Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie lubie schodzic tak nisko ale coz, bzdury to ty piszesz chlopie. Nie znasz systemu a pleciesz jak filozof jakis :mad2: Zadam tobie takie pytanie, troszke inaczej: to jak to sie dzieje, ze to "zapinanie" jest rozne? raz 10% raz 20% raz 18%, od czego to zalezy co? Od predkosci kol? na suchym asfalcie? Nadmienie iz prowadze warsztat aut bmw, do tej pory naprawionych zostalo jakies 60 roznego rodzaju skrzynek xdrive. Nadal sadzisz ze nie wiem o czym pisze? Nie wiem czy wiesz ale reduktor wspolpracuje z pedalem gaz np, wspolpracuje rowniez z czujnikami pochylenia. A ty jak ten prawdziwy przedstawiciel naszego narodu: Wiem wszystko i inni to durnie. Troszke pokory bo tu jest duzo osob, ktore znaja sie na autach :nienie:
Opublikowano

ja zawsze myslalem, ze xdriva laczy sie z NASA przez satelite by ustalic stopien docisku tarczek a tu wychodzi na to, ze od gwiazdek na oponach

Dobra: jakbym zalozyl opony o profilu 135 na weldzie 13' na przodzie ale o takim samym obwodzie jak np 275 na feldze 19 na tyle to dlaczego mialoby to zle wplynac na prace ukladu xdriva.... dodajmy ze na tyle opony maja gwiazki a na przodzie tylko ursusa?

Pytam powaznie

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skontakuj sie z nasa, moze beda wiedziec. Sorki, ja odpadam bo podstawowka to smierdzi.... :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisze tylko, wlasciwie zadam ci pytanie: co robisz z pedalem gazu jesli zakladasz opony na tylna os o wyzszym oporze toczenia niz na przod? Dodajesz wiecej gazu. Tymczasem opony na osi przedniej nadal pozostaly te same. Opony z gwiazdka mimo wiekszej szerokosci maja podobe opory toczenia do tych na przodzie. Caly czas pisze o zestawie o roznej konfiguracji czyli np 255/285, 275/315 itp. a to ma diametralne znaczenie na prace systemu xdrive. Nawet zbyt wybite zawieszenie, pochylone tylne kola poza zakres powoduja zniszczenia reduktora. Zaloz sobie w zime buty zimowe na nogi a letnie na dlonie, obroty bedziesz mial te same ale efekt zupelnie inny. Koniecznie zamiesc video na forum abysmy mogli zobaczyc efekt dzialania systemu xdrive :) Predkosci obrotowe w tym systemie to nie wszystko...Jak nadal nie rozumiesz to nie wypowiadaj sie juz w tym dziale, a jesli zaczniesz obrazac moja osobe, zglosze cie do administratora. Pozdrawiam, Krzysztof
Opublikowano

ok... czyli to nie wiedza ale wynik wlasnych przemyslen

pierwsza sprawa: nie jest prawda to co napisales, ze xdrive popsuje sie od uzywania opon bez gwiazdki (ja to swoim przyladem potwierdzam)

producent przewidzial stosowanie mieszanego ogumienia... czy sadzisz, ze przednie kola 245 maja takie same opory toczenia jak 275 na tyle? (i tu pada teoria o oporach toczeniach....)

 

Nie ma czegos takiego jak jakis zaawansowany rozdzial mocy pomiedzy osie - os tylna w tym aucie kreci sie bo jest mechanicznie podpieta na stale dokladnie tak jak jest to w fiat 125P

 

Tu widac jak super elektronika steruje rozdzialem mocy na osie (chyba ze przednia os to liczba mnoga)

 

Caly ten xdrive poprzez tarczki dopina przednia os (czy elektronika do tego celu laczy sie z NASA czy odczytuje predkosci obrotowe kol, wcisniecia gazu a moze zyczony w sterwniku moment obrotowy przypisany w mapie drive wish do wcisnienia procentowego "gazu"/tego nie wiesz, prawda?/, kat skretu kierownicy itp itd - to szcz techniczny majacy optymalizowac logike dopinania przodu! - rownie dobrze mogli by dac guzik "recznie"+ pokretlo do zabawy jako opcje dla "zaawansowanego uzytkownika"

sprawa prosta:

- (*) im mniejsza roznica predkosci obrotowej przod-tyl tym lepiej

- im mniej os przednia jest obciazona tym lepiej... wiec tutaj akurat dopuszczenie wezszych opon na przodzie jest logiczne

Opory toczenia opon nie maja znaczenia jezeli nie wplywaja negatywnie na powyzsze

 

 

Wiem, ze swoich sadow o gwiazdkach i oporach toczenia opon nie zmienisz - raczej pisze to dla innych

Koniec!

