Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
do www. a co kolego miałeś z Falkenami? ja zrobiłem ok 10k na 510 i nic - wszystko ok

 

Sorry za poślizg w opowiedzi.


Falkeny kupiłem nowe, od podobno oficjalnego dystrybutora. Wybierane konkretnie do mojego samochodu (i w rozmowie tel i przez wyszukiwarkę na stronie).

Po założeniu strasznie trzęsło. Tak, że wolałem jeździć tramwajem. Wyważyć się nie dało, gdyż już pierwsza zdjęta opona okazała się być jajowata (na wyważarce było widać, ile brakuje jej do koła). Na mój pomysł z reklamacją wulkanizator spojrzał z politowaniem i rzucił spoiler 'Powodzenia ...'.


No ale reklamowałem opony. Przyszła odpowiedź w stylu:

"Jak na Falkeny to są całkiem niezłe. Trzeba było sobie kupić sensowne opony, frajerze".


Wtedy dowiedziałem się o magicznym parametrze RFV (Radial Force Variation). Limit dla BMW to 60N. Powyżej opony nie nadają się do użytku. Moje mają ok 50% (!!) więcej. A dla Falkenów akceptowalne jest podobno i 110N ... kosmos.

Opublikowano
Panowie,a co z dojazdówką?Inna szerokość,inny bieżnik a mimo to producent dopuścił ją do użytku!Według tego co piszecie,to od samego założenia jej Xdrive powinien się rozlecieć :)

 

A Twój samochód wyszedł z dojazdówką, czy na RF / zestawem naprawczym?

 

Mój wyszedł z dojazdówką



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Witam.Czy możecie polecić jakiś sprawdzony model opon letnich w rozmiarze 235/55/17 103 XL (wszystkie jednakowe) do E83 2.0d 177KM w rozsądnej gotówce? Zastanawiałem się nad markami: Dębica, Uniroyal, Fulda, Falken, Nokian, Nexen. Głownie zależy mi na tym, aby nie było problemów z szarpaniem napedu czy tez wywazaniem opon itp.
Opublikowano
Mierzyłem obwód opon fabrycznych (Continental sport contact 5 run flat) rozmiar mieszany i różnica między przodem a tyłem to prawie 2cm, więc z tą "idealnością" opon z gwiazdką bym nie przesadzał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty masz w ogole gwiazdke w tym continental?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Panie inżynier przód masz 208 cm w obwodzie a tył 210 cm w obwodzie załóżmy - co jest bardzo realne. Pomijam producenta pomijam zużycie opony itp itd.

Różnica w obwodzie wynosi 0,96%. Więc wszystko bangla. BMW dopuszcza 1-2%.

225/40 19" ma obwód średnio 208,16 cm

a 255/35 19" 207,69 cm. Gdzie tu 2 cm po obwodzie przy nowych gumach?

Przy xDrive ważny jest obwód a nie jakieś cm gdzieś ktoś usłyszał, że 2 że 5.

Opublikowano
Ty masz w ogole gwiazdke w tym continental?

Gwiazdy mam cztery :mrgreen: to opony na których auto wyjechało z salonu jako nowe.

Opublikowano

Znalazłem coś takiego na bimmerpost, to z grubsza wyjaśnia sprawę, opony powinny być tego samego producenta, o takiej samej rzeźbie bieżnika oczywiście aby spełniać standardy BMW zaleca opony z gwiazdką, różnica pomiędzy głębokością bieżnika nie powinna przekraczać 2mm.


The "1% Myth" question is often asked.............


I posted the information below on another thread in Dec 2018. It was obtained direct from BMW.


--------------------------------------------------------------------------------------------------


The explicit position from BMW is given here:


Extracts from an email chain between myself and the BMW Genius at the dealership I bought my car from when I asked for precise information on this subject amongst others....


The question I asked:....................


"Hi xxxxx, thanks for your help in this matter, but I'm afraid it doesn't really answer my question.


As I mentioned the BMW forums are alive with transfer box issues and queries relating to tyre fitment. Having just spent over £40k on a new Xdrive I would like the official BMW UK guidance on the key factors to be considered when monitoring tyre wear / fitting new tyres to a model with Xdrive so that I can avoid any premature wear / failure of the component.


The UK owners manual gives no meaningful guidance or dos/ don'ts other that use star rated tyres. For my specific model [2018 F31 335d Xdrive Shadow Edition - staggered 19" 704M wheels] I would like to know if:


1) the make / tread depths on tyres across the same axle must be the same or within a specified tolerance. If so, what is that tolerance?


2) is there [as seems to be case in the US i.e. ~1% ] a specific ratio between the rolling circumference of front / rear tyres that must be maintained to minimise stress on the transfer box? If so, what is that tolerance?


