Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Generalnie różnica pomiędzy 28i i 20i to soft i wydech oraz tak jak ktoś wyżej wspomniał drobne różnice w osprzęcie.

 

"It’s not just the engineers who’ve done their job well: the marketing department’s had to push itself, too, as the two versions of the 2.0-litre N20 engine – 135kW ‘20i’ and 180kW ‘28i’ – are physically identical in all but electronic tune and exhaust system aft of the turbo."

 

żródło: http://www.wheelsmag.com.au/reviews/1202/bmw-z4-20i28i/

 

a tu koleś zrobił małe porównanie nr części 20i i 28i:

http://www.bimmerboost.com/showthread.php?42830-Article-BMW-F30-320i-N20-turbo-2-0-stock-and-modified-dyno-results-from-BMS-Full-breakdown-of-320i-and-328i-N20-shared-components-with-part-numbers

 

tam jest napisane, że nr części tłoków są inne ale nie wszystkie źródła to potwierdzają.

Opublikowano
Słyszałem że ten silnik 20i osiąga w serii wyższą moc niż dedykuje bmw.

 

u mnie w F25 20i w serii wyszło 299Nm (vs. 270Nm katalogowo) i 187km (vs. 184km katalogowo), a po montażu box'a Hartge: 366Nm i 241km

Opublikowano
Robiłeś może jakieś dalej idące porównanie na modelach z silnikami 20i i 28i. Np. wtryski głowica osprzęt kolektor, wydech hamulce, skrzynia biegów automat etc? Słyszałem że ten silnik 20i osiąga w serii wyższą moc niż dedykuje bmw.

Oczywiście bmw jak chyba każda firma stosuje mocniejsze hamulce w mocniejszy wersjach silnikowych. Jednak unikalną możliwością jest zamówienie najbardziej wypasionych hamulców nawet do najsłabszego silnika na etapie wyboru auta. Są to mocniejsze hamulce niż Stock 28i.

W kwestii reszty pytania już odpowiedz padła.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Zaskoczyliście mnie tymi informacjami. Teraz mega żaluję, że wybrałem 2.0D zamiast 2.0i...

Troszkę za późno te informacje spłynęły...

Opublikowano
Ja będę zadowolony jak ze swojego pier*olne se 230-240km z nowym turbo wydechem i IC
Opublikowano
K8 jakis nowy zakup czy mowisz o 123 ? :8)

123. Ok 280 samym chipem da radę. Drobne modyfikacje i jest 300. Stan szykuje nawet pakiet na 350 KM ale to juz modyfikacje turbin i pompy. U mnie jednak problemem jest skrzynia. Diesel ma te wadę ze trzeba mocno zwiększać moment żeby uzyskać moc (choć przy biturbo to jeszcze nie taki dramat). W benzynie temat jest prostszy bo te 300KM jest osiągalne bez przekraczania fabrycznych wartości dla skrzyni (poniżej 450Nm).

Przy ręcznej skrzyni nie byłoby problemu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Panowie, mam pytanie o głośność F34. Osoba z branży zniechęca mnie do F34 mówiąc, że jest to auto projektowane przed wszystkim na rynek USA. Mają z tego wynikać rożne oszczędności już na etapie projektowania i doboru materiałów oraz rozwiązań, a jednym z efektów ma być m.in to, że auto jest głośniejsze przy szybszej jeździe zarówno od F30 jak i od F31. Widziałem wiele narzekań na głośność F30. Jeden z forumowiczów twierdzi, że jest głośniejsze nawet od E91 - to już by była lipa. Czy jest tu może osoba, która testowała zarówno F30/F31 jak i F34 i mogłaby się podzielić wrażeniami na temat wyciszenia silnika, napędów, zawieszenia i szumu wiatru dla tych aut? Czy faktycznie F34 jest głośniejsze?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Z wlasnego doswiadczenia moge potwierdzic, ze F34 jest znacznie glosniejsze od E91 przy predkosciach >150 km/h. Wynika to chociazby z zamontowania bezramkowych szyb w drzwiach.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Tak, F34 jest głośniejsze od e91, ale to nie kwestia wykończenia tylko kwestia bezramkowych szyb, bo dopiero przy większych predkościach (powyżej 150km/h) słyszysz wiatr. Dokładnie taki temat przerabiałem i mogę to potwierdzić. Ale nie ma tragedii :)
Opublikowano
Z wlasnego doswiadczenia moge potwierdzic, ze F34 jest znacznie glosniejsze od E91 przy predkosciach >150 km/h. Wynika to chociazby z zamontowania bezramkowych szyb w drzwiach.

 

No to by było słabo... :(

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Szału nie ma pod tym kątem, ale uwierz mi... Tragedii nie ma. To nie jest hałas jak w jakimś polonezie, itd. To po prostu jest spory hałas jak na samochód tej klasy, ale nadal można bez większego wysiłku i swobodnie rozmawiać a ten hałas ani nie jest irytujący ani uciążliwy. Dopiero kiedy starasz sie "go słuchać" to go zauważasz.