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Poszukaj w googlach co oznaczaja oznaczenia gwiazdka, mo, mb chyba tez jest...to w skrocie potwierdzwnie akceptacji danwj opony przez okreslonego producenta (ja raczej jestem skazany na bezgwiazdkowce bo runflatow nie chce/mialem i juz dziekuje/- a moze sa tez nie rf z gwuazdka?..w sumie fakt gwiazdki lub nie ma dla mnie 3rzedne znaczenie). Ja kieruke sie paramtrami jak nosnosc, indeks predkosci, wymiar...no i teraz wiem ze takze fizycznym obwodem majacym luzne powiazanie z tym teoretycznym wynikajacym z deklarowanego profilu

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przemek, Nie doradzaj juz nikomu w tym dziale. Opony w autach z systemem xdrive i roznym ustawieniu przez producenta, przod-tyl rozne szerokosci, musza byc z homologacja Bmw czyli gwiazdka na bocznej scianie opony. Wystepowaly zarowno w rft jak i nie rft. Przemek, dla mnie mozesz zakladac co chcesz ale nie doradzaj juz innym.
Opublikowano

Po uważnym przeczytaniu informacji z BMW

http://www.bmw.pl/pl/pl/insights/technology/xdrive_2014/technology.html

jest tam wyraźnie napisane ,cytuję;

podczas szybkiego pokonywania z zakrętów: jeżeli samochód wykazuje tendencję do podsterowności, a więc gdy przednie koła wypychane są na zewnątrz zakrętu, układ natychmiast kieruje większą część mocy napędu na tylne koła. Nadsterowności, a więc wypychaniu kół tylnych na zewnątrz zakrętu, BMW xDrive przeciwdziała przez przeniesienie większej mocy na oś przednią.

Koniec cytatu.

Tu widzę wyraźne stwierdzenie że w określonych wypadkach xDrive przenosi większą moc na oś przednią.

Jeśli by to było oszustwo to już amerykańscy adwokaci by na to ręce zacierali bo tych aut w Stanach się sporo sprzedaje .Tam no masz ledwo stłuczkę to już adwokat dzwoni z propozycją zajęcia sie sprawą.

Tu by wyglądało że kupujesz produkt co nie spełnia obiecanych założeń technicznych, pozew zbiorowy murowany itd.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie nie, to akurat totalna bzdura i chwyt marketingowy, Nie moze byc nigdy wiecej niz 50:50. To wynika z konstrukcji reduktora.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poszukaj w googlach co oznaczaja oznaczenia gwiazdka, mo, mb chyba tez jest...to w skrocie potwierdzwnie akceptacji danwj opony przez okreslonego producenta (ja raczej jestem skazany na bezgwiazdkowce bo runflatow nie chce/mialem i juz dziekuje/- a moze sa tez nie rf z gwuazdka?..w sumie fakt gwiazdki lub nie ma dla mnie 3rzedne znaczenie). Ja kieruke sie paramtrami jak nosnosc, indeks predkosci, wymiar...no i teraz wiem ze takze fizycznym obwodem majacym luzne powiazanie z tym teoretycznym wynikajacym z deklarowanego profilu

Michelin Pilot Super Sport jest w wersji z gwiazdką bez rof

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisze tylko, wlasciwie zadam ci pytanie: co robisz z pedalem gazu jesli zakladasz opony na tylna os o wyzszym oporze toczenia niz na przod? Dodajesz wiecej gazu. Tymczasem opony na osi przedniej nadal pozostaly te same. Opony z gwiazdka mimo wiekszej szerokosci maja podobe opory toczenia do tych na przodzie. Caly czas pisze o zestawie o roznej konfiguracji czyli np 255/285, 275/315 itp. a to ma diametralne znaczenie na prace systemu xdrive. Nawet zbyt wybite zawieszenie, pochylone tylne kola poza zakres powoduja zniszczenia reduktora. Zaloz sobie w zime buty zimowe na nogi a letnie na dlonie, obroty bedziesz mial te same ale efekt zupelnie inny. Koniecznie zamiesc video na forum abysmy mogli zobaczyc efekt dzialania systemu xdrive :) Predkosci obrotowe w tym systemie to nie wszystko...Jak nadal nie rozumiesz to nie wypowiadaj sie juz w tym dziale, a jesli zaczniesz obrazac moja osobe, zglosze cie do administratora. Pozdrawiam, Krzysztof

Pytanie zupełnie neutralne i pozbawione złośliwości: czy zastosowanie na obu osiach takich samych opon bez gwiazdki, ale w rozmiarach zgodnych z zaleceniami BMW, może być szkodliwe dla xdrive? Skąd mogą brać się te ewentualne problemy?

 

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli zestaw przod-tyl szerokosc ta sama: tak, opony moga byc dowolne o tej samej badz zblizonej glebokosci bierznika. Jesli przod-tyl rozne szerokosci: tylko bmw z gwiazdka. Chodzi o predkosci obrotowe oraz opory toczenia. Mialem ostatnio x3 z lekko przytartym dyfrem na przodzie. Transfer dostawal szalu ze wzgledu na inne opory tyl-przod. Prdkosci obrotowe na screenie ista byly wzorowe.
Opublikowano
Nie nie, to akurat totalna bzdura i chwyt marketingowy, Nie moze byc nigdy wiecej niz 50:50. To wynika z konstrukcji reduktora.