These factors are deemed to be critical by all the guys in the UK/US who have had transfer box problems / failures / replacements. At least BMW USA seem to expressed a view on the acceptable ration between the rolling circumference of front v rear tyres on the xdrives to avoid transfer box problems.


Can you please forward my query to the relevant BMW technical department specialists and get them to provide the relevant information. I am happy to be contacted direct should they prefer that approach to ensure clarity.


Please see the links below which are a small example of the issues posted. There are many more:


Tolerance discussion ~1%


https://f30.bimmerpost.com/forums/se...58921360&pp=30


https://www.bimmerforums.co.uk/forum...rchid=31358615


Regards "

---------------------------------------------------------------------------------


The reply I got back eventually........


"I have had another reply from BMW. This should provide an appropriate answer hopefully.


Regards,


The following information taken direct from AIR states a maximum 2mm between all tyres on an X Drive vehicle.

Its in black and white direct from BMW. Problem solved .

Repair instruction

Notes and specifications for tyre / wheel exchange

3612... | REP-ALG-RAGRP36-3600_REIFENTAUSCH - V.6

ui-button

General:

•The tyre size, manufacturer and tyre tread must be the same on one axle

•To meet the BMW standards, the vehicle should be equipped with tyres from the same manufacturer and with the same tyre tread (tyres approved by BMW) on all 4 wheels

•The difference in tyre tread depth on one axle must not exceed 2 mm (control quality of suspension control systems and wheel alignment requirement)

•The tyres with the higher tread depths must be mounted on the rear axle

•The DOT age difference must not exceed 4 years

•The tyre pressure must be adjusted when the tyres are exchanged

•Wheel exchange between the axles

The wheels may be exchanged between axles to achieve even abrasion. However, BMW does not recommend switching the front wheels to the rear or vice-versa.

The wheel exchange may lead to the following customer complaints:


complaints regarding acoustics


Risk of increased lane groove sensitivity

Compliance with the following requirements is required when exchanging wheels between the axles:


Assess the wear pattern


The tread difference between the front and rear wheels must not exceed a maximum of 2-3 mm


Exchange the wheels between the axles every 5000 Km

**Additionally for all-wheel drive vehicles: **

•The tyre size, manufacturer and tyre tread must be identical on all wheels; different tyre sizes between front and rear axles are only permissible if mixed tyres are fitted.

•The tyre tread difference between tyres in all wheel positions must not exceed 2 mm (normal quality of the wheel control systems and wheel alignment requirement)

XXXXXX XXXXXXX


BMW Genius"


There you have it.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli to o czym piszemy od 48miu stron... Nadal znajda sie osoby z pytaniami na ktore dawno dalismy wszystkie odpowiedzi.... Znajda sie tez tacy jak kolega destroyer, wy se gadajcie a ja i tak zakladam takie co sobie ubzduralem...
Opublikowano
I tak, i nie, przeglądając bimmerpost są tacy którzy na oponach bez gwiazdki i bez ROF zrobili ponad 150tyś kilometrów i nic, a są tacy co zaraz po zamianie na zwykle opony mieli problemy. Generalnie, kupując opony zawsze sugerowałem się testami ADAC, AMS, auto bild czy Evo, zawsze wybierałem coś z pierwszej trójki i było ok. Testy opon run flat to biały kruk, niby jest coś, ale 8,10, czy nawet 14 lat temu,i to tylko run flat przeciwko run flat. Skoro te opony są takie dobre to dlaczego nikt ich nie testuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powtarzam sie po raz ostatni, 150tys zrobisz na oponach bez gwiazdki przy 4rech takich samych felgach i oponach. Na mieszanym musi byc to co musi, zrobilem ponad 700 reduktorow, mialem kazde bmw 4x4 na podnosniku, tym sie zajmuje, 80% z nich, zniszczenia od opon. 10% to duze przebiegi, zuzycie naturalne, 10% to grzebanie w zebatkach i diy. To tyle. Koncze z tym tematem.
Opublikowano

Szukam opon z * do e83.

Przeczytałem kilka stron i nie chcę martwić się o xdrive.

Felgi mieszane 19" style 191


Przód

235/45/19

Tył

255/40/19


Wyszukiwarki pokazują mi masę opon ale bez *

Z gwiazdką znalazłem zaledwie 2 komplety.

