Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hej

ja obecnie walcze z xdrive


czytajac 100-ki stron o xdrive wniosek mam jeden:


4 takie same opony pod wzgledem szerkosci wysokosci moga byc bez * i runfalt

a mieszany zestaw tylko runflat z *


poza tym jesli fabryka zaleca np u mnie


235/35-20 i tył 275/30-20 a Wy zaczniecie cos poszerzac badz obnizac profil to zmienia sie srednica opony przod i tyl i xdrive bedzie szalał


nie wazne jest czy sa 4 takie same czy mieszane byle taki rozmiar jak na naklejce na słupku


kilka stron wczesniej jest wiele postów jak koledzy zamiast 275/35 dawali 295/30 bo wg kalkulatora wychodziło tylko 1% różnicy w srednicy a po załozeniu kpl opon za 6tys zł musieli to wyrzucic bo xdrive szałał

 

Ja mam jeszcze ponad rok gwarancji, więc jeśli chcę ją zachować to i tak muszę kupić z homologacją BMW.


Czyli jak dobrze wszystko zrozumiałem, jeśli chcę opony z gwiazdką i ruf to muszę kupić mieszane? Felgi kupuje wszystkie takie same 8J x 18

 

Pytałem wcszoraj w ASO:

jesli masz gwarancje to masz miec koniecznie * a runflat w jednym salonie mówia ze tez,w innym ze nie koniecznie- ja mam oba kpl * i runflat


ale jesli na naklejce masz miec np 245-45-18 4szt takie same a założysz 255/40/18 to maja powód odrzucić gwarancje

i tak samo przy mieszanym-zakładasz tylko te co masz na naklejce na słupku


jesli chcesz kupic 4 takie same 8" felgi to musisz złożyc dedykowany rozmiar opon 18'' o szerokosci i wysokosci wymaganej przez BMW - na naklejce jest napisane jaki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hej

ja obecnie walcze z xdrive


czytajac 100-ki stron o xdrive wniosek mam jeden:


4 takie same opony pod wzgledem szerkosci wysokosci moga byc bez * i runfalt

a mieszany zestaw tylko runflat z *


poza tym jesli fabryka zaleca np u mnie


235/35-20 i tył 275/30-20 a Wy zaczniecie cos poszerzac badz obnizac profil to zmienia sie srednica opony przod i tyl i xdrive bedzie szalał


nie wazne jest czy sa 4 takie same czy mieszane byle taki rozmiar jak na naklejce na słupku


kilka stron wczesniej jest wiele postów jak koledzy zamiast 275/35 dawali 295/30 bo wg kalkulatora wychodziło tylko 1% różnicy w srednicy a po załozeniu kpl opon za 6tys zł musieli to wyrzucic bo xdrive szałał

 

Ja mam jeszcze ponad rok gwarancji, więc jeśli chcę ją zachować to i tak muszę kupić z homologacją BMW.


Czyli jak dobrze wszystko zrozumiałem, jeśli chcę opony z gwiazdką i ruf to muszę kupić mieszane? Felgi kupuje wszystkie takie same 8J x 18

 

Pytałem wcszoraj w ASO:

jesli masz gwarancje to masz miec koniecznie * a runflat w jednym salonie mówia ze tez,w innym ze nie koniecznie- ja mam oba kpl * i runflat

Ta * to rekomendacja a nie obowiązek. Poproś ASO o informację gdzie jest tak napisane, nawet instrukcja pojazdu mówi iż 'rekomenduje opony różnych producentów co można rozpoznać po gwiazdce". Rekomendacja to nie przymus.

Tak brzmi odpowiedź z BMW polska:

 

W odpowiedzi na wiadomość informuję, że stosowanie opon nieposiadających homologacji Producenta BMW AG z siedzibą w Monachium nie powoduje utraty gwarancji na pojazd.

W przypadku wystąpienia usterek Autoryzowany Serwis BMW przeprowadza diagnozę, na podstawie której ocena wpływ stosowania elementów nieposiadających homologacji producenta na samochód.

