Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
A jak zapakujemy rodzinę i cały bagażnik, co na to nasz xdrive, na tylnej osi będzie większe obciążenie. Opona się ugnie trochę :mad2:
Opublikowano
Jak poczytasz instrukcję dowiesz sie, że koła się pompuje zależnie od obciążenia.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Powiedz mi, kto jak zabiera gdzieś rodzinę, nie wiem, dowiadując się 5 minut wcześniej, będzie kontrolował ciśnienie w oponach. nie żartuj.

Czasem musisz meble zawieźć, to co pompowanko, a potem spuszczamy powietrze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno nie ale dajesz skrajne przypadki, z meblami na drugi koniec Polski nie będziesz jechał a jeśli nawet to koła dopompujesz, prawda? Ja bynajmniej, wiedząc że mam dłuższą trasę pod obciążeniem, koła pompuje a następnie upuszczam. Tak chyba powinno się robić :D
Opublikowano
Powiedz mi, kto jak zabiera gdzieś rodzinę, nie wiem, dowiadując się 5 minut wcześniej, będzie kontrolował ciśnienie w oponach. nie żartuj.

Czasem musisz meble zawieźć, to co pompowanko, a potem spuszczamy powietrze?

 


przyjrzyj się dokładnie tabelce i zobacz co jest

1b5b3027059b26e7med.jpg


niezależnie od rozmiaru felgi i opony na przedniej osi ciśnienie rośnie zawsze o 0,2 bar w stosunku czy masz 4 pamperki czy 5 pamperków i bagażnik obciążenia olimpijskiego

niezależnie od rozmiaru felgi i opony na tylnej osi ciśnienie rośnie zawsze o 0,4 bar w stosunku czy masz 4 pamperki czy 5 pamperków i bagażnik obciążenia olimpijskiego



więc jaki widzisz problem , bo ja żaden

dla tabelkowego 2,2 przód i 2,4 tył pompujesz sobie 2,4 przód i 2,6 tył inna sprawa jak ciągasz lawetę i tam 2,5t na haku to wtedy lepiej mieć dużo czyli 2,8 lub nawet 3.0

lub dajesz maksa 2,4 i 2,8 i jeździsz sobie i co pół roku kontrola bo tak i tak co jakiś czas zejdzie 0,1 lub 0,2


przecież bmw nie zakazuje jazdy z maksymalnym ciśnieniem nawet jak jeździsz sam

tylko zaleca w drugą stronę czyli większe ciśnienie gdy jedziesz z ekipą i obciążeniem olimpijskim w bagażniku.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Panowie potrzebuję kupić komplet zimówek do mojej X1 xdrive 18d. Wszystkie w jednakowym rozmiarze 225/50 r17.


Mam takie do wyboru:


1. Uniroyal MS Plus 77 225/50 R17 98H XL E | C | 71dB

2. Hankook Winter i*cept evo2 W320 225/50 R17 94H E | C | 72dB

3. Nokian WR D3 225/50 R17 94 H C | B | 72dB

4. Fulda Kristall Control HP2 225/50 R17 98 V XL C | B | 72dB

5. Pirelli Sotto Zero 2 225/50 R17 94 H E | B | 72dB certyfikat bmw


Czy potrzebuję opon wzmacnianych XL? Czytałem, że jak nie ma obowiązku takich stosować to się nie powinno ze względu na większy hałas i mniejszy komfort opon XL.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie potrzebujesz opon XL. Polecam Pirelli Sotto Zero. Sam mam takie już w kolejnym BMW. Chyba są najdroższe w zestawieniu, ale mają homologację BMW, co przy xdrive jest ważne, a poza tym doskonale się spisują na mokrym asfalcie i w śniegu. (a propo, to jest temat X3 E83 :wink: ).
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Dzięki za pomoc i przepraszam.

Napisz mi proszę, czy lepiej Sottozero2 z certyfikatem BMW, czy SottoZero3 bez certyfikatu BMW? Z tego co wyczytałem z tego wątku, to w przypadku zakupu czterech jednakowych opon w tym samym rozmiarze nie potrzeba certyfikatu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje zdanie: pomimo czterech jednakowych opon, brałbym z homologacją BMW. Powód: kiedyś w czasie wiatru w zderzak mojego F30 uderzyła tocząca się rura. Pomimo, że auto stało, rzeczoznawca sprawdzał, czy opony są z gwiazdką :duh: :duh:

Przy nowym aucie, w razie awarii xdrive, w ASO wytrącam im asa z rękawa, że powodem uszkodzenia xdrive są opony bez homologacji.

Kolejny powód, mam mieszany komplet na lato, ale na zimę pomimo czterech jednakowych rozmiarów, też mam opony z homologacją i oczywiście run flat. Po prostu troska o napęd.

To jest temat rzeka i każdy ma różne zdanie, moje znasz :) Powiem tylko, że nigdy w każdym modelu BMW z xdrive (osobowym i suv/sav), a było ich kilka, nie miałem najmniejszych problemów z napędem. Może mam szczęście, a może m.in. przez opony z homologacją :wink:

PS.

Zmień w profilu, w opisie Moje BMW typ swojego BMW, bo takie na razie nie występuje :mrgreen:

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z punktu widzenia xdrive, jeśli kola sa takie same to nie ma potrzeby zakladania opon z homologacja. Jeśli chodzi o ubezpieczalnie czy tez serwis gwarancyjny Bmw, tu bywa różnie, tak jak kolega wyżej poprawnie zaznaczył.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście, z punktu widzenia xdrive, przy czterech jednakowych oponach homologacja, czy jej brak, to nie ma znaczenia. I w sumie odpada problem doboru właściwego rozmiaru, aby była zachowana jednakowa średnica kół itp. Teoretycznie, najwygodniejsza sprawa dla posiadaczy napędu xdrive.

