Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Bagaznik jest spory, zastanawia mnie tylko ta opadajaca linia nadwozia. Wiadomo ze to nie jest kombi, ale jestem więcej jak przekonany że w 3GT jest więcej mniejsca z tylu i w bagażniku (i to znacznie) niż w mojej E91. Mozliwosc zweryfikowania tego będę miał dopiero w najbliższy wtorek na jezdzie testowej, ale chciałem jeszcze zaczerpnąć troche informacji tu na forum :)

 

Mam do wyboru jeszcze XC60, wiadomo że praktyczniejszy, itd... Ale to nie bmw ;)

 

moje starsze dziecko ma wzrost ~130cm, fotelik grupa III, model montecarlo r1 w pozycji średniej mieści się na styk ale w pozycji maks wysoko nie wchodzi, wchodzi tylko przy zamontowaniu na środku ale jak masz 2 dzieciaków (ja też tak mam) foteliki musza być na skrajnych siedzeniach...czyli jak będziesz miał dziecko 130-150cm to jest "skazane" na jazdę z przodu...

 

bagażnik dużo lepszy niż w E91, bardziej ustawny i dużo ale to dużo cichszy, hałas nie jest "tłumiony" przez roletkę (e91) tylko dykta skutecznie tłumi wszelkie trzaski...

 

dla osób dorosłych kanapa tylna lepiej wyprofilowana niż w E91,

 

największa zaleta to ilość miejsca na kolona: dzieciaki jak siedzą w fotelikach to ich naturalna pozycja to nogi tylko lekko zgięte, w E91,E90,F10,F11 nie ma szans na "normalną" podróż, F34 jest pod tym względem rewelacyjne

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego w jednym ze śląskich dealerów. Jest w stanie załatwić naprawdę dobry rabat, tylko ze wtedy tak naprawdę on wtedy dostaje jakąś śmieszną premię. Wystarczy w kopercie mu dać 1000 zł, a on zrobi swoje. Zimą mój wujek kupił u niego X3 z rabatem zauważalnie wyższym od tego co oferowały inne salony, ba, nawet inny handlowiec w tym samym salonie co kupił. Wiadome jest że taki myk przejdzie tylko od czasu do czasu, ale jak się kombinuje to się da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj potestowałem sobie 3 GT w wersji 320d Luxury Line.

 

Test odbywał się raczej pod kątem użytkowym i spełnienia wymogów mojej rodziny.

 

To co na plus to komfort. Na 18'' + ROF jest o WIELE bardziej komfortowo niż w mojej E91 na 17'' + ROF. Różnica jest tak duża, że czułem się jakbym jechał (a raczej płynął) samochodem całkiem innej klasy. Nie miałem możliwości tego mocniej przetestować w zakrętach, ale komfort jaki oferuje 3GT był dla mnie jak najbardziej wystarczający (nie wiem czy nie będę na to w przyszłosci narzekał, bo całe życie byłem zwolennikiem zawieszenia sportowego i pod tym kątem wybierałem samochody).

 

Automatyczna skrzynia biegów jest świetna :) Tylko się utwierdziłem w tym iż automat to "must be".

 

Podczas samej jazdy czuć, że to samochód większy od E91, zarówno jeśli chodzi o parametry typu wysokość (środek ciężkości) jak i długość (podczas manewrowania na parkingach). Miejsca na tylnym fotelu jest aż nadto. Moja Żona była zachwycona, bo czasami musi jechać z młodym z tyłu.

Bagażnik jest wystarczający, ale "szału" nie robił. Jak na tą klasę to super, ale ogólnie to nadal mało ;)

 

Teraz trochę minusów:

Może to tylko moje subtelne odczucie, ale 184KM to totalne minimum dla tego samochodu. Jechał jako tako, ale o jakiejś szczególnej dynamice nie ma co mówić. Ja na co dzień jeżdżę dosyć dynamicznym motocyklem, gdzie mocy i momentu nie brakuje. Na jazdę testową pojechałem moto i prosto z motocykla wsiadłem w samochód, stąd może takie moje dziwne odczucia. Niby do tych 150km/h rozpędzał się dosyć sprawnie, ale jakoś nie czułem "motyli w brzuchu" ;) Czułem za to, że brakuje właśnie tej elastyczności.

