Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzien dobry Wszystkim,


Ten post kieruję dla potomnych i tych co popełnili błąd tak jak ja i mają problemy z Xdrivem po zmianie opon.


Ergo;


Przeczytałem cały wątek, faszystów homologacji opon i tych co trafili cudem na pasujące różnej szerokości na osiach niehomologowane opony jest tyle samo, czyli prawie nic, reszta to zapewne użytkownicy którzy posiadaja te same rozmiary i szerokosci opon/ felg na 2 osiach.


Nie dawałem wiary homologacji za to dałem wiare mojemu wulkanizatorowi który odparł mi żebym "nie swirował pawiana, homologacja to mit".


No więc zakupiłem w kwietniu:


Przód: Hankook Ventus Evo 3 235/50/18 felga 8 cali

Tył: Hankook Ventus Evo 3 255/45/18 felga 9 cali


Ten zestaw rozmiarów/ szerokości opon mam na tabliczce znamionowej.


Do końca lipca zrobiłem jakies 3k kilometrów ( E83 X3 3.0sd to auto rodzinne na wypady)


Do momentu założenia Hankooków, zero obiawów, następnie co "ileś" (sic!) kilometrów chociaż nie od razu(!) pojawiały się objawy.


1. Efekt jakby uszkodzonego przegubu, przy 15km/h jakby przeskok z lewej strony auta

2. Szeleszczenie jakby uderzanie cienką blacha powyżej 70km/h spod auta, np. w tunelu albo jazdy obok jakis barierek

3. Lekkie szarpanie podczas dynamicznego przyszpieszania między 40kmh-90km/h. Przy naprawdę mocny bucie mechanizm zapinał się na tyle, ze nie było szarpania.


Następnie, wizyta u mechanika, diagnoza siada Xdrive koszt 1.5k-3.5k w zależnosci co tam się dzieje


Potem 80 stron czytania tego wątku i decyzja jak mam robić Xdrive - to zakładam homologowane opony dla świetego spokoju skoro po załozeniu Hankooków zaczeły się cyrki.


Zmierzyłem też obwody Hankooków i wyszło różnicy przód/tył 12mm ;0


Zakupiłem na oponeo:


Przód: Dunlop SP Sport 235/50/18 Felga 8j

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop ... -r18-97-v-

Tył: Dunlop SP Sport 255/45/18 Felga 9j

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop ... -99-v---bm


Opony przyjechały następnego dnia i jeszcze tego samego dnia zniecierpliwiony pojechałem na wulkanizacje.


Po nawinieciu opon na felgi zmierzyłem obowody i wyszło różnicy ok 4mm. (Hankook 12mm).


Wrzuciłem bezpiecznik z powrotem na miejsce (nr 26) i pojechałem na testy.


Zgadnijcie:


Każdy jeden objaw jak ręką odjął :)!!!



Dlatego dla potomnych piszę tutaj po wielu nieprzespanych nocach i rozważaniu co zrobić:


Masz różnej szerokości felgi przód/ tył - zakładaj opony homologowane, w moim przypadku był nawet tansze niz Hankooki.



Teraz tylko zmienie olej w VTG bo na pewno dostał po dupie przez te 3k kilometrów.


Miłego wszystkim

Jeszcze mi podziekuj za wymiany PW bo nigdy bys sie tych Hankook nie pozbyl :D

Opublikowano

No tam zapomniałem dodać, że KKX5 dorwałem na privie żeby zaczerpnąć informacje z pierwszej ręki!

Ergo, dziękuję w swoim i imieniu wszystkich tu zgromadzonych wątku za twój wkład bo nie ukrywam, że tu miałeś najbardziej merytoryczny wkład.


A co do pozbycia to chętnie to zrobię bo kapcie za 2.6k teraz leżą i się kurzą, wiec wszystkich nie Xdrive’owych zachęcam do kupna bo mimo ze Hankook u mnie nie współpracował to jednak pewniej leżał na drodze od dunlopów.

