Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W 100% zgodzę sie z ras_f34. Zdecydowanie z silników 20d/i jest lepszy diesel i dużo lepiej czuć jego dynamikę i przyspieszenie niż w 20i. Jeździłem i dieslem i benzyna i zdecydowanie diesel lepsze wrażenia daje.
Opublikowano

Gdyby nie spalanie, to 328i byłoby idealnym wyborem. Problemem jest spalanie. Przy przebiegach większych jak 20tys km rocznie, różnica na korzyść diesla robi się bardzo duża... Ja robię około 30 tys km a i tak zastanawiałem się mocno nad 328i i ostatecznie się zdecydowałem. Nie udało mi się jednak tej zmiany wcielić w życie, tylko dlatego, że za późno poinformowałem dealera i samochód wszedł na produkcję.

 

Zadowolony jestem z 320D, nawet bardzo. Ale pewnie jeszcze bardziej bym był z benzyny. Gdyby tylko przełknąć te spalanie ;)

Tutaj, z ostatnich 5,5tys km (cykl mieszany po 50%) spalanie mam na komputerze na poziomie 6,9L/100 co wg mnie jest wynikiem wyśmienitym. Trasa 5,5-6L, miasto do 7,5L... Czego chcieć więcej jeśli chodzi o spalanie takiego samochodu? ;)

Opublikowano
Co rzadko podawane jest w danych katalogowych, to znaczna roznica elastycznosci na korzysc 20d. Zwiekszenie predkosci od 80 do 120 km/h, np. gdy chcemy sprawnie wyprzedzic ciezarowke, zajmuje w 320i 8,1 sekundy, natomiast w 320d tylko 6.5 sekundy. Nawet 328i jest pod tym wzgledem niewiele lepszy (6 sekund). Te roznice naprawde czuc w codziennej jezdzie. Wieksza rezerwa mocy przy wyprzedzaniu daje wieksze mozliwosci dynamicznej jazdy, niz jedynie sprint do 100 km/h, ktory w modelach 320i/320d jest porownywalny.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano (edytowane)

Bądźmy poważni. Ja rozumiem ze są ludzie którzy nie wiedza do czego służy skrzynia biegow. Ale tacy chyba odzaluja pare groszy na automat. BMW podaje zawsze czasy przyspieszeń na wysokich biegach. Ale to dotyczy tylko skrzyń ręcznych.

Imho najwieksza zaleta 20i jest znaczny potencjał tuningu.

Tu macie porównanie jak faktycznie przyspiesza i/d. http://www.zeperfs.com/duel4353-4198.htm (wyniki pomiarow )

Co prawda na bazie trójki, ale chodzi o poglad. Po dodaniu automatu do diesla osiągi się praktycznie w stu procentach zrownuja z benzyna.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
f34 produkowane jest od polowy 2013, czyli praktycznie wszystkie auta objete sa jeszcze gwarancja. Chyba nikt na powaznie nie bierze pod uwage tuningu auta za >200 tys PLN i ryzyka utraty gwarancji...

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
f34 produkowane jest od polowy 2013, czyli praktycznie wszystkie auta objete sa jeszcze gwarancja. Chyba nikt na powaznie nie bierze pod uwage tuningu auta za >200 tys PLN i ryzyka utraty gwarancji...

Porządna firma tuningowa daje gwarancje na podzespoły które w skutek tuningu tracą gwarancje. Ja zrobiłem chipa na gwarancji w aucie za podobna cenę i brałem od początku pod uwagę. Silnik wybrałem właśnie z powodu potencjału tuningowego. Fakt, że nie miałem możliwości zakupu wersji 28i, bo gdyby była to bym ją wybral zamiast chipowania.

