Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszły deszcze w PL i przypomniały mi o poruszonym ale nie rozwiązanym problemie:

U mnie przy opadach zbiera sie w rynnie spojlera i leje sie strumieniami do bagażnika przy otwieraniu klapy

Czy woda zbierająca się pod spoilerem ma jakieś odpływy którymi powinna być odprowadzona? Czy też jej jedyna szansa to szpary pomiędzy spoilerem a karoserią? Po obfitych opadach jak podnoszę klapę mam wodospad do środka :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy woda zbierająca się pod spoilerem ma jakieś odpływy którymi powinna być odprowadzona? Czy też jej jedyna szansa to szpary pomiędzy spoilerem a karoserią? Po obfitych opadach jak podnoszę klapę mam wodospad do środka :duh:

Sprawa wyjaśniona. Spod spojlera są odpływy z wylotami w bocznych krawędziach pokrywy bagażnika. Przewody odprowadzające lubią się zapchać "zielenią", czyli tym, co spadnie z drzew. U mnie wymagały wymiany, bo przepchanie nie jest łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem i szukam opinii użytkowników 3GT.

Doczytałem, żeby raczej omijać silnik 2.0 D 184 KM z uwagi na problemy z rozrządem.

Interesują mnie opinie o dwóch silnikach - 2.0 D 190 KM oraz 3.0 Benzyna 330KM - oba rocznik 2015.


Z góry bardzo dziękuje za pomoc!


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dears,


przerabiał ktoś temat niedostepnego CarPlay w 3GT? Moje auto odbierałem w grudniu/ produkcja listopad '18 - mam navi pro, ale opcja CarPlay na ten moment w BMW ConnectedDrive mam niedostepna. Jest jakaś opcja, żeby sobie to dorzucić bez utraty gwarancji?


Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien? Ja mam lipiec 2017 i mam dostępne za 1.267 PLN poprzez Connect Drive

 

Około 3 miesięcy temu wykupiłem usługę w moim 3 GT. Działa całkiem nieźle bym powiedział, teraz dołożyli również TomTom Go, także jak dla mnie idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie 1300 zł dali to gratis? Nie stracą na tym ;)?

 

Zależy co znaczy dla Ciebie "dali gratis". TomTom'a używam od lat i mam ich subskrypcje na telefonie, a ta jest teraz dostępna dzięki Apple CarPlay. Reasumując, jeżeli z jakiegoś powodu nie będę miał już aktualnej mapy BMW będę używał tą, co tak naprawdę preferuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zależało od konfiguracji przy zakupie?

Ja miałem:

ZD4 BMW ConnectedDrive Advanced

6AK ConnectedDrive Services (Usługi ConnectedDrive)

6NS Zestaw głośnomówiący Bluetooth o rozszerzonym zakresie funkcji Office

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zależało od konfiguracji przy zakupie?

Ja miałem:

ZD4 BMW ConnectedDrive Advanced

6AK ConnectedDrive Services (Usługi ConnectedDrive)

6NS Zestaw głośnomówiący Bluetooth o rozszerzonym zakresie funkcji Office

 

Mam te same usługi co Ty prócz ostatniej, także Office nie jest potrzebny do AppleCarPlay. Bardziej zastanawiam się, czy przypadkiem nie jest związane to z Hotspot'em? AppleCarPlay łączy się tylko przez WiFi, nie potrzebuje Bluetooth'a.


EDYCJA!

Myślałem że wiem trochę na temat AppleCarPlay'a, a tu lipa... Wychodzi na to, że Bluetooth MUSI być włączony przy łączeniu się telefonu z samochodem. Później jak chcecie możecie go wyłączyć i wszystko będzie działać, włącznie z rozmowami telefonicznymi. Ot, taka ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Czy woda zbierająca się pod spoilerem ma jakieś odpływy którymi powinna być odprowadzona? Czy też jej jedyna szansa to szpary pomiędzy spoilerem a karoserią? Po obfitych opadach jak podnoszę klapę mam wodospad do środka :duh:

Sprawa wyjaśniona. Spod spojlera są odpływy z wylotami w bocznych krawędziach pokrywy bagażnika. Przewody odprowadzające lubią się zapchać "zielenią", czyli tym, co spadnie z drzew. U mnie wymagały wymiany, bo przepchanie nie jest łatwe.

