Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam jeszcze jedno pytanie jak są opony tego samego producenta ten sam model (z tym samym bieżnikiem)

tylko posiadają inne opory tocznie 245/40 R18 (klasa energetyczności "E" klasa przyczepności "A" hałas toczenia 71 dB)

275/35 R18 (klasa energetyczności "C" klasa przyczepności "B" hałas toczenia 72 dB).

Czy mogę kupić taki zestaw czy wszystkie klasy powinny być takie same.?

 

pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano

Ludzie na tabliczce na słupku napiane jakie rozmiary opon klasa przyczepnosci energetycznosci hałas toczenia nie ma tu nic wspólnego to chyba wymysł marketingu

BMW zaleca opony z gwiazdką tak samo jak olej castrol tylko pytam PO CO???

jest wiele lepszych olejów jak castrol

i wiele lepszych opon niż te z gwiazdką

Opublikowano

przecież gwiadka nie oznacza że opona jest dedykowana dla BMW......dobrze że jeszcze powietrza z Faterlandu nie każa pompować

 

Warehouse tires with star marking

Philippsburg.

Only for Germany/Belgium/Luxemburg/

Italy/

Spain/Portugal/Switzerland/Netherlands

and

- with restrictions - China

Opublikowano
no chyba jest jakas róznica....letnie a zimowe troche się róznią ...przynajmniej z powodu przeznaczenia ( pora roku) no i bieznikiem :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Jakie opony zatem kupić? Rozumiem, że musi być ten sam model, bieżnik, ale co do wartości indeksu nośności i prędkości? One chyba nie powinny mieć znaczenia? Logika podpowiada, że nie, ale producent ma jakieś zalecenia więc chciałbym mieć pewność.

Opublikowano
Sraty bierdaty, nie musi byc taki sam model z tyłu jak z przodu a co z tym idzie nie taki sam bierznik. Wazne zeby opony byly w takich rozmiarach jak masz na tabliczce i tyle. Co za madrala pisze ze maja byc takie same bierzniki
Opublikowano
Sraty bierdaty, nie musi byc taki sam model z tyłu jak z przodu a co z tym idzie nie taki sam bierznik. Wazne zeby opony byly w takich rozmiarach jak masz na tabliczce i tyle. Co za madrala pisze ze maja byc takie same bierzniki

 

Tutaj Cię zaskoczę. Oczywiście nie chcę się wymądrzać ponieważ swoją X3 mam od 2 miesięcy, ale moje letnie opony różnią się tylko tym i był problem;/ To też nie jest moja diagnoza tylko ASO w Krakowie. Felgi letnie są na 18. Z przodu opony 235/50 - tył 255/45. Wszystko tak jak na tabliczce i co z tego:)

Opublikowano

a to z tego ze najwaznjejsza jest srednica opon chodzi o pomiar fizyczny obwodu opony tak to rozpoznaje vtg

a przypadkiem Aso nie propono wało Ci nowych opon :duh:

