Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do kupna F34 2.0d 190ps z 2018r. xdrive mam pytanie odnośnie apple carplay czy jest ta usługa już w tym roczniku w standardzie?

Carplay jest dostępny ale trzeba wykupić dostęp, jeśli poprzedni właściciel tego nie zrobił. Koszt kodu FSC do Fullscreen Carplay do NBT EVO to mniej więcej 500zł.



Właśnie troszkę poczytałem na ten temat i dalej nie wiem czy w tej podstawowej wersji navi buisness jest możliwość wykupienia tego, może ktoś to potwierdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast mam do Was dość istotne pytanie.. Jeżdzę na Pirellkach P7 (225/50/18) i zastanawiałem się jak je dopompować, by było optymalnie (spalanie, komfort jazdy, etc.). Jeździmy max. we dwójkę z żoną. Na naklejce przy drzwiach wskazania były następujące: 2.2/2.4 bara przód/tył. Nie byłem zadowolony z tak napompowanych opon - auta sprawiało wrażenie ociężałego, czuć było b. duże opory przy poruszaniu się.

 

Powinieneś stosować ciśnienie podane przez producenta pojazdu. Dlaczego samochód jest ociężały? Bo ma w tej chwili maksymalną przyczepność. Jak dowalisz ciśnienia to opona już tak nie "trzyma", co przy dłuższym użytkowaniu powinno się objawić wytarciem bieżnika po środku opony. Będzie mniej komfortowo, ale może być szybciej. Podobny efekt uzyskasz jak zmienisz opony na węższe.

 

Poszperałem na różnych forach i opinie były różne: jedni jeżdzą właśnie na takich ustawieniach ustawieniach, inni na 2.5 na przodzie i tyle, inni na 3.0. Ostatecznie dopompowalem przód do 2.8, a tył do 3.0 bara i mam wrażenie, że jest o niebo lepiej. Max. ciśnienie sugerowane przez Pirelli to 51 PSI (3.5 bara). Z góry dzięki za info na jakich Wy śmigacie ciśnieniach.

 

Maksymalne ciśnienie to informacja od producenta opony ile wytrzyma - nie ma to nic wspólnego z tym ile ma być w pojeździe. Jak pisałem wyżej - wyższe ciśnienie, to niższa przyczepność, co możesz odczuć w zakrętach albo na mokrym.


Osobiście stosuje w oponach ciśnienie wyższe od tego co zaleca producent o ok. 0,2 bara, ale to głównie z lenistwa, bo nie będę co chwilę sprawdzał ile tam jeszcze jest. Poza tym nieraz samochodem jedzie więcej niż jedna/dwie osoby, więc wtedy też jest zalecane wyższe ciśnienie, a nie będę ciągle dopompowywał i spuszczał powietrza.

 

Ma sens, człowiek uczy się całe życie, serdecznie dziękuję :) Za 2 dni mam dłuższą +400km trasę i spuszczę powietrze o kilka dziesiątych bara to wartości minimalnie przewyższających te z tabliczki!

@Kuj0n - również dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich klubowiczów

Jestem przed zakupem gt3 z 2019r. Proszę was o poradę, bo gdzie nie pytać jak u źródła :-)

Mam dwa silniki do wyboru, benzyna 2.0 320i lub diesel 320d wszystkie xDriwe. Który polecacie, dużo miasta, w dłuższe trasy 3x w roku, jest nas 2+2.

Na co zwracać uwagę, co mnie może czekać?

Wiem że nie ma AUTO HOLD, ale czy jak ma asystent jazdy w korku, to auto się zatrzymiję i rusza sam?

Funkcja Bluetooth, łączy się z telefonem bez problemu, książka tel i te sprawy?

Dzięki za udzielone info i mam nadzieje że za nie dlugo będę mógł się pochwalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie wiem jak jest z GT3, nie ten budżet ;) ale przy Twoich gdybaniach nad wersją silnika dla 3 GT brałbym chyba benzynę. O silnikach masz masę wątków, poczytasz sobie ;)

3 GT nie ma chyba specjalnie innych punktów do zwracania uwagi, co inne 3 z tego rocznika.

Nie wiem czy w F30/F34 był asystent jazdy w korku o jakim myślisz. Może ktoś inny napisze. U mnie jest tylko aktywny tempomat, ale i auto mam starsze.