Opublikowano

Witam wszystkich, mam początek problemu po zmianie opon na zimowe w mojej 640iGt x drive. Otóż wyczuwalne dudnienie w nogach przy prędkości 40-80km/h. Opony Pirelli RF * P 245/45/19 -102 V XL felga 8,1/2, T 275/40/19 - 105V XL felga 9,1/2 (takie założyli w Euromaster. Ciężarki po 30g - wszystko ładnie się kręci ). Zero wibracji tylko jakby wał bił po nogach. Przebieg samochodu 20k km. Wcześniej na letnich było podobnie natomiast prawie nie odczuwalne, nie przeszkadzało w jeździe. Ktoś coś podpowie ?

Pozdrawiam

Tomek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pacjent BMW 430i F36 LCI xDrive


Posiadam auto od około pół roku.

Przyjechało z USA na 2 kompletach opon:


Przód:

2x GOODYEAR ASSURANCE ALL-SEASON 225/45 R18 91V rok 2021


Tył:

Continental ContiProContact SSR 225/45 R18 91V rok 2020

Continental ContiProContact SSR 225/45 R18 91V rok 2019


Tył letnie - pewnie ktoś założył je jednocześnie ale są z różnych roczników po prostu.


Przód całoroczne - widocznie ktoś sam przód zmieniał bo nowsze.



EDIT:

mój błąd - tył również jest wielosezon wiec nie było tematu.


Zostawiam na razie te które są, do pierwszego śniegu i zobaczę czy będzie się to sprawdzać czy trzeba bedzie wymienić na zimówki

Opublikowano
Witam. Proszę o pomoc w doborze opon do X3 E83 xDrive 18d w rozmiarze 235/55/17 ( ta sama szerokość felgi), zastanawiam się nad przejściem na komplet całoroczny, bo ceny zimówek poszybowały ... Czy możecie polecić jakiś sprawdzony model ? Być może znacie jakiś model z homologacją BMW * ? Z góry dziękuję za pomoc :)
Opublikowano

Wielosezon -kiepski pomysł

Poza faktem ze są kiepskie w zimie i kiepskie w lecie-

bo co jest uniwersalne i do wszystkiego ,jest do niczego-

najgorszym efektem jest to ze są bardzo głośne i jeździ się jak Nysa 50 lat temu

Moj teść ten temat przerabiał bo mu tak doradzili a ja byłem przeciwny

Totalna porażka

W zimie nie trzymały się drogi

W lecie po deszczu tez

I szumiały jakbym jechał Nysa a nie Bmw

Opublikowano
Dobra odpuszczam temat wielosezonowych, widzę że sporo osób je odradza. W sumie na wiosnę kupiłem letnie Nokiany, które w wersji 177 KM spisują się rewelacyjnie, natomiast w drugiej X3 143 KM po ich założeniu pojawiło się lekkie ledwo odczuwalne podszarpywanie (pojawia się czasami przy gwałtownym przyspieszeniu). Oponki mega ciche -idealne, wyważają się bez najmniejszych problemów. Nie wiem czy to ich wina, dlatego teraz kompletnie nie wiem co wybrać. Przejrzałem oferty sklepów, w maju zimówki można było wyrwać za 1800 zł, a teraz jest z tym ciężko :roll: Znajomy wulkanizator poleca mi komplet NEXEN Winguard Sport 2, który mógłbym kupić w dobrych pieniążkach, czy ktoś je może użytkuje ?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Czy ja wiem. Pogody jak u nas czy w UK to wielosezon bardzo dobra opcja w aucie miejskim. Jak ktoś pierdzi z punktu a do b to takie micheliny będą super wyborem.
Opublikowano
Wielosezon -kiepski pomysł

Poza faktem ze są kiepskie w zimie i kiepskie w lecie-

bo co jest uniwersalne i do wszystkiego ,jest do niczego-

najgorszym efektem jest to ze są bardzo głośne i jeździ się jak Nysa 50 lat temu

Moj teść ten temat przerabiał bo mu tak doradzili a ja byłem przeciwny

Totalna porażka

W zimie nie trzymały się drogi

W lecie po deszczu tez

I szumiały jakbym jechał Nysa a nie Bmw

 


Raczej się tu nie zgodzę - mam wielosezon i w lecie trzymają sie super drogi i na deszczu też. Na śniegu przetestuję jak spadnie śnieg.


