Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Fajne autko. Koniecznie załóż galerię, jak będziesz miał czas.

 

:cool2: Kolor - według mnie do serii F3X Estoril jest najlepszy, pomimo, że zawsze byłem fanem samochodów czarnych

:cool2: M-Pakiet - tak jak sam napisałeś robi robotę, dzięki temu auto wygląda wyjątkowo zwinnie, sam patrząc na fotkę złapałem się na tym, że myślałem, że to F30, czyli limuzyna

:cool2: Automat - tu nie powinno być zaskoczenia, bo te nowe automaty to jest na prawdę klasa sama w sobie, i nawet z diesela R4 potrafią zrobić auto z pazurem, dzięki bardzo dobremu dysponowaniu momentem obrotowym.

 

Bezawaryjności i radości z jazdy życzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, piękna jest.

Ja mocno się zeźliłem jak zaraz jak kupiłem swoją weszła F31 w tym kolorze w benzynce 320i z m-performance.

Ale tamta nie miała panoramy i skóry.

Jedynie co miała na + to m-perfornance, elektryczne stołki no i adaptacyjne światła na których mi akurat nie zależy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F34 w M-pakiecie ,kosmos.Nie widziałem jeszcze na ulicy,autko przepiękne,gratuluje wyboru.Osobiście dziwię się że nie wziąleś tempomatu,po rabacie kosztuje chyba 1400zł więc w całości to jakaś śmieszna dopłata,ja osobiście przy zamawianiu pierwsze co powiedziałem tempomat z funkcją hamowania i automatyczna skrzynia biegow,bez reszty bym się obszedł,limiter na jeździe democarem wogóle do mnie nie przemówił ,tempomat to tempomat,Ustawiam 140km.h i lece ,resztą steruje przez całą podroż po autostradzie z kierownicy.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie jeździ w trasie to tempomat jest przydatny, do kulania sie koło komina imho limiter lepiej sie sprawdza. Kwestia gustu i potrzeb. Co do skrzyni - sto procent racja.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 2000km za mną (w najbliższy weekend jeszcze może z tysiąc wpadnie).

Co do tempomatu, to zwykły tempomat mnie nie satysfakcjonuje (sporo fajniej działa speedlimiter właśnie). Jeśli brać tempomat, to tylko aktywny, a do tego była już spora dopłata. Dlatego też zrezygnowałem.

Speedlimiter sprawdza się dobrze, zwłaszcza jak jest całkiem spory ruch na drodze i wbrew pozorom "hamuje" niekontrolowane zapędy. Dla mnie genialna opcja, tym bardziej ze dostępna w serii a przy mojej ilości punktów karnych dobrze "trzyma mnie za pysk" ;)

 

Stwierdzam, że w F34 nie czuć tak prędkości jak w E91. Być może wynika to z wielkości pojazdu, ale jazda 150km/h to bajeczka. Samochód cichutko płynie, na obrotomierzu 2200rpm, w samochodzie spokój i pełna kontrola oraz komfort :D

 

Ilość miejsca z tyłu "przeraża". Można dużo rzeczy wepchnąć za fotelami. Problem jest taki, że w E91 żona z przedniego fotela bez problemu sięgała do tyłu do młodego. Teraz musi się odpinać i mocno wychylać, żeby np. podać mu butelkę.

 

Nie żałuję zakupu, wręcz przeciwnie. Uważam że jest to jeden z lepszych samochodów w tej klasie, biorąc pod uwagę walory praktyczne oraz właściwości jezdne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gadaj z Hołkiem, bardzo "zaradny" jest w tych sprawach :D

 

Co do zawieszenia pomiędzy E91 a F34 to różnica jest spora.

 

F34 nadal prowadzi się jak BMW, ale jest sporo wygodniejsze i bardziej komfortowe niż w E91. Pokonanie 500km ciągiem nie jest już tak męczące jak było w E91, biorąc pod uwagę stan naszych polskich dróg.

Ja mam standardowe zawieszenie. Najpierw wziąłem sportowe, ale później zmieniłem na standard i nie żałuję. Servotronic nie mam, nie potrzebowałem tej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

7tysi za mną ;) Samochód nadal zachwyca :D Ale stopuję nabijanie km'ów. Dziecko lada dzień się rodzi, więc GT odpocznie i sprawdzę jak się sprawuje przy dwójce małych dzieci. Jakaś grubsza relacja pewnie dopiero po dłuższym tripie zapakowany samochodem po dach pewnie w styczniu.

 

Jeśli chodzi o 16cali w GT, to nie ma takiej opcji oficjalnie w BMW. Być może, 16 by weszło, ale to raczej kwestia poeksperymentowania. Nikt póki co, nie próbował takiego manewru wykonać. A czemu nie 17 cali, to i tak najmniejsza zalecana guma na ten samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wspominałem że w tym kolorze 3GT to nawet mnie się podoba :D

 

Super autko :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

To jest mój pierwszy post na tym forum więc serdercznie witam użytkowników.

