Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dokładnie to zrobiłem na początku lipca - przód został ok 5mm a tył założyłem nowy ( stare były na granicy znaczników - ok 2 mm) i tak zrobiłem Niemcy, Austria, Włochy , Francja ( wyjazd wakacyjny) - ok 4,5 tyś km i jakoś nic się nie dzieje- więc o co chodzi? - dodam jeszcze że na przodzie mam Hankook ventus a tyl falkeny. i nie jest to pierwszy raz - już tak kilkadziesiąt tysięcy km.
Opublikowano
dokładnie to zrobiłem na początku lipca - przód został ok 5mm a tył założyłem nowy ( stare były na granicy znaczników - ok 2 mm) i tak zrobiłem Niemcy, Austria, Włochy , Francja ( wyjazd wakacyjny) - ok 4,5 tyś km i jakoś nic się nie dzieje- więc o co chodzi? - dodam jeszcze że na przodzie mam Hankook ventus a tyl falkeny. i nie jest to pierwszy raz - już tak kilkadziesiąt tysięcy km.

 

No patrz a dzis przyjechal Klient z 4tym nowym kompletem 235/40 i 255/45 (z pamieci podaje) i bylo 2,5cm roznicy na obwodzie. Auto szarpalo i nie dalo sie jezdzic :) Zgodnie z tabliczka znamionowa... Znaczy masz farta albo juz nie masz xdrive i co bys nie zalozyl - nie poczujesz :lol:

Opublikowano

no fakt , coś w tym jest skoro taki długi temat, i tyle awarii - z ciekawości zejdę do garażu jak znajdę chwilę i zmierzę obwód przodu i tyłu. U mnie zawsze tył zużywa się szybciej stąd wymiana raz jednej raz drugiej osi. A tak na marginesie - jeżeli masz rację to oprócz objawów szarpania -jeżeli xdrive jest uszkodzony - powinno mi coś się wyświetlać na wskaźnikach?

..historia cd

Podjechałem do serwisu BMW i poprosiłem swojego opiekuna - historię przedstawiłem - wzięli samochód na podnośnik - podłączyli się , jakaś diagnostyka, adaptacja, wypiłem 2 kawki- i wszystko ok.

Nie mieli krytycznych uwag - napęd działa - co do różnych producentów opon - fakt - zwrócił mi uwagę ale bez paniki - pojeździć mogę do końca sezonu i wymienić na tego producenta co z tyłu, o obwody opon ( głębokość bieżnika) nie czepiał się - oczywiście wyłożył mi teorię itp ale wszystko jest ok.

Opublikowano

Koledzy ,

czytam te dyskusje i w sumie dochodzę do wniosku ,że skrzynia VTG MUSI paść w każdym X-ie . Nie da się utrzymać idealnego ciśnienia w opinach , zmieniać ciśnienia przy przewozie osób np. na tylnych siedzieniach i ładunku w bagażniku . Trzeba by przeliczać masę i dobierąc ciśnienie przy każdej zmiane pasażerów , tankowaniu paliwa jak przy starcie samolotu :mad2: . To nie jest realne niestety :( . Pytanie jest takie , po co w takim razie i jak działą adaptacja opon ( ten przycisk na desce rozdzielczej ) , który np. u mnie po wymianie opon zima/lato czasami się zapala . Opony idelanie takie same z identyczną głębokością bieżnika z ciśnieniem według tabelki .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie opony nie sa takie same bo adaptacja to reset ustawien w dsc. Czyli pomiedzy zima a latem masz roznice w obwodzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie to zrobiłem na początku lipca - przód został ok 5mm a tył założyłem nowy ( stare były na granicy znaczników - ok 2 mm) i tak zrobiłem Niemcy, Austria, Włochy , Francja ( wyjazd wakacyjny) - ok 4,5 tyś km i jakoś nic się nie dzieje- więc o co chodzi? - dodam jeszcze że na przodzie mam Hankook ventus a tyl falkeny. i nie jest to pierwszy raz - już tak kilkadziesiąt tysięcy km.

Mój kumpel jeździł swoją X3 bezawaryjnie. Rozwalił oponę, stwierdził, że zaryzykuje i założył na tą oś dwie nowe.

Po krótkim czasie xdrive zwariował. Kupił komplet nowych opon 4 szt. i znowu cieszy się ixem.

Więc chyba ty masz dużo szczęścia :wink:

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Jeżeli po założeniu 2 nowych miałbym problemy napewno bym dokupił nowe na zużytą oś, ale skoro nigdy nic sie nie działo po prostu robie jak robie - pilnuję tylko rozmiaru i cisnienia. (przod 245/40/19 i 275/35/19
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byc moze soft f10 jest troszke inaczej napisany i nie masz problemów. Fakt jest taki iz mialem wiele f30 na reduktor a zadnej f10 jeszcze. Cos musi w tym byc, tak sadze.
Opublikowano
Byc moze soft f10 jest troszke inaczej napisany i nie masz problemów. Fakt jest taki iz mialem wiele f30 na reduktor a zadnej f10 jeszcze. Cos musi w tym byc, tak sadze.

 

Przeciez w obu przypadkach to ATC35l jest :) 80kkm per skrzynka i trzeba robic :) F01 bylo u nas sporo ale jest ich stosunkowo mniej do F30 czy F10, moze dlatego mniej robiles :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czołem Panowie.

Już kilka razy udzielałem się w tym temacie i trochę przygód i wiedzy o xdrive posiadam.

Mam e91 w xdrive, obecnie 4x225/45/17 jak fabryka na słupku nakleiła.