BT łączy się bez problemu, muzyka z telefonu też, w ogóle bardzo dobra jest jakość rozmów. Ale w tym roczniku upierałbym się na funkcję CarPlay\AndroidAuto.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli chodzi o jazdę w korku to u siebie w F31 mam tempomat z funkcją start/stop czy jakoś tak. Jak jadę na tempomacie obojętnie z jaką prędkością i jak przede mną samochód zatrzyma się samochód to mój samochód się zatrzymuje i stoi, jak samochód przede mną rusza to na liczniku zaczyna mrugać i mogę ruszyć za nim naciskając przycisk tempomatu albo muskając pedał gazu.

Funkcji auto hold jako tako nie ma.

Nie widziałem nigdy w f30/f31 auto holda ale nie mam aż tak bogatego doświadczenia.


Ubolewam nad brakiem android auto ale nie widzę sensu doposażania NBT2 w dodatkowy moduł, tu gdzie się poruszam oryginalne mapy i natężenie ruchu działają bardzo sprawnie - w zasadzie rzadko są jakieś różnice pomiędzy mapami google.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, planuję zakup kół zimowych (w aucie które za chwilę otrzymam tylko 18" letnie) i upatrzyłem fajne 17".

Więc pytanie: 17" czy 18"? Liczy się bardziej komfort (zimą) niż wygląd.


PS. jeśli jest taki wątek lub pytanie to sorry, ja nie znalazłem...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie szukałeś, to nie znalazłeś. Nawet na pierwszej stronie masz dwa wątki.

A na zadane pytanie, to chyba sam sobie odpowiedziałeś w drugiej jego części. Pytanie czy 17tki Ci wejdą. Pytanie jakie opony itp.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie obrażam się, jeżeli tak to odebrałeś to sory.

też to przechodziłem... całe forum przeszukałem a jest troche info...

mój wybór był 320d GT ale 190KM (po poprawkach choć wciąż problem z chłodniczką i EGR). Można pokusić się o chipa

teraz jeżdżę 30i 258KM też polecam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
..znalazłem o F30.

Może zły klucz do szukania przyjąłem. :wink:

17" wejdą, bo to standard w GT.

W kontekście zadanego pytania nie ma to znaczenia, że F30. Z resztą pytania w wątkach nie są tylko o F30.

Zależy jakie masz hamulce, możesz 17tek nie wcisnąć.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie, tak więc wkrótce 2 miesiące z moją Błękitną Strzałą i mogę już co nieco powiedzieć, sorry za przydługawy post, ale starałem się wszystkie ważniejsze rzeczy opisać.

Dodam, że ostatnio jeździłem przez 11 lat Touranami i z nimi mam porównanie.


Ogólnie jestem zachwycony, mam auto-marzenie, ma wszystko czego sobie kiedyś życzyłem.

1. Silnik. Benzyna 320i z uwagi na krótkie trasy do pracy. Moc: 184KM. Mi w zupełności wystarczy, choć jasna sprawa że 250 byłoby lepiej. Jednak na moje wystarczy, bo 90% aut objeżdżam spokojnie :8) . Starty spod świateł, szybkie "wcinanie się" (bezpieczne!) czy wyprzedzanie jest świetne. Oczywiście, że przy prędkościach 120 i więcej trzeba więcej czasu na "rozkulanie" auta.

Silnik to nowy B48, zdecydowanie lepiej brzmi od poprzednika, a delikatny "popcorn" przy odpuszczaniu robi wrażenie. "Bulgocik" jak to mówi moja małżonka wydobywający się spod maski cieszy uszy ;)

Napęd xDrive - auto trzyma się drogi jak przyklejony, ciężko zarzucić zadkiem, systemy natychmiast reagują. Natomiast na śniegu...bączki wychodzą perfect.


2. Skrzynia biegów ZF jest kapitalna, ogólnie to mój pierwszy automat i teraz nie chce już żadnego manuala.


3. Ergonomia. Byłem sceptykiem, bo przy moim wzroście 190 myślałem, że "trójka" będzie zwyczajnie za mała. Nic z tego- auto dosłownie mnie opatuliło i mam wszystko pod ręką, nogi mało zgięte, u góry luz do podsufitki. Choć przyznam, że dopiero niedawno dopasowałem położenie fotela do prawie idealnej pozycji. Bezramkowe szyby szumią bardziej co normalne, ale przy 160km/h można śmiało normalnie rozmawiać z muzyką w tle. Dla mnie bez zarzutów.

