Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

ale nie mogę przeboleć tego środka który wyglada jak auto z komisu 2012 rocznik a nie nówka z salonu. Audi natomiast ma bardziej przystępny środek, wręcz piękny.

Bo F30 jest produkowane chyba właśnie od 2012. Stąd takie wnętrze.

 

A linia wnętrza pochodzi bodajże z F10 wypuszczonego w 2009 r. Od dawna BMW odstawało od konkurencji i dopiero najnowsze serie G wniosły świeże powietrze.

 

Widocznie nie jesteś fanem BMW tylko faktycznie zbyt mało czasu spędziłeś w każdym z aut i źle wybrałeś.

 

Coś w tym jest ;) Mój znajomy, któremu BMW generalnie nie leży/nie podoba się twierdzi, że linia GT jest OK i ewentualnie takie mógłby kupić. Ja odwrotnie, GT z uwagi na wygląd nigdy bym nie wybrał.

 

Pytanie czy to był dobry wybór. Czy BMW nie spadnie na wartości dramatycznie w przeciągu paru najbliższych lat z powodu przestarzałego wnętrza?

 

Spadku wartości bardziej upatrywałbym w tym, że to seria F, podczas gdy już dziś buduje się rynek wtórny serii G. Kupiłeś auto z poprzedniej linii modelowej, więc na starcie tracisz (ale zapewne kupiłeś też w dość atrakcyjnych pieniądzach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dobre pieniądze to fakt. Przyciągnął mnie rabat w wysokości praktycznie 64 tysięcy. W moim zasięgu nie było innego auta marki premium o podobnym silniki i 4x4, wiec na to nie mam co narzekać. Wyszedłem z założenia ze dla takiego rabatu i takich parametrów warto przymknąć oko na środek. Widocznie, naprawdę, spędziłem zbyt mało czasu w obu samochodach. Środek jest moim zdaniem troszkę z innej epoki motoryzacyjnej. Linia zewnętrzna GT moim zdaniem jest bardzo ładna klasyczna, na dodatek m-pakiet. Myślałem ze udało mi się dostać sławne BMW 3 o którym krążą legendy wręcz, później zacząłem czytać i czytać. Z tego co przeczytałem to lepiej było kupić superb, VW to wg wymiata a siedząc w GT to technologicznie i wizualnie nie lepiej jak w golfie albo twingo. Wiec tez takie czarne myśli mam nad głowa. Ciesze się ze kupiłem BMW, natomiast czytając opinie zaczynam coraz bardziej żałować ze przepłaciłem za auto technologicznie i wizualnie godne VW Golfa bądź tez innego porównanie znajdującego się tu na forum. Narazie pewnie będę zadowolony bo przesiadka dość spora forda mondeo. Dziękuje wam za odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Czytasz i się sugerujesz - to zaraz i zewnętrznie przestanie Ci odpowiadać, a wtedy, to ja nie wiem, już chyba tylko na sznur. :lol:

Kupiłeś, jak piszesz, że maks na co styknęło kasy, a teraz płaczesz, że wtopa. Kuźwa, tak to można sobie majtki kupować, a nie auto.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przeczytałem to lepiej było kupić superb, VW to wg wymiata a siedząc w GT to technologicznie i wizualnie nie lepiej jak w golfie albo twingo.

 

Design Skody jest bardzo na plus, ale to tyle. Ostatnio byłem w salonie (pierwszy raz od 15 lat) i powiem szczerze, że po wejściu do środka wieje trochę tandetą. Tzn. bez przesady, ale porównywanie do BMW, Mercedesa, czy innych topowych marek nie ma najmniejszego sensu. OK, design serii F odstaje od tego co jest teraz, ale tak naprawdę też zły nie jest - po prostu opatrzony. Technologicznie? Nie wiem do końca co masz na myśli (ekrany?), ale seria F nadal jest całkiem sprawna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem swoje F34 już 2 lata temu. Bardzo mocno rozważałem też superba, ale ilekroć wchodziłem do salonu i wsiadałem za kierownicę, tylekroć odrzucało mnie wnętrze. Piano black i reszta skutecznie mnie zniechęciły. Natomiast F-ka była może nie najlepiej wyglądająca, ale na pewno najbardziej funkcjonalna a przy tym estetyczna. Patrzyłem też na audi (A5) i wrażenia estetyczne niby lepsze od Skody, jednak plastiki wydawały mi się gorsze niż w mojej poprzedniej Hondzie Civic '12 :D


