Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Daruj te 20" i ich napawanie.

Kup komplet jednakowych 19" nowe opony w jednym rozmiarze z homologacją BMW (gwiazdka) i jeździj jak człowiek.

Answer: The star marking is the BMW stamp of approval. All BMW Star Marked tyres have been tested and developed in partnership with leading tyre manufacturers to ensure they harmonise with your BMW in the best way possible ensuring optimum performance, comfort and safety.

Apparently the MO (Mercedes Approved) and the BMW * are to do with rolling diameter: quite a few BMW are with staggered wheels, so in order to keep the rolling diameter identical but with different tyre sizes front/rear the MO and * are meant to tweak the sizes ever so slightly to ensure minimal differences.


Even more important on the xDrive BMWs where the centre differential takes the brunt of any differences between front and rear

Opublikowano
Daruj te 20" i ich napawanie.

Kup komplet jednakowych 19" nowe opony w jednym rozmiarze z homologacją BMW (gwiazdka) i jeździj jak człowiek.

Szczerze to zaczynam poważnie o tym myśleć. Choć z uwagi na felgi jakie mam z punktu widzenia ekonomicznego chyba bardziej opłacalnie wyjdzie dokupić 2 szt. "20" 8,5 jakie mam z przodu i dać je na tył i kupić wtedy 4 nowe identyczne opony o szerokości 245. Zupełna zmiana 4 felg na 19stki do tego 4 opony wyjdzie jednak drożej?

Czy przy 4 identycznych felgach nadal obowiązuje zasada zakupu nowych opon czy można kombinować z używanymi o takim samym bieżniku na oś ?

Opublikowano
Z tą gwiazdką to jakieś zboczenie, wystarczy na anglojęzycznych forach lub nawet YouTube poszukać "staggered setup for xdrive". Wiele osób nie toleruje opon typu run flat, lub zakłada rozmiar felg do których nie ma tego typu opon, generalna zasada jest aby nie przekraczać 1%,a to że ktoś zakłada najtańszą chińszczyznę nie trzymającą parametrów podpierając się kalkulatorem opon to inna sprawa.
Opublikowano
Witam, proszę o podpowiedź z waszej strony, w swojej F11 535dx mam felgi 20” przód 8.5” tył 9.5” wszystkie dunlop sport maxx gt run flat 275/30. Muszę kupić nowe opony, jaki rozmiar założyć na przód żeby miało to ręce i nogi? Tył zostawię ten 275/30.
Opublikowano
Dopiero się uczę ale chyba nie możesz mieć identycznych rozmiarów opon przód tył w,sytuacji różnych rozmiarów felg 8,5 i 9,5. Z przodu muszą być węższe
Opublikowano
Na to wychodzi, dlatego pytam jaki rozmiar doradzacie na przod.. Jak mówię tył bym chyba zostawił 275/30, czy doradzacie jakieś inne zestawienie? A może 275/35 tył i 245/40 przod? Znalazłem pirelli p zero z homologacja w tych rozmiarach.
  • Moderatorzy
Opublikowano
To nie są homologowane rozmiary nawet do auta, nie mówiąc o xDrive, ale najbardziej zbliżony do 275/30 będzie 235/35 na przód. Wtedy różnica między nimi jest praktycznie zerowa.
Opublikowano
Zgodnie z tabliczką przynajmniej w moim X4 przód felga 8,5J opona 245/40 ZR20, tył felga 10,0 J opona 275/35 ZR20. Ja właśnie myślę przejść na 19stki przód i tył wszystkie w tym samym rozmiarze 8,5 lub 9,5J. Nie wiem czy to dobry pomysł. Proszę o rady. Dzięki
Opublikowano
Jednakowe felgi jednakowe opony. Niestety masz różne felgi.

A co myślisz o przejściu na identyczne felgi i co za tym idzie opony? W x4 f26 lepiej zastosować 8,5 J czy 9,5 J ?

Opublikowano

Aktualnie nie myśle nad zmianą felg bo niestety nie mam na to czasu więc po prostu szukam opon 2x 245/35 i 2x

275/30 tyle, że jest problem ze znalezieniem identycznego modelu w RF i homologacji bmw :roll: można założyć np na przód Bridgestone s007 a na tył Potenza? Czy tylko i wyłącznie ten sam model wchodzi w grę? Dzięki za podpowiedzi :wink:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Są komplety 245/35R20 275/30R20. Poszukaj dobrze.