Tyłna kanapa? To już całkowita bajka! Śmiem powiedzieć, że miejsca więcej niż w serii 5! Przy moim odsuniętym fotelu, siadając z tyłu mam jeszcze jakieś 10cm luzu do oparcia. Rewelka!

System iDrive, wyświetlacz, duże pokrętło, ładowanie komórki oraz 2 wejścia USB- wszystko pod ręką.

4. Wyposażenie. M-pakiet daje radę. Wizualnie- super, w środku sportowa kierownica, manetki, sportowa skrzynia i zawieszenie. Nie sądziłem, że AŻ tak dużo daje przełączanie na tryb sportowy :P

nagłośnienie HIFI, nie mam porównania do Harmana, ale wydaje się wystarczające, basik pracuje- głośnik z przodu i w słupkach fajnie rozprowadzają dźwięk po aucie.

Wyświetlacz Head-Up to kolejny znakomity pomysł - bardzo ułatwia prowadzenie auta, choć nie wiem (walczę z BMW) dlaczego nie mam opcji "Speed LImit Info" (sytemu rozpoznawania znaków)...

Acha, jeszcze lusterka- są wyjątkowo duże i świetnie "patrzą"- dużo lepsze pole widzenia niż w Touranie.


5. Spalanie. o 2-3l/100 więcej niż poprzednik czyli Touran 1.6 Diesel. Wkalkulowałem to oczywiście, choć delikatnie zaskoczyło mnie, ile ten samochód bierze nawet przy zwykłym rozpędzaniu czy ruszaniu... Cóż, XDrive swoje waży, a i sama GT jest cięższa od "trójki". Niemniej moje spalanie wygląda tak:

TRASA: jazda eco 7l, normalna 8l

MIASTO: jazda eko 9l, normalna 10,5 l.... dynamiczna (hehe) 12 l. Koniec kropka. Jest fan-jest spalanie. Banan na twarzy jest tego wart ;)

Oczywiście można by zejść o litr z każdego...ale po co? Dziadkowa jazda póki co nie dla mnie.

Średnio komputer pokazuje mi 9,5 l/100, ale w większości to jazda w mieście (teraz jest też zimno!).


Co mnie urzekło? Na pewno kolor i sam wygląd, ale ponadto adaptacyjne światła LED- to co one wyprawiają na trasie w nocy to szok, niesamowita technologia i pole widzenia. Druga rzecz to samo prowadzenie samochodu, nie wiem do czego to porównać....że jeździ jak po szynach? Fenomenalnie pokonuje nierówności, przy spokojnej jeździe w mieście cichuteńko- naprawdę ma się tę" radość z jazdy". Trzecia sprawa to bardzo pojemny i funkcjonalny bagażnik: 520 l i dzielona kanapa robi robotę.

Czego mi brakuje? Schowków, choćby głupiej kieszonki w osłonie przeciwsłonecznej


Na co ludzie zwracają uwagę:

- kolor (Estoril Blau)

- bezramkowe szyby

- LOTKA/SPOJLER. Tak, ten "bajer" jest szpanerski i dodaje pazura temu samochodowi, co w połączeniu z agresywnym przodem MPakietu, dźwiękiem silnika robi z niego sportową limuzynę (widzę te wasze uśmiechy, ale tak czuję :wink: )


Tak więc jestem mega zachwycony- przede mną jeszcze 2l gwarancji, ale czuję, że ta niebieska piękność pozostanie ze mną baaaardzo długo.


PS. jednej rzeczy jeszcze nie wypróbowałem - Launch Control :twisted: :twisted: :twisted: Czekam na jakiś dobry moment i lepszą pogodę.

Parę fotek niżej, ale na porządną sesję lustrzanką muszę trochę poczekać.


20211029-141618m.jpg

20211029-141628m.jpg

20211029-141750m.jpg

20211119-174940m.jpg

Edytowane przez Blupol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu

Ale czuć tu bezwładność lochy, jaką jest seria 5, a nie zwinność serii 3, niestety ;)


Czy jest tu ktoś, kto ma w swojej GT adaptacyjne zawieszenie? Chciałbym porozmawiać na temat jego głośności\dźwięków.

Borykam się ciągle z jakimiś upierdliwymi stukami z zawieszenia i to chyba jednak amory tak stukają. Ale zanim kupię nowe, to chciałbym z kimś wymienić wrażenia, bo tanie nie są i na chybił trafił nie uśmiecha mi się impreza :)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.