Mam w czym wybierać w tym rozmiarze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak jest mieszany komplet, tylko z homologacją BMW, czyli gwiazdką'

Szerokość według naklejki.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Panowie ile jeszcze można gadać o tym samym czy ktoś tu nie miał początków w szkole podstawowej czyli czytanie ze zrozumieniem :D. Kkx5 już wyczerpał zagadnienie a i tak dalej ktoś pyta czy może być tak czy siak :roll: moim zdaniem temat zamknięty. Pozdrawiam
Opublikowano
Panowie ile jeszcze można gadać o tym samym czy ktoś tu nie miał początków w szkole podstawowej czyli czytanie ze zrozumieniem :D. Kkx5 już wyczerpał zagadnienie a i tak dalej ktoś pyta czy może być tak czy siak :roll: moim zdaniem temat zamknięty. Pozdrawiam

 

Jasne że wyraźne zostało wcześniej wszystko wyjaśnione.

Ja pytam się wyłącznie producenta konkretnych opon.

Szukałem wczoraj cały dzień i nie znalazłem nic co by pasowało na moje mieszane 19" poza tymi Pirelli.

Stąd moje pytanie czy ktoś już szukał takich opon i znalazł coś poza Pirelli.

Z powodu braku wyboru mocno zastanawiam się nad kupnem jednakowych 18" a szkoda mi moich 19" bo są naprawdę ładne :(

Opublikowano
Czyli to o czym piszemy od 48miu stron... Nadal znajda sie osoby z pytaniami na ktore dawno dalismy wszystkie odpowiedzi.... Znajda sie tez tacy jak kolega destroyer, wy se gadajcie a ja i tak zakladam takie co sobie ubzduralem...

Może Cię kolego zaskoczę ale założyłem dokładnie taki setup jak pisałem i nie ma absolutnie żadnych negatywnych skutków typu szarpania itp.

Nie jest to moje widzi mi się, tylko naprawdę sporo czasu poświęconego na zebranie informacji co można a czego nie.

Oczywiście zawsze najbezpieczniej stosować się do zaleceń producenta ale gdyby wszyscy tak robili jezdzilibysmy takimi samymi samochodami.

Nie dajmy się zwariować, wystarczy trochę poczytać.

IMG-20200517-WA0011.jpg

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie ile jeszcze można gadać o tym samym czy ktoś tu nie miał początków w szkole podstawowej czyli czytanie ze zrozumieniem :D. Kkx5 już wyczerpał zagadnienie a i tak dalej ktoś pyta czy może być tak czy siak :roll: moim zdaniem temat zamknięty. Pozdrawiam

 

Jasne że wyraźne zostało wcześniej wszystko wyjaśnione.

Ja pytam się wyłącznie producenta konkretnych opon.

Szukałem wczoraj cały dzień i nie znalazłem nic co by pasowało na moje mieszane 19" poza tymi Pirelli.

Stąd moje pytanie czy ktoś już szukał takich opon i znalazł coś poza Pirelli.

Z powodu braku wyboru mocno zastanawiam się nad kupnem jednakowych 18" a szkoda mi moich 19" bo są naprawdę ładne :(

Pirelli mam już w kolejnej X3 z mieszanym ogumieniem, 19" i 20" oczywiście z homologacją. Żadnych problemów.Jak dla sava, opona ok moim zdaniem.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Głownie zależy mi na tym, aby nie było problemów z szarpaniem napedu czy tez wywazaniem opon itp.

 

Czyli z tego powodu odrzuć Falken. Dlaczego? Patrz dwa posty wyżej ...

Opublikowano
(...) zrobilem ponad 700 reduktorow, mialem kazde bmw 4x4 na podnosniku, tym sie zajmuje, (...) 10% to duze przebiegi, zuzycie naturalne, (...)

 

Z Twojego doświadczenia - ile kkm wytrzymują xdrive?

Opublikowano
Witaj właśnie jak widzę i czytam fora o BMW niestety chyba na pałę kupiłem w Stanach X4 F26 40i. Auto jak każde stamtąd po kolizji. Niestety okazuje się, że uszkodzeniu uległy 3 koła i opony. 2 opony przód 245/40 ZR20 felga 8,5Jx20 i jedna tył 275/35 ZR20 na feldze 10,0Jx20. Co mnie czeka z,tymi kołami? Czy uszkodzone felgi mogę śmiało naprawić np. pospawać ? Oczywistym jest, że muszę kupić 2 identyczne opony na przód, ale czy mogę dokupić identyczną z podobnym bieżnikiem do tej dobrej tylnej czy czeka mnie zakup całego kompletu 4 sztuk ? Czy tylko run flat, czy niekoniecznie? Co oznacza ta gwiazdka o której piszą "znawcy" tematu i symbol opony ZR. Sporo pytań ale liczę, że mnie uświadomicie. Miałem w Życiu kilkadziesiąt różnych aut w miarę nowoczesnych ale o takich cudach z oponami nie słyszałem. Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.