Opublikowano

ok rekomendacja

a innych niz runflat z * w ASO nie kupisz.

wczoraj kupowałem kpl 18'' do G01 nowej i jak zapytałem czy musi byc twardy runflat to odp. "tak, w innym przypadku jak np xdrive sie popsuje to bedzie pretekst zeby odrzucić reklamacje".


skoro rekomenduja to czemu ASO Lublin i Janki nie chca mi sprzedac opon bez *

Opublikowano (edytowane)

"W przypadku wystąpienia usterek Autoryzowany Serwis BMW przeprowadza diagnozę, na podstawie której oceni wpływ stosowania elementów nieposiadających homologacji producenta na samochód."


myślicie ze Aso zobaczy opony bez homologacji i powie-"to nie miało wpływu" ??!!


mi na odrzucenie reklamacji tarcz hamulc. po przejechaniu 5000km powiedzieli ze to auto słuzbowe i pewnie zapierda.... jak głupi wiec odrzucamy reklamacje


kolega jezdzi 5 GT i jak padł mu xdrive przy 135000km pierwsze co sprawdzili * i dodatkowo czy zgodnie z zaleceniem ma na oponach indeks predk i nosnosci zalecany przez producenta np 100V


teraz ten sam kolega ma problem bo wymienił mu Aso olej i po 300km zaczał silnik go brac i czepili sie ze 7 razy byl w Aso a przed ostatnio poza Aso i uznali że ta przedostatnia wymiana jest winna i powoduje problem - reklamacja odrzucona

Edytowane przez dandi703
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"W przypadku wystąpienia usterek Autoryzowany Serwis BMW przeprowadza diagnozę, na podstawie której oceni wpływ stosowania elementów nieposiadających homologacji producenta na samochód."


myślicie ze Aso zobaczy opony bez homologacji i powie-"to nie miało wpływu" ??!!


mi na odrzucenie reklamacji tarcz hamulc. po przejechaniu 5000km powiedzieli ze to auto słuzbowe i pewnie zapierda.... jak głupi wiec odrzucamy reklamacje


kolega jezdzi 5 GT i jak padł mu xdrive przy 135000km pierwsze co sprawdzili * i dodatkowo czy zgodnie z zaleceniem ma na oponach indeks predk i nosnosci zalecany przez producenta 100V


teraz ten sam kolega ma problem bo wymienił mu Aso olej i po 300km zaczał silnik go brac i czepili sie ze 7 razy byl w Aso a przed ostatnio poza Aso i uznali że ta przedostatnia wymiana jest winna i powoduje problem - reklamacja odrzucona

Zawsze odrzuconą reklamację możesz skierować do BWM Polska, ewentualnie sprawdzić to samo w innym ASO. Finalnie napisać do centrali.


Instrukcja pojazdu czy tabliczka od strony pojazdu przewiduje tylko określone rozmiary opon czy indeks nośności dla ogumienia, nie ma tam informacji o gwiazdce.

Opublikowano

nie wiem po co tyle pisac skoro * nic nie kosztuje


ja kupuje z * bo cena michelin 245/45-18 była ta sama wiec lepiej miec * niz nie miec

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem po co tyle pisac skoro * nic nie kosztuje


ja kupuje z * bo cena michelin 245/45-18 była ta sama wiec lepiej miec * niz nie miec

 

Jedyny minus * w moim przypadku to np. w przypadku opon zimowych jestem zmuszany do runflatów przez BMW co powoduje że komfort jest mniejszy i muszę szukać warsztatu który umie obchodzić się z tymi oponami, co do ceny, opona homologowaną będzie nieznacznie droższa niż zwykła opona. Jeśli letnie opony mogą być homologowane bez runflat to czemu na siłę zimowe muszą być z runflat? To nie ma sensu.

