Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Według kalkulatora zmienia się o zero. Nie ma takiego.

Micheliny 225 potrafią być jak Goodyeary 235.

 

Masz wszystkie felgi jednej szerokości?, rozumiem kończymy z spamem

Ja nie mam nawet X3.

Rozmiar opon Ok ale felgi masz szersze niż fabryka przypisała do auta

Ostanie pytanie jaka fabryka nadała szerokości do tego zestawu?

To jest fabryka dla f11 dla 20" (styling 281):

przód 8,5x20 ET 33 245/35R20 95Y

tył 9x20 ET 44 275/30R20 97Y

Homologację mają np. Dunlop SP Sport Maxx GT ROF oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF

Opublikowano
Według kalkulatora zmienia się o zero. Nie ma takiego.

Micheliny 225 potrafią być jak Goodyeary 235.

 

Masz wszystkie felgi jednej szerokości?, rozumiem kończymy z spamem

Ja nie mam nawet X3.

Rozmiar opon Ok ale felgi masz szersze niż fabryka przypisała do auta

Ostanie pytanie jaka fabryka nadała szerokości do tego zestawu?

To jest fabryka dla f11 dla 20" (styling 281):

przód 8,5x20 ET 33 245/35R20 95Y

tył 9x20 ET 44 275/30R20 97Y

Homologację mają np. Dunlop SP Sport Maxx GT ROF oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF

 

Chyba spasuje i kupię na 19 zimowe co mam letnie opony. im dłużej i wiecej czytam mniej wiem.

Opublikowano
Rozmiar opon Ok ale felgi masz szersze niż fabryka przypisała do auta

Ostanie pytanie jaka fabryka nadała szerokości do tego zestawu?

 

BMW

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, jestem nowy w świecie bawarek. Posiadam e60 530xd.

Założone obecnie mam 225/45x17, jednak 2 dni temu złamała mi się sprężyna amortyzatora co spowodowało ocieranie o oponę w efekcie której będzie do wymiany.

Zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić felg na większe. Myślałem żeby założyć 19'' jednak nie wiem czy przez rozmiar felgi będzie miał znaczenie na xdrive.

Po przeczytaniu tematu jedyne co wnioskuję że muszą być 4 takie same opony.


Ktoś może zakładał 19'' do 530xd?

Ewentualnie zna się w temacie i może pomóc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez problemu możesz zamontować większe felgi. Średnica felgi, jej odsadzenie (ET) oraz szerokość nie wpływają na xdrive, jeżeli są4 jednakowe felgi i 4 jednakowe opony.

Jeżeli chcesz mieszany komplet felg, to najlepiej rozmiary opon według naklejki z homologacją BMW, a felgi z odpowiednią szerokością pod te opony.

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, zamawiaj bez strachu :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, kupiłem w zeszłym tygodniu G30 530iX


Kupiłem z oponami letnimi:

245/40 R19 Michelin Primacy 3 ROF z homologacją, 2017 rok, ok 4/5 mm bieżnika

275/35 R19 Michelin Primacy 3 ROF z homologacją, 2021 rok, ok 7 mm bieżnika

(zrobię dokładniejsze pomiary).

Widać, że poprzedni właściciel wymieniał tylne opony.


Jak powinienem postąpić z przednimi oponami?

Dla normalnego zjadacza chleba, nie nadają się jeszcze do kosza, jednak tylne są świeższe i mniej zużyte.

Może mieć to negatywny wpływ na vtg?

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Opublikowano
ja bym przod zalozył identyczny model jak na tył nowe zeby był kpl i jak najbardziej zblizona srednica
Opublikowano
Jeśli róznica w calach między przodem a tyłem jest 0.5 cala to zakładaj takie same opony przód/tył, obwód kół sie nie zmieni. Np: u mnie w X był 235/45/19 / 255/40/19, przód 8,5C tył 9C, założone opony 245/45/19 wszystkie i wszystko chulaaa.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Bzdura, nie czytaj co mówi kolega wyżej.

Szersze felgi na tyle wymagają szerszych opon + homologacja opon. Trąbione przez 70+ stron.

Masz xDrive - rób to co fabryka przewidziała, żadnych innych opcji nie ma.