 

Planuję zakup F34 i pojawia mi się wiele pytań na które może mi pomożecie.

Planuje silnik 20i. Tylko zastanawia mnie jakie jest faktyczne spalanie, katalogowo to cięzko uwierzyć.

Na spritmonitor.de dane całkiem fajne 7-8l. A jakie są wasze doswiadczenia?

 

Mam kilka pytań do wyposażenia może mi ktoś pomóc?

Tapicerka materialowo skorzana - gdzie jest material a gdzie skora?

Czy na fotelach tylnych jest wszedzie skora? Czy przednie fotele z tylu obite sa skóra? - pytam w kontekscie małych dzieci z tyłu

 

Zestaw głośnomówiący z interfejsem USB - czy to jest normalne podlaczenie telefon przez Bluetooth? Do radia BMW? To nie jest jakiś zewnętrzny zestaw?

CO daje deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie? - co dokładnie jest dołożone - chcę wziąć skrzynie automat sportową.

W standardzie ile jest glosnikow? Warto brać głośniki HiFI?

Czy moge wybrac 18" felgi bez pakietu? - idealnie te od M-Pakietu :)

 

Czy fotele sportowe są regulowane w podparciu bocznym? Jak przymierzalem się do F30 do tych foteli to byly za ciasne jak dla mnie.

 

I jeszcze generalnie zastanwiam się nad jasnym wnętrzem chociaż myślę jak to przy dzieciach i czy bardzo brudzi się np. w okolicach pedałów.

 

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tapicerka skórzano materiałowa działą na tej zasadzie, że wewnętrzna częśc fotela to materiał a skóra jest tylko na boczkach fotela/trzymaniu bocznym. Sam miałem już skonfigurowane F34 i wszystko było w niej przemyślane 10 razy zanim coś wziąłem. Osobiście polecę Ci albo full materiał albo full skóra nic innego nie ma sensu a na pewno sensatec ktory po 50tys jest to wywalenia. Co do koloru wnętrza teraz będę mieć (za jakis tydzien dwa) kolejne trzecie auto z beżową tapicerką i wcale nie jest aż tak tragicznie, racje brudzi się to bardziej i raz na rok/pół trzeba to porządnie uprać i zabespieczyć. Deska o rozszerzonym zakresie wyświetla po prostu więcej informacji, lepsza sata graficzna itp. (wg mnie warto) jest jakby bardziej "elektroniczna" niż "analogowa". Bluetooth z USB o ile się nie myle to jest w standardzie jest to zwykly zestaw głośnomówiący (bezprzewodowy, łączysz telefon przez bluetooth) z wejściem USB pod telefon gdybyś chciał słuchać muzyki lub costam robić. W standardzie masz albo 6 albo 8 głośników i wg. mnie jest to totalne dno i jak już brać to zastaw HarmanKardon z cyfrowym wzmacniaczem. Felgi 18" z M pakietu możesz sobie wziąć ale jako opcja doposażenia czyli po zakupie auta ale to cie wyniesie z 10tys minimum, chyba że masz auto w M Pakiecie to wtedy możesz je wziąć za dopłatą chyba 3 czy 4tys. Fotele sportowe też jak najbardziej warto wziąć jako alternatywa dla komfortowych ktorych niestety nie ma w 3gt, w sportowych masz pompowane boczki więc może po prostu był za bardzo nabite.

 

Wejdz sobie na http://www.bmw.pl i sobie tam wszystko skonfiguruj, jeżeli nie będziesz czegoś wiedział to wtedy bierzesz kartke piszesz i lecisz do salonu. Ja jak konfigurowałem to na początku cena stanęła na 230tys ale w ostateczności była to FullOpcja z silnikiem 28i za ok 280tyś. A dla czego była? Ponieważ dostałem ofertę na nowe 5GT z upustem 22% więc różnica w cenie pomiędzy 3GT a 5GT wyszła mi 90 pare tysięcy więc nie było sensu brania 3GT w moim przypadku, mówiąc 90tyś różnicy mam na myśli full opcje pomiedzy 3gt 28i a (prawie full) 5gt 30d z mega rabatem. Wychodziło mi to tak, że podstawowa 5gt 30d kosztowała minimalnie mniej niż full 28i 3gt. Ale tak jak mówie, konfigurator kartka i 10 razy sie zastanowić nad czymś do czego to służy i jak to będziesz wykorzystywał.

 

P.S. nie jestem pewien czy w 3gt max audio to Hi-Fi czy HK, tak czy siak bierz to najlepsze bo warto. A i jeszcze konfigurując auto bierz wyposażenie z różnych pakietów, czasami jest o połowe taniej wziąć jakiś pakiet z danymi 3 opcjami niż klikać je po kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. W obecnym samochodzie mam skórzano materialowa tapicerke i jest naprawde super, w poprzednim gdzie byla sama skóra to w zimie bardzo zimna, podgrzewanie zalatwialo sprawe ale latem do czarnej skory to przykleic sie mozna. A tak jak jest tlyko srodek metrialowy i wszedzie dookola jest skora to idealnie jak dla mnie. Chodzi o zabezpieczenie przed dziecmi.