Opublikowano

dodatkowo runflat chroni xdrive


jak złapiesz kapcia to w zwykłej oponie szybko cisnienie spada do 0 i zanim czujniki wylapia ze ucieka mija dłuzsza chwila i szansa ze xdrive padnie po kilkuset metrach jest bardzo duza- to nie moj wymysł

ogladałem bmw 640xd coupe w Wawie i sprzedawca- apropo jest na forum- powiedział ze nie miał runflata i złapał kapcia, pojechał troche na uciekajacym powietrzu z koła i xdrive szlak trafił i czeka na regeneracje


jak masz twardszy runflat jest wieksza szansa ze nic sie nie uszkodzi - a zapasu nie ma - wiec pozostaje assitance jesli masz

Opublikowano
Przeczytałem instrukcje do mojej F06 i nie ma nic o tym ze runflat nie nadają się do naprawy tylko żeby udać się wyspecjalizowanego warsztatu
Opublikowano

Witajcie,


Proszę o pomoc w doborze felg/opon oraz czy dobrze w ogóle robie. Jeżdżę 7-kami od 15lat pierwsza e65. Wszystkie tył napęd. Aktualnie F02 750ld 2014r w xDrive :/ Zawsze wkładałem felgi o 1" wieksze jak na tabliczce. Perfekcyjnie wypełniały nadkole. Żadnych problemów. Zrobiłem ten zabieg w F02 wzorując się na tej inspiracji Hammana, te sam wzór ale inny producent https://dev.permaisuri.com/portfolio/detail/1349/Hamann-Anniversary-Evo-on-BMW-7-Series-F02 Hamman zastosował tutaj rozmiar Przod 255/30-22 Tył: 295/25-22 Naromiast na ich stronie wzór tej samej felgi takie sam szerokości 9" i 10.5 ale opony Przód: 265/30-22 Tył: 305/25-22


Więc pozwolili sobie na pewną dowolność. Mimo faktu, iż słyszałem o problemie skrzynki bunia szarpie na pierwszych 3 biegach, najbardziej na 1. Podczas agresywnego startu brak szarpnięć.

Dobrałem 22"

Przód 9" 255/30 Tyl: 10.5" 295/25. Opony kupilem na allegro nowe ten sam model starałem się aby były bez gwiazdki, ponieważ wszystkie 4 nie udało mi się dostać z gwiazdką. Zalozylem stare 20" wszystko ok. Pytanie zagadka co zrobiłem źle?

Opublikowano

Chlopaki doradzcie czy jest sens czy jest duze ryzyko

ostatnio kolega chcial kupic kola do bmw. Opony wszystkie to micheliny z gwiazdka o roznej szerokosci tyl przod.

Powiedzmy ze wszystkie opony zblizone wymiarami kwestia roznicy na obwodzie to okolo 2-3 mm. Jedna przednia opona odbiega od standardu bo ma roznicy na obwodzie 10-12 mm roznicy. Jak myslicie moze byc problem z xdrive?

Obwod calkowity to okolo plus minus 2-3mm czyli 231,7 cm tych najmniej mniej rozniacych sie opon a ta jedna sztuka ma okolo 230,5 cm. (Roznica srednic pomiedzy oponami mniej zebranymi to okolo 0.1% natomiast ta jedna ma roznice okolo 0.5%- to duzo dla xdrive czy jeszcze w normie?)


Sprzedajacy ma kola zamontowane na aucie jezdzil dluzszy czas i twierdzi ze problemow nie mial. Nawet nie slyszal o problemach z xdrive. Pozwolil podlaczyc kompa z ista. Sprawdzilismy predkosci obrotowe kol i raz jedno kolo minimalnie pokazuje wiecej raz inne. W zaleznosci prawdopodbnie od promienia zataczania i skrecania auta.

Powiedzcie jak nalezy wykonac nalezycie pomiar ista z predkosci obrotowych kol? Najlepiej udac sie na jakas dluzsza prosta i jechac rownomiernie przez dluzszy czas ?

Czy w ISTA jest inny dostepny test ktorym mozna dokonac pomiaru odczytu predkosci lub obrotow kol (ilosc obrotow na kilometr?)