Opublikowano

Ja nie chcę zmieniać modelu ani szerokości - skoro tak wyjechało z fabryki, to tak powinno być dobrze :)

Pytanie tylko dotyczyło czy różnica w grubości bieżnika może mieć negatywny wpływ na xDrive.


Jednakże, z konfiguratora akcesoriów wynika że np. oficjalne koła zimowe 18" sprzedają już w takich samych rozmiarach na wszystkie koła.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Opublikowano
Ja nie chcę zmieniać modelu ani szerokości - skoro tak wyjechało z fabryki, to tak powinno być dobrze :)

Pytanie tylko dotyczyło czy różnica w grubości bieżnika może mieć negatywny wpływ na xDrive.


Jednakże, z konfiguratora akcesoriów wynika że np. oficjalne koła zimowe 18" sprzedają już w takich samych rozmiarach na wszystkie koła.

 

Fabryka to fabryka :)

A kto kombinuje i liczy parametry sam.... niech później nie pisze że "xdrive sie rozsypał i BMW robi gówniane auta"

Opublikowano
Jeśli róznica w calach między przodem a tyłem jest 0.5 cala to zakładaj takie same opony przód/tył, obwód kół sie nie zmieni. Np: u mnie w X był 235/45/19 / 255/40/19, przód 8,5C tył 9C, założone opony 245/45/19 wszystkie i wszystko chulaaa.

 

No niezła tu hipoteza poszła. W sumie z indukcji matematycznej można na jej podstawie wywnioskować że plus 5 cali też różnicy nie robi.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry wszystkim,


Przeczytałem cały wątek i wiem gdzie mogłem popełnić błąd i wybaczcie byłem zielony przed zmiana opon…


Mam taki problem, kupiłem e83 3.0sd w kwietniu. Stało na dwóch różnych oponach na osi przód/ tyl - dunpol sp sport */ michelin primacy 3 *. Wszystko śmigało bez żadnego szarpania etc.


Zmieniłem opony tak aby na każdej osi były te samej marki i bieżniku.


Przód: Hankook Ventus Evo 3 235/50/18 felga 8 cali

Tył: Hankook Ventus Evo 3 255/45/18 felga 9 cali


Obie oryginalne mpak.


Po założeniu wszystko ładnie śmigało, nie zauważyłem żadnych zmian. Ale po jakimś czasie ok. 2k kilometrów pojawiły się następujące objawy.


1) Przy ok. 15km/h przy prostych kołach (na skręconych to nie występuje) jest efekt jakby najechania na kamień mały albo podobnie jak przy zmianie biegów.

2) Przy mocniejszym przyspieszaniu 40km/h w gore lekko szarpie, nie zawsze.


Przebieg 180k

Zmierzyłem obwód koł przód tył i różnica wynosi 12mm w obwodzie to chyba nie jest dużo?


I teraz pytanie nim auto 6 września oddam do mechanika na sprawdzenie x-drive.


Czy jest jakaś dobra dusza w Łodzi która byłby mi wstanie na test przerzucic swoje opony żeby sprawdzić czy ocal x drive i opony załatwia sprawę? Dopiero co się przeprowadziłem z południa i nie znam tutaj Mechaników wiec nie chciałbym się na ciąć…


Place złotem!

Opublikowano

hej

zanim cos zrobisz zadzwon do Krzyska- naprawia xdrive ,chyba jest z Człuchowa wiec daleko nie masz

on Ci pomoze i nie bedzie naciągał

  • Moderatorzy
Opublikowano

Te opony nie są homologowane.

Te z homologacją mogą mieć inną mieszankę gumy itd. Zamkniesz się w 2,5-3k zł, ale to podstawa.

Podstawa to opony homologowane + oczywiście w rozmiarze producenta lub wymień na felgi 4x to samo i opony 4x to samo potem diagnozuj dalej.

To nic, że zmierzyłeś na postoju, guma będzie pracować przy 100 km/h trochę inaczej niż na stojącym aucie. Działają inne siły itp.

Jeśli nie mieszkasz w górach to polecam ci zabieg budżetowy - 4x takiej samej szerokości felgi + opony wielosezonowe marki premium - masz spokój.

Opublikowano

A do tego zestau felg bedą pasować te niżej wymienione homologowane opony?


