Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
można - gwiazdka to gwiazdka - czyli dopuszczenie BMW
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kupiłem F20 118d xdrive i chce dokupić na zimę alufelgi 17

Fabryczne ET przy feldze 7.5x17 wynosi 43

Czy jeżeli kupię 7.5x17 ale ET 37 to nie będzie problemu z xdrivem?

Opony będą 225/45/17 z homologacją BMW

Opublikowano
Kupiłem F20 118d xdrive i chce dokupić na zimę alufelgi 17

Fabryczne ET przy feldze 7.5x17 wynosi 43

Czy jeżeli kupię 7.5x17 ale ET 37 to nie będzie problemu z xdrivem?

Opony będą 225/45/17 z homologacją BMW

 

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/ET_(felgi)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Witam,


ja w mojej X3 E83 odłączyłem już XDrive nie będę tego naprawiał co pół roku :)))


W każdym razie mam pytanie, bo chcę dać sobie maksymalnie szerokie opony na przód i tył na felgę 8,5 i 9 cali.


Czy 245/50 wejdzie do przodu czy będzie przycierać ? (na feldze 8,5 cali )

Czy 275/45 wejdzie na tył czy będzie przycierać ? ( na feldze 9 cali )


Ewentualnie jakaś inna konfiguracja, z maksymalnymi szerokościami na te felgi ?


Może ktoś ma/miał taką konfigurację :)


Powtarzam, xDrive mnie nie dotyczy - bo nie używam :) Czasem w awaryjnych sytuacjach jak potrzebny to odpalam sobie przełącznikiem :)

Opublikowano

nie polecam poprawiać fabryki i inżynierów :):)


niedługo wchodzą przepisy jak w DE i CH że jak producent nie przewidział danego rozmiaru i nie ma go na naklejce/tabliczce - co oznacza brak homologacji-

CO OZNACZA SAMOCHÓD NIE DOPUSZCZONY DO RUCHU- TZN. ZABIERAMY DOWÓD I JAK ZMIENIMY OPONY NA ZALECANE- ODDAMY :)


Tuning w DE jest dozwolony i można kombinować ale żeby cos założyć poza tym co zaleca fabryka trzeba zrobić specjalny przegląd i odpowiednio dobrać rozmiar - nie na forum


W przypadku wypadku /kolizji policja w PL już spogląda na stan opon i rozmiary a jak są ofiary to "na bank" - opony, żarówki itd


Więc polecam fabryczne rozmiary- poza tym xdrive nie pada bez powodu - jak zakładamy oryginalne rozmiary kół i opon to działa- czasami oczywiście pada bez znanego nam powodu ale rzadko


W mojej firmowej f10 530xd 2011r silnik , skrzynia, xdrive , turbo przelatały ponad 350tys km i oddałem ja w 2020r i do tej pory ktoś tym jeździ - czyli 400tys km na pewno juz ma :)

A teraz w 640xd 2015r padł przy 40tys km, zregenerowałem i jeździ

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


ja w mojej X3 E83 odłączyłem już XDrive nie będę tego naprawiał co pół roku :)))

Przeciez ci co sie znaja, wiedza, ze nie mozna, technicznie/softowo itp odlaczyc xdrive. Ty zrobiles druciarstwo, czyli wstawiles odciecie bezpiecznika i jezdzisz nielegalnie, nie sprawnym autem powodujac zagrozenie na drodze. Wstaw sobie 315 na tyl i 275 na przod. Nie istotne. Jak druciarstwo to do konca :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Milesek,

Ty piszesz, że nie będziesz co pół roku naprawiał xDrive... :duh:

Ja od około 12 lat mam tylko BMW z xDrive (X3 E83, seria 3 F30, X3 F25 LCI), zawsze komplet mieszanych kół, bo M pakiet i nigdy żadnego problemu z napędem. W autach zamontowany M power Kit (w F30 i F25), dodatkowo zawsze podkręcone przez firmę programem.

Tylko wszystko z głową.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
ciez ci co sie znaja, wiedza, ze nie mozna, technicznie/softowo itp odlaczyc xdrive. Ty zrobiles druciarstwo, czyli wstawiles odciecie bezpiecznika i jezdzisz nielegalnie, nie sprawnym autem powodujac zagrozenie na drodze.

 

Czyli tak jak 20 milionów "niesprawnych samochodów", które w ogóle nie posiadają xdrive lub innych systemów bezpieczeństwa ?


Spoko :D

Opublikowano
Milesek,

Ty piszesz, że nie będziesz co pół roku naprawiał xDrive... :duh:

Ja od około 12 lat mam tylko BMW z xDrive (X3 E83, seria 3 F30, X3 F25 LCI), zawsze komplet mieszanych kół, bo M pakiet i nigdy żadnego problemu z napędem. W autach zamontowany M power Kit (w F30 i F25), dodatkowo zawsze podkręcone przez firmę programem.

Tylko wszystko z głową.

 

Po prostu robiłem dwa razy, słono zapłaciłem w dwóch różnych, dobrych serwisach.

Specjalnie pod to kupiłem nowe ori felgi oraz nowy komplet opon wszystkie równe, zgodnie z tabliczką.