Moim zdaniem jak ma ktoś kupić 2 komplety letnie i zimowe z jakiejś taniej firmy to lepiej kupić wielosezon z marki premium. - swoją drogą testy mówią to samo, przejrzałem ich sporo kilka miesięcy temu.


i oczywiście jeśli wielosezon to tylko marka premium bo jak ktoś idzie w najtańsze opcje to moze mieć potem problem. Osobiście na moich nie jest głośno mimo ze mam je na BMW 4 gdzie drzwi bez ramek nie wyciszają tak jak w wielu innych autach ze standardowymi drzwiami.

Opublikowano

Kolego,

jak wynika z Twojego postu założyłes opony wielosezon pierwszy sezon i piszesz opoinie jakby to był Twój 5-ty sezon na nich


opisałem moją opinie na podstawie opon Michelin i auto Bmw X3, uzywanych przez ojego tescia 3 lata - 3 lata i 2 zimy

1 lato było ok

1 zima w miare ok

kolejne lato srednio na mokrym a zima to juz porazka

Szum wraz z kolejnymi tysiacami km jest kilka krotnie wiekszy niz na zwykłych zimówkach Made in China


Poza tym:

jesli kupisz 1 komplet wielosezon np za 900zł =3600zł kpl

a letnie za 900 zł +zima za 900zł =7200 za 2 komplety plus ewentualny koszt wulkanizacji - my mieliśmy 2 kpl felg wiec nie był to konieczne


to logiczne jest że zapłacisz 2x wiecej i zrobisz 2x wiecej km na dwóch kompletach

oraz logiczne jest że wielosezon zrobi

np

1.lato10000km 8mm bieznika

1.zima 10000km 6-7 mm bieznika

2.lato 10000km 5-6mm bieznika

2.zima 10000km 4-5mm bieznika

to ta druga zima, po przejechaniu ponad 30000km , opona bedzie stara i zjezdzona, z nizszym bieżnikiem i przyczepnosc mega gorsza

wiec nie pisz ze opony zimowe po dwóch zimach (2 sezony zimowe) i np 20000km beda tak samo dobre jak wielosezon po 4 sezonach (2x lato i 2x zima) i po przejechaniu 40000km

Takie jest moje zdanie sprawdzone na Michelion wielosezon - auto tescia

tez chciał zaoszczedzic i pod koniec drugiehj zmiy(4 sezony) kupił letnie a na 5-ta zime zimowe


Poza tym jesli moja opinia Cie nie przekona to odpowiedz na pytanie:

DLACZEGO ŻADEN PRODUCENT AUT SPRZEDAWANYCH W POLSCE NIE ODDAJE NOWEGO AUTA KLIENTOWI NA WIELOSEZONIE TYLKO NA LETNICH LUB ZIMOWYCH Z OPCJI

Opublikowano

poza tym widze ze masz chyba tylko tył naped to przekonasz sie kolejnego lata np na mokrym i na pewno w zimie jak kompletnie nie beda sie trzymały na sniegu

a podkreslam szum powstaje coraz wiekszy wraz z wiekiem i przebiegiem opon i podkreslam pisze o oponach MICHELIN bo nie wiem skad wywnisokowałes ze moja opinie mam na podstawie marek economy lub china

Opublikowano
Myślę, że jednak rozsądniejszym posunięciem będzie zakup drugiego kompletu tj. zimówek. Zawsze mamy do dyspozycji dwa komplety opon. W przypadku uszkodzenia opony np. przecięcie trzeba będzie wymienić cały komplet, bo przy xDrive wszystkie muszą mieć jednakową głębokość bieżnika... Dobra teraz mam pytanie gdzie kupujecie te homologowane opony ? W popularnych sklepach internetowych nie ma w opcji wyszukiwarki możliwości ich wyszukania. W opisie także ciężko znaleźć oznaczenie *.
Opublikowano

Wszędzie jest to opisane przy oponie

Homologacja BMW to symbol * czyli gwiazdka

A mercedesa symbol MO

Opublikowano

No więc zakupiłem w kwietniu:

Przód: Hankook Ventus Evo 3 235/50/18


[...]