Oraz jeszcze jedno czy po zalozeniu kol o roznej szerokosci przod/tyl nalezy skasowac adaptacje skrzynki rozdzielczej czy mechanizm sam rozpozna i sie dostosuje?

Jak to robiecie zeby nie miec problemow w przyszlosci? :)

Opublikowano

Hej


Ja mam problem z XDrive a komp mierzący prędkości obrotowe kol pokazuje praktycznie ze są idealne

Fachowiec powiedział ze komp nie zmierzy idealnie pred obr kol-tylko w przybliżeniu


Moim zdaniem jesli jedno koło odbiega od pozostałych to będzie problem-jak nie odrazu to za jakoś czas


Pamiętaj ze z czasem to jedno koło -jego średnica będzie jeszcze mniejsza

A zastanawia mnie dlaczego to jedno koło znacząca odbiega od pozostałych.

Nasuwa mi się tylko jedno.uszkodził oponę i założył inna o tym samym rozmiarze i modelu i być może pozbywa się problemu


Pamiętaj ze przy mieszanym ogumieniu tył trochę szybciej leci i za chwile bedzie musiał kupić kpl 4 opon.

W moim przypadku 20’’ to koszt 5tys zł michelin z * i runflat


Dodatkowo jesli nie ma runflat to ryzyko uszkodzenia XDrive jak ciśnienie spadnie przy spłacaniu kapcia moim zdaniem wzrasta bardzo

Opublikowano
Witajcie,


Proszę o pomoc w doborze felg/opon oraz czy dobrze w ogóle robie. Jeżdżę 7-kami od 15lat pierwsza e65. Wszystkie tył napęd. Aktualnie F02 750ld 2014r w xDrive :/ Zawsze wkładałem felgi o 1" wieksze jak na tabliczce. Perfekcyjnie wypełniały nadkole. Żadnych problemów. Zrobiłem ten zabieg w F02 wzorując się na tej inspiracji Hammana, te sam wzór ale inny producent https://dev.permaisuri.com/portfolio/detail/1349/Hamann-Anniversary-Evo-on-BMW-7-Series-F02 Hamman zastosował tutaj rozmiar Przod 255/30-22 Tył: 295/25-22 Naromiast na ich stronie wzór tej samej felgi takie sam szerokości 9" i 10.5 ale opony Przód: 265/30-22 Tył: 305/25-22


Więc pozwolili sobie na pewną dowolność. Mimo faktu, iż słyszałem o problemie skrzynki bunia szarpie na pierwszych 3 biegach, najbardziej na 1. Podczas agresywnego startu brak szarpnięć.

Dobrałem 22"

Przód 9" 255/30 Tyl: 10.5" 295/25. Opony kupilem na allegro nowe ten sam model starałem się aby były bez gwiazdki, ponieważ wszystkie 4 nie udało mi się dostać z gwiazdką. Zalozylem stare 20" wszystko ok. Pytanie zagadka co zrobiłem źle?

 

Moim zdaniem przeliczanie z jakiegoś kalkulatora nie jest dokładne i XDrive widzi różnice w średnicy kol i ciagle myśli ze jedna oś ma poślizg


Ja mam oryginalne 20’’ mieszane szerokości i 55000km na liczniku i pojawiły sie problemy

A jesli Ty po swojemu coś sobie przeliczyles to z tego wynika problem

Opublikowano

 

Dziękuję. :handshake: widziałem tą oponę wcześniej na oponeo ale jak przeczytałem opinie o tej oponie to ją odrzuciłem ze względu na kiepskie opinie o niej.