I niestety, ale rozwaliło się dwukrotnie. Może mam pecha, może nie umiem jeździć, jest jak jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciez ci co sie znaja, wiedza, ze nie mozna, technicznie/softowo itp odlaczyc xdrive. Ty zrobiles druciarstwo, czyli wstawiles odciecie bezpiecznika i jezdzisz nielegalnie, nie sprawnym autem powodujac zagrozenie na drodze.

 

Czyli tak jak 20 milionów "niesprawnych samochodów", które w ogóle nie posiadają xdrive lub innych systemów bezpieczeństwa ?


Spoko :D

Jak nie maja 4x4 to nie maja i cala elektronika jest tak ustawiona aby bylo RWD albo FWD. X3 masz AWD a chcesz zrobic RWD a tego sie w tym aucie zrobic nie da, wiec jest druciarstwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kkx5 +1


milesek - a dbałeś o ciśnienie kół? To, że kupiłeś opony wg tabliczki to nie oznacza, że dobre :lol: różni producenci mają różne wysokości opon PRZY TYM SAMYM ROZMIARZE! Nawet 1cm na średnicy może być różnicy. A jak masz ogumienie mieszane i kupisz na każdą oś z innej firmy i nic się nie zepsuje to powinieneś w lotto grać - 6 murowana z każdym losem :8)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, mam okazję kupić komplet mieszanych kół jak poniżej, ale opony niestety są bez * Czy w napędzie bez xDrive mogę takie bez obaw założyć? Bo BMW się zapiera, że musi być *, zaś w instrukcji jest słowo "zaleca".


7,5x18 ET25 opona Bridgestone Turanza 225/45

8,5x18 ET40 opona Bridgestone Turanza 255/40

Opublikowano
Masz mieć homologację jak amen w pacierzu, niestety.

 

Słuchaj ja to rozumiem, tylko nie bardzo kumam dlaczego to jest taki mus i niby dlaczego BMW odmówi mi w razie czego naprawy gwarancyjnej, skoro zastosuję ogumienie zgodne z naklejką na słupku. Wiesz... nawet w instrukcji jest napisane, że Producent "zaleca" opony homologowane. To samo dotyczy np. oleju i stosowania części oryginalnych... również Producent je "zaleca". Zalecenie to nie przymus. Zresztą powinno być jasno i wyraźnie przez Producenta napisane, że w razie czego ma prawo odmowy naprawy gwarancyjnej napędu. Jest gdzieś taka adnotacja w jakichkolwiek dokumentach pojazdu? Bo ja nie znalazłem...


I właśnie wszyscy skończą tak, jak ja i stwierdzą... no nic, dla świętego spokoju zastosuję opony z *. A kasa leci.


Dzięki za odpowiedź i miłego.

  • Moderatorzy
Opublikowano

No nie, to nie jest teoria foliarzy.

Jest na yt film to ci najprościej wyjaśni różnicę na przykładzie Pirelli 225 na ileś tam i takie same bliźniacze z homologacją. Zobacz o co w tym chodzi.

Opublikowano
No nie, to nie jest teoria foliarzy.

Jest na yt film to ci najprościej wyjaśni różnicę na przykładzie Pirelli 225 na ileś tam i takie same bliźniacze z homologacją. Zobacz o co w tym chodzi.

 

tak, tak.. wiem. Ale ja mówię o napędzie RWD cały czas

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy, odgrzebie tego kotleta - kupuję własnie F11 z 2012 roku xDrive 528i.

Czytam o homologacji - bo według tego tematu przy xDrive musi być homolog - gdzie najlepiej szukać opon (strony, sklepy) żeby było info o homologacji od razu - na oponeo nie widzę w ogóle adnotacji o czymś takim - gdzie wy wyszukujecie oponki do swoich aut?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sprawa się tyczy opon z homologacją BMW (*) bez RFT, chodzi konkretnie o opony Michelin Pilot Super Sport. Zakupiłem nowe opony w rozmiarach 245/40R20 oraz 275/35R20. Czyli rozmiar zgodny z tym, co zalecane do F01. Cały komplet z roku 2022, wszystkie z homologacją (*), produkcja Francja.

Jakie było moje zdziwienie, gdy postawiłem je obok siebie bez zakładania na felgi. Okazało się, że szersze opony mają średnicę mniejszą o 6 mm od opon węższych!

Pomiary opon dały takie liczby:

245/40R20 - średnica 683 mm, obwód 2145,6 mm
275/35R20 - średnica 677 mm, obwód 2126,8 mm.

Daje to różnicę w obwodzie 18,8 mm, czyli około 0,9%

Rodzi się pytanie, jaki będzie miało to wpływ na skrzynię VTG? Przebrnąłem przez cały ten wątek i wiem, na podstawie postów m.in @kkx5, że jeśli jest różnica w obwodach, to zdecydowanie lepiej, aby to przód miał większy obwód niż tył. Tak będzie w tym przypadku.

W związku z tym, że opony nie zostały jeszcze założone na felgi, to mam możliwość je zwrócić. A może jednak ta różnica jest w tolerancji i będzie wszystko ok?

Pomóżcie proszę.

Opublikowano

Tak na poważnie?

Porównujesz opony, które nie są założone na felgi i nie napompowane a następnie wyciągasz wnioski?

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.