Jak dla mnie to pokazuje tylko jak różne gusta wszyscy mamy, dobrze że są różni producenci i można wybierać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Cześć Panowie. Na wstępie wielkie dzięki za obszerny wątek - kilka h zajęło mi przelecenie tych niemal 90 stron, ale lektura interesująca, a czasami wręcz obowiązkowa dla (przyszłych) posiadaczy F34-ki. Wracając...za kilka dni odbieram swoją 320iX z końcówki 2013 i szybkie pytanie: jest sens od razu je chipować? 80% miasto, 20% trasy (głównie wakacje, raz na kilka tygodni dłuższy wypad poza stolicę). Od (jeszcze) obecnego właściciela wiem, że autko w mieście paliło mu 11-12l i chciałbym wiedzieć, czy po podniesieniu mocy i momentu mógłbym liczyć na zmniejszone spalanie? Będę wdzięczny za Wasze sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, po chipie "podobno" ma palić mniej przy spokojnej jeździe, ale ja tego nie zauważyłem... może dlatego, że nie po to podnosiłem moc, żeby jeździć spokojnie ;)

Średnie spalanie (RWD): krótkie odcinki, 8-10km ok. 12,5l; trasa 8,5-9l. Najniższy wynik przy jeździe "krajoznawczej" 6,9l/100km. Średnie ok. 10,6l/100km. Dane z komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo nie umiem szukać, albo szukajka nie działa, albo faktycznie temat nie był poruszany.

Zastanawiam się czy ktoś próbował używać w modelu F34 bagażnik rowerowy montowany na klapie?

 

A miałeś w ogóle z tym styczność? Ja kiedyś miałem taki na Hyundai i generalnie odradzam - niewygodne, rowery zasłaniają tablicę albo światła, trzeba kosmicznie mocno zamocować, żeby się nie bujało/kiwało. Nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć

Zwracam się do was z dość nietypowym problemem. Mianowicie kupiłem już 3GT 320i xDrive 2020 nowy z salonu. Wyposażenie raczej ubogie/średnie (M-pakiet, podgrzewane przednie, regulacja odc.lędźwiowego, czujniki przód-tył, NAVI- business, CarPlay). Nie zależało mi na bajerach. Dostałem ofertę Audi A4 B9 2.0 150KM FWD, taniej o niecałe 10 tyś. I mam już spore wątpliwości. Audi doposażone dość mocno, ładniejszy środek. BMW mocniejsze i xDrive. Kierowałem się tutaj wygoda. Mam 190cm wzrostu, dość postawny. Brak dzieci ale plany są, no i pies. Przesiadam się z Forda Mondeo mk4 kombi, wiec sylwetka sedana a pojemność zbliżona do kombi odpowiadają mi w pełni. Z tego opisu wynika ze BMW jak znalazł ale nie mogę przeboleć tego środka który wyglada jak auto z komisu 2012 rocznik a nie nówka z salonu. Audi natomiast ma bardziej przystępny środek, wręcz piękny. Nie wspominając już ze znajomy wziął o 20 tyś taniej KIA proceed gt 204KM w najwyższym wyposażeniu i boli mnie ze osiągi ma podobne a jednak taniej o aż 20 tys nie wspominając o tzw. wodotryskach

Pytanie czy to był dobry wybór. Czy BMW nie spadnie na wartości dramatycznie w przeciągu paru najbliższych lat z powodu przestarzałego wnętrza? Czy BMW (choć technologicznie starsze) będzie lepsze pod względem komfortu jazdy niż Audi?

Pytam was bo już mi narzeczona zabroniła mówić o autach w domu.

Wygląd to kwestia gustu. Ja kupowałem swoją GT wiedząc, że nie doczeka się następcy, bo 4 Grand Coupe to nie będzie następca. Ale jeśli zostaniesz z tym wyborem, to pojeździsz i zobaczysz pewne rzeczy. Masz 190 cm, więc odsuniesz siedzenie na maksa, a pasażer za tobą będzie miał w dalszym ciągu pełen komfort. W żadnym aucie poza 5/6GT i 7-ce tak nie masz, może w jakiś przedłużanych specjalnych wersjach. Każdy kto jechał ze mną na tylnym siedzeniu zachwycał się komfortem, tym ze mógł wyciągnąć nogi. Jak zaczniesz używać iDrive, to zobaczysz (jeśli będziesz miał możliwość porównania), że w żadnym innym aucie niż BMW nie dostaniesz tak intuicyjnego i wygodnego rozwiązania manipulatora do wszelkich funkcji. Jak pojedziesz na narty (jeśli jeździsz) w dwie-trzy osoby, to wrzucisz do bagażnika w skibagu nawet dwumetrowe gigantki i nie będziesz musiał wieźć hałaśliwego boxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... że w żadnym innym aucie niż BMW nie dostaniesz tak intuicyjnego i wygodnego rozwiązania manipulatora do wszelkich funkcji. ....