 

Kolego opinie z opinie itd ja się bym tym nie sugerował ale Twój wybór

Ja w życiu kupiłem 20 modeli opon i nigdy nie wystawiałem opinii na necie

Opublikowano
Hej


Ja mam problem z XDrive a komp mierzący prędkości obrotowe kol pokazuje praktycznie ze są idealne

Fachowiec powiedział ze komp nie zmierzy idealnie pred obr kol-tylko w przybliżeniu


Moim zdaniem jesli jedno koło odbiega od pozostałych to będzie problem-jak nie odrazu to za jakoś czas


Pamiętaj ze z czasem to jedno koło -jego średnica będzie jeszcze mniejsza

A zastanawia mnie dlaczego to jedno koło znacząca odbiega od pozostałych.

Nasuwa mi się tylko jedno.uszkodził oponę i założył inna o tym samym rozmiarze i modelu i być może pozbywa się problemu


Pamiętaj ze przy mieszanym ogumieniu tył trochę szybciej leci i za chwile bedzie musiał kupić kpl 4 opon.

W moim przypadku 20’’ to koszt 5tys zł michelin z * i runflat


Dodatkowo jesli nie ma runflat to ryzyko uszkodzenia XDrive jak ciśnienie spadnie przy spłacaniu kapcia moim zdaniem wzrasta bardzo

 

Dzieki za odpowiedz.

W ktorym modelu bmw wystapil u Ciebie problem z xdrive i czym to dokladnie sie objawialo?

Mowisz natomiast, ze predkosci jakie pokazuje komputer sa praktycznie idealne? Mierzyles obwody kol?


Z tego co wszyscy pisza to toleracja jest do 2% roznicy (co i tak nie jest pewnikiem ze xdrive nie bedzie wariowal) a jeszcze scislej do tak naprawde 1%... teraz pytanie czy ta roznica dotyczy roznicy miedzy osiami przod/tyl czy moze byc brana pod uwage np w przypadku kol na tej samej osi?

Nawet BMW ktory zaleca opony o roznych szerokosciach na przednia i tylna os nie jest wstanie zagwarantowac ze przednie opony i tylne jesli nawet beda z gwiazdka i runflat oraz beda o scislej dedykowanej szerokosci oraz dedykowanym profilu to i tak roznica miedzy osiami moze wystapic np 0.6%

Wiec nie wiem zglupialem :)

np taki przyklad u mnie na slupku w X5 F115 w mpakiecie, bmw podaje tylko jeden wymiar kol 285/35/21 przod oraz 325/30/21 tyl. Teraz mam zamontowane wszystkie takie same 255/50/19 z magiczna gwiazdka bmw i wspanialym wymyslem w postaci runflat - mierzylem obwody kiedys u siebie i roznica miedzy kolami to 1-3mm

Natomiast co do tych dedykowanych 285/35/21 przod oraz 325/30/21 tyl (np takie ida na pierwszy montaz w wersji x5m F85 - ZR uwaga !! nie runflaty !! ) I jakby nie patrzec wrzucajac to na stronke https://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/?#

i wpisujac dane tych opon to wyskakuje roznica 0.62% ... i co BMW to dopuszcza i gwarantuje ze bedzie git?


Jako przyklad opon ktore mozna byloby wziac za pewnik ze bedzie wszystko ok w przypadku takiej jak moja X5 chca zastosowac rozne szerokosci kol, to np sa to wymiary 285/40/20 przod oraz 325/35/20 tyl... roznica w przypadku takiej konfiguracji to zaledwie 0.07%. Inny popularny rozmiar stosowany w X5 to 275/40/20 przod i 315/35/21 tyl.


Niestety na wklejce na slupku nie mam zalecanych kol w tym rozmiarze o czym wspomnialem wczesniej, lecz tylko wlasnie te 21 cali. Moze ktos wiecej wie na ten temat i przerabial ta tematyke :) Bo sam tez szukam jakichs kol na przyszly sezon, ale do X5 nie ma bardzo opcji nic poza opcja "na grubo".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Alez wy wywody panowie robicie. Zregenerowalem ponad 1000 reduktorow i nigdy nie myslalem o sprawdzaniu obwodu u klienta. Nie popadajmy w jakis obled. Biore sufmiarke, sprawdzam wysokosc od rantu do konca opony, czyli jej wysokosc i jesli jest w przedziale 1-3mm musi byc dobrze i zawsze jest i xdrive dziala jak powinien. Odnosnie patrzenia co tam komp pokazuje, jakie kolo ma predkosc, to nigdy tego nie robie bo jest to niemiarodajne i nic z tego nie wynika.
Opublikowano (edytowane)

