Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U znajomego pokazął się problem, jakiś czas temu spadł mu wąż z chłodnicy, to założono go ponownie i mocniej ściśnieto opaskę. Po krótkim czasie rozsadziło chłodnicę. 2 miesiace później rozsadziło nową oryginalną chłodnicę. Ma już trochę ten samochód i nigdy wczesniej nie miał takiego problemu. Silnik to V8. Zalany oczywiście firmowy płyn, nie woda. Nigdy nie był przegrzany więc co moze być przyczyną ?
Opublikowano

Witam!!!!!!!

Prawdopodobnie padł koledze termostat,ale może być jeszcze taki motyw ,że musi zrobić mieszankę płynu chłodzącego w stosunku 50/50.

Tak ja mam w swojej książce napisane,miałem podobny problem w swojej 540 spuchła chłodnica po wymianie termostatu i zrobieniu w/w mieszanki pomogło.Teraz jest wszystko ok!!!!!

Pozdro!!!!!!!!!

ps.

mało prawdopodobne ,że padła uszczelka,ale niech podjedzie na jakiś warsztat i sprawdzi gazy wydobywające się z pod korka chłodnicy

Opublikowano
Leser: Jeśli by ci padł termostat, to raczej byłoby to zauważalne na wskaźniku temperatury. U mnie ciśnienie urwało króciec od chłodnicy, ale wtedy, gdy temperatura dochodziła do czerwonego pola.
Opublikowano

Podłączam się do tematu.

Właśnie tydzień temu też mi rozwaliło chłodnicę :x A była w listopadzie wymieniana.

I teraz pytanie dlaczego?

 

Moim zdaniem korek był walnięty i nie puszczał ciśnienia. Bo przecież po to on jest. Jeżeli ciśnienie zostanie przekroczone (2bar) to powinien puścić i wywalić płyn na zewnątrz.

 

A jak jest walnięta uszczelka pod głowicą. To niby, że kompresja idzie do układu chłodzenia. To też powinien zadziałać korek.

 

Dobrze rozumuję?

Opublikowano

Mówił, że wspakźnik temp. zawsze dochodził maxymalnie do połowy (czyli normalnie w bmw), czyli jeszcze daleko do zagotowania płynu i czerwonego pola na wskaźniku.

 

EDIT

Radi540E39 - też przypuszczam, że to mogła byc wina korka...

Opublikowano

Witam!

Radi a dlaczego wymieniałeś chłodnicę za pierwszym razem?

I jeszcze jedno pytanie czy teraz masz wszystko ok,i co było powodem drugiego razu.

Ja na początku kiedy nie wymieniłem jeszcze termostatu wymieniłem sam korek i nic to niedało,te silniki mają układ chłodzenia ciśnieniowy i trzeba szukać długo zanim znajdzie się przyczynę dlaczego tak się dzieje.

Opublikowano

Za pierwszym razem to wymieniał jeszcze Niemiec. Mam na to fakturę - wszystko się zgadza - oglądałem tą starą była z 05/05.

 

Heh jak kupowałem auto to się cieszyłem, że mam nową chłodnicę - niestety niedługo :(

 

A dlaczego ją rozerwało to nie mam pojęcia?

Temperatura była w normie - fakt że stało się to na pasie w Borsku podczas szaleństw, no ale nie powinno. :?

Opublikowano
Sama pompa wodna nie wytworzy takiego ciśnienia. Musiało coś jej pomóc- jeśli nie wysoka temperatura, to może jednak gdzieś przepuszcza na jednym cylindrze kompresję. Jak nie to, to tylko wada fabryczna drugiej chłodnicy pod rząd.
Opublikowano
Na korku wlewu jest zawór w postaci uszczelki, jeżeli dokręcimy zakredkę na siłę moze miec to później wpływ na nadmierna szczelnośc układu mimo że byl prawidłowo odpowietrzony :lol:
Opublikowano
Ja stawiam na uszczelke , korek swojądrogą ... ale bardzo prawdopodobne ,żę jak szalałeś na pasie ... to sie zagrzała... może miałeś troche mniej płynu ? albo troszke za dużo? no nie wiem . Ale łatwo sprawdzić czy to uszczelka pod głowicą odpal silnik otwórz korek wlewu i patrz czy lecą bomble powietrza... Warto pamietac ,że lokalnie woda mozę sie gotować przy głowicy nawet po wyłaczeniu silnika ... ja tk odpoiwetrzam.. wyłaczam czekam 2 min wtedy odpowietrzam.. Pozatym mógł sie silnik zapowietrzyć ... nazbierało sie pary i już .. a korek jak to korek i sie nie otworzył.Kurde ja ostatnio kupowałem 89 zł!!!
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Już tydzień mam nową chłodnicę. Zrobiłem z 500km i wszystko jest w normie. Płynu nie ubywa. Chyba wszystko będzie OK :D

U tej osobynówka chłodnica była 2 miechy i przejechał znacznie więcej, więc ostrożności nigdy za wiele ;)

 

A może dla pewności wywalić uszczelkę spod korka ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.