Najważniejsze: cztery jednakowe opony jednego producenta, z jednakowym bieżnikiem, jeżeli używane, to równomiernie zużyte. Wszystko w temacie.

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Mam na stanie felgi wz194 czyli mieszane 225/45/17 i 255/40/17.

Opony kupowałem nówki Yokohamy advance sport, wszystkie ten sam model i rok produkcji oczywiście runflat.

Przejechane może 1000 km.

Zostały mi one po e91 z rwd.

Kupiłem ostatnio e91 330xd :) i na lato nie mam opon.

Przerabiałem już zębatkę w e53 mojej żony i nie mam ochoty na powtórkę.

Przed chwilą zmierzyłem obwody kół i różnią się one o 1-2 milimetry.

Wiadomo, że nie są obciążone ale pytanie czy ten 1-2 mm różnicy to już będzie problem czy znowu bez przesady.

Opony bez gwiazdki.


Pozdro

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc


Kupilem auto niedawno (x1 e84 lift)


Zalozone sa na nim od nowosci felgi Mpakietowe 355M 18cali


Na przodzie mam 225/45

Na tyle 255/40


Czy dobrze sa one dobrane ???

Xdrive powinien dzialac bez problemu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli opony z aprobatą bmw, wszystko będzie ok. X1 jest bardzo czułe na złe, czytaj tanie, opony.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dowiedziałem się, że fabrycznie w E84 w przypadku felg wz.322 montowane są węższe na przód i szersze na tył, czyli:

przód - 225/45 18" felga 8"

tył - 255/40 18" felga 9"


Czy można założyć na obydwie osie koła wz.322 o razmiarze 225/45 18" felga 8" bez szkody dla Xdrive? Wtedy wszystkie koła będą w tym samym rozmiarze. pytam ponieważ takie komplety są dostępne i mają więcej zalet niż komplet mieszany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli masz cztery felgi 8" i założysz cztery JEDNAKOWE opony, nie ma to najmniejszego znaczenia, że komplet mieszanych kół będzie nimi zastąpiony. Więc śmiał zakładaj.

Sam na lato mam mieszany komplet M pakietowych felg 19", a na zimę cztery jednakowe 17" w X3.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Rozumiem, że w przypadku jednakowych felg nie muszę kupować opon homologowanych, mogą być cztery jednakowe bez gwiazdki. Jakie nowe opony ze średniej półki byście polecili w rozmiarze 225/45 18", aby były jak najlepsze dla xdrive, przy okazji ciche i komfortowe?


Zastanawiam się nad takimi, nie będę ukrywał, że cena ma znaczenie. Chciałbym zakupić do 450zł. za sztukę.

1. Nokian ZLINE 225/45 R18 95 Y etykieta UE C/A/72- 448 zł.

2. Uniroyal RAINSPORT 3 225/45 R18 95 Y etykieta UE C/A/72 - 477 zł. - jeden z kolegów w tym wątku polecał te i tylko te jako zastępstwo dla homologowanych

3. Fulda SPORTCONTROL 2 225/45 R18 95 Y etykieta UE C/A/67- 450 zł.

4. Falken AZENIS FK510 225/45 R18 95 Y etykieta UE C/A/69 - 412 zł.

5. Dębica PRESTO UHP 2 225/45 R18 95 Y etykieta UE C/A/67- 298 zł


Wszystkie mają bardzo dobre opinie. Najbardziej ceną kusi Dębica, która razem z Fuldą należą do Good Year'a. Te modele w tych rozmiarach są produkowane w tej samej fabryce w Niemczech. Dębica i Fulda mają identyczne parametry, bardzo zbliżony bieżnik, pomimo tego Dębica jest 150 zł tańsza. Falken zaskakująco dobry w testach:


http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-Summer-Tyre-Shootout.htm

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie chcę wyjść na dzida co, gdy ktoś pyta o opinię do okreslonej kwoty, mówi dołóż x zł i będzie dobrze, ale teraz masz na oponeo Goodyeary Eagle F1 Asymmetric 2/3 z 937 na 539 zł, zobacz jakie opinie ma ta opona na tyre rewievs.

Stoi wyżej od Pirelli P Zero czy Conti Sportów 5.

Sam je wziąłem tylko w innym rozmiarze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
polecam rainsporty, fajnie się jeździ, miękkie, przyczepne. W tej cenie na prawdę dobry wybór. Jedyne trochę bez sensu to że asymetryczna bez podziału na lewą i prawą.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Po obejrzeniu testów kilku testów, takich jak poniżej zastanawiam się, czy jest jeszcze sens posiadania dwóch kompletów kół w naszych warunkach klimatycznych.



Ten Michelin Crossclimate zbiera same pozytywne opinie. Czy ktoś użytkuję takie opony?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja natomiast, z racji zamieszkiwania w pomorskim, gdzie zime widzielismy ostatnio 8lat temu, do e90, zakupilem: bridgestone weather control a005. Co ta opona potrafi :shock: Jechalem po sniegu, blocie bez problemu, zachowanie w deszczu rewelacja, nawet jest sniezynka na sciance bocznej. Nie wiem czy wystepuje w rozmiarze pasujacym do x3...
Opublikowano
Jak taka opona zachowuję się latem przy prędkościach autostradowych? Nie piszczy, nie ma pływania, kołysania auta?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.