Dlatego dla potomnych piszę tutaj po wielu nieprzespanych nocach i rozważaniu co zrobić:


Masz różnej szerokości felgi przód/ tył - zakładaj opony homologowane, w moim przypadku był nawet tansze niz Hankooki.

 

Wiele osób pisze że homologowanej opony z gwiazdką jednak nie trzeba mieć POD WARUNKIEM że kupujesz opony bardzo dobrej jakości. Hankook który miałeś zdecydowanie nie należy do dobrych opon ;D Jest to klasa średnia. Otrzymałem ostatnio taką oto odpowiedź od kogoś zza granicy (tekst poniżej) i w sumie sam już nie wiem czy te opony z gwiazdką są potrzebne w moim przypadku czy nie (xdrive: przód: 225/40 R19 + tył: 255/35 R19). Obecnie nie idzie znaleźć kompletu zimowej opony na felgę 19 bez runflat z gwiazdką =/

 

As long as the circumferences are the same (or at least very close, within about 1-2 %) on front and rear axles, everything is fine and xDrive (and also Audi's Quattro) works perfectly without any slip. You don't need BMW-branded star-rated tires for that. You might encounter uneven wear with cheap tires and this could certainly cause differences in circumferences between the front and rear, but if the tires wear evenly, there are no problems. I'm currently running non-star Michelin Pilot Sport 4S tires in the summer and also non-star snow tires in the winter which is very common here in the Nordic countries - and both these tires are also sold by BMW dealerships. However, it is highly recommended to change new tires both for front and rear axles at the same time to avoid this difference in tire circumference which can occur when using new and badly worn tires at the same time.


In fact I had a pretty bad and unfixable puncture on my right front tire last summer. I was told at the BMW dealership that they can't change that one tire only, because the rears are already so worn that the difference in circumference between the worn rears and the brand new right front would exceed xDrive tolerances. So all four tires had to be changed because of this one tire.

 


 

Wszędzie jest to opisane przy oponie

Homologacja BMW to symbol * czyli gwiazdka

A mercedesa symbol MO

 

Wszędzie czyli nigdzie (dla mojego rozmiaru). Dzwoniłem już w tyle miejsc że mam wrażenie że opony homologowanej do BMW zimowej bez runflat w rozmiarze 225/40 R19 nikt nie wyprodukował... Na tył tylko znalazłem 225/35 R19. Salon mówi że trzeba mieć oponę z gwiazdką a im na to "no to mi załatwcie". I koniec rozmowy =) Nie są w stanie załatwić.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

Kolego

Mega dużo stron jest o tym ze

JESLI MASZ RÓŻNE SZEROKOŚCI FELG I OPON TO MASZ MIEĆ Z *


jesli występuje z * i tylko runflat to takie powinieneś założyć



Dodatkowo jesli masz taki zestaw jak podałeś 19” to nie jest jednoznaczne ze na zimę masz tylko jedna opcje czyli 19”

Zapewne na naklejce na słupku jest więcej podanych rozmiarów

Ja mam lato różne szerokości 20” ale na zimę mam zalecane 18” 245/45/18 wszystkie takie same opony i po problemie

Na lato mam różne szerokości wiec kupiłem z * i runflat i tez mam spokoj


I nie pisz ze jesli kupisz Michelin lub Pirelli to już możesz zapomnieć o homologacji

Online czesc tej homologacji to marketing to napewno jest w tym coś więcej

A poza tym moje opony na lato z * lub bez to roznica 20zl na 1000zl/szybowiec się poprostu nie ma nad czym zastanawiac