Chciałem założyć sobie oem 18 calowe - takie są o ile dobrze czytam naklejkę z rozmiarami tylko w mieszanej szerokości czyli 225/40/18 i 255/35/18.

Na razie spoko, ale pojawia się problem ceny za tylne kapcie z gwiazdką na oponie.

Jest kilka modeli (w sumie mało) i ceny zaczynają się od około 920 zł za sztukę.

Trochę dużo.

Teraz pytanie: czy ktoś mógłby polecić jakieś runflaty bezgwiazdkowe, które pomimo to trzymają wymiary i średnica nie będzie kosmicznie rożna na obu osiach?

Ze swojej strony mogę polecić Yokohamy v103s - miałem takie mieszane w poprzednim Bmw 225/45/17 i 255/40/17 i średnica różniła się o 1,2 mm czyli praktycznie nic.

Niestety cena za 255/35/18 z Yokohamy to około 1500 zł za sztukę wiec mnie to nie urządza.

Zatem może ktoś pomoże :)


Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pomoze, chcesz 18", kupuj tylko z "gwiazdka" bmw, ewentualnie sprawdz uniroyal rainsport 3, przeciez to taniej niz 3000zl za naprawe xdrive.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Bridgestone Potenza RE 050 A I RFT z gwiazdką masz za 750 zł szt. w rozmiarze 255/35 18".
Opublikowano

Hej

Wg tabliczki do X1 powinienem miec zimowe 225/50/17 94H runflaty. Ale sie uparlem na najnowszy model bridgestone i niestety runflaty produkuja poki co w tym rozmiarze tylko 98V. Pytanie czy moga byc? Ktos podpowie? Zadnych gwiazdek/homologacji na model tej marki jeszcze nie ma.


Druga sprawa to inny model tej firmy, nieco leciwy lm32 ale parametry zgodne z tabliczka i ROF, niestety homologacja MOE czyli mercedes tylko. No i nie wiem czy brac pod uwage. Cena super, kolo 1tys mniej niz inne.


Ale wolalbym jednak ten nowy model. Nie wiem co wybrac :|

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4x takie same felgi, kupuj dowolne opony. Juz w takie extremum jak MO by nie szedl.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale wiesz, że nie zawsze nowy model opon jest lepszy?

Przykład bezkompromisowe ConiSporty 3, a np. 5. niebo a ziemia w zużyciu bieżnika.

Nie wspomnę o Michałach dwójkach i czwórkach.

Opublikowano
Ale wiesz, że nie zawsze nowy model opon jest lepszy?

Przykład bezkompromisowe ConiSporty 3, a np. 5. niebo a ziemia w zużyciu bieżnika.

Nie wspomnę o Michałach dwójkach i czwórkach.

 

Tak, wiem. Mam przyklad dunlop 3D ma lepsze opinie niz 4D


Niemniej Bridgestone LM32 maja etykiete F/C te nowe LM005 C/A i rzekomo LM005 jest testową rewelacją z zeszlej zimy.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Dzięki temu,że są jajca ze złymi oponami udało mi się kupić auto za 2/3 średniej ceny rynkowej.

Mieszkam w UK. Ktoś zostawił auto w rozliczeniu do komisu. Oni tutaj zwykle takie auta sprzedają bez dopieszczania. Byle szybko poszło.Wystawili tanio bo szarpie i stuka. Kupiłem, poczytałem tu na forum i w sieci,że to może być od opon. Były pozakładane jakieś chińskie i jeszcze złe rozmiary. Zaryzykowałem zakup dedykowanych Dunlop sp01 z gwiazdką.Drogie cholerstwo ale opłaciło się . Auto jeździ wyśmienicie. Nic nie stuka ani nie szarpie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy będzie różnica w obwodzie koła, jeśli założę takie same 4 opony (225/45/18) na felgi m pakietowe w rozmiarze 18 cali (styling 400m)? Wiem, że tylna opona będzie bardziej naciągnięta, ale czy wpłynie to na obwód koła? Mam upatrzony komplet felg o takich samych parametrach (styling 281) i inny komplet felg m pakietowych (styling 400m) do f36. Te 400m wyglądają świetnie ale boje się o różnice w obwodzie koła.. Ktoś doradzi? Dziękuję bardzo:)
Opublikowano
Nie zakładaj jednakowych opon na felgi w różnych szerokościach.

 

Dzięki za wypowiedź. W takim razie będzie styling 281:)

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
xDrive, który nie wybacza słabych opon - temat rzeka. Felgi kup oryginalne BMW a nie chinole. Masa tego na allegro. Edytowane przez Ponta
Opublikowano
Chodzi o opony czy felgi? Jakiś badziew wybrałem czy co

 

Ja mam inna filozofie. Dla mnie opony i felgi to jedna z wazniejszych rzeczy w aucie poza hamulcami etc. X5 to ciezkie auto i wg mnie pakowanie taniego, chinskiego gowna, od ktorego ma zalezec moje bezpieczenstwo w postaci hankooka to jak isc na strzelanine z nozem, w dodatku tempym :) Co do felg sie nie wypowiem, bo nie znam a na marketingowe frazesy dawno si enie nabieram :)

Poszukaj Goodyeara, Continentala, Pirellek, czegos z topowych marek. Ktos powie,ze skoro X5 E53 stare auto, to nie warto pakowac takiego siana w opony - jego wybor. Jak wspomnialem, mam inna filozofie po tym, jak zalozylem stare uzywane opony i zaliczylem gonga ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.