 

Drugi problem, to szum w kabinie samochodu. Od 150km/h w górę rozpoczyna się nieprzyjemny szum. Przyczyną są bezramkowe drzwi. Wnioskuje iż można się do tego przyzwyczaić, ale w E91 pod tym kątem jest 100xlepiej. Na tempomacie zapinam 160km/h i normalnie z Żoną prowadziłem zawsze rozmowę. Tutaj może to być już uciążliwe (trzeba będzie po prostu jeździć wolniej). Coś za coś, bo za to drzwi bez ramek wyglądają obłędnie :)

 

No i ostatnia kwestia (która w sumie mnie nie dotyczy) to skóra dakota. Wczoraj było około 25st C na zewnątrz i o ile klimatyzacja pracowała wydajnie o tyle od skóry tak się spociłem, że już po 30 minutach jazdy miałem dosyć (całe plecy mokre), do tego stopnia że czułem wyraźny dyskomfort (nawet pieczenie). Żona stwierdziła to samo, tragedia. Nie wiem czym to było spowodowane. Tutaj musi być wentylacja w fotelach. Jeśli jej nie ma, to raczej tylko tapicerka tekstylna.

 

Więcej uwag nie mam :)

Ogólna opinia na temat samochodu: SUPER :) Jestem zadowolony i to jest raczej to co szukałem. Świetny wygląd (wiem, kwestia subiektywna), pojemny, super automat, oszczędny :D

 

I cieszę się, że tu na forum udało mi się trochę kontaktów nawiązać z użytkownikami BMW 3GT. Jest szansa na zaoszczędzenie konkretniejszej sumy pieniędzy podczas zakupu tego samochodu. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szum mógł być spowodowany bocznym wiatrem - wtedy faktycznie potrafi być głośno. Ale jak go nie ma to przy 160 czy nawet 170 jest naprawdę OK.

 

Kupuj Pan bo czekam na butelkę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A może ktoś porównywał 3 GT do 5 GT względem głośności wewnątrz - chodzi mi o szum wiatru i kwestię szyb bezramkowych? Jest podobnie czy jednak w 5 -tce GT lepiej się przyłożyli?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holek,

Akurat jechałem na ekspresówce, gdzie z obu stron były panele wygłuszające, więc wiatru bocznego nie było.

 

Powiem tak, głośność w F34 była porównywalna do mojego poprzedniego Audi A3 8P (samochód 3 drzwiowy).

Ale w E91 jest nieporównywalnie ciszej, stąd to pierwsza rzecz która rzuciła mi się w "uszy" ;)

 

Te minusy które wymieniłem to raczej drobnica, nie mają większego znaczenia podczas codziennego użytkowania.

Ogólnie byłem bardziej niż bardzo(!) zadowolony :) Samochód daję radę! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5GT jest bardzo ciche (530d GT). Znacznie cichsze niż moja 320d. Sądzę że 3 GT jest porównywalne z F30 :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu nowy a zatem witam serdecznie wszystkich użytkowników niniejszego forum :D

Nie posiadam obecnie auta bawarskiego producenta ale jako żywo jestem zainteresowany jego zakupem w najbliższej przyszłości.

Z tego właśnie powodu kilka tygodni temu odbyłem dwie jazdy próbne a wrażeniami (czysto subiektywnymi) postanowiłem się podzielić. Pierwsza modelem 320d GT w stylistyce Modern Line z napędem RWD. Wnętrze tego auta pomimo skórzanej tapicerki i "dużej nawigacji" nie przypadło mi do gustu ze względu na plastikowe listwy stylizacyjne,panele ozdobne i nakładki na uchwyty drzwiowe,sprawia to tandetne wrażenie a już na pewno nie przysparza blichtru należnemu klasie premium.