Twoje auto kupuj co chcesz ale nie wprowadzaj w błąd innych

Opublikowano

Zacząłem czytać 80 stron tego wątku ale jeszcze nie skończyłem - wybacz ;D


Co do tego co piszesz:

"masz mieć z *", "takie powinieneś założyc", "jest o tym dużo stron", "na pewno jest w tym coś więcej".
Jakoś mnie nie przekonuje =) Szukam konkretnej odpowiedzi "dlaczego" ma być opona z gwiazdką i na razie jeszcze jej nie znalazłem.

Kupiłem już felgi 19 bo żadne inne 18 mi się nie podobały więc teraz szukam jakichś nie runflatów. Niestety obdzwoniłem mnóstwo miejsc i chyba wygląda na to że taka opona z gwiazdką nie runflat do mnie na przód nie istnieje. Gdyby były do kupienia to nawet bym tu nic nie pisał tylko je po prostu kupił. Głównie rozchodzi się o to że nie chcę jeździć na twardych runflatach.

 

nie wprowadzaj w błąd innych

 

Nigdzie nikogo nie wprowadziłem w błąd. Kolega wyżej miał problem go kupił szmelc kapcie - taka jest prawda.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

Gdybys przeczytał to byś się dowiedział ze:

Napędy XDrive w BMW i inne np audi Merc itp

Musza mieć taka sama średnice kol

Jesli kupisz 4 takie same i co roku będziesz zamieniał przód z tyłem tolerancja średnicy nie pamietam ale ile mm będzie zachowana

Jesli masz różne średnice to od początku masz już mała różnice w średnicy między przodem a tyłem

Jesli przekroczysz magiczne mm w średnicy koła to XDrive zacznie szaleć i się roz….

Sam potwierdziłeś ze kupiłeś sobie jakieś 19 bo inne Ci nie pasowały

Pytanie czy po zmianie felg na 19 i dobraniu opon nie będziesz miał problemu z XDrive

Chyba ze użyłeś identycznych jak zaleca BMW -mam na myśli szerokość felg i rozmiary opon

Wiec nie rozumie Twojego zdziwienia jesli sam coś sobie dobrałeś i teraz nie możesz znaleźć do tej konfiguracji opon

Opublikowano

do Twojego BMW m340i fabryka zaleca na zime opony 255/40R18 99V XL M+S


i takie opony mozna znalezc bez problemu


a co sie dzieje jesli chcesz jezdzic w zimie na 19"" to nie mam pojecia


jesli chcesz pogadac to napisz pw i dam Ci nr tel

Opublikowano
Zacząłem czytać 80 stron tego wątku ale jeszcze nie skończyłem - wybacz ;D


Co do tego co piszesz:

"masz mieć z *", "takie powinieneś założyc", "jest o tym dużo stron", "na pewno jest w tym coś więcej".
Jakoś mnie nie przekonuje =) Szukam konkretnej odpowiedzi "dlaczego" ma być opona z gwiazdką i na razie jeszcze jej nie znalazłem.

Kupiłem już felgi 19 bo żadne inne 18 mi się nie podobały więc teraz szukam jakichś nie runflatów. Niestety obdzwoniłem mnóstwo miejsc i chyba wygląda na to że taka opona z gwiazdką nie runflat do mnie na przód nie istnieje. Gdyby były do kupienia to nawet bym tu nic nie pisał tylko je po prostu kupił. Głównie rozchodzi się o to że nie chcę jeździć na twardych runflatach.