Bmw podaje że gdy potrzeba to zwiększa moment obrotowy na przednią oś. Nikt nie wspominał że moment przekazywany na przednią oś jest wyższy od tyłu.

Z tym max 50:50 masz rację.

Opublikowano
Przemek, Nie doradzaj juz nikomu w tym dziale. Opony w autach z systemem xdrive i roznym ustawieniu przez producenta, przod-tyl rozne szerokosci, musza byc z homologacja Bmw czyli gwiazdka na bocznej scianie opony.

masz jakis certyfikat i monopol na radzenie w tym dziala czy co?

nie musza miec zadnej gwiazdki!!!!... producent wyraznie napisal np. na tabliczce w moim aucie (xdrive) z cisnieniami i wymiarami opon

BMW recommends tires with *

 

Tu masz czarne na bialy (a w zasadzie biale na czarnym)

http://images70.fotosik.pl/1006/100ed6a872c776a9m.jpg

1) BMW REKOMENDUJE a nie NAKAZUJE stosowanie opon z gwiazdka

2) opony o profilu 275 mozna stosowac tylko na tyle wiec mieszanie rozmiarow ogumienia jest jak najbardziej przewidziane przez producenta

 

 

 

czy zastosowanie na obu osiach takich samych opon bez gwiazdki, ale w rozmiarach zgodnych z zaleceniami BMW, może być szkodliwe dla xdrive? Skąd mogą brać się te ewentualne problemy?

opony moga byc z misiem... chodzi o obwody. Producent pisze np 245/40 i tylko w teorii oznacza to, ze opona/bok ma wysokosc 40% z 245... sa roznice

Obwod to 2 pi R - czyli R * 6,28... co oznacza, ze "glupie" 3mm roznicy w wysokosci to 2cm roznicy w obwodzie co przy mocnym dopieciu przodu (jazda z butem, w poslizgu itp) bedzie (przynajmniej tak bylo u mnie) skutkowalo drganiami (efekt niewywazonych kol) - najlepsza metoda jest fizyczne zmierzenie obwodow opon.

Opona nienapompowana a napompowana to tez okolo 2cm roznicy w obwodzie (sprawdzone empirycznie). Jezdzilem tez tymczasowo z mieszanym ogumieniem (225 rf z gwiazdka i 245 bez gwiazdki) o takim samym obwodzie - ZERO problemow, drgan itp

Pewnie "gwiazda" oznacza, ze producent np jaj sobie z wymiarow nie robi ale fizyczny pomiar to najlepsza metoda

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz zestaw opon?

 

PZero bez ROF 245/35/20 przód, 275/30/20 tył. Zgodnie z rozmiarami na tabliczce

 

(bardzo dziwne jest dla mnie, że BMW na tylnej osi każe zakładać 275/30, skoro 285/30 jest dużo bliższe rozmiarowi kół na przedniej osi)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba 235r17 tak jak zaleca fabryka

Rozmawiamy o zestawie o roznych szerokosciach...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz zestaw opon?

 

PZero bez ROF 245/35/20 przód, 275/30/20 tył. Zgodnie z rozmiarami na tabliczce

 

(bardzo dziwne jest dla mnie, że BMW na tylnej osi każe zakładać 275/30, skoro 285/30 jest dużo bliższe rozmiarowi kół na przedniej osi)

To nie sa raczej opony z homologacja bmw..W aucie za te pieniadze nie bardzo widze sens stosowania tego co nie zalecane...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie cierpię Bridgestone'ów (twarde i głośne), a Dunlopy mnie nie przekonują

 

Pirelli sprawdzają się wyśmienicie (miękkie, ciche, dają pewność w prowadzeniu)

 

Opony mają homologowane rozmiary - tj, zgodne z tabliczką na drzwiach. Auto odebrałem od dealera na gumach 245/45/18 i 275/40/18, co znaczy, że mieszane szerokości są ok dla xdrive. Czy nie?

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mieszane opony sa dopuszczane przez producenta ale jesli chcesz miec spokoj oraz gwarancje, zaloz takie aby mialy homologacje czyli gwiazdke na bocznej scianie opony.
Opublikowano

ale Ty brniesz w zaparte w te gwiazdki.... nawet jakby mial 5 gwiazdek na jednej oponie to przeciez 245 beda mialy inne opory toczenia niz 275 :lol: :lol: :lol:

 

Siejesz ferment a chlop wybral opony dokladnie takie jaki radzi mu konfigurator ze strony pirelki

http://images67.fotosik.pl/1011/906d9ae14287a911m.jpg

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.