 

Najlepiej sie przejedź i sam oceń.

Opublikowano
To rzeczywiscie nie jest uciazliwy halas. Przy wiekszych predkosciach mam jednak czesto obawy, ze nasz maly, ktory zwykle przesypia czas w aucie sie obudzi, a zona czesto zwraca mi uwage na zbyt szybka jazde. W E91 nawet przy predkosciach ponad 180 km/h tego nie bylo.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Nie no, młody się nie obudzi, ale dla mnie to też jest taki sygnał, że za szybko jadę. Przy 180km/h zaświeca się lampka, że coś głośno ;) W e91 faktycznie, nawet lecąc z taką predkością nie zawsze to wyłapałem, bo było ciszej.
Opublikowano
Panowie, bardzo dziękuję za te opinie. Z tym że efekt jest taki, że jednak zrezygnowałem z F34, optymalizuję F31. Mam teraz E91 i na auto zauważalnie głośniejsze jednak się nie piszę.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
A jechałeś w ogóle F34? Może sprawdź zanim zrezygnujesz na podstawie odczuć innych. F31 to zupełnie inny samochód (jeżeli chodzi o ilość miejsca).
Opublikowano
Nie jechałem. W przyszłym tygodniu mam pojechać do Fusa i protestować to co mają, ale nie wiem jeszcze czy będą mieli F34.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Holek, ma rację.

Nie wiem do czego szukasz samochodu, ale F34 i F31 to dwa różne samochody. Jeśli chodzi o komfort i walory użytkowe to pomiędzy nimi jest bardzo duża różnica.

Przejedź się oboma (w inchcape na Prymasa nawet na S8 potestujesz przy większych prędkościach) i wtedy podejmij decyzję :)

Opublikowano
Panowie, bardzo dziękuję za te opinie. Z tym że efekt jest taki, że jednak zrezygnowałem z F34, optymalizuję F31. Mam teraz E91 i na auto zauważalnie głośniejsze jednak się nie piszę.

 

Moze po lifcie cos poprawia. W x3 poliftowym podobno sporo ciszej

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

Czy szklany dach panoramiczny bardzo wplywa na głośność w środku? Ktoś ma i może podzielić się opiniami?

Czy ten szklany dach od srodka ma dodatkowe materialowa zasloniecie? Tzn zeby np. slonce z gory nie swiecilo caly czas do srodka. Cos co jest w standardowym szyberdachu w innych samochodach.

Opublikowano

Szklany dach panoramiczny.

Szklany dach panoramiczny oferuje fascynujące widoki. Ponadto wpuszcza do środka więcej światła, które jeszcze bardziej podkreśla wyjątkowy charakter wnętrza pojazdu.

A gdy słońce świeci zbyt intensywnie, można po prostu elektrycznie, płynnie zamknąć roletę przeciwsłoneczną. Dzięki funkcji przesuwania i podnoszenia z przodu dach panoramiczny daje dodatkową możliwość wentylacji wnętrza. Przy ustawieniu dachu w pozycji wentylacyjnej roleta automatycznie cofa się, umożliwiając wymianę powietrza. Zintegrowane i wysuwane automatycznie wiatrochrony zapewniają kierowcy komfortową ochronę przed wiatrem mimo otwartego dachu.

[www.bmw.pl]

 

Szklany dach zabiera pare cm wysokosci, ale rozjasnia wnetrze, dzieciom oferuje fajne widoki, ogolnie moim zdaniem warto :cool2: . Czasami potrafi byc glosniej, ale po zaciagnieciu podsufitki halas cichnie.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
f34 jest głośne - jedynie dobre wygłuszenie auta (nadkola / drzwi/ maska / bagażnik ) daje +/- komfort e91 powyżej 150 km. no i muza lepiej brzmi. na swoim przykładzie - http://4ohmy.pl/bmw-gt-4/
Opublikowano
Jeżeli miałbym wybierać pomiędzy F31, a F34 to nie ma dyskusji, że F34 wygrywa - jest ciekawsze jak dla mnie, praktyczniejsze, i na pewno świeższe. Miejsca z tyłu jest jak w serii 7, a bagażnik jest pojemny, ustawny i super dostępny. Nie wspomnę już o drzwiach bez ramek :shock: etc jeździłem 320d w xDrive i wcale nie jest głośno, ale faktycznie warto się przejechać jeżeli jest taka możliwość. Auto jest naprawdę super.
Opublikowano
f34 jest głośne - jedynie dobre wygłuszenie auta (nadkola / drzwi/ maska / bagażnik ) daje +/- komfort e91 powyżej 150 km. no i muza lepiej brzmi. na swoim przykładzie - http://4ohmy.pl/bmw-gt-4/

 

Nieżle ,pełny pakiet wyciszenia widze ,dach i słupki też? z ciekawości ile kosztuje taka impreza jak to nie tajemnica ?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.