Uwzglednij jedna sytuacje:

masz sportowe zawieszenie twarde, takie auto wybrales,

producent zaleca runflat i *


jedziesz sobie jakas tam droga, łapiesz kapcia i na runflat zjedziesz powoli np 60km/h na jakas stacje albo MOP i nic sie nie dzieje :)


a jesli nie masz runflat tracisz cisnienie do zera, nie masz zapewne koła zapasowego i Twój xdrive jak cisnienie z 2,6 bedzie spadało do zera trafi szlak i później bedziesz pisał że BMW robi chu.. napedy

NIe rozumie po co komibowac i zmieniac co fabryka wymysliła

Jesli masz auto na gwarancji i padnie Ci xdrive i pojedziesz do ASO to pierwsze co sprawdza to jakie masz opony

NIe masz * i odpowiedz bedzie REKLAMACJA ODRZUCONA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jaworq nie wiem czemu bronisz się tak przed runflatami, też miałem obawy ale wcale nie odczułem że jest głośniej czy twardziej (w moim przypadku 18). A wręcz nie boję się wjechać w większą dziurę na nich. :mrgreen:
Opublikowano
Gdybys przeczytał to byś się dowiedział ze:

Napędy XDrive w BMW i inne np audi Merc itp

Musza mieć taka sama średnice kol

Jesli kupisz 4 takie same i co roku będziesz zamieniał przód z tyłem tolerancja średnicy nie pamietam ale ile mm będzie zachowana

Jesli masz różne średnice to od początku masz już mała różnice w średnicy między przodem a tyłem

Jesli przekroczysz magiczne mm w średnicy koła to XDrive zacznie szaleć i się roz….

Sam potwierdziłeś ze kupiłeś sobie jakieś 19 bo inne Ci nie pasowały

Pytanie czy po zmianie felg na 19 i dobraniu opon nie będziesz miał problemu z XDrive

Chyba ze użyłeś identycznych jak zaleca BMW -mam na myśli szerokość felg i rozmiary opon

Wiec nie rozumie Twojego zdziwienia jesli sam coś sobie dobrałeś i teraz nie możesz znaleźć do tej konfiguracji opon

 

Auto odebrałem na letnim ogumieniu mieszanym (tył jest inny od przodu: szersza felga i opona). Więc nie mogę sobie przekładać przodu z tyłem. Kupiłem identyczne felgi które mam obecnie na aucie i szukam identycznych zimówek rozmiarowo jak letnie. Czyli jeśli tylną oponę za bardzo zużyję nawet na letnich to rozwalę xDrive? No ciekawe. W takim razie strasznie delikatny ten napęd... Trzeba chuchać i dmuchać? Zastanawiam się dlaczego w innych państwach nie robią problemu gdy jeździ się na ogumieniu bez gwiazdki a u nas tak. Pewnie Januszexy nie wiedzą dlaczego xDrive się psuje i zwalają winę na byle co: opony bez gwiazdki. Albo jak jest gwiazdka to ją zetrze i powie że nie ma xD

 

jaworq nie wiem czemu bronisz się tak przed runflatami, też miałem obawy ale wcale nie odczułem że jest głośniej czy twardziej (w moim przypadku 18). A wręcz nie boję się wjechać w większą dziurę na nich. :mrgreen:

 

Jeździłem na letnich 19 runflatach i dajcie spokój... Zimowa mieszanka na szczęście jest bardziej miękka ale runflat dodatkowo je utwardza... No nie wiem. Chyba kupię te runflaty żeby mieć spokój (zasrana gwiazdka).

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Janusze wiedza dlaczego siada xdrive, akurat mamy dobrych ludzi w tej materii i powiedza to otwarcie, przez zle opony. Dlaczego w innych panstwach nie robia problemu.... cale szczescie.... bylbym bez pracy w uk gdyby wszyscy jezdzili na oponach homologowanych. Dlaczego musisz miec homologowane: juz ci tlumacze po raz ostatni, na lini produkcyjnej, dajmy, Michelin, opony sa produkowane pod dana marke (Mercedes, Audi, Porsche, Alpina, Ferrari itp) i jesli wezmiesz fizycznie takie opony postawisz obok siebie to maja totalnie inne wyskosci a co za tym idzie, obwody toczenia. Xdrive, Quattro, 4matickitp potrzebuje tylko jednego do prawidlowej pracy: OPON jakie zalozyl producent.
Opublikowano

kolego nie obraź się ale skoro :