Poza tym autem jezdzi się zwykle dłużej niż tylko w okresie gwarancji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Gdyby nie spalanie, to 328i byłoby idealnym wyborem. Problemem jest spalanie. Przy przebiegach większych jak 20tys km rocznie, różnica na korzyść diesla robi się bardzo duża... Ja robię około 30 tys km a i tak zastanawiałem się mocno nad 328i i ostatecznie się zdecydowałem. Nie udało mi się jednak tej zmiany wcielić w życie, tylko dlatego, że za późno poinformowałem dealera i samochód wszedł na produkcję.

 

Zadowolony jestem z 320D, nawet bardzo. Ale pewnie jeszcze bardziej bym był z benzyny. Gdyby tylko przełknąć te spalanie ;)

Tutaj, z ostatnich 5,5tys km (cykl mieszany po 50%) spalanie mam na komputerze na poziomie 6,9L/100 co wg mnie jest wynikiem wyśmienitym. Trasa 5,5-6L, miasto do 7,5L... Czego chcieć więcej jeśli chodzi o spalanie takiego samochodu? ;)

Ma1ik zdradź mi ten sekret oszczędnej jazdy.... ja rozumiem, że to D ale średnia poniżej 7l/100?! :)

Opublikowano

K8v8M potencjał tuningowy mas na myśli coś poważnego czy tylko Chip? W tuningu tych najnowszyc jednostek jeszcze nie siedziałem ale zastanawiam sie czy skoro sa wszystkie silniki turbo to czy np da sie z nich robi np20/28i takie cuda jak np subaru audi1.8t czy inne wymieniając turbo wydech wszystko bardzo małym kosztem bardzo dobrej jakości i mamy moce 300km

 

Pablopoland2 mi w e90 320d spalanie w mieście czasami wychodzi po 5.8litra ale to jak naprawdę sie postaram (w okresie letnim/wiosennym) ale tak średnio mam 6.3-6,5przy normalnej jeździe i nigdy nie mogłem wbić ponad 7.5 nawet jak grzałem całe miasto a 99% jazdy mam w miescie

Opublikowano

Ma1ik zdradź mi ten sekret oszczędnej jazdy.... ja rozumiem, że to D ale średnia poniżej 7l/100?! :)

 

Pablo, miasto to u mnie Warszawa, ale wbrew pozorom jakoś strasznie w korkach tu nie stoję. Tryb oczywiście D Comfort, sporadycznie sport. (ecopro w ogóle nie włączam). Nie jeżdzę jak dziadek, czasami nawet jak jest ślisko i warunki pozwalają to i bokiem gdzieś polecę, itd. Samochód całkowcie normalnie użytkowany.

 

On po prostu tyle pali, ten silnik jest naprawdę oszczędny. Kiedyś zrobiłem 80km jadąc eco i delikatnie traktując gaz i na tym odcinku wyszło mi spalanie 4,7l/100 ale to już była męczarnia i frajda z jazdy zerowa.

Opublikowano
wiem, ze temat dotyczy 3GT, ale potwierdzam ze 20d pali naprawde niewiele. U mnie w F30 komp srednia z 55k km pokazuje 5,1l/100km, a od tankowania do tankowania robie zazwyczaj ok 900-1000km.
Opublikowano
K8v8M potencjał tuningowy mas na myśli coś poważnego czy tylko Chip? W tuningu tych najnowszyc jednostek jeszcze nie siedziałem ale zastanawiam sie czy skoro sa wszystkie silniki turbo to czy np da sie z nich robi np20/28i takie cuda jak np subaru audi1.8t czy inne wymieniając turbo wydech wszystko bardzo małym kosztem bardzo dobrej jakości i mamy moce 300km

 

Pablopoland2 mi w e90 320d spalanie w mieście czasami wychodzi po 5.8litra ale to jak naprawdę sie postaram (w okresie letnim/wiosennym) ale tak średnio mam 6.3-6,5przy normalnej jeździe i nigdy nie mogłem wbić ponad 7.5 nawet jak grzałem całe miasto a 99% jazdy mam w miescie

Miałem na myśli tylko chip.