Podobnie rzecz się ma z ozdobnikami na zderzakach.Z zewnątrz ten konkretny egzemplarz (Modern Line) według mnie bardzo nijaki a pojedyńcza rurka wydechowa wygląda śmiesznie.Przestrzeń dla podróżnych jest rewelacyjna ale niestety siedząc za kierownicą dało się odczuć,że koła napędowe są daleko za plecami.W żadnym razie nie przekładało się to na właściwości trakcyjne ale to uczucie było jakieś takie dziwne, po prostu długość rozstawu osi w stosunku do długości rozstawu kół jest jak dla mnie mało naturalna.Jestem przekonany,ze to wyłącznie kwestia przyzwyczajenia.Bardzo cenię sobie w samochodach sztywność nadwozia a tu okazała się ona (mimo rozstawu osi) wyśmienita.O kulturze pracy i mocy tego silnika napisano już sporo,więc ja powiem tylko,że to taki przeciętniak,daje radę ale hita nie ma.Automatyczna skrzynia to wielka klasa.

Drugą jazdę (po tygodniu od tamtej) odbyłem modelem 328 GT xDrive M-pakiet.

To zupełnie inne auto,między oboma egzemplarzami jest przepaść pod każdym względem.Aluminiowe wykończenia są cudne,kierownica...lepszej moje dłonie nigdy nie trzymały a oczy nie widziały,rewelacja ,nawet alkantara wg mnie sporo fajniejsza od skóry.Jazda tym autem to była dla mnie czysta radość.Miałem wrażenie,że to auto samo skręca wtedy gdy się o tym pomyśli.Pokonywanie szybkich zakrętów wywoływało u mnie wzmożone wydzielanie endorfin,stan euforii podobny był do tego jak po przejażdżce dobrą kolejką górską.Muszę także dodać,że hamulce sprawowały się świetnie,nie wiem czy w 320d były takie same ale te tutaj zwróciły moją uwagę swoją płynnością i skutecznością.Stylizacja zewnętrzna też bardzo mi się spodobała i zatarła nienajlepsze wrażenia z poprzedniego modelu.Auto było na 19-tkach i moim skromnym zdaniem mniejsze do tego modelu to nieporozumienie.Silniczek spoko,w czasie przyśpieszania narządy wewnętrzne się nie przemieszczają ale maszeruje żwawo nie oglądając się zbytnio na pozostałych użytkowników drogi.Ja więcej nie potrzebuję a pan sprzedawca siedzący obok powiedział,że w ostatnim czasie znacznie poprawiono dźwięk tego motoru.W prawdzie nie brzmi zbyt rasowo ale wstydu nie ma.

Gdy już odjeżdżaliśmy spod salonu nie mogłem oderwać wzroku od testowanej 3GT,to chyba coś więcej niż przyjaźń...

Opisałem wyłącznie subiektywne odczucia a wszystkich którzy to przeczytali i uznali,że czas poświęcony na moje wypociny został zmarnowany z góry bardzo przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wrażenia po przejażdżce dobrze wyposażoną bunią zostaja i ...chce się kupić :shock:

Miałem to samo :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby otworzyć kufer "z kopa" muisz mieć dostęp komfortowy. Przynajmniej tak jest w F10 a ile wiem w F34 nie jest to standardem.

Aby złozyć lusterka musisz mieć te funkcję. Na panelu do sterowania szybami i lusterkami powinien byc mały guzior którego nacisnięcie na postoju złozy lusterka. Ewentualnie zamykając samochód z kluczyka dłużej przytrzymaj guzior ryglowania. Wówczas złożą się lusterka, do góry pójda szyby, zamknie się szklany dach itp....

