Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wczoraj wymieniałem olej w moim R6, ponieważ nie mam podnośnika, a to zawsze lepiej, pojechałem do mechanika.

Ten odkręcil przy mnie najpierw dekel od filtra - i ciśnienie oleju (przy zgaszonym silniku oczywiście) wypchnęło nieco oleju - wyglądało to na to, jakby silnik miał jeszcze sporo ciśnienia - mechanik też pierwszy raz coś takiego widział.

 

Co prawda nie zachlapało mi dużo silnika, ale "odruch wymiotny" aż dźwignął ten czarny dekielek, tak duże było ciśnienie.

Co mogło być przyczyną i czy nie jest to jakiś zły sygnał? Też się z tym spotkaliście?

 

pozdrawiam, domino

Opublikowano
A odmę kolega sprawdził?


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
A odmę kolega sprawdził?

No niestety, przewijały się tematy z odmą, ale jedynei wiem, że to jakaś rurka czy przewód (lub kawałek puszki plastikowej) i GDZIEŚ tam jest, ale gdzie tego szukać i jaki to numer części, nie mam pojęcia, pewnie nazwa odma to potoczna nazwa.

 

Jeśli to ta odma, czy jest np. zapchana, to chyba część jest dość tania jak pamiętam (o ile się nie mylę), ale proszę o podpowiedź gdzie tego szukać, to sobie znajdę na Real oem.

 

Czym może skutkować dluższe jeżdzenie z tą chyba uszkodzoną odmą? Jestem w stanie sam to wymienić?

Opublikowano

cytat z elektrody.pl: "Jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej.W momencie kiedy są przedmuchy poprzez pierścienie z cylindrów spaliny,bądz też sprężone powietrze dostaje sie do skrzyni korbowej.Jeśli nie miałoby ujścia to wydmuchałoby uszczelki.A tak jest ta odma.W starszych silnikach była to rurka na zewnątrz,jednak teraz ze względu na środowisko wykorzystuje się te spaliny bądz powietrze do ponownego spalania.Służy do tego słynny zawór egr,który niejednemu przysporzył dość dużo kłopotów".

W grupie VW zatkana lub zamarznięta odma skutkowała wypompowaniem oleju silnikowego przez bagnet.

Gdzie jest to ustrojstwo w Twoim silniku nie wiem. Ale jak znam życie zaraz Ci ktoś powie.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
cytat z elektrody.pl: "Jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej.W momencie kiedy są przedmuchy poprzez pierścienie z cylindrów spaliny,bądz też sprężone powietrze dostaje sie do skrzyni korbowej.Jeśli nie miałoby ujścia to wydmuchałoby uszczelki.A tak jest ta odma.W starszych silnikach była to rurka na zewnątrz,jednak teraz ze względu na środowisko wykorzystuje się te spaliny bądz powietrze do ponownego spalania.Służy do tego słynny zawór egr,który niejednemu przysporzył dość dużo kłopotów".

W grupie VW zatkana lub zamarznięta odma skutkowała wypompowaniem oleju silnikowego przez bagnet.

Gdzie jest to ustrojstwo w Twoim silniku nie wiem. Ale jak znam życie zaraz Ci ktoś powie.

 

Szukam odpowiedniej części na Realoem, ale nie umiem na razie znalezc, mam nadzieję, że ktoś podpowie.

Chyba nie obejdzie się bez mechanika, bo sam na 99% nie dam rady, z tego co widziałem po zdjęciach, jak inni wymieniali.

 

Edit: Zastanawiam się czy to nie jest czasem "instalacja ssąca AGR", jeśli tak, to na pewno sam nie wymienię, bez szans, tylko jak to sprawdzić, czy to faktycznie to jest to i czy wymiana coś da. Ma ktoś pomysł skąd to ciśnienie w deklu filtra oleju?

Opublikowano

podaj na priv nr vin (ostatnie 7 znaków)to Ci znajdę tą odmę.

ale to tylko moje przypuszczenie. warto znaleźć przyczynę zwiększonego ciśnienia w silniku.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano (edytowane)
podaj na priv nr vin (ostatnie 7 znaków)to Ci znajdę tą odmę.

To chyba ten cały kolektor ssący - a ścislej ta instalacja ssąca AGR

 

To ja też wiem, że warto znaleźć przyczynę zwiększonego ciśnienia w silniku, tylko tu w Niemczech po pierwsze w Serwisie BMW zedrą ze mnie gacie, a na razie jakiegoś dobrego fachowca od BMW nie znam. Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł.

Edytowane przez domenicus
Opublikowano
na pewno nie jest to kolektor. Najczęściej jest to kawałek plastikowego pudełka na wierzchu silnika.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
na pewno nie jest to kolektor. Najczęściej jest to kawałek plastikowego pudełka na wierzchu silnika.

Dokładnie tak jak pisze kolega hauer to puszka na pokrywie zaworowej, na pewno się wymienia, przez brak wymiany i zapchanie tej odmy może ci się silnik rozciec :cry:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
na pewno nie jest to kolektor. Najczęściej jest to kawałek plastikowego pudełka na wierzchu silnika.

Dokładnie tak jak pisze kolega hauer to puszka na pokrywie zaworowej, na pewno się wymienia, przez brak wymiany i zapchanie tej odmy może ci się silnik rozciec :cry:

 

Czerwony napisz mi na priv nr do siebie, z gory dziekuje.

Opublikowano

zgaduje że to N52N (?)

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/165129/686x484

nr 14 -przewód odpowietrzający. Przy nim bym szukał. No chyba, że tam nie ma odmy w stylu silnika N47.

być może ten przewód się przytkał.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano (edytowane)
zgaduje że to N52N (?)

 

nr 14 -przewód odpowietrzający. Przy nim bym szukał. No chyba, że tam nie ma odmy w stylu silnika N47.

być może ten przewód się przytkał.

 

Mam N53 i sugestia padła, że odmę mam pod głowicą z zaworami :(

Edytowane przez domenicus
Opublikowano

no to chyba nikt nie przewidywał wymiany tej odmy. tak myślę. nie wyobrażam sobie rozbierania motoru w celu jej wymiany.

może warto przyjrzeć się temu przewodowi odpowietrzającemu?


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.