 

Możesz podzielić się ile kosztowała taka usługa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,


po 3 latach nieobecności i eksperymentach z Audi, wracam pokornie do jedynej słusznej marki :) Jednak tym razem wszystko się zmienia, model, ilość cylindrów i rodzaj paliwa.


Wybór padł na 3GT w Mpakiecie 320d xDrive. Auto zamówione do produkcji, ale zastanawia mnie co piszecie o braku stabilności przy dużych prędkościach. Czy to wina szerszych opon z tyłu dla Mpakietu? Czy ogólnej charakterystyki auta? Czy pojedynczych egzemplarzy? Poczytałem trochę zagranicznych forów i podobno zjawisko to nie występuje z zawieszeniem Msport. Jeden z użytkowników zupgradował zawieszenie w aucie z 9000km przebiegu na Msport i to rozwiązało problem braku stabilności przy większych prędkościach.


polecam wątek: https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/199931-installed-m-sport-suspension-my-bmw-330i-gt.html


Czy macie podobne odczucia i spostrzeżenia?


Problem w tym, że Mpakiet w PL w połączeniu z xDrive jest niedostępny i auto produkowane jest ze standardowym zawieszeniem. Sytuacje może ratować jedynie zawieszenie adaptacyjne Msport za które trzeba zapłacić. Pytanie czy poza tym, że jest adaptacyjne, również jest obniżone i wzmocnione - poza niższymi sprężynami dochodzą grubsze, mocniejsze stabilizatory?


Mam jeszcze kilka dni na zmianę konfiguracji zanim auto zacznie się produkować więc prosze o opinie na temat prowadzenia auta z xDriva i paklietem M (szersze koła z tyłu).

Nie mogę też się jeszcze zdecydować co do koloru :) Blue Estoril czy Srebry Glicer. Do obu czarny grill i lusterka wyglądają bajecznie :)


p.s. a jak z oponami zimowymi 225przód/255tył. Jakie dobieracie, ponieważ z tego co widzę nie jest to taką prostą sprawą. Czy może zakładacie jeden rozmiar na zimę? Tylko czy felga 9J przyjmie 225? chyba niekoniecznie?


Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kolor to zdecydowanie Estoril Blue! Mam dokładnie taki config jak rozważasz, ze wszystkimi możliwymi czarnymi wstawkami: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=359905


Co do stabilności, to o jakich prędkościach mówimy? Póki co nie latałem szybciej jak 130-150 i nie zauważam problemów ze stabilnością, wręcz przeciwnie - jestem całkiem zadowolony.

Mogę mieć nieco skrzywiony obraz bo przesiadłem się z obiektywnie dużo mniejszego auta (Honda Civic IX HB) i tam było dużo gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kolor to zdecydowanie Estoril Blue! Mam dokładnie taki config jak rozważasz, ze wszystkimi możliwymi czarnymi wstawkami: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=359905


Co do stabilności, to o jakich prędkościach mówimy? Póki co nie latałem szybciej jak 130-150 i nie zauważam problemów ze stabilnością, wręcz przeciwnie - jestem całkiem zadowolony.

Mogę mieć nieco skrzywiony obraz bo przesiadłem się z obiektywnie dużo mniejszego auta (Honda Civic IX HB) i tam było dużo gorzej.

 

foty twojego auta nie ładują się :) ładna bogata opcja. Ja chyba mam trochę mniej dodatków i tapicerkę tkaninową, alcanterę wycofali w ogóle! :( wycofali też z palety F34 czarny carbon dla Mpakietu! dwie rzeczy na których wcześniej mi zależało :/ Alcantarę sobie kiedyś dołożę. Z ciekawszych rzeczy wrzuciłem: navi business, rozszerzona deska, apple car play, HiFI, systemy asystujące, sportowa skrzynia z łopatkami, podparcie lędźwiowe, ciemne szybki, no i dumam nad tym zawieszeniem aktywnym M.


nie wiem o jakie prędkości dokładnie chodzi.. zakładam, że powyżej 130. Niestety demo, którym jeździęm miało napęd tylko na tył, więc zawieszenie sportowe M. Dlatego problemu nie byłem w stanie zaoobserwować, ponadto jeździłem w PL ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foty twojego auta nie ładują się :)

Dziwne, u mnie działa ;)

Tu masz link: https://photos.app.goo.gl/pc8tuUcoKhSsUHCv7

Jeśli zależy Ci na czarnych dodatkach to polecam także czarne felgi.