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jestem tu nowy a zatem witam serdecznie Wszystkich. Kilka dni temu nabylem swoje F34. Po pierwsze dzieki za wszystkie opinie i komentarze (w szczegolnosci dla Holka), ktore bardzo przydaly sie bardzo w konfigurowaniu mojego samochodu. Na ten moment mam przejechane 85km wiec wstrzymam sie z komentarzami na temat pracy silnika i wlasciwosci jezdnych:-) Co do wygladu samochodu: wiadomo opinie sa podzielone i do tego skrajne - mi sie strasznie podoba i dlatego go kupilem. Jesli chodzi o komfort to nie mam zastrzezen. W srodku miejsca jest naprawde sporo, a tylna kanapa to wg mnie "salony":-) Co do koloru to wg mnie najkorzystniejszy dla tego modelu jest czarny, bo samochod wyglada bardzo zgrabnie. Jesli ktos wybierze kolor mineral gray, a nie widzial F34 w tym kolorze na zywo, to niech sie nie zdziwi - w F30 wyglada rewelacyjnie, w F34 juz nie do konca. Wydaje mi sie, ze gabaryty samochodu maja znaczenie w kwestii koloru. Jesli ktos ma watpliwosci niech pomysli dylemacie typu mineral grey vs. black sapphire dla X6 a potem dla tracydyjnej 1-ki. Mnie to przekonalo. Kupilem silnik 320i xDrive + automat, pisze o tym dlatego ze wiekszosc z Was wybiera 320d lub 328i - jak troche pojezdze to dam znac jak sie sprawuje. Dla mnie 184KM sa wystarczajace, a z racji przebiegu i innych "zalet" benzyny nad dieslem wybralem wlasnie ten silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja właśnie mocno zastanawiam się pomiędzy 2.0i a 2.0D. Wcześniej byłem pewien że ma być diesel z racji przebiegów (na granicy opłacalności dla diesla) rzędu 20tys na rok ale samochód ma być u mnie co najmniej 4 lata... Ale z drugiej strony zacząłem się zastanawiać nad 2.0i, bo to jednak benzyna, program (boxa) mozna zrobić... Obawiam sie tylko braku elastycznosci, która ma dla mnie duze znaczenie, bo jezdze głównie trasa...

 

Ogólnie to moje takie ostateczne rozważania przedzakupowe i wahania... Pewnie będzie diesel.

Co do koloru to wszystko subiektywne odczucia. U mnie na tapecie był biały, czerwony, ale ostatecznie chyba zmienie na EB... Teoretycznie mam czas do końca przyszłęgo tygodnia....

 

Co do uwag kolegi Hołka również jestem mu wdzięczny, ale wdzięczność wyrażę również innym kanałem jeśli będzie taka możliwość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się wyraziłem ;) Nie chodziło mnie o to jeśli będzie możliwość, tylko o to, że fajnie by było jakby była możliwość spotkania się osobiście :) Może w Częstochowie :)

 

Ok, nie róbmy OT.

Mam weekend na ostateczne zaklepanie konfiguracji. Wstępnie zrobiłem rezerwacje. Termin realizacji mojego zamówienia najpóźniej na 06.09.2014. Mam nadzieję, że będzie to krócej.

To czekamy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba jakiś wysyp 3GT :D

Ja swoją też odebrałem 3 dni temu i po 200 km jestem strasznie zadowolony :D

Silnik również 320i z xdrivem. Jako zagorzały przeciwnik diesla, traktorów nigdy nie brałem pod uwagę:D

A co do koloru to kwestia gustu, ja widziałem naocznie przed zakupem i szarą i czarną i ciemnogranatową i beżową i najsensowniej dla mnie się prezentowały szara i beżowa. W końcu zamówiłem: szarą ale domówiłem listwy chromowane co ją znacznie podkolorowało i dodało znacznie tejże lżejszości;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię ok 40-45k/rok raczej w trasie i jakoś po tych paru km nie sądzę żeby był to samochód za słaby.

Poza tym zauważyłem, że tym samochodem się nie bardzo chce szarżować a raczej majestatycznie podążać do celu :D

A jak ktoś chce się bawić tak kretyńsko jak ten w Wawie to rzeczywiście lepiej niżej niż M3 nie schodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuje silników 2 litrowych do M3:

to akurat napisałem widząc wczoraj filmik jak można debilnie wykorzystywać moc samochodu.

 

No niestety spalanie nie powala - jak na pierwsze 250km mam ponad 11l/100 przy bardzo delikatnej jeździe ale po miastach na śląsku.

Spodziewam że spalanie po mieście przy delikatnej jeździe będzie koło 10-11. w Toyocie miałem koło 8-9l tylko po miescie przy silniku 1.8

Po przesiadce z avensisa (również benzyny) z całości bmw jestem bardzo zadowolony. Silnik jest cichutki przy jeździe po mieście.

Komfort jazdy na autostradzie jeszcze nie miałem okazji przetestować.

Spodziewałem się gorszej jakości wykonania ale plastiki są mocno dopasowane - nic się nie ugina pod naciskiem nic nie trzeszczy.

Na drodze szutrowej wyciszenie od kół mogło by być ciut lepsze ale i tak jest dobrze:)

Z minusów - mikroskopijne lusterka - jestem przyzwyczajony do większych;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.