Z 320d możesz uzyskać jakieś 215-220KM z 320i ok 50KM więcej http://shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=26&year=259&engine=3268

Zdecydowanie warto kupić 320i i chipowac zamiast 328i. Nawet kosztem utraty gwarancji.

Drobne zmiany sprzętowe i masz ponad 300KM

http://shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=26&year=259&engine=3268

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
jakie drobne zmiany sprzętowe w 20i masz na myśli?

Tam piszą że katalizator sportowy i intercooler. Nie wiem jak to się ma w praktyce do rzeczywistości, ale 300 KM z benzyny 2,0 to nie jest wielki wyczyn.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Takie moce bez grubszej rzeźby są nieosiagalne, po pierwsze większe turbo, downpipe, IC, wydech, dolot strojenie najprawdopodobniej większy kolektor i robi Ci sie kosmiczna suma. Jak juz to tylko 28i ze względu na dużo lepszy potencjał poprzez biturbo które są rownolegle a nie szeregowo jak w każdym innym stad moc masz od 0. Z 28i przy tej samej rzeźbie o której mówisz 350km to początek.
Opublikowano
Tak czy siak charakterystyka oraz moc 28i odpowiada silnikom 2.0biturbo. Nie wiem czy słyszeliście ale często w filmikach coraz na zagranicznych forach spotykałem sie z tym, ze moc podawana dla 28i jest mocno zaniżona przez BMW aby nie konkurował z 3.0. To samo przyspieszenie do 100 jest w wielu przypadkach dużo lepsze niż jak to podaje BMW w książkach swoich.
Opublikowano
No jedna ale twinscroll

Tak samo jak w 320i zwróć uwagę że wg tunera do którego podałem linki stage 2 dla 320i/328i jest taki sam 310KM i 440Nm i te same modyfikacje sprzętowe. Różnice są tylko w zakresie tego co można zrobić samym chipem (stage1). 320i ma w budowie bardzo niewielkie różnice względem 328i

W każdym razie turbo to identyczna czesc wg realeom

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=3A51&mospid=54110&btnr=11_5185&hg=11&fg=50

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=3B11&mospid=54653&btnr=11_5185&hg=11&fg=50

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
w sumie masz rację. Czyi robote w 28i pewno robi turbo. Nie myślałęm, że ten 20i aż taki na bogatości jest
Opublikowano
No jedna ale twinscroll

Tak samo jak w 320i zwróć uwagę że wg tunera do którego podałem linki stage 2 dla 320i/328i jest taki sam 310KM i 440Nm i te same modyfikacje sprzętowe. Różnice są tylko w zakresie tego co można zrobić samym chipem (stage1). 320i ma w budowie bardzo niewielkie różnice względem 328i

W każdym razie turbo to identyczna czesc wg realeom

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=3A51&mospid=54110&btnr=11_5185&hg=11&fg=50

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=3B11&mospid=54653&btnr=11_5185&hg=11&fg=50

 

a udało się może komuś znaleźć więcej informacji na temat Mitsubishi upgrade turbo do N20?

w sieci jest strasznie mało info na temat tego produktu:

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=990523

Opublikowano
Robota to głownie soft. Choć pewnie są drobne różnice w sprzęcie. Wersje 184KM 218KM 245KM to jednak generalnie te same silniki. Turbo jest takie samo bo tak po prostu jest taniej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robiłeś może jakieś dalej idące porównanie na modelach z silnikami 20i i 28i. Np. wtryski głowica osprzęt kolektor, wydech hamulce, skrzynia biegów automat etc? Słyszałem że ten silnik 20i osiąga w serii wyższą moc niż dedykuje bmw.
Opublikowano
to samo słszałem o 28i, Podobno w rzeczywistości mamy tam ok 260km a nie 245 i pryspieszenie rzędu 5.2s. Na YT jest dużo filmików pokazujących stockowe 28i kręcące dużo lepsze czasu niż te które zakłada bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.