Z dodatków szczerze polecam adaptacyjny tempomat. Może nie jest idealny, ale działa na tyle dobrze że potrafi naprawdę umilić ślimaczenie się w miejskich korkach, a i daje radę przy sporym ruchu na drogach powiatowo-wojewódzkich. IMO warte to jest każdych pieniędzy!


edit:

Jeśli bywasz w Krakowie bądź okolicach i chciał naocznie coś sprawdzić to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie mi się otwiera. Wygląda naprawdę super... :) masz może link do albumu? Widzę, że załapałeś się już na przyciemniane lampy. Był jakiś minilift w 2019, który obejmował właśnie ciemniejsze tylne lampy przednie oraz tylne, ale z tego co widzę, przednie masz już po tym lifcie - brak srebrnej łyżwy na dole.


Tak się składa, że wybieram się do KrK na weekend, ale kalendarz full niestety :(


Felg czarnych nie biorę celowo.. mam już na drugim aucie i widać bardzo wyraźnie każde spotkanie z krawężnikiem. Swoją drogą, jeśli chodzi o 18" to bardziej od Mpakietowych podobają mi się, te z wersji sport :) może na zimę? :)


Dodatków kilka bym jeszcze dobrał.. fakt, ale cena +30k przynajmniej :) i wchodzę w nieźle wyposażoną 5er :)


[edit] jednak został Srebrny Glacier. Stała taka F31 w Mpaku i wygląda nieco spokojniej, ale również mega interesująco. Przy czym nie można porównywać Srebrnego Glacier do srebrnego Skody czy innych marek. Z czarnymi dodatkami jest interesujący i w Polsce raczej rzadki. Za to zdecydowałem się na zawieszenie adaptacyjne :) Mam nadzieję, że sam będę decydował czy ma prowadzić się bliżej do 3er lub bliżej do X3.


Mam jeszcze pytanie co do opon. Na niektórych autach widzę Conti na niektórych Pirelli P7. Czy mamy wpływ na ich wybór czy ślepy traf? Ja zamówiłem RoF (RSC).


Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o opony to Pirelli p7 to strasznie słabe i bardzo głośne opony.. Wypadają o wiele gorzej jeżeli chodzi o hałas niż moje ziomowe Continental 830.

Ogólnie 3er nie jest jakoś mega super wyciszony i na p7 było dosyć głośno. Na ten sezon kupiłem goodyear assymetric eagle f1 takie jak poniżej i bardzo serdecznie je polecam jeżeli chodzi o opony ROF. Różnica bardzo duża na korzyść goodyear i o wiele cichsze. Rozmiar 225/50/18.


https://www.oponeo.pl/model-opony/goodyear-eagle-f1-asymmetric-3


Czy ktoś z forumowiczów wyciszał już swój samochód matami? Jestem właśnie w USA i maty renomowanej firmy DYNAMAT są to jakieś 30-40 % tańsze. Jest to dosyć prosta czynność i zastanawiam się czy nie wygłuszyć samemu samochodu jesienią. Wydaje mi się że wygłuszenie maski, nadkoli przód, drzwi przód i podłogi bagażnika wraz z nadkolami od wewnątrz poprawiłoby komfort podróżowania przy wyższych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dobieracie opony na tył 255/45/18 przód 225/50/18 ? W sensie producent model oraz parametry. Z tego co widzę, nie jest to takie proste, nie każdy model opony wychodzi w tych dwóch rozmiarach oraz np. ROF albo XL. Chodzi mi o zimówki? Czy lepiej kupić drugi komplet felg np. 8J na obie osie i założyć na zimę przód/tył w tym samym rozmiarze - 225/50/18?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.