 

Obecnie rozwazam opcje 320i + dużo dodatków, albo 328i i troche mniej dodatkow :)

 

Zastanawia mnie roznica w spalaniu, katalogowo pomijalna ale jak jest w rzeczywistosci. TAk jak pisalem na pewno będzie sportowy automat.

Dla mnie jako minimum wyposazenia to: sportowy automat, M kierownica, biskenony, tempomat (moze byc ten prostszy), przyciemniane tylne szyby.

W lato przy dzieciach super sie sprawdza.

A poza felgami M, jakiekolwiek inne 18" mozna dokupic bez pakietu?

 

W sporotowych fotelach pompowane boczki to standard? Nawet jak wezme fotele manualne bez elektryki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie bierz 28i silnik i mniej dodatków, w 3gt te dodatki aż takiej różnicy nie dają jak to w klasie premium czyli 5 6 i 7. 28i spalanie w mieście będziesz miał sądze, żę ok 9litrów. Sam na początku zastanawiałem się 20d/20i/28i i początkowo było to 20d ale jak przejechaliśmy się 28i to od razu wiedziałem, że to to. BMW mocno zaniża osiągi tego silnika i przyśpieszenie jest dość mocno zawyżone w katalogu aby nie konkurował on z 35i lecz za dobry silnik moim zdaniem im tu wyszedł choć zaraz znajdą się ludzie którzy będa mówić, że przejechali 100m i im wysrało 4 cylindru rurą. Co do spalania to podejrzewam, że pomiędzy 20i a 28i nie będzie jakiejś kolosalnej różnicy. Tempomat ten prosty masz w standardzie a co do aktywnego to nawet ja go nie wziąłem do 5GT bo po prostu jest to bezużyteczne tak jak to prezentują, chyba że robisz po 1k km tygodniowo. Polecam też dach panoramiczny, dzieciaki będą miały frajde na bank oglądając jakies góry/drzewa itp latem czy nawet i zimą. 18" fele są dostępne za dopłatą i też warto wziąć ponieważ później kupując je na allegro/w salonie zapłacimy sporo więcej. Co do pompowania boczków jest to opcja do foteli sportowych nazywa sie to: podparcie lędźwiowe. Jeszcze z rzeczy wartych polecenia są linie nadwoziowe ponieważ tam też już dużo masz w cenie albo linia M albo Luxury każda inna sie troche mija z celem a w szczególności Sport która wygląda jak zwykla seria

 

W tym: www.bmw.pl/myconfig/r2a9s0k0 linku masz moją konfigurację jak jeszcze miałem kupować 3GT. Też rzeczą istotną jest to, że kolory w konfiguratorze nijak się mają do rzeczywistośći. Widziałem czarny w m pakiecie w rzeczywistości i jest to po prostu tragedia, m pakietu wgl nie widać. Zwykła czarna jeżdząca bryła. Zdecydowanie do M pakietu pasuje Srebrny Glacier albo Szary mineralny (na stronie wyglada jak zielono szary ale w rzeczywistości jest to typowy grafit)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o silniki 20 vs 28 to kwestia własnych preferencji. Jedni wolą mieć full opcję dodatków, a inni wolą czerpać większą radość z samego prowadzenia auta i tego jak jest dynamiczne i elastyczne na każdym biegu. Wybór należy do Ciebie :). Najlepiej jest przetestować oba silniki i odpowiedzieć sobie wtedy na to pytanie.

Niestey minus 28i to spalanie - mi obecnie przy jeździe miejskiej pokazuje - 11.4l. Domyślam się, że 320 spala mniej ale tutaj musi już potwierdzić ktoś kto ma taki silnik. Na pewno na osiągi katalogowe nie ma co patrzeć.

Co do sprzętu audio - poza standardem mamy HiFi i HK. HiFi gra "przyzwoicie" i mi wystarcza - ale głównie słucham radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam tez przetestowac wersje 320d. Ten silnik pod wzgledem osiagow jest lepszym wyborem od 320i. Poza tym przez wysoki moment obrotowy 2 litrowy diesel idealnie wspolpracuje ze skrzynia automatyczna. Oczywista jest tez spora roznica w zuzyciu paliwa, 184-konny diesel nie przekracza 7 litrow w jezdzie miejskiej, a w trasie daje rady przejechac 900-1000 km na jednym tankowaniu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamikę maja praktycznie identyczna. Co najwyżej wrażenie noże być inne. Moim zdaniem 320d/i w 3GT nie daje za bardzo satysfakcji z jazdy. Chyba ze do miasta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.