Masz do wyboru:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF

Dunlop SP Sport Maxx GT ROF

Michelin PILOT SPORT 3

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam prosze o pomoc bo nie moge znalesc jednoznacznej odpowiedzi.... e90 335xi w tabelce jest tylko 225/45/17 a to lipa straszna... mam alusy 18 czy mogę zalozyc inne opony. Te same na każdej osi, ale z inna średnica niz ta fabryczna. Dokładnie to mam opony 245/40/18 daje to 2.8 % wieksza średnicę niz fabryczny setup. Czy to może spowodowac uszkodzenie napedu ?
Opublikowano
Założyłem NOWE opony bridgestone Potenza, wg. tabliczki, przód 245/35, tył 275/30, po dwóch dniach zaczęło szarpać podczas przyśpieszania.. Wadliwe opony ? Możliwe, że xdrive się skończył bez wcześniejszych objawów ?
Opublikowano

Ja kupiłem swoją X3 już szarpiącą podczas przyspieszania.Jeździłem tak 6 lat robiąc w tym czasie 95tys.km.W między czasie wymieniłem olej w reduktorze,ten co spuściłem był czyściutki.Zaglądnąłem też do słynnej zębatki,ale była jak nowa.Wymieniłem też opony na wszystkie takie same good year.I co?Przez te 6 lat i 95tys km jak szarpało na początku,tak i na końcu.Ani sie to nie zmniejszało,ani nie zwiększało



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Ja kupiłem swoją X3 już szarpiącą podczas przyspieszania.Jeździłem tak 6 lat robiąc w tym czasie 95tys.km......Ani sie to nie zmniejszało,ani nie zwiększało



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie próbowałeś tego jednak zdiagnozować w jakimś autoryzowanym serwisie?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Po długich poszukiwaniach felg do x4 znalazłem 20stki dedykowane do tego modelu. Felgi z oponami jednak na każdej z osi innej marki, przód Pirelli 6mm DOT 0717 i tył Continental 6mm DOT 1219. Czy opony różnych firm na osiach pomimo takiej samej wysokości bieżnika i różny DOT może być problemem dla xdrive?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście.

Uszkodzisz xdrive.

Poczytaj forum. Załóż cztery nowe opony z homologacją BMW i będziesz miał spokój.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

To, że nowe sprawa już oczywista. Które polecacie ?

Dunlop Sp Sport Maxx GT, Bridgestone Potenza 5001, Michelin Primacy 3 lub Pirelli P Zero. Wszystkie runflaty i wszystkie z * homologacja bmw

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Drodzy Państwo z racji tego że czytam fora już od dłuższego czasu w celu znalezienia jednoznacznej odpowiedzi w sprawie konkretnych wytycznych dotyczących użytkowania opon w napędach X-drive pozwolę sobie wrzucić swoje przemyślenia i mam nadzieje że ktoś mi pomoże w znalezieniu pewnych odpowiedzi. Jako, że przymierzam się do kupna nowych opon letnich do mojego bmw E83 felgi Styling 192 R 18 ustaliłem, że najprościej kupić opony Dunlop Sp Sort 01 235/50 na przód i 255/45 tył takie na jakich wyjechał z fabryki.

Tu nie mam żadnych wątpliwości tak fabryka kazała montować więc nie powinno być problemu.

Ale inna myśl mnie męczy kiedy należy wymienić te opony na nowy zestaw, chodzi mi jak stwierdzić, że opony są już nadmiernie nierównomiernie zużyte. U gościa, który naprawia wyłącznie BMW uzyskałem informację, że opony należy wymienić na nowe jeśli różnica obwodów kół przednich od tylnych przekroczy 10 mm.

No to biorę kalkulator do ręki i liczę ile mają nowe koła oryginalne:

Felgi R18 + wysokość opony x 2= średnica

18 cali x 25,3995 mm + 235x0,50x2= 692,191 mm (dla koła przedniego)

18 cali x 25,3995 mm + 255x0,45x2= 686,691 mm (dla koła tylnego)

Liczymy obwód koła: π x średnica= obwód koła

π x 692,191= 2174,58 mm (dla koła przedniego)

π x 686,691= 2157,30 mm (dla koła tylnego)

Jak widzimy różnica w obwodach koła przedniego i tylnego nowego zestawu wynosi 17,28 mm, zdecydowanie więcej niż 10 mm a to podobno jest wartość określona przez producenta.

Czy ktoś z szanownych Państwa posiada może wiarygodną informację od producenta jaka jest dopuszczalna różnica w obwodach kół albo może jakiś inny parametr decyduje o konieczności założenia nowych opon. Nie uśmiecha mi się bezsensowna wymiana opon a tym bardziej regeneracja reduktora. A może coś źle liczę )-:

Pozdrawiam

Opublikowano
No to jest już jakaś informacja 1% obwodu. Tylko dziwi mnie dlaczego z fabryki wyjeżdża auto z tolerancją 0,8 % bo tyle będzie ta różnica 17,28 mm. Tył jest mniejszego obwodu od przodu o 0,8% biorąc pod uwagę że tył szybciej się ściera od przodu to chyba nowy komplet opon nie posłuży za dużo. Ktoś mierzył jak ścierają się opony o różnych szerokościach jestem cholernie ciekaw, na tyle że kupię nowy komplet i będę co roku mierzył jak się zużywają no chyba że ktoś zrobił to już wcześniej to było by fajnie jak by podzielił się pomiarami (-:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.