X3 E83 3.0sd


Przód: Dunlop SP Sport 235/50/18 Felga 8j

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-01-235-50-r18-97-v-

Tył: Dunlop SP Sport 255/45/18 Felga 9j

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-01-255-45-r18-99-v---bm


Widziałem, ze do takiego zestawu kkx5 sugerował Uniroyal rain sport 3

Opublikowano

Witam, mam 2 pytania:


1. Jak pompujecie ciśnienie w 4 takich samych oponach? Tak jak na tabliczce podane: 0,2 wiecej na tył?

Czy wszystkie po równo? Bo już różne wersje słyszałem.


2. Mam 4 takie same opony Bridgestone Dueler HP Sport 235/55-17 ale przednie mają oznaczenie 99V a tylne 99H

Czy ma to wpływ na cokolwiek bo to chyba indeks prędkości. Nośność w Kg mają taką samą.

Opublikowano (edytowane)

Dzien dobry Wszystkim,


Ten post kieruję dla potomnych i tych co popełnili błąd tak jak ja i mają problemy z Xdrivem po zmianie opon.


Ergo;


Przeczytałem cały wątek, faszystów homologacji opon i tych co trafili cudem na pasujące różnej szerokości na osiach niehomologowane opony jest tyle samo, czyli prawie nic, reszta to zapewne użytkownicy którzy posiadaja te same rozmiary i szerokosci opon/ felg na 2 osiach.


Nie dawałem wiary homologacji za to dałem wiare mojemu wulkanizatorowi który odparł mi żebym "nie swirował pawiana, homologacja to mit".


No więc zakupiłem w kwietniu:


Przód: Hankook Ventus Evo 3 235/50/18 felga 8 cali

Tył: Hankook Ventus Evo 3 255/45/18 felga 9 cali


Ten zestaw rozmiarów/ szerokości opon mam na tabliczce znamionowej.


Do końca lipca zrobiłem jakies 3k kilometrów ( E83 X3 3.0sd to auto rodzinne na wypady)


Do momentu założenia Hankooków, zero obiawów, następnie co "ileś" (sic!) kilometrów chociaż nie od razu(!) pojawiały się objawy.


1. Efekt jakby uszkodzonego przegubu, przy 15km/h jakby przeskok z lewej strony auta

2. Szeleszczenie jakby uderzanie cienką blacha powyżej 70km/h spod auta, np. w tunelu albo jazdy obok jakis barierek

3. Lekkie szarpanie podczas dynamicznego przyszpieszania między 40kmh-90km/h. Przy naprawdę mocny bucie mechanizm zapinał się na tyle, ze nie było szarpania.


Następnie, wizyta u mechanika, diagnoza siada Xdrive koszt 1.5k-3.5k w zależnosci co tam się dzieje


Potem 80 stron czytania tego wątku i decyzja jak mam robić Xdrive - to zakładam homologowane opony dla świetego spokoju skoro po załozeniu Hankooków zaczeły się cyrki.


Zmierzyłem też obwody Hankooków i wyszło różnicy przód/tył 12mm ;0


Zakupiłem na oponeo:


Przód: Dunlop SP Sport 235/50/18 Felga 8j

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop ... -r18-97-v-

Tył: Dunlop SP Sport 255/45/18 Felga 9j

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop ... -99-v---bm


Opony przyjechały następnego dnia i jeszcze tego samego dnia zniecierpliwiony pojechałem na wulkanizacje.


Po nawinieciu opon na felgi zmierzyłem obowody i wyszło różnicy ok 4mm. (Hankook 12mm).


Wrzuciłem bezpiecznik z powrotem na miejsce (nr 26) i pojechałem na testy.


Zgadnijcie:


Każdy jeden objaw jak ręką odjął :)!!!



Dlatego dla potomnych piszę tutaj po wielu nieprzespanych nocach i rozważaniu co zrobić:


Masz różnej szerokości felgi przód/ tył - zakładaj opony homologowane, w moim przypadku był nawet tansze niz Hankooki.



Teraz tylko zmienie olej w VTG bo na pewno dostał po dupie przez te 3k kilometrów.


Miłego wszystkim

Edytowane przez michul

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.