640xd f06


opony nowe michelin runflat z *


różnica w obwodzie kół czytałem ze ma byc max do 2cm a nie %


jak pisałem: kalkulator na oponeo itd nie jest wyznacznikiem

mozna z niego korzystac jak sie ma naped na 1 oś i cos sie kombinuje z wymiarami bo np chce sie poszerzyc oppone i wyglad


podam przykład:

moje 20''

235-35-20 i tył 275-30-20 ma 0,07% i UWAGA 0,05mm róznicy na srednicy kołą/opony


jesli masz fabrycznie 20" to inne kombinacje wyjda pewnie kiepsko


napisz na email [email protected] swoj nr tel -oddzwonie - cos Ci wyjasnie bo pewnie Cie czeka to co mnie

Edytowane przez dandi703
Opublikowano
Alez wy wywody panowie robicie. Zregenerowalem ponad 1000 reduktorow i nigdy nie myslalem o sprawdzaniu obwodu u klienta. Nie popadajmy w jakis obled. Biore sufmiarke, sprawdzam wysokosc od rantu do konca opony, czyli jej wysokosc i jesli jest w przedziale 1-3mm musi byc dobrze i zawsze jest i xdrive dziala jak powinien. Odnosnie patrzenia co tam komp pokazuje, jakie kolo ma predkosc, to nigdy tego nie robie bo jest to niemiarodajne i nic z tego nie wynika.

Na moje oko to pozamiatales temat :) podales praktyczne podejscie i koniec ktore wynika z Twojej praktyki a nie z wiedzy teoretycznej - to sie liczy.


Reasumujac wg tego co podales roznica skrajna wysokosci rantu opony zalozmy ze jest to te 3 mm, to na obwodzie szacuje ze moze byc nawet do 3 cm. wiec jest to ok 1,5% do 2% (pisze mniej wiecej bez dokladnych wyliczen) wiec w obrotach na kilometr moze to byc np od 3 do 10 obrotow w stosunku do poszczegolnych kol. Czy dobrze to rozumie?


Teraz pytanie czy w takim razie czy regenerujac te xdrive i sprawdzajac pozniej wysokosc profilu opon to czy dopuszczalna jest wysokosc miedzy oponami na tej samej osi czy tylko roznica w obwodach przod -tyl w przypadku kol o roznych szerokosciach


 

640xd f06


opony nowe michelin runflat z *


różnica w obwodzie kół czytałem ze ma byc max do 2cm a nie %


jak pisałem: kalkulator na oponeo itd nie jest wyznacznikiem

mozna z niego korzystac jak sie ma naped na 1 oś i cos sie kombinuje z wymiarami bo np chce sie poszerzyc oppone i wyglad


podam przykład:

moje 20''

235-35-20 i tył 375-30-20 ma 0,07% i UWAGA 0,05mm róznicy na srednicy kołą/opony

 

Z tego co piszesz wychodzi na to ze masz praktycznie idealnie dobrany setup szerokosci opon przod tyl... faktycznie jest 0.07%. I na tych nowkach oponach michelin masz problem z xdrive? Jaki masz przebieg? Probowales zmienic olej w xdrive i ponownie zrobic kalibracje skrzynki rozdzielczej?

Opublikowano

Na tych 20’m co pisałem nic się nie dzieje ani na zużytych ani na nowo założonych -zmieniłem na wiosnę na nowe

Dzieje się na nowych 245/45 18 kpl nowych jednakowych opon z runflat z *

Jak jade spokojnie to czuje lekkie drżenie gdzies z napędu ale jak wcisnę mocno gaz zaczyna się szarpanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.