Opublikowano
Aso w krakowie, miałes gdzie jechac jak tam, masakra dos ze trzeba sie umawiac i takie straszne terminy to jeszcze przeglada ci jakis Franek co ma pojecie bo naczytal sie ksiazek . Ja mam x3 3 lata. Jak kupiles nowe opony na tyl i przud w tym samym czasie czyli maja prawie taki sam bierznik to ma wszystko grac chyba ze z przody masz opony po 2 sezonach a z tylu mowe to mozesz sie martwic a nie glupoty z aso w krakowie. Kto jezdzi w takie miejsca. Ja jestem z Wadowic pod Krakowem wiec bylem w Bielsku w BMW. Powiedzieli ze mam wyciek plyny chlodzacego bo ma kolektor ssacy pekniety ;-). I jeszcze jakies bzdety do wymiany. Koszt 8000zl. Zajalem sie tm sam. Sprawdzilem weze i byl wyciek bo opaska cos popuscila i ma tym sie skonczylo . Zostalo mi 8000 na nowe wedki i wyjazd na ryby a bunia usmiechnieta do dzis ;-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Glupoty tu piszecie i namawiacie wlascicieli do powaznych napraw. Opony w autach z xdrive (e83) musza byc tego samego producenta, tego samego rodzaju bierznika. A jak ktos nie wierzy, zapraszam do uk i pokaze wam jak wygladaja reduktory po jezdzie na roznych oponach.
Opublikowano
No to ja zapraszam cie do Norwegi. Jak powiedzialem o tych bzdurach o oponach w Bmw to smiali sie wszyscy skad ja takie wiadomosci mam. Ile osob jezdzi na roznych oponach z przodu i tyłu , chodzi o producentow i nic sue nie dzieje. Oczywista sprawa ze kupuje sie 4 nowe opony a nie 2 nowe a w stare.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze raz napisze. Dla siebe zakladaj co chcesz. Ale jesli radzisz w tak waznej kwesti jak naped i powazne wydatki z tym zwiazane to podpieraj mocnymi argumentami. Ja pisze z doswiadczenia bo jest to moja praca. X5 X6 X3 7tki 5tki 3tki wszystko juz u siebie mialem. Opony maja byc takie same, malo tego jesli mamy zestaw tyl szerszy: tylko z homologacja BMW. Ja w tym temacie juz nie bede sie wypowiadal poniewaz napisalem dosc duzo. Kazdy niech zaklada co chce...
Opublikowano
Jeszcze raz napisze. Dla siebe zakladaj co chcesz. Ale jesli radzisz w tak waznej kwesti jak naped i powazne wydatki z tym zwiazane to podpieraj mocnymi argumentami. Ja pisze z doswiadczenia bo jest to moja praca. X5 X6 X3 7tki 5tki 3tki wszystko juz u siebie mialem. Opony maja byc takie same, malo tego jesli mamy zestaw tyl szerszy: tylko z homologacja BMW. Ja w tym temacie juz nie bede sie wypowiadal poniewaz napisalem dosc duzo. Kazdy niech zaklada co chce...

 

czy możesz zatem jeszcze się wypowiedzieć odnośnie indeksu prędkości i nośności. czy również należy się nimi sugerować i brać pod uwagę co do wartości?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Potrzebuje pomocy. Już dużo się tego oczytałem i już zgłupiałem. Moje auto to 435ixdrive

Zamówiłem nowe felgi na lato. 20 cali przód 9" i tył 10"

Jakie mam kupić opony a żeby xdrive nie skończył swojego żywota?

Z moich obliczeń wychodzi ze 225/35 i 265/30 mają te same odchylenie względem oryginalnych, czyli 0.9%

Chciał bym dać 235 i 275, ale to chyba nie współgra?

 

Na tabliczce w aucie pisze ze 20 cali powinno mieć 225/35 i 255/30

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dziwne jest to że mierzyłem wczoraj obwody kol i na 9J opona 225/35/19(nowa) wychodzi 201,5 na feldze 10j opona 255/30/19 (opona ok7mm) wychodzi 199,6 natomiast opona 225/35 na 10j ktora ma ok 4mm bieznika wychodzi 198cm ...wystepuja u mnie bardzo lekkie szarpnięcia przy spokojnej jezdzie na 2 biegu, macie jakies pomysły ? czy 2cm po obwodzie to zaduzo ? według bmw wychodzi na to ze opona 225/35 i 255/30 sa ok
Opublikowano

Pytasz

czy 2cm po obwodzie to zaduzo ?

tego w instrukcjach nie widać , a na forum jedni się z tego śmieją inni na wszelki wypadek zakładają identyczne opony.

Dla mnie jak na przedniej osi będą opony o większym obwodzie to będą ciągły bardziej jak tył a że są sprzężone mechanicznie razem to coś musi ucierpieć.

Jak Na tyle opony będą o większym obwodzie to tylne koła będą pchać a przednie będą stawiać opór.

Zapewne są jakieś tolerancje ale tego jeszcze nigdzie nie widziałem.

Może ktoś zrobi experyment i tu napisze ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.