- forum jest od wyrażania opinii i opisywania doswiadczen które dostałeś ode mnie i innych -Ty wielokrotnie nie wyrażasz opinii tylko stwierdzasz np:

kupiłes hankooki a jakbys kupił klase premium nie było by problemu - dla mnie to BZZDURA


"Auto odebrałem na letnim ogumieniu mieszanym (tył jest inny od przodu: szersza felga i opona). Więc nie mogę sobie przekładać przodu z tyłem. Kupiłem identyczne felgi które mam obecnie na aucie i szukam identycznych zimówek rozmiarowo jak letnie. Czyli jeśli tylną oponę za bardzo zużyję nawet na letnich to rozwalę xDrive? No ciekawe".

SKORO WIESZ LEPIEJ PO CO PYTASZ- skoro 20 producentów opon na swiecie nie wymysliło i nie wdrozyło Twojego rozmiaru to nic na to nie poradzisz


"W takim razie strasznie delikatny ten napęd... Trzeba chuchać i dmuchać? Zastanawiam się dlaczego w innych państwach nie robią problemu gdy jeździ się na ogumieniu bez gwiazdki a u nas tak."

KOLEJNA OPINIA ZE WSZEDZIE POZA POLSKA BMW ROBI Z TYM PROBLEM- rozwwal xdrive, bierz fure na lawete do Dresna i zobaczyz co powiedza w DE


"Pewnie Januszexy nie wiedzą dlaczego xDrive się psuje i zwalają winę na byle co: opony bez gwiazdki. Albo jak jest gwiazdka to ją zetrze i powie że nie ma xD"

KOLEJNA OPINIA ZE WSZEDZIE POZA POLSKA BMW ROBI Z TYM PROBLEM- jak niby na 4 oponach zamierzasz zetrzec gwiazdke?? szlifierka???

 

jaworq nie wiem czemu bronisz się tak przed runflatami, też miałem obawy ale wcale nie odczułem że jest głośniej czy twardziej (w moim przypadku 18). A wręcz nie boję się wjechać w większą dziurę na nich. :mrgreen:

 

Jeździłem na letnich 19 runflatach i dajcie spokój... Zimowa mieszanka na szczęście jest bardziej miękka ale runflat dodatkowo je utwardza... No nie wiem. Chyba kupię te runflaty żeby mieć spokój (zasrana gwiazdka).



KUPIŁES BMW M340I NA SPORTOWYM ZAWIESZENIU I SZUKASZ KOMFORTU JAK W SERII3 Z SERYJNYM ZAWIESZENIEM???

trzeba było kupic zwykłą 3 lub 5 i byłby komfort,

przejedz sie prawdziwa seria M3 to doświadczysz co znaczy twarde zawieszenie


Co do roznicy srednicy kół przod vel tył jesli bedzie za duza bo tył sie zjezdzi to odpowiedz brzmi: tak rozwali xdrive

I uprzedze pytanie: taka sytuacja nastapi tez w MERC i AUDi, Skoda itd


Jak pisałem masz dwa wyjscia:

kupic 4 takie same 18" felgi i 4 takie same Opony i zamieniac przod z tylęm co rok i bedzie po problemie

albo kupic opony z runflatem mieszane rozmiary


Poza tym pamietaj: nie masz runflata, tracisz cisnienie w zwykłęj oponie i stoisz na poboczu autostrady lub eski az przyjedzie za kilka godzin assistance i zabierze auto na lawete ,pozniej jeszcze 1h w wulkanizacji i pół dnia z bani

a przy tym wszystkim wzrasta ryzyko uszkodzenia xdrive

a jak masz runflat powoli zjezdzasz do najblizszej miejscowosci i naprawiasz opone

i dodatkowo jak powiedział kolega - przy niskim profilu runflaat ma wzmocnione boki opony i bardziej niz standardowe pony chroni je jak wjedziesz w dziure na drodze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.