rozmiarze 245 ? dodam że felgi mają różne szerokości (styling 622 M )...

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 2.06.2024 o 15:07, oli222 napisał(a):

To ja dodam swoje zapytanie: czy wielkim grzechem będzie montaż zamiast zestawu mieszanego 245/275 montaż wszystkich czterech opon w rozmiarze 245 ? dodam że felgi mają różne szerokości (styling 622 M )...

Oli, mieszany zestaw opon tylko z kompletem felg o różnej szerokości.

Ten sam rozmiar opon - cztery jednakowe felgi. Inaczej układa, rozkłada się opona na węższych felgach z przodu, a inaczej ten sam rozmiar opony na szerszej, tylnej feldze. Przez to może zmienić się bezwzględna średnica koła, tak ważna przy xDrive. Może przesadzam, ale ja bym nie ryzykował. 

  • Lubię to 1
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Witajcie. Tak sobie czytam ten temat od około 40 strony. Doczytam do końca to zacznę od wcześniejszych. Nie mam samochodu z napędem x drive. Czy opony w takim napędzie zużywają się równomiernie?. Jezeli nie zużywają się równomiernie i jest to ogumienie mieszane które jest założone zgodnie ze sztuką to powiedzmy jaka jest dopuszczalna różnica zużycia bieżnika?. Powiedzmy nowe założone na os mają wysokość bieżnika 7 mm to jaka wysokość jeszcze mogą mieć te używane opony na drugiej osi?. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pomimo napędu xDrive, BMW i tak preferuje bardziej tylny napęd (i to jest super), przez to opony nie zużywają się równomiernie. Tylne szybciej.

Edytowane przez bart 328
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Zakładając, że opona ma średnicę około 650 mm to z tego wynika że zużycie bieżnika między osiami i maksymalnie może wynosić 3 milimetry. 

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć,

xdrive potrafił mi delikatnie szarpnąć (olej wymieniony rok temu)- letnie mam 255 tył i 225 przód- wiedziałem że jeżdżę ostatni sezon.

Co się okazało po zdjęciu kół: tył bieżnik niecałe 2mm, przód prawie 5mm. To tłumaczy szarpania skrzyni, bo po zmianie na zimówki o prawie takim samym bieżniku na wszystkich oponach- ZERO szarpania. Dano mi to rozpatrzenia wymianę tylko tyłu- ale to znów będzie różnica 3mm na oponach (przód 5, nowy tył ok 8,5 mm). Wymieniam komplet z * i run flat (Pirelli P7) i tyle.

Strasznie czuły ten Xdrive- pilnujcie wysokości bieżników na 2 osiach 🧐

 

...przeklikałem Forum i sorry, powtórzyłem oczywistą oczywistość pisaną już kilka razy w innych wątkach.. Ale może komuś się przyda- nie zawadzi ostrzec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.