no ja bym uważał z takimi stwierdzeniami bo Cie zakrzyczał zwolennicy Tesli mówiąc, że BMW nie idzie z duchem czasu a najbardziej ergonomiczne jest rozwiązanie z tabletem, w który musisz wcelować palcem odrywając wzrok od jezdni. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie. Na wstępie wielkie dzięki za obszerny wątek - kilka h zajęło mi przelecenie tych niemal 90 stron, ale lektura interesująca, a czasami wręcz obowiązkowa dla (przyszłych) posiadaczy F34-ki. Wracając...za kilka dni odbieram swoją 320iX z końcówki 2013 i szybkie pytanie: jest sens od razu je chipować? 80% miasto, 20% trasy (głównie wakacje, raz na kilka tygodni dłuższy wypad poza stolicę). Od (jeszcze) obecnego właściciela wiem, że autko w mieście paliło mu 11-12l i chciałbym wiedzieć, czy po podniesieniu mocy i momentu mógłbym liczyć na zmniejszone spalanie? Będę wdzięczny za Wasze sugestie.

 

Witam ponownie. Dziękuję za Wasze odp. ad. chipa - chcę się jeszcze nacieszyć 184 KM, a później przemyślę upgrade. F34-kę mam już tydzień, ogólnie jestem zachwycony i wypasem wyposażenia, jak i jakością użytych w środku materiałów. Po ok. 30 przejechanych kilometrach ( :D ) w przeciągu tygodnia (100% Warszawa, krótkie odcinki - myjnia, stacja paliw, sklep, etc.) wskazania komputera mogą przerażać: 16l/100jm. Wiadomo, ekscytacja nowym autkiem i dynamiczna jazda. Po zresetowaniu komputera i normalnej, czasem eko jeździe, spadło do 14.. Jestem ciekaw jak to będzie wyglądało przy trasie.


Natomiast mam do Was dość istotne pytanie.. Jeżdzę na Pirellkach P7 (225/50/18) i zastanawiałem się jak je dopompować, by było optymalnie (spalanie, komfort jazdy, etc.). Jeździmy max. we dwójkę z żoną. Na naklejce przy drzwiach wskazania były następujące: 2.2/2.4 bara przód/tył. Nie byłem zadowolony z tak napompowanych opon - auta sprawiało wrażenie ociężałego, czuć było b. duże opory przy poruszaniu się. Poszperałem na różnych forach i opinie były różne: jedni jeżdzą właśnie na takich ustawieniach ustawieniach, inni na 2.5 na przodzie i tyle, inni na 3.0. Ostatecznie dopompowalem przód do 2.8, a tył do 3.0 bara i mam wrażenie, że jest o niebo lepiej. Max. ciśnienie sugerowane przez Pirelli to 51 PSI (3.5 bara). Z góry dzięki za info na jakich Wy śmigacie ciśnieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono zainteresowanych tematem bmw f34.

Jest to mój pierwszy post na forum i od razu pytanie.

Przeczytałem większą część tego tematu ale niestety nie zauważyłem nigdzie wzmianki o młoteczkach bezpieczenstwa do zbijania szyb. Właśnie chce jechać zobaczyć jedną 3gt ale na fotkach ma te dziwne mloteczki zamontowane w kabinie przy nogach . Czy bmw dawało możliwość doposażenia samochód w takie coś? Czy to sobie w jakimś celu ktoś domontował.?


https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw-320-gran-turismo-i-xdrive-luxury-line-aut-m%C3%BCnchen/326923804.html?searchId=5792d1e4-e69a-0fbd-924c-a968d5fd9943&type=ad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie. Na wstępie wielkie dzięki za obszerny wątek - kilka h zajęło mi przelecenie tych niemal 90 stron, ale lektura interesująca, a czasami wręcz obowiązkowa dla (przyszłych) posiadaczy F34-ki. Wracając...za kilka dni odbieram swoją 320iX z końcówki 2013 i szybkie pytanie: jest sens od razu je chipować? 80% miasto, 20% trasy (głównie wakacje, raz na kilka tygodni dłuższy wypad poza stolicę). Od (jeszcze) obecnego właściciela wiem, że autko w mieście paliło mu 11-12l i chciałbym wiedzieć, czy po podniesieniu mocy i momentu mógłbym liczyć na zmniejszone spalanie? Będę wdzięczny za Wasze sugestie.

 

Witam ponownie. Dziękuję za Wasze odp. ad. chipa - chcę się jeszcze nacieszyć 184 KM, a później przemyślę upgrade. F34-kę mam już tydzień, ogólnie jestem zachwycony i wypasem wyposażenia, jak i jakością użytych w środku materiałów. Po ok. 30 przejechanych kilometrach ( :D ) w przeciągu tygodnia (100% Warszawa, krótkie odcinki - myjnia, stacja paliw, sklep, etc.) wskazania komputera mogą przerażać: 16l/100jm. Wiadomo, ekscytacja nowym autkiem i dynamiczna jazda. Po zresetowaniu komputera i normalnej, czasem eko jeździe, spadło do 14.. Jestem ciekaw jak to będzie wyglądało przy trasie.


Natomiast mam do Was dość istotne pytanie.. Jeżdzę na Pirellkach P7 (225/50/18) i zastanawiałem się jak je dopompować, by było optymalnie (spalanie, komfort jazdy, etc.). Jeździmy max. we dwójkę z żoną. Na naklejce przy drzwiach wskazania były następujące: 2.2/2.4 bara przód/tył. Nie byłem zadowolony z tak napompowanych opon - auta sprawiało wrażenie ociężałego, czuć było b. duże opory przy poruszaniu się. Poszperałem na różnych forach i opinie były różne: jedni jeżdzą właśnie na takich ustawieniach ustawieniach, inni na 2.5 na przodzie i tyle, inni na 3.0. Ostatecznie dopompowalem przód do 2.8, a tył do 3.0 bara i mam wrażenie, że jest o niebo lepiej. Max. ciśnienie sugerowane przez Pirelli to 51 PSI (3.5 bara). Z góry dzięki za info na jakich Wy śmigacie ciśnieniach.

 

Panowie, w ostatnich dniach zmieniłem zmęczone Pirellki na całoroczne Goodyeary, ale pytanie pozostaje otwarte. Doradzicie coś sensownego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast mam do Was dość istotne pytanie.. Jeżdzę na Pirellkach P7 (225/50/18) i zastanawiałem się jak je dopompować, by było optymalnie (spalanie, komfort jazdy, etc.). Jeździmy max. we dwójkę z żoną. Na naklejce przy drzwiach wskazania były następujące: 2.2/2.4 bara przód/tył. Nie byłem zadowolony z tak napompowanych opon - auta sprawiało wrażenie ociężałego, czuć było b. duże opory przy poruszaniu się.

 

Powinieneś stosować ciśnienie podane przez producenta pojazdu. Dlaczego samochód jest ociężały? Bo ma w tej chwili maksymalną przyczepność. Jak dowalisz ciśnienia to opona już tak nie "trzyma", co przy dłuższym użytkowaniu powinno się objawić wytarciem bieżnika po środku opony. Będzie mniej komfortowo, ale może być szybciej. Podobny efekt uzyskasz jak zmienisz opony na węższe.

 

Poszperałem na różnych forach i opinie były różne: jedni jeżdzą właśnie na takich ustawieniach ustawieniach, inni na 2.5 na przodzie i tyle, inni na 3.0. Ostatecznie dopompowalem przód do 2.8, a tył do 3.0 bara i mam wrażenie, że jest o niebo lepiej. Max. ciśnienie sugerowane przez Pirelli to 51 PSI (3.5 bara). Z góry dzięki za info na jakich Wy śmigacie ciśnieniach.

 

Maksymalne ciśnienie to informacja od producenta opony ile wytrzyma - nie ma to nic wspólnego z tym ile ma być w pojeździe. Jak pisałem wyżej - wyższe ciśnienie, to niższa przyczepność, co możesz odczuć w zakrętach albo na mokrym.


Osobiście stosuje w oponach ciśnienie wyższe od tego co zaleca producent o ok. 0,2 bara, ale to głównie z lenistwa, bo nie będę co chwilę sprawdzał ile tam jeszcze jest. Poza tym nieraz samochodem jedzie więcej niż jedna/dwie osoby, więc wtedy też jest zalecane wyższe ciśnienie, a nie będę ciągle dopompowywał i spuszczał powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam F31. Opony całoroczne goodyear vector 4seasons gen3 225/45/18 95Y XL bez ROF.

U mnie na tabliczce jest informacja:

- przód 2.2 - 2.9

- tył 2.5 - 3.4


Pompuje zimne opony - 2.3 przód, 2.6 tył.

Po nagrzaniu opon do ok.30stopni daje to - 2.5 przód i 2.8 tył. Nie narzekam na przyczepność. Przez większość czasu jeżdżę sam.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, przymierzam się do kupna F34 2.0d 190ps z 2018r. xdrive mam pytanie odnośnie apple carplay czy jest ta usługa już w tym roczniku w standardzie?

Carplay jest dostępny ale trzeba wykupić dostęp, jeśli poprzedni właściciel tego nie zrobił. Koszt kodu FSC do Fullscreen Carplay do NBT EVO to mniej więcej 500zł.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Polecam kupić na stronie Bimmer remote, sam skorzystałem w G01, cena 65$ bezkonkurencyjna, jakieś śmieszki zwane mobile coders promujące się na FB krzyknęły